Feiging? Eller?
Tok ikke for noen ting, etterslenger, tjuvtriks, usportslig opptreden osv. Synes det tar kaka når Kvisvik får lov til å klappe for en dommeravgjørelse rett opp i tryne på dommeren. Det blir jo helt patetisk. Ved flere anledninger sparker Brann spillere bort ballen etter han hadde blåst. Får det konsekvenser da? Neida, bara fortsett dere. Vi gidder ikke fair play.
Da er Edvartsen bedre, han blåser på alt som leer på seg, men han tar det usportslige.
Men kanskje var det bare meg?
:ffk::ffk::ffk:
---------------------------
Elleve røe og vite kællær
Jeg er med andre ord uenig med deg. Skal se om jeg skifter mening etter å ha sett kampen på video :)
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
for oss som ser hockey så er edvardsen en dommer som setter seg i respekt, men antall fløyteblås varierer..
For øvrig gjorde dommeren en helt ok kamp i dag..kunne selvsagt gjort ting annerledes..men han avgjorde ikke noen kamp der ute ;)
"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson
Opprinnelig postet av Costanza
Nå har jeg sett kampen på nytt, og jeg har faktisk endret syn. Skrev for noen timer siden at Staberg dømte greit, men han dømte faktisk veldig bra!
Da må jeg bare få si, og dette er min personlige mening, at du umulig kan være helt "god"...
Mulig Staberg dømte godt etter norsk målestokk, men det sier jo bare noe om hvor dårlig den norske dommerstanden er...
Nå var det ikke Staberg sin skyld at FFK tapte, han dømte dårlig begge veier, men jeg synes faktisk at det er beklagelig at en pipeblåser ikke tar mer tar i enkelte situasjoner i løpet av kampen...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Opprinnelig postet av Costanza
Nå har jeg sett kampen på nytt, og jeg har faktisk endret syn. Skrev for noen timer siden at Staberg dømte greit, men han dømte faktisk veldig bra!
Du må bare slutte og drikke litt tidligere tror jeg. Du kan jo ikke ha vært edru! Makan til feighet!
Noen klager jo på dommeren etter hver eneste kamp her... hehe
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Engasjert hovedtribunist!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 11 mai 05, 00:41
Endret: 11 mai 05, 00:42
Ellers er jeg enig med Julekake i at det er ihvertfall sjelden Holters og Costanza er uenige her på forumet. det er veldig forutsigbart. :D
Takk for sist, Holters!! :D
FFK på toppen i 2005
... men forutsigbart er vel du den siste som bør uttale seg om, s-b #1 :D
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
FFK på toppen i 2005
Men når det gjelder kortbruk, så er det på sin plass å krarkterisere han som feig. Reglene er klare, enten man liker dem eller ei.
Refererer fra Retningslinjer og regelnytt fot Toppfotballen 2005:
Hvis spilleren ved en slik handling fratar motparten en positiv angrepsmulighet som etter dommerens skjønn vil utvikle seg i de nærmeste sekundene skal gult kort tildeles.
Dommeren ga ikke gult kort til han som klipte og rev ned en fremadstromende PAC på midtbanen på stilingen 2-3. Dette var en klar ovregangsmulighet og reglene er klare: Gult kort SKAL gis.
Det samme gjelder I tillegg skal dommeren tildele gult kort for usportslig opptreden dersom:
- Spillere bevisst trenerer motstanderens mulighet til raskt frispark (ved å sparke bort ballen eller ikke inntar riktig avstand ved frispark).
- Spillere som løper fram fra mur før sparket er tatt for å hindre angripende lag å få tatt frisparket korrekt.
Dette ble også gjort flere ganger uten noen som helst reaksjon fra dommeren. Costanza vil sikkert kalle dette flisespikkeri, og jeg kan til en viss grad være enig. Men når dommeren har klare retningslinjer fra forbundet som han ikke følger så er han faktisk svak.
I tillegg mener jeg personlig det er svakt å ikke se den gjentatte armbruken til Sæternes og det at Kvisvik gikk inn med knottene først i omtrent hver eneste tackling. En domemr med fotballforståelse ser slikt.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Jeg synes Staberg var flink til å finne denne linjen på søndag. Selvsagt hadde han sine skjønnhetsfeil - noe alle dommere har i enhver kamp - men jevnt over gjorde han det bra.
Jeg er enig med A.Scheie i situasjonen hvor Czwartek ble lagt ned og FFK forhindret en kontringsmulighet. Det var ren kynisme fra Brann sin side, og burde vært belønnet med gult kort. Der gjorde nok Staberg en feil. Når det er sagt, så hadde han lagt seg på en streng linje når det kom til kortbruk gjennom hele kampen. Lista lå tydelig høyt for å få det gule.
Det med å gi gult kort for spillere som forhindrer raskt frispark er greit. Men jeg kan ikke huske noen slike hendelser fra denne kampen. Nærmest var faktisk Risholt da han stilte seg rett foran ballen da Brann fikk frispark en gang i 1. omgang. Kvisvik var flere ganger kanskje litt nærmere ballen enn lovlig da våre offensive frispark ble tatt, men synes ikke det var så voldsomt ille. Her er det også vanlig at dommer først gir advarsel.
Armbruken til Sæternes kan jeg kanskje være med på. Det er jo blitt et generelt problem, det samme med holding. Sæternes sin albue på Blixt tidlig i kampen kunne det vært gitt gult på, selv om det helt sikkert ikke var med hensikt.
Jeg har ikke noe sted gitt uttrykk for at Staberg gjorde en feilfri, perfekt kamp. Men han var god og over snittet av hva jeg ser av dommere på Stadion. Favoriserte ingen av lagene, var konsekvent, tolket regelverket greit, holdt flyten i spillet ved å kombinere regelverk med sunn fornuft, og var sparsom med å dele ut kort i en kamp som aldri var stygg. Og ikke minst - han gjorde ingen store, graverende feil som ble utslagsgivende på noen som helst måte.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914