Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK - Odd (huff)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 mai 05, 02:08
Ajg, noen ganger kommer du med noen så ulogiske konklusjoner at jeg blir helt satt ut. Har jeg brukt Edvardsen sin dømming som årsak til FFKs svake spill?!

Jeg ser også at flere her reagerte på Edvardsen sin forkjærlighet for å pipe i fløyta litt for ofte. For de som fulgte med på kampen, må det ha vært ganske åpenbart at han var med på å stykke opp kampen slik at det ikke ble noen god flyt. Det var én årsak til at det ikke ble noen stor fotballkamp. Men det er selvsagt flere årasker til det.

Men uansett, dette var langt i fra noen stygg fotballkamp, så helt unødvendig å pirke på alt mulig.

Når det er sagt synes jeg faktisk Edvardsen klarte seg bedre enn fryktet. Har sett han vesentlig svakere enn dette før.

Fra min vinkel på Stadion var for øvrig straffesparket helt korrekt. Jeg ville reagert veldig om det ikke ble blåst der, for den så soleklar ut.

Edvardsen gjorde ingen STORE enkeltfeil i dag som gav utslag for resultatet, men jeg reagerer veldig på de unødvendig mange frisparkene han blåser for hele tiden. Men han er fortsatt ung og dette er sikkert ting man lærer med årene.

Men én ting skal være sikkert ajg: Jeg bortforklarer ikke FFKs svake kamp med Edvardsens dømming. Så enkelt er det ikke.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

RC2

A-lagspiller

Ble medlem: 15 aug 04

Lagt til: 02 mai 05, 11:41
Enig at det blir for mye langpasninger/ feilpasninger om dagen. Hvorfor får ikke gutta lov til å "spille" mer fotball på hjemmebane? Vi vant jo alle hjemmekampene i fjor høst og spilte underholdende fotball. Hvorfor da gå bort fra dette?
På bortebane er jeg enig at vi kan spille mer langt, og mer kontringsbasert.

Men Drillo vet vel hva han gjør (?). Håper at finspillet setter seg litt mer etterhvert som gutta kommer i bedre form, og når nøkkelspillerne blir skadefrie.

HOLYGANS

- du ser det ikke før du tror det! -

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 02 mai 05, 12:56
Endret: 02 mai 05, 12:57
Opprinnelig postet av RC2
Enig at det blir for mye langpasninger/ feilpasninger om dagen. Hvorfor får ikke gutta lov til å "spille" mer fotball på hjemmebane? Vi vant jo alle hjemmekampene i fjor høst og spilte underholdende fotball. Hvorfor da gå bort fra dette?
På bortebane er jeg enig at vi kan spille mer langt, og mer kontringsbasert.

Men Drillo vet vel hva han gjør (?). Håper at finspillet setter seg litt mer etterhvert som gutta kommer i bedre form, og når nøkkelspillerne blir skadefrie.

Mye salig blanding her...

1. Feilpasninger v.s. langpasninger.
Ikke sammenlign feilpasninger og langpasninger. For mye feilpasninger er ille, enten de er lang eller korte. Men å sette dette sammen med at guttene ikke får lov til å "spille fotball" blir urelevant.
Hvis det er slik at man slår mye feilpasninger er det faktisk bedre å slå en lang ball enn en kort en. Å misse på en kortpasning 35 meter fra eget mål får som regel langt større konsekvenser enn å slå en dårlig langball. Dessuten går det faktisk an å løpe en dårlig langpasning god.

2. Hjemmekampene ifjor.
Dette beviser vel bare mytene om at gode resultater er god underholdning. Til dere som er av den oppfatning at det var voldsomt mye av såkalt "finspill" på høstsesongen 2004 må jeg bare si at dere tar feil. FFK spilte faktisk mye langt i høst. Vi fikk dog mange gode resultater, veldig ofte på grunn av god stå-på vilje og noen gode porsjoner med flyt/flaks.
Noe av den største endringen (foruten spillerfosterkninger) var nettopp at FFK gikk tilbake til en enklere form for spillestil - tilbake til det trygge - mer likt det de gjorde suksess med i førstedivisjon; Mer langt og å komme etter med midtbanen. (Og kilden til disse påstandene er KTE sjøl).

Det jeg foreløpig ser som det et av de største problemene i år er at det er for dårlig bevegelse på midtbanen, spesielt utover i kampene. Da blir det vanskelig å få til noe særlig konstruktivt, uansett spillestil. Mye av dette kan sikkert settes på kontoen for mye skader i oppføringen og jeg tror faktisk dette vil bli mye bedre etterhvert som spillerne kommer i bedre fysisk form. Inntil videre får vi være fornøyde med at FFK faktisk er et av 2 lag som er ubeseiret etter 4 kamper!:ffk:

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 03 mai 05, 15:54
Vil bare si følgende:

Mest Dårlig = Edvardsen.
Dårlig = FFK`s spill
Minst Dårlig = Odds evne til å satse offensivt, selv med 10 spillere på banen.

Mest Dårlig = Edvardsen.
Han er en katastrofe for fotballen. Har sett han en 4-5 ganger nå, og synes han er like tragisk hver gang. Skjønner ikke hva Svein Bergstrøm sa engang i fjor at han syntes Edvardsen var en av de mest talentfulle dommerne vi hadde!!!

Er så langt fra enig i dette som mulig.
- Han har et utrolig stort markeringsbehov, som mange sier her, og ødelegger kampene.
- Han gjør saker som absolutt ingen forstår (både for hjemme- og bortelaget).
- Bare det å vise ut Flindt Berg, vitner om liten innsikt i hva som foregår. Enhver rutinert og erfaren dommer, skjønner at han ikke bør vise ut en spiller som gjør dette. En annen ting hadde vært om han gjorde en stygg takling eller protesterte på en avgjørelse.

Dårlig = FFK`s spill
Skjønner ikke at det går an å spille så lite oppfinsomt og interresert som FFK gjorde mot Odd. Vi har hjemmebane, med 10000 tilskuere på tribunen. Vi har spisskompetanse som Dagfinn, Bertelsen, Brenne, Hoås, Ringberg, og alikevel ikke klare å produsere enn målsjanse i 1 omgang.

Noen som sa at Drillo var en god motivatør, men her synes jeg han har gjort en dårlig jobb. Det bedret seg riktig nok utover i andre omgang, men det for da være grenser.

Synes Odd skal ha skryt for å tøre å spille fotball, selv med 10 mann på banen, selv om jeg synes Viking var et bedre lag

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 03 mai 05, 16:28
Opprinnelig postet av oleberg

Synes Odd skal ha skryt for å tøre å spille fotball, selv med 10 mann på banen, selv om jeg synes Viking var et bedre lag

De ligger under, hva forventer du? At de skal legge seg bakpå og sikre et 0-1-tap?!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914