foran enga kampen
Det drittlaget må bare få høre hvor jævla bønner døm er, med den forbaskede potetåkern av en bane, burde alle besøkende lag melke døm.
Selfølgelig går det ann å ta opp kampen med Klanen, de minner mest om en håndball-supporter-gjeng.
Mitt forslag til tifo (sikkert for seint)
IKKE SLÅ SPILLERNE VÅRE HULSKER !
(sånn der fikk jeg ut frustrasjonen som hadde bygd seg opp inne i meg etter helgens tap)
---------------------------
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Lederen i klanen disset oss på navnet på radioen..."Plankehaugen, passer best nar det er ca 10 stk, men når de er så mange burde de byttet til en mer klingende navn"
Jeg blir kvælm åv sånn dritt...
Klanen burde vise oss respekt, FFK er Evig Aristokrat, det er ikke Enga.
Skal bli deilig å synge de i senk (uten trommer, det blir for flaut, det gjør bare BG)
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Hva fa.. melker de andre for, de har jo FA.. mæ ikke egen stadio engang:mad::D
Lederen i klanen disset oss på navnet på radioen..."Plankehaugen, passer best nar det er ca 10 stk, men når de er så mange burde de byttet til en mer klingende navn"
Jeg blir kvælm åv sånn dritt...
VG-Og interessen i Fredrikstad er upåklagelig. På nettsiden til klubben opplyses det om at det kun er 1000 billetter igjen til kampen, og onsdag ettermiddag var det foreløpig fylt opp 44 busser i regi av supporterklubben Aristokratene, samt ytterligere seks private busser.
ØY,navnet som plankehugen burde ha jo
Opprinnelig postet av Brukernavn
supporterklubben Aristokratene
Helt enig. Men vi burde kanskje vente med å bytte til vi vinner cupen eller serien neste gang. :ffk:
Plankehaugen er bare så utrolig genialt navn, så vi skal ikke bytte til et Hockey navn som Klanen el lignende.
A struggling player, then sing his name....
Support him with honour, he`ll come good again....
Test dine managerferdigheter - Hattrick.org
Plankehaugen oser jo av at vi er fra Fredrikstad.
Klanen sier jo ingenting om hvilket lag de holder med.
Rosenes by Molde har jo tornekrattet som gjenspeiler laget og byen. Det samme har Start, som nå har skiftet til Menigheden.
Men det er ikke mange av disse i norsk fotball. Isteden kaller de seg Klanen, Bastionen og Kjernen, helt meningsløse og ubruklige navn..
La Plankehaugen får hete Plankehaugen
:ffk:
Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!
Opprinnelig postet av Bever
supporterklubben Aristokratene
Få`kke lov av FFK jo :mad:
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 12 mai 05, 00:13
Endret: 12 mai 05, 00:15
Jeg tror man i denne kampen må samle flest mulige sangglade supportere midt på tribunen, enten bakerst på nedre del, eller antagelig aller best helt foran på øvre del.
Forsangere foran alle supporterne bør helt droppes i denne kampensom, for det vil ikke fungere i det hele tatt med så mange mennesker. Alle bør derfor stå samlet.
Det vi isteden bør satse på er å finne en dreven trompetist, som kan starte hver sang med en liten strofe, slik at folk tydelig hører hvilken sang vi skal synge. Fordelen med å bruke en trompetist er at sangene da blir startet i den tonehøyden som gir det beste trøkket på sangene. Dette vil gjøre at hele tribunen, både øvre og nedre kan starte samtidig på sangene.
Viktig er også at de beste sangene bør synges mange ganger sammenhengende, kanskje opp til 4-5 minutter.
I denne kampen bør vi også variere mer enn det vi har gjort tidligere i år, for å vise Klanen og Oslopublikummet at det ikke kun er Vålerenga som har mange forskjellige sanger å bidra med.
En sang som "Av alt i verden" er enda ikke blitt brukt og bør tas fram i denne kampen, med en trompet innledning, lignende slik det ble gjort på på den nye CDen vår.
Dersom vi synger denne sangen i 5 minutter og får med de fleste av de 6000 fra Fredrikstad, vil denne sangen kunne gi et enormt trøkk, for den er lett å synge, dersom den ikke synges for raskt, det er viktig.
FFK på toppen i 2005
zoran og dag bør fortsatt gjøre jobben med å dra igang folk forran der. kanskje det vil fungere best om en hard kjerne drar igang sanger, men når vi er så mange, så er det klart at flere av de som står litt på sidene av kjernen er litt usikre på om de "tør" synge. derfor tror jeg jobben til dag og zoran blir enda viktigere enn før. skal vi hamle opp mot 20`000 oslofolk må vi ha med alle og da trengs det noen som kan stå forran der. Skulle gjerne hatt noen slike på øvre del også, men det er det kanskje ingen som vil være.
Forøvrig så synes jeg "av alt i verden" mangler alt av trykk. beste melodiene å synge som supportersanger er de hvor man kan legge veldig trykk på noen stavelser. denne blir mer i samme leiet hele veien. Høres bare ut som mumling når en stor masse skal synge denne. kanskje om vi øver tre ganger i uka sammen og har en dirigent, men ellers vil den aldri fungere.
Men vi er ihvertfall enige i at sangene bør synges lenge av gangen. og at vi bør variere mye.
Dessuten hadde det vært kult å fått til om øvre og nedre del hadde vaiet vær sin vei på den "heieheieheieheier på fredrikstad"!
Engasjert hovedtribunist!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 12 mai 05, 00:48
Endret: 12 mai 05, 00:49
Er du redd for litt nytenking?
Synes du det fungerte bra mot Lyn, i den første kampen?
Synes du virkelig det er dårlig trøkk på "Av alt i verden" på vår CD?
Du skriver: Denne blir mer i samme leie hele veien. "Står vi en for alle og alle for en" er jo også en rolig sang i samme leie hele veien.
Det råeste jeg inntil nå har hørt av oss fra Fredrikstad, var etter Tromsø-kampen sist år, hvor hele stadion nettopp sang "Står vi en for alle og alle for en"
FFK på toppen i 2005
Savner...."hvor ere du er fra---Fredrikstad" ropet.
Tenk om vi vinner æ?...da..:ffk:
her er en oppfordring at alle som leser forumet sprer til resten at vi holder på med synging av en å samme sang 4 jeg skiver FIRE i stedet for 2 ganger., Da kan vi få med oss hele VG tribunen
Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb
Atter en gang prøver jeg å forklare funksjonen til trommer der.. For meg ser det ut som om folk ikke ser så mye tribuneliv ute i verden. Når jeg snakker om trommer da tenker jeg ikke på noe samba greier som dere nevner her men kun en enkel rytme. Det har jeg sagt før men jeg kan si en gang til... tenk Dere "ringenes herre" og trommene der da... det er det jeg tenker. Synd at det er ikke flere en Lars som ble med meg til Elfsborg for han ble frelst etter å ha sett en tromme i skikkelig "funksjon" da...
Dinamo Zagreb
Og det jeg mener med den sangen er at det mangler trykk på de enkelte stavelsene i hver verselinje. "For Fredrikstad" har trykk både på "for" og på "fred" i fredrikstad. Den kan nesten skrikes like bra som den synges, mens "av alt i verden" mangler litt av dette trykket på de forskjellige stavelsene og mister litt takt og melodi om man skriker av full hals. Og siden det er slik at alle synger på hver sin måte i hævven, blir det bare hørenes ut som mumling. Fin sang, bra tekst, men melodien passer ikke helt til korsang av det slaget vi driver med.
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Julekake
Snæb 1: Tror ikke du skjønner helt hva jeg mener. Det med at kjernen må stå samlet og kan dra igang er greit, men zoran og dag bør fortsatt stå forran der å dra igang sidene også. Da kan det bli ordentlig trøkk.
Og det jeg mener med den sangen er at det mangler trykk på de enkelte stavelsene i hver verselinje. "For Fredrikstad" har trykk både på "for" og på "fred" i fredrikstad. Den kan nesten skrikes like bra som den synges, mens "av alt i verden" mangler litt av dette trykket på de forskjellige stavelsene og mister litt takt og melodi om man skriker av full hals. Og siden det er slik at alle synger på hver sin måte i hævven, blir det bare hørenes ut som mumling. Fin sang, bra tekst, men melodien passer ikke helt til korsang av det slaget vi driver med.
tror du har feil der....
Må vare helt fantastisk å få hele VG svingen om å ha sjerfa oppe og kjøre denne sangen ... kan ikke se at den er annerledes enn "You"ll never walk alone" det er bare å lære folk å synge med supporter stemme og ikke "sølvgutter" stemme
Dinamo Zagreb
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914