Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK-Brann 2-3

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 09 mai 05, 21:18
Endret: 09 mai 05, 21:19
:ffk:Med tre helt sentrale stoppere ute ante jeg det verste, men at det skulle stå 0-3 etter 1. omgang hadde jeg aldri trodd.

Det ble en ekkel deja-vu følelse fra i fjor, forsvarsspillet de første 45 lignet ingenting. Men som alle fattet jeg jo nytt håp på 2-3, men syntes liksom ikke det ble det helt massive presset mot slutten som jeg hadde håpet.

OG HVA SKAL VI MED KORTE CORNERE! Skjønner ikke hvorfor det ikke bare er å klinke ballen inn foran mål, når vi tross alt har en spiller på over 2 meter.... sukk.... MEN i hvert fall viktig at vi putta to - gir meg trua foran VIF

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 05, 21:21
jeg hater å tape:( faen.. idag merket vi godt at raio og roger h var borte..

men jeg har en knall teori her. den er bankers:D

brann tapte sist. og revansjerte seg idag. vi tapte idag, revansjerer oss mot vif.
brann tapte 3-2 mot oss i fredrikstad ifjor og vant 3-2 over oss nå...

vel. vi tapte 3-0 mot enga på ullevål ifjor. konklusjonen må jo bli at vi vinner 3-0 over enga 16 mai :ffk:

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 09 mai 05, 21:33
Kan jo gi Lars Blixt skylden for alle tre.. ;o)

Greit han var ute med skade på det ene...

Men de to andre hadde aldri blitt mål med Rajo ;o)

Ramberg hadde et sinnsykt bra innhopp..fine touch på ballen og kjempeinnsats..

Wiik og Viikmäe skårer..så noen spillere viser seg litt frem...

Men skremmende hvordan Blixt slet, men var vel som forventa av en liten back som midtstopper..synd

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 09 mai 05, 21:38
Vi får ihvertfall trøste oss med at gutta oppdaga at hard jobbing og vilje gir resultater. Makan til surr og pinglefotball som i midterste halvtimen håper jeg aldri jeg ser av FFK igjen.
Også utrolig skuffa over meg sjøl, som satt å klaga over spillerne og var negativ og sutrete.

Moro å se West igjen og utrolig moro å se at Ramberg tar over der Risholt slapp ifjor. Men Risholt var jo ikke så halvgærli idag da.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 09 mai 05, 21:39
Benk følgende mot VIF;Hoås,wiig,Ringberg.
Svensken virker utrolig treg og tung nå synes jeg..Vikmae faktisk den eneste positive fremover idag..hoås skulle fått hvile ved pausen...Inn med enerly/pettersen ,west og hans erik om alle er skadefri..

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 mai 05, 21:44
Fy faen for en kamp, dette er noe av det værste jeg har sett av FFK på lenge, forsvaret var jo ikke annet en statuer idag, greit nok at bora er god til å dirigere, men da må man jo ha spillere som forstår hva han sier.. Kvisvik fikk lov til å gjøre nesten hva han ville..

Brann spillte heller ingen god kamp, forskjellen på laga var den perioden hvor Blixt var ute med sprukken leppe takket være Bengt Sæternes, han skulle faktisk hatt et klart gult kort i den sittuasjonen går inn med albuen først. Ellers gjorde Hansi en kjempe kamp på midten idag, Brenne begynner å få til noe, mens risholt blir altfor stillestående, tydelig at han ikke er i form, hansi derimot åå han løsna opp i midtbanen til Brann med en gang. Arti å se at West kom innpå, på tv bildene så Brann spillerne ut som om dem hadde gjort i buksa.

Men skjerpings FFK dette var ELENDIG.

Ellers var det hyggelig å sitte på pub i volda og se at FFK har lokale voldinger som fans, satt der med FFK drakta si og sa at, det bare hadde blitt sann, det var dagens mest positive..

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 09 mai 05, 21:45
Opprinnelig postet av Vlad
Benk følgende mot VIF;Hoås,wiig,Ringberg.
Svensken virker utrolig treg og tung nå synes jeg..Vikmae faktisk den eneste positive fremover idag..hoås skulle fått hvile ved pausen...Inn med enerly/pettersen ,west og hans erik om alle er skadefri..


Godt du tenkte lenge på den lagoppstillinga der da.

Hvem skal ta over som kanspiller..vil du flytte ut risholt, ramberg eller brenne ?

West fikk 15 min av fysio i dag...tviler på han er klar for 90 minutter i oslo

Pettersen..kanskje..som stopper ?

Hoås og Ringberg sliter jo med skader, men er de friske er de viktige brikker i FFK...så hvis du snakker om å friskemelde spillere...

Wiik gjorde en Ok kamp i dag og fikk skåringen..

Vil du over til 4-5-1 med Vikmaae fremme alene ?

4-4-2 med vikmaae og west virker jo ikke realistisk

laget mot Enga er veldig avhengig av hvem som er "fit for fight"

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 494

Lagt til: 09 mai 05, 21:45
Som Espen sier, hva er det Risholten tenker med? Ved to anledninger på slutten, først ved frisparket fra 18 meter. Legger inn en løs loff, og der var det ingen rø vite kællær. Hvorfor ikke kline tell? Så corneren rett før slutt, isteden for å legge inn kommer en kort variant som renner ut i ingen ting. Vi har jo 40 kællær på 2 meter inni 16 meteren.

Alt i alt å vinne når man får tre mål i baken er vanskelig. Kanskje skulle man testet West litt tidligere? Vet ikke jeg. Vi skal i hvertfall grisebanke Gressvik på onsdag.

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær


FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 09 mai 05, 21:47
West ble ikke gitt mer enn 15 minutter av fysio ifølge drillo...

Den gutten er jo ikke spilleren man skal gamble på en skade..

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 09 mai 05, 21:55
Spillemessig leverte vi en kamp som var langt bedre enn mot både Rosenborg og Ham-Kam, kanskje også Odd, men noen få, dog store, individuelle feil tidlig i kampen ble veldig ødeleggende.

Noen spillere presterer også tydelig langt under pari. Tenker spesielt på Hoås og Ringberg offensivt, hvorpå det vel er rimelig å anta at Ringberg er ganske hemmet av skaden sin. Kanskje burde han ikke spilt?

Defensivt leverte Blixt en slett kamp i midtforsvaret. Han passer rett og slett ikke i den posisjonen som spilletype, så Drillo burde utvilsomt valgt Petersen her, og heller brukt Blixt der han er GOD - på høyreback. Bertelsen var også svak, selv om han har innsatsen. Har veldig mange dårlige langpasninger og sliter litt med taktiske valg defensivt.

På midtbanen synes jeg både Brenne og Risholt faktisk er veldig gode til tider. Wiig er litt av og på, men hadde mange gode tendenser. Ser ut til å trives bedre på høyre kant enn venstre.

Brann har vel ca 4 sjanser i 1. omgang og scorer på 3 av de. Den første var en stor keepertabbe, men sjansen kom fordi Blixt var på sidelinjen og vi klarte ikke å være taktisk kloke nok da vi spilte 10 mot 11. De to neste scoringene kom etter forsvarsspill av 5. divisjonsformat. I Tippeligaen er det synonymt med å servere motstanderen mål på sølvfat. Jeg har ikke sett kampen på video ennå, men mener å huske at det var Blixt som rotet det til på begge målene. Han påtok seg også all skyld i intervju på radioen etter kampslutt. Når det er sagt så er jeg naturligvis ikke ute etter å finne syndebukker.

Vi får ta med oss det positive. Og det mener jeg er at den sentrale midtbanen er på gang, vi viser moral ved å komme tilbake i en kamp som virker håpløs og enkeltspillere har MYE mer å gå på fortsatt. Dessuten kommer vi helt sikkert ikke til å fortsette å gi bort slike gavepakker i kampene som kommer.

Men Enga på Ullevaal blir en utrolig stor utfordring...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 09 mai 05, 21:56
Midtbanen kan bli bra med litt frisk satsing.. Håper at Macdonald får sjangsen sin snart, Jeg ville helt klart prøvd meg med denne midtbanen og angrepp mot VIF

Wiig og West på topp la Ringberg hvile en kamp.

MacDonald, Ramberg , Brenne , Enerly. Sann risholt holder på om dagene er han ikke fortjent en plass på laget, er rett og slett usynelig igjennom hele kampen. Og når han får ballen så klarer han enten å gå seg fast eller miste ballen i dårlig posisjon..

FleXUS

Juniorspiller
Ble medlem: 12 mar 05
Innlegg: 105

Lagt til: 09 mai 05, 22:02
Endret: 09 mai 05, 22:06
enig i mye coztanza...men skal du trekke frem en back som slet..så trekker du frem feil ;)

West fra start er vel å drømme ?

---------------------------

"Trying is the first step towards failure" Homer Simpson


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 09 mai 05, 22:23
sørlie 4

czwartek 3
bora 5
blixt 2
bertelsen 3

wiig 3
risholt 6
brenne 6
hoås 4

ringberg 2
viikmae 5

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 09 mai 05, 22:34
enig i de karakterene. syntes vel kanskje berthelsen var noe bedre enn czwartek selv om han heller ikke var på topp i dag.

syntes det ble drøyd alt for lenge med byttene i dag. når man ligger under med 3 mål, bør man gjøre noen grep tidligere i kampen.

f.eks byttet blixt med peters..

---------------------------

drillo liker ikke joga og ordføreren liker ikke egg


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 mai 05, 22:46
vet at ringberg er viktig der oppe. men syns han er dritræva for tida. sikkert pga skaden. må jo være bedre å bruke ringberg som midtstopper, enn blixt ihvertfall.. eller pettersen da..

synes forøvrig wiig gjorde/forsøkte på mye bra offensivt idag.. med enda et mål idag, kanskje han har fått den selvtilliten han trenger..

ser man bort fra de store tabbene, var faktisk denne kampen myyye bedre enn hamkam kampen. det er det verste jeg har sett iår...

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 09 mai 05, 23:01
sørlie 4

czwartek 3
bora 4
blixt 2
bertelsen 2

wiig 3
risholt 5
brenne 5
hoås 3

ringberg 2
wiikmae 5


bertelsen skremmende svak igjen...gutten har ikke fotballhode.slår utallige feilpasninger og plasserer seg feil når brann kontrer...desverrre ingen konkurranse her.barret en ganske mye bedre spiller...vekk pga kvota,men vi bruker jo faen ikke costaricerne uansett...

og hvorfor kan ikke blixt og resten av gjengen der bare måke ballen bort fra farlig sone???de innehar ikke egenskaper til å spille seg ut...herregud som vi er avhengig av west framover og piiroja og bora bakover.

hoås virket til tider umotivert utpå der.dasser mye rundt,fine finter men det blir jo knapt noe framgang av det.
wiikmae virker lovende faktisk.men foreløpig bare i perioder.riholt og brenne med årsbeste.hele sesongen har forsvaret fungert,men ikke midtbanen.idag fungerer endelig midten,men så focker blixt det så jævlig til bak der.samt bertelsen.

spilt 6kamper nå?er noen av forsterkningene virkelig det?ramberg er den som har imponert meg(utenom RBK kampen).hoås god i 2 kamper...

---------------------------

savner "svensk magi" allerede


Magic18

Juniorspiller

Ble medlem: 07 apr 03
Innlegg: 118

Lagt til: 10 mai 05, 00:32
På 1-0 målet kan man godt si at Sørlie burde ha holdt ballen, men at han glipper og Kvisvik får pirket den inn er sånn som kan skje.

Det som derimot IKKE bør få skje, er at Branns venstre midtbanespiller skal få stå HELT ALENE stort sett hele første omgang. På målet sto han "et kvarter" alene inne i sekstenmeteren før han fikk pasningen som han scoret av.
Ok, hvor var høyrebacken vår? Og hvor var den midtbanespilleren som selvsagt skal falle tilbake å ta motstanderens midtbane når ikke høyrebacken har mulighet?
.........På feil side av femmeter.

Vi sliter i bakre firer.

---------------------------

#18™


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 10 mai 05, 01:24
Synes det blir helt feil å si at dette var en elendig kamp av FFK.
Bortsett fra forsvaret, så synes jeg faktisk dette var årsbeste av mange av FFK`s spillere.

At forsvaret fungerte så dårlig synes jeg også Drillo må ta en del av skylden for.
Drillo burde absolutt valgt Peters som makker til Bora og heller brukt Blix som høyreback.
Første gang jeg så Blix som midtstopper, var i treningskampen mot Tønsberg, og etter den kampen så sa jeg til meg selv: Håper aldri jeg får se Blix på den plassen igjen.
:confused:
Fatter ikke at Drillo ikke har fått med seg at Peters faktisk spillte meget solid på den plassen sist år før Bora og Piiroja kom til byen. :confused:

Fremover på banen sliter vi med at Ringberg i øyeblikket, kanskje på grunn av skade, ikke er i nærheten av å være god nok for 1. ellveren, etter min mening og at Hoås, muligens også på grunn av skade, ikke er i nærheten av det han viste i bla. den første kampen mot Lyn.
Det som er positivt med å ha en spiller som Hoås på banen, er at en spiller som er 203 cm, alltid vil være en stor trussel for en hvilken som helst motstander.

Disse spillerne synes jeg leverte årsbeste:
Viikmae, Brenne, Risholt, Ramberg og Wiig, selv om sistnevnte også hadde et par stygge skjønnhets feil.

Min børs:

Sørlie 5, 0-1 målet er hans, ellers bra
Czwartek 3 Sliter med det meste
Bora 5 Sliter med for dårlig makker i Blix
Blix 2 Burde spillt høyre back
Bertelsen 4 Ikke så god som vanlig

Wiig 4 Svinger, mest bra, årsbeste
Risholt 5 Kjemper bra, årsbeste
Brenne 6 årsbeste
Hoås 3 Tam, har mye å gå på
Ramberg 7 årsbeste, var med å snu kampen

Viikmae 6 årsbeste, lider av dårlig spissmakker
Ringberg 1 årsverste, burde vært byttet ut lenge før

West viste hvorfor han er sterkt savnet. Håper han spiller mye mer mot Vålerenga. Vinner utrolig nok flere luftdueller, til tross for at han ikke er veldig stor. :D
På tross av at flere spillere i dag var langt under pari synes jeg kollektivet og innsatsen var oppløftende og mye bedre enn på Hamar sist. :D

---------------------------

FFK på toppen i 2005


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 mai 05, 01:35
Til spillerne som leser dette: En ting er å spille en dårlig kamp, det gjør alle lag og alle spillere fra tid til annen. MEN, når du ikke gidder å prøve engang. På meg virka det som kun Risholt som prøvde. Utrolig skuffende, spillerene så ut som Flukten fra hønsegården. De tjener til livets opphold med å spille fotball. Trener 2 ganger om dagen, slapper av og lader opp til neste kamp. Da skal du vel for pokker gi jernet når kampdagen er der! Greit at man ikke skal dø for klubben, men det hadde ikke gjort noe om en hadde prøvd å blø litt. Vi snakker jo ikke om hvem som helst klubb. Det er jo FFK for f**n!

Sånn, det var det, i morgen er jeg mye blidere ;) Ses i Trondalen!

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 10 mai 05, 01:41
Endret: 10 mai 05, 01:46
Jepp, hva skal en stakkar si? Sørli glipper ballen, ok det er kijpt, men hvorfor står Kvisvik alene på 9-10 meter og for skyte? Hvor var kampen om returen?

Hvilken passning av Blix?

Hvor var forsvaret på 0-3 målet? Ingen på ballfører og ingen i ryggen på Sæthernes.

PAC har store tempoproblemer gjennom hele kampen, feilplasseringer og mange dårlige passninger. Håper Blix har den plassen igjen mot Enga. (Ikke det at Blix ikke gjorde en dårlig jobb, men ikke dårligere enn at backplassen er hans neste kamp.) Bora god, men har en vanskelig jobb, savnet en R.H. el. generelt en midtstopper ved sin side.

Fremover var dette sesongbeste. Men selv om Wiig putta, har den gutten et motak som en ridder i rustning (og det var ikke ment positivt) spes. i første omgang. Brenne vil mye og gjør mye. Risholt er vanskelig. Forventer mer og mener at Hansi burde ta hans plass fra start mot Enga. Ringberg burde nok ha ventet en kamp, men jobber og sliter... vinner noe taper det meste.

FFK skaper målsjanser i denne kampen! Til og med flere!

Til slutt, hvorfor den korte cornern?

---------------------------

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat


kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03
Innlegg: 516

Lagt til: 10 mai 05, 01:48
Må si jeg er veldig uenig deg der varheim. Pål Andre, Simen, Risholt, Wiig, Kristen, Trond Erik, Bora (som vanlig) og egentlig resten av laget kjempet jo som løver i starten! De smalt til i hver eneste duell! Var helt klart at de hadde bestemt seg på å kjempe knallhardt sammen og gutse på! Brann hadde jo maks tre trekk på ffk sin halvdel før dem fikk det tullemålet! Også fikk dem brått to unødvendige mål til. Synes guttane fortsatte tappert (noe dem også fik betalt for) med tanke på den kalddusjen de fikk!

PS! Simen brenne er bedre enn Maritn Andresen (seriøst).

---------------------------

Ære være plankebyen!


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 10 mai 05, 01:52
slik håper jeg laget mot enga blir:

sørlie

blixt, bora, helland, bertelsen

enerly, ramberg, risholt, brenne, hoås

viikmae

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 mai 05, 02:06
martin andresen fikk stå upresset ved flere anledninger og legge pasningene der han ville. Et forsvar er ikke bare de 4 bakerst, men hele laget. Risholt, brenne ++ er også i forsvar når brann angriper. Og det var ræva. Semb gav terningkast null. Ganske treffende. Når brann vant en ball, kunne du se hele laget beveget seg fremover på banen, når FFK vant ballen i gunstig posisjon hang mange igjen, og det kom svært få løp fremover.
Men, FFK har ikke vært spesielt bra i de forgående kampene heller, så jeg håper dette var nullpunktet. Helland og west klare snart. Jeg har klokketro på FFK, bare så jævla skuffa.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04
Innlegg: 2571

Lagt til: 10 mai 05, 02:14
Opprinnelig postet av ajg
slik håper jeg laget mot enga blir:

sørlie

blixt, bora, helland, bertelsen

enerly, ramberg, risholt, brenne, hoås

viikmae


Dette er vel omtrent det laget som jeg ønsket for et par uker siden, ajg.
Da mente jeg, som nå, at Ringberg ikke var god nok for 1. ellveren.

Du spurte meg den gangen hva jeg hadde imot Ringberg, ajg.

Har du også kommet frem til den konklusjonen at ikke Ringberg nødvendigvis er selvskrevet på laget?

Forøvrig regner jeg med at West blir i stand til å spille minst 35, kanskje 45 minutter mot Vålerenga. Da bør vi legge om til 4-4-2, med West og Viikmae på topp. Kampbilde vil helt sikkert vise hvem av midtbanespillerne som bør hvile, når West kommer inn.

Men dersom Enerly ikke holder hele kampen, synes jeg faktisk at enten Tarek eller Mc Donald bør få slippe til på slutten av kampen, på høyreving plassen, dersom kamputviklingen tillater dette.

---------------------------

FFK på toppen i 2005


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 10 mai 05, 02:38
slik han spilte i dag fortjener han ikke å starte neste kamp. for et par uker siden, som du snakker om, så var han etter min mening mer enn god nok til å starte og han var da selvskreven. nå er han imidlertid ikke så selvskreven lenger, pga hans elendige prestasjoner i dagens kamp, som også førte til at han ble bytta ut.

i tillegg må vi for all del ikke glemme at han faktisk er skada og at skaden muligens hemmer han fra å spille opp mot sitt beste og yte maks. dette er en ennå større grunn til å benke han enn at han ikke presterte mot brann. du skal ikke se bort fra at han ville gjort en god kamp også i dag dersom han hadde vært skadefri.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!



HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 10 mai 05, 05:43
Opprinnelig postet av Husgutt

synes forøvrig wiig gjorde/forsøkte på mye bra offensivt idag...


kødder du meg meg? FFK hadde jo ikke flanke i 2.omg. går, Wiig gjorde et bra løp i går og det scoret han på, skjønt jeg må ærlig innrømme at det kanskje burde vært blåst...

---------------------------

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 mai 05, 07:38
Endret: 10 mai 05, 08:53
Må si ett fortjent tap til :ffk:, som spilte som det Drillo sier de er ( spillerne må jo gi treneren rett) ett bunnlag.
Bortsett fra de første 10-15 minuttene og en 5-10 minutters periode i 2.omgang, virket det hele planløst.
Ser Ringberg får mye pepper, men i 1.omgang skaptehan noe, eller forsøkte i alle fall. Frisparket som førte til stangskudd, kom etter hans inngripen. Likeledes flere av sjangsene. I tillegg ryddet han opp to-tre ganger i eget forsvar. Bl. a ved corner.
Han forsøkte, skapte noe, jobbet noe deffensivt, men hadde ikke den helt store dagen. Var likevel langt fra FFK`s dårligste.
Hoås derimot var som en tilskuer i nærheten sa, et hån mot de fotballspillerne som satt på benken.
I 1.omgang gjorde han ikke en positiv ting, løp ikke, viste manglende fotballforståelse osv. Manglende fotball forståelse ved å løpe tett inn i ryggen på Ringberg da Ringberg gikk opp for å møte baller. At Hoås hadde et par positive treff i andre omgang, er vel det minimum en må forvente.
Unnskyldning må kanskje være for begge, at FFK virket totalt planløse i sine lempinger fram på lykke og fromme. Riktignok ble noen sjangser skapt, men sjelden ut fra godt spill.
Den som bidro mest positiv var Ramberg da han kom inn. Friskt pust som jobbet.
Vil gjenta noe jeg skrev for noen dager siden.
Forskjellen på FFk i år og i fjor har vært to ting.
1: Sørlie, har spilt godt i flere kamper.
I den form han var i fjor hadde FFK stått med 3 max, 4 poeng.
(Alex`s sin fjorårs form 4-5)
2: Spillet på banen er dårligere.





---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 10 mai 05, 08:36
Litt uforståelig for meg at mange her inne vil sete ut Ringberg på grunn av at han har hatt en/to dårlige kamper men vil ha Hoås i førsteelveren.
Ringberg bidrar mye mere enn det Hoås gjør etter min mening.
I kampen igår bidro Ringberg i mange angrep selvom han ikke avsluttet selv.
Hælsparket som sendte Brenne igjennom var nydelig.
(Men jævli irriterende at Brenne sentra når han har klar bane mot mål og står 8-10 meter fra buret....)

Når det gjelder spissmakker til Brian tror jeg at Ringberg vil gjøre en mye bedre jobb enn Vikmae.
Føler ikke at Vikmae har noe serlig spisskompetanse i det heletatt, og ihvertfall ikke en som utfyller Brian sin.
Det har Ringberg.
Ringerg og West har gang på gang vist at de er gode sammen og greier å finne hverandre.

SÅ jeg håper at Ringberg og West starter mot Enga.

Ingen skal være fredet eller sikret en plass i startelveren, men jeg mener at alternativene til Ringberg på topp ikke er noe bedre valg enn det han er.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 10 mai 05, 08:52
Opprinnelig postet av JJunior


(...)

Ingen skal være fredet eller sikret en plass i startelveren, men jeg mener at alternativene til Ringberg på topp ikke er noe bedre valg enn det han er.


Spørsmålet nå er kanskje snarere om Ringberg er såpass hemmet av skaden at han bør spares til han blir frisk. Er bedre å spille uten ham i etpar kamper for så å ha ham tilbake 100 % klar enn å ha 70-80% Ringberg i mange kamper framover.

---------------------------



Bjørn Jervell Hansen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 10 mai 05, 08:56
Enig med Bjervell at Ringberg trolig er såpass hemmet av skaden, at han burde ha hvilt i 2 kamper.
JJ Junior så du hvem som "pasningen" til Brenne var ment mot, og som vanlig sto og så på. Hoås.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


rådegutt

Bedriftsspiller
Ble medlem: 19 apr 05
Innlegg: 6

Lagt til: 10 mai 05, 09:16
Takk bateman! Du har truffet 100% med spillerbørsen din. Dagbladet presterer å gi Wiig 6. Greit at han gjør et bra løp med påfølgende fin avslutning på 2-3, men han er jo svak i 80 min.

Ellers er jeg skuffa over innstillinga til gutta etter pause før reduseringene. De skulle gitt alt fra 46. min, om noen blir slitne er det faktisk lov å foreta tre bytter i fotball..

Plankehaugen gjør en stor jobb i går, ikke mange supportere som synger så mye på 0-3, jeg gir oss en 9`er! Kunne vært 10 hvis ikke en idiot hadde forsøkt å kaste drikkebeger på linjedommeren! Riktignok var han meget dårlig, men å kaste ting er FYFY!

Til TIFO, nytt banner på hoved var meget bra. Men hver så snill og kutt ut papirruller som kastes inn på banen. Det er hverken kult eller fint å se på. Lager bare mye jobb. De som var på Ullevål, husker vel at det gikk flere minutter til opprydding av dette.

---------------------------

FFK i CL 2006!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1207

Lagt til: 10 mai 05, 11:09
Synes det var mye som var bra i går. Tifoen var konge. At alle var med å støtte laget selv på 0-3. Jeg var også mye mer sinna etter kampen mot Ham-Kam og Odd. For da spillte FFK elendig fotball. Synd med Steinar sin tabbe og Blixt sin passning men. Vi har altså to stolpeskudd. Er ikke langt unna seieren der.

Alt i alt ser jeg mye mer positivt på det nå, enn det jeg gjorde på fredag. Tenk på Brann som er gullkandidat og har fullt mannskap, mot et lag som mange mener kommer til å rykke ned, somi tilegg har flere sentrale spillere ute med skade. :ffk:

---------------------------

Fredd


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 10 mai 05, 11:18
Synes ikke marcus skulle vært byttet ut igår. Derimot synes jeg han skulle vært satt ned som midtstopper sammens med bora og flyttet blixt ut på backen.

Men dette synes jeg burde vært gjort fra start av. Om ikke annet til pause. Ringberg var god i første omgang igår, men som flere andre falt han ut av kampen i andre omgang. Greit ringberg ikke var på toppnivå igår, men det var flere som var dårligere enn han.

Hoås synes jeg kom mer til sin rett når han ble flyttet frem som spiss. Han er angrepspiller og bør ikke spille på kanten i et 4-4-2 system. Det er han for dårlig defensivt til. Derimot synes jeg resten av midtbanen fungerte bedre idag. Både Risholt og Wiig spilte bedre enn de har gjort tidligere i år. Og jeg savnet faktisk ikke enerly en eneste gang idag. Utenom på de to dødballsituasjonene vi hadde på overtid da.:rolleyes:

I den bakre fireren er det bare bora som spiller godt, resten gidder jeg ikke kommentere engang.

Synes også det andre byttet vårt var feil. Ville heller tatt ut viikmae og fortsatt med wiig på kanten. Vi misten litt bredde på høyre, pluss at viikmae og west løp litt i veien for hverandre. Samtidig som hoås ble liggende litt for langt ned i banen. dermed greide vi ikke skape noe særlig trykk på slutten og det ble med et par halvsjanser.

Forresten synes jeg ikke trykket på stadion var spesielt bra idag heller, men det skulle bare mangle når vi ligger under tre null. Vil også legge til at flere av de nye sangene ikke fungerer helt. Har snakket med flere og vi er enige om at det blir dårlig trykk og for mye tekst på noen av sangene. Dette gjelder spesielt: Av alt i verden, om vi taper eller vinner og tippeligaen.

Men den nye "vuggesangen", heieheieheieheier på fredrikstad, eller hva den heter, den var knall! blir konge om hele vgsvingen er med på den på ullevaal.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5568

Lagt til: 10 mai 05, 11:35
Synes det er håpløst å si at laget spilte elendig. FFK var det beste laget spillemessig i 1. omgang. Fire grove personlige feil i den bakre fireren gå tre baklengsmål. Synes Bertelsen var god, men uten støtte blir han et lett bytte ute ved sidelinjen. Det må Blixt(ikke midtstopper) og Wiik(ikke midtbanespiller) ta mye av skylden for.
At det utover i kampen blir vanskelig å skape noe mot et Brann lag som leder 3-0 er vel ikke så rart.

Hadde jeg vært Lund Hansen ville jeg jobbet hardt på trening denne uken. Skulle ikke forundre meg om han får sjansen mot VIF. Sørlie kan ikke gis skyld for noen av målene, men han gjorde ikke situasjonen bedre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 mai 05, 12:45
kan ikke si meg enig i krittiken av blixt, synes han gjorde en helt ok kamp, HELE forsvaret kan ta skylden for de 3 måla! Og kanskje spesielt czwartek, markerer ikke kvisvik i det heletatt i 1 omgang! skandale å ikke markere han!

1-0 målet burde vel kanskje ikke vært godkjent?? kvisvik går helt klart inn med knottene først mot sørlie... eller??

spiller FFK som i 2 omgang utover blir det bra, spiller FFK som i 1 omgang blir det mange tap fremover.

Morro å se at viikmae og wiig scoret, og ikke minst at west kan være på god vei tilbake!:ffk:

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 10 mai 05, 17:54
Opprinnelig postet av FleXUS
Opprinnelig postet av Vlad
Benk følgende mot VIF;Hoås,wiig,Ringberg.
Svensken virker utrolig treg og tung nå synes jeg..Vikmae faktisk den eneste positive fremover idag..hoås skulle fått hvile ved pausen...Inn med enerly/pettersen ,west og hans erik om alle er skadefri..


Godt du tenkte lenge på den lagoppstillinga der da.

Hvem skal ta over som kanspiller..vil du flytte ut risholt, ramberg eller brenne ?

West fikk 15 min av fysio i dag...tviler på han er klar for 90 minutter i oslo

Pettersen..kanskje..som stopper ?

Hoås og Ringberg sliter jo med skader, men er de friske er de viktige brikker i FFK...så hvis du snakker om å friskemelde spillere...

Wiik gjorde en Ok kamp i dag og fikk skåringen..

Vil du over til 4-5-1 med Vikmaae fremme alene ?

4-4-2 med vikmaae og west virker jo ikke realistisk

laget mot Enga er veldig avhengig av hvem som er "fit for fight"


tenkte ikke tenke så lenge og det var ikke ment som lag oppstilling heller..Om enerly er frisk er han kantspiller og heller macdonald eller pettersen på en kant en wiig..syns han er svak...
pr idag ser jeg heller vikmae som starter enn ringberg som virket utrolig tung..Nok en gang west inn om han holder selvfølgelig..Mener bare at pr.idag har vi folk som bør gjøre bedre jobb enn wiig,ringberg og ihvertfall igår og mot odd hoås..

---------------------------

"Sov godt Kongo.." "æhh hold kjeft"


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6584

Lagt til: 10 mai 05, 18:21
Angående Dagfinn Enerly så ble det etter dagens trening sagt at han også er uaktuell for troppen mot Vålerenga. Synd, selv om Wiig klarte seg bra offensivt. Men kantene våre er altfor dårlige defensivt...

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 10 mai 05, 20:51
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
kan ikke si meg enig i krittiken av blixt, synes han gjorde en helt ok kamp, HELE forsvaret kan ta skylden for de 3 måla! Og kanskje spesielt czwartek, markerer ikke kvisvik i det heletatt i 1 omgang! skandale å ikke markere han!


må bare rette opp meg selv litt her, etter å ha sett kampen på video, så er jeg kanskje mer enig i at blixt ikke var ved sine fulle fem i går... men resten av forsvaret var jo ikke helt patent det heller da, kanskje med untak av bora....

---------------------------

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340