FFK - Odd (huff)
Dette tiltross for at FFK brant nok ett straffespark.
I en kamp som dommeren gjorde det han kunne for å ødelegge kampen, bidro også spillerene spesielt i 1. omgang så "godt" de kunne. Gjesp.
Det som var av konstruktiv fotball må jeg nesten si at ODD sto for, og typisk var det også de som spilte seg til sjangser. FFK hadde sitt skudd på entt frispark.
Kanskje er Hoås undskyld pga av skade, men det han og Wiik bidro med av framdrift i 1.omgang var minimalt.
2.omgang litt bedre, men dommeren bidro fortsatt med sin søknad til å bli æresruss pga sin "pipeblåsing".
Typisk var det vel at det som var av konstruktivt FFK spilt nesten forsvant, med Ringberg sin skade.
Håper virkelig at denne skaden ikke er for alvorlig, han er FFK viktigste spiller pr.dato sammen med Bora.
Lar det bli med dette så langt, men føler virkelig at Start / Keikos topping av tabellen er en seier for fotballen.
Men forsatt tips 6pl til FFK, dårligere enn det en fiasko.
PS kan noen fortelle med hensikten med å la straffespaek gå på rundgang i laget.
Kunne forstå at Risholt ikke ville ta straffe på Lerkendal, men hvorfor ikke Blixt ( Risholt) idag????????
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Risholt ville ikke ta straffen og Enerly mente at man ikke kunne diskutere slikt på banen. Det var bare å ta det som en mann og gå frem og ta straffa, og det gjorde han.
Risholt er straffeskytter nr. 1. Deretter Enerly. Nr. 3 er Blixt.
På Lerkendal så ville ikke Risholt ta straffa da heller, og Enerly var byttet ut, så da gikk Blixt frem.
1. omgang var skandaløst dårlig. Vi manglet alt som heter gjennombruddshissighet og spissparet fungerte ikke. I tillegg så maktet ikke Wiig oppgaven han var gitt. Han skulle nemlig søke bakrom så ofte som mulig og være den gjennombruddhissige. Omgangen (kampen) var også utrolig preget av feilpasninger.
I 2. omgang bedret det seg betraktelig. Viikmae gjorde et godt innhopp, jobbet mye og utfordret den bakre firer`n til Odd. I tillegg var Peters mye innvolvert på venstre kant og gjorde et godkjent innhopp.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Jeg vil også påstå at dommerens markeringsbehov ved å blåse på ALT mulig, var med på å gjøre kampen svak. Spillet ble stykket opp og det ble aldri noe flyt over spillet. Her viser Edvardsen nok en gang at han er en liten moden dommer og har dårlig med forståelse for spillet. Det er mulig å være litt fleksibel.
Men alt dette forsvarer likevel ikke at FFK leverer en slett kamp offensivt. Det var dårlig med bevegelse, og ingen spillere som viste nevneverdig gjennombruddshissighet før Viikmae kom inn. Skal også sies at han brukte litt tid på å komme i gang.
Vil også gi ros til Christian Petersen som gjør et fremragende forarbeid på scoringen. Han setter fart med ballen i beina, utfordrer og løper mot dødlinja for å sende ballen inn mot mål. Akkurat det FFK savnet i hele 1. omgang. Veldig bra av Peters.
Men innsatsen var ganske skuffende i dag. Mange dårlige pasninger må settes på kontoen for dårlig bevegelse. Få FFK-spillere spilte lagkameratene gode i dag. Her må man skjerpe seg foran kampene mot Ham-Kam og Brann som kommer på løpende bånd nå.
Uavgjort var trolig greit etter spill og sjanser, men når de scorer med 10 mann på banen så sent i kampen og vi i tillegg brenner et straffespark, så føles det bare veldig, veldig bittert. Som et tap.
Krysser fingrene for at Ringbergs skade ikke er alvorlig!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
og så ræva straffe har jeg ikke sett på lenge.. håper at vi spilte dårlig pga kampen mot rosenborg sist, og at dette ikke er noe som kommer til å gjenta seg ofte. positivt at vi er solide bak, selv om vi sover på scoringen..
Når det er sagt så var vel resultatet greit nok etter spill og sjanser. Første omgang var veldig svak, og det er bare fordi Odd var dårlige og midtstopperne våre gode, at vi ikke fikk et par i ræva. Mot et bedre lag hadde vi blitt straffet. Andre omgang var vi klart bedre enn Odd.
Syns forøvrig Blixt var veldig god i dag, sammen med Bora, Helland og.... Viikmae. Sistnevnte gjorde en kjempeinnsats, og snudde vel nesten kampen alene. Brenne var vel også ok, mens Risholt mangler mye på topformen. Wiig var usynelig, Hoås for glad i ballen, Ringerg for alene, og Dagfinn ble nesten ikke brukt.
Steinar stod godt i mål i dag og, men det er vel på tide at den karen får opp øya, og ser hvor han slår utsparkene sine. De går jo f.... meg rett inn i mølja ved Hoås hver jæ... gang, mens norges beste (kanskje) høyreving ligger helt mutters alene på andre siden av banen. Greit at Hoas vinner mye på hode, men man bør kunne bruke hue og øya og slå ballen der det ligger en ledig mann.
Dette var mye sinne og frustrasjon på en gang, men det skyldes jo bare at vi skulle ha vunnet denne kampen, og ligget på andre plass istedet for tredjeplass. Når alt kommer til alt så har gutta likevel gjort jobben sålangt, og livet som FFK supporter er godt å leve om dagen.
La oss selge hele laget!!
Ellers enig Constanza, Peters var positiv idag og jeg krysser også fingra for at Marcus er på beina til neste kamp.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Ellers så ser vel alle i dag (du også Snæbus 1) hvor viktig markus er for laget. etter at han gikk ut var det ingenting som fungerte offensivt. absolutt ingen struktur.
Costanzas påstand om at Odd kom til stadion for å spille drittfotball og gå for 0-0, er jeg helt uenig i. spør du meg så var det ffk som spilte destruktiv fotball i dag. min påstand er at drillo ødelegger ffk. entusiasmen synker, stemningen var ræva i dag og jeg tror ikke mange trivdes veldig godt på stadion i dag. det ffk skaper offensivt i dag kan de ikke være beekjent av. odd prøvde i det minste å spille fotball!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Mektig imponert så langt. Gleder meg til fortsettelsen.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Men med fasiten klar, føles det som om vi tapte to poeng i dag. Straffemiss igjen!!! 4 kamper, fire straffer, og av de fire har vi bomma på to! Litt ergelig å tenke på at vi faktisk med vanlig uttelling på straffer, ville vært alene på toppen av tabellen. Men greit nok. Sterkt å komme tilbake etter straffemissen, og ta ledelsen 1-0.
Verre er det med måten vi taper to poeng på i dag. Odd har en mann utvist, et kjapt frispark, guttane sover, utligning til 1-1, og to poeng tapt. 1-1, et resultat jeg i utgangspunktet var fornøyd med, føles nå som en skuffelse.
Men det er kanskje greit å få en påminnelse om at man må kjempe og slåss for hvert eneste poeng. Det er ingen walkover-kamper i TL. Håper Drillo klarer å motivere guttane til å kjempe maksimalt i kampen mot HamKam. Forhåpentligvis er Rinbeg tilbake til den kampen. Håper også West begynner å nærme seg spilleklar igjen. Med fullt lag, og når guttane kommer i form, kan vi vel håpe at det blir noe mer finspill etterhvert også. Ellers kan det bli kjedelig å se FFK i aksjon. Lange baller og feilpasninger er vel ikke akkurat underholdende. "Hoås-pasningen" er grei nok den, men gjerne i kombinasjon med litt finspill langs bakken, gjennom midtbanen. Vi må variere litt, ellers blir vi veldig forutsigbare.
Men nå er det bare å riste av seg skuffelsen over å ha tapt to poeng i dag. Torsdag er det ny kamp, og nye muligheter for tre poeng!
FFK i tykt og tynt, på FMV!
Den mannen har ett alt for stort markeringsbehov,til tider blåste han i stykker kampen.En god dommer skal man ikke legge merke til,edvardsen gjør jo alt for å markere seg.
PÅL
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av ajg
han ga oss både straffe (feil idømt?) og rødt kort til odd. så vi bør ikke klage.
Så det du sier er at så lenge han dømmer vår vei kan vi ikke klage, uansett hvor dårlig han er? Han blåste i stykker kampen og har, som flere allerede har nevnt, et utrolig stort markeringsbehov. Blåste for den minste ting og pirket unødvendig mye. Det eneste positive var at han var like dårlig begge veier. Så vidt jeg kan se er det heller ingen som skylder på ham for resultatet i dag.
Straffesituasjonen har jeg ikke sett, men den var visstnok grei i følge Oddsupportere som hadde sett kampen på Web-TV. Det røde kortet var helt etter regelboken, selvom en annen dommer mest sannsynlig hadde valgt å ikke gi gult kort i den situasjonen. Men at han dømmer riktig i disse to situasjonene retter ikke opp helhetsinntrykket av ham. en utrolig svak dommer.
:D
PÅL
Straffa var nok noe billig, og det røde kortet hadde nok mange oversett. Det kan forsvares ut ifra regelboka, men jeg mener man bør ha litt mer forståelse enn dette.
Når Bjerg tror at han er alene igjennom med keeper og lader skuddbeinet, så skal det litt til for å stoppe helt opp i det fløyta går. Skuddet er en impulshandling som kommer der og da, og kan godt overses. Det er handlingen ETTER dette man heller bør slå ned på.
Hvis Bjerg bare tuslet rolig bakover på banen, så er det ingen grunn til å gi gult kort. Hvis han i stedet flyr bort til dommeren og kjefter ham huden full, så kan man godt gi et gult kort.
Det er i alle fall min mening.
Ansvarlig redaktør
Det andre gule til Flint Bjerg: Jeg mener faktisk han stopper litt opp og gjør en frustrende bevegelse med armene FØR han skyter. Jeg syns han gjorde det i frustrasjon og da er det andre gule greit nok. Når det er sagt så synes jeg Flint Bjerg (bortsett fra skuddet i tverrliggeren) ikke bidro med annet en syting til dommeren kampen igjennom idag.
Edvardsen: Har sett ham betraktelig verre enn idag, uten at det sier så mye. Hans største problem er, i mine øyne, at han skal markere seg hele tiden. Til og med på innkast (og da skal man ikke blåse) blåser han som om det skulle vært russetog. Og blåse fire ganger i fløyta for å få oppmerksomheten til i en Odd-spiller for deretter å hverken gi kort eller noe form for tilsnakk synes jeg også er svakt. Edvardsen kan faktisk bli en brukbar dommer, men han må for det første bli kvitt dette behovet om å markere seg hele tiden. Dessuten bør han velge mellom fotball og hockey.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg vil også påstå at dommerens markeringsbehov ved å blåse på ALT mulig, var med på å gjøre kampen svak.
Her skylder Costanza på dommeren for at kampen, og dermed også FFK, var dårlig.
Opprinnelig postet av ajg
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg vil også påstå at dommerens markeringsbehov ved å blåse på ALT mulig, var med på å gjøre kampen svak.
Her skylder Costanza på dommeren for at kampen, og dermed også FFK, var dårlig.
Som jeg skrev i en annen tråd: Du har en magisk evne til å trekke dine egne konklusjoner...
Legger også merke til at VG Live, som sjeldent kommenterer dommeravgjørelser, har bemerket det samme som flere her:
* Mange merkelige dommeravgjørelser og mye duellspill gjør at flyten i spillet mangler hos begge lag.
Ansvarlig redaktør
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914