Husk meg
Brukernavn
Passord

Er Drillo rett mann?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

engamannen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 20 apr 05

Lagt til: 21 apr 05, 21:43
Endret: 21 apr 05, 21:44
Er Drillo rett mann? jeg bare spør, han redda oss kanskje fra nedrykk, men han er småsenil.... sorry folks, gleder meg til å se dere på Ullevaal 16.mai.FFK trengs i toppserien!!!!

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 apr 05, 21:57
Jeg er også litt spent på om han er det, men han sitter jo inne med en kunnskapsbank som er helt rå. Det finnes knapt noen trenere som har den samme teoretiske bakgrunnen. Får bare håpe han har kapasitet til å få det ut i praksis, også på ett klubblag.

Foreløpig synes jeg det ser helt konge ut, han er langt i fra fornøyd. Og vi er faktisk ubeseiret så langt i sesongen. (bare to kamper da, men det er utrolig digg og si det)

Vi kommer nok noen tusen 16.mai

:ffk::ffk::ffk:

---------------------------

Elleve røe og vite kællær

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 apr 05, 22:03
Opprinnelig postet av engamannen
Er Drillo rett mann? jeg bare spør, han redda oss kanskje fra nedrykk, men han er småsenil.... sorry folks, gleder meg til å se dere på Ullevaal 16.mai.FFK trengs i toppserien!!!!

Det får tiden vise, men jeg tror ikke gubben har børstet støvene av sine gamle teoribøker og fortsatt der han slapp. Han har jo sett en god del kamper siden han sist trente et lag. Jeg vil tro han innehar solid kunnskap om hvordan fotballen spilles i dag, og det ser da ut som han har klart å lage en miks av sin teori og en som er mer aktuell i dag.

Og uansett, til syvende og sist er det jobben spillerne gjør på banen som er avgjørende, og den kvaliteten og fighterviljen denne stallen har så blir det ikke nedrykk denne sesongen :)

Gleder meg også til 16. mai-kampen. Måtte det bli en mer serverdig aften for FFK-fans enn i fjor :)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 21 apr 05, 22:48
En proffesor i fotball nøyer seg ikke med å si at den stillen jeg prøver å få ut i praksis er den eneste som fungerer, men han er en forkjemper for defansiv struktur og gjennombruddshissighet, vis hans lag ikke presterer vil han jobbe med å finne løsninger på problemet, han vil og jobbe med å utvikle stillen i forhold til spillermatriale og i forhold til den naturlige utviklingen i hvordan fotball spilles, det være seg etter om man krever mer fysik spillere med ekstreme kapasiteter.. Man er kanskje gammel, men han er ung i forhold til noen av de virkelig store trenerne.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 21 apr 05, 22:51
engakampen kan uansett ikke bli verre enn ifjor.. eksen satt med klanen og jubla. jeg holdt på å svime av i varmen.. kampen var ikke akkurat noe å skrive hjem om heller:)

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 22 apr 05, 00:00
Drillo småsenil?!

Skulle likt å se deg løse denne geografioppgaven som Drillo ga spillerne foran juleoppholdet:

«En hovedstad i verden. Ledetråden er V?»

Tror Drillo er rett mann og det ser ut som om at han begynner å få dreisen på laget. Vi slipper inn færre mål enn i fjor og samtidig kan vi variere mer i formasjoner ut ifra motstanderne. Vi er livsfarlige i 4-4-2 med Brian West på banen og samtidig er vi meget gode i 4-5-1.

Ser også ut som om Drillo har fått ryddet opp i alt surret rundt dødballer og cornere imot. Der har vi til tider totalt manglet struktur.

Ellers er jeg veldig enig i mye av det Ebenfalk2 sier. Drillo-stilen er rett og slett ikke bare "lange baller", men godt trente, gjennombruddshissige spillere. Drillo har flere ganger uttrykt sin begeistring for måten Arsenal spiller fotball på. I tillegg har han sagt at "gi meg en spiller som er god til å vende spillet på midtbanen, så kommer vi også til å spille mye gjennom midtbanen".

Tror få er bedre til å få maksimalt ut av spillermaterialet man har til rådighet enn Drillo.

Spillerne skryter jo også av Drillos egenskaper som motivater, og det liker vi å høre!

Stå på Drillo - håper du setter et verdig punktum for en fantastisk karriere!

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 22 apr 05, 01:25
Opprinnelig postet av Holters
Tror få er bedre til å få maksimalt ut av spillermaterialet man har til rådighet enn Drillo.

Helt enig....klarer du å føre Norge så høyt på FIFA rankingen og med så gode resultater som han gjorde så er du bare genial da! Rett og slett! Drillo kommer til å gjøre underverker med FFK når det gjelder organisering, defensivt arbeid etc. Så får vi se hvor morsom fotball det blir ut av det da. Men gode resultater er jo underholdning i seg selv det...

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 22 apr 05, 09:48
Hittil så kombinasjonen Drillo, Eggen og Ahlsen fungert glimrende.

Tror denne kombinasjonen kan være gull vært for FFK utover.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 22 apr 05, 12:20
Endret: 22 apr 05, 12:21
Er kanskje ikke den rette til å uttale meg om Drillo er rette mann.
Dette ut fra at de fleste vet, eller burde forstått, at jeg har vært meget skeptisk til Egil Roger Olsens sin fotballfilosi.
Dette begrunnet observasjoner fra sidelinja gjennom en lang periode, iallefall siden hans trenergjerning i LYN og AAfk.
I denne perioden føler jeg at jeg har observert en meget statisk person, med lite rom for anderledes tenkende og eventuelle kritikkere.
Opplevde imidlertid en annerledes reflekterende Drillo på NRK søndag, han påpekte helt riktig at fotballtrenere som andre hele tiden er under utvikling. Han mente videre at han som fotballtrener ikke hadde vært statisk, men vært i en utviklingsprosess.
Derfor håper jeg at dette ikke bare var ord , men velger å tro at dette var veloverveide ord.
Håper også derfor at jeg i løpet av våren kan innrømme at jeg har tatt feil av og feilbedømte Egil Roger Olsen sin fotballfilosofi ( iallefall den nåværende).
:rolleyes::rolleyes:
Iallefall har poengene varmet sålangt denne sesongen. Dersom det er skader og annet som har hindret at også spillet varmer, innrømmer jeg gladelig min feilbedømming av Drillo.:);)

The future sp bright I gotta wear shades:cool:

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 22 apr 05, 21:31
det er så enkelt å si at han og han treneren er bra, og han er dårlig.. trenere og spillere både lærer og utvikler seg, uavhengig av alder..

jeg likte trance i 1997. det betyr ikke at jeg gjør det nå. jeg hater trance..

på tide å gi slipp på fordommene, ihvertfall gi han en sjanse (noe du gjør dracula).

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 23 apr 05, 19:18
Enig i det du skriver Holters.

Drillo sine kjepphester har vel vært defensiv organisering og kjappe overganger. Samt dødballer, både for og imot. Dette er noe også hans "displer", blandt andre Ståle Solbakken, har tatt med seg.

Drillo er også en god motivator, og ikke minst er han veldig god på å utnytte det spillematriellet han til enhver tid har til disposisjon. Noe som kanskje ikke kan sies om noen av de andre trenerne, feks Per Joar Hansen i RBK.

Hvor langt FFK rekker med Drillo ved roret, vil tiden vise. Men jeg vil bli veldig overraska om laget rykker ned, med det trenerteamet og den stallen vi har i dag.

ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 24 apr 05, 23:06
Så lenge ikke Drillo innfører en destruktiv spillestil, og med det mener jeg lite underholdende men effektivt, så er jeg positiv til at han er co-trener sammen med Eggen. Men jeg er redd for at når Eggen drar (til RBK?) etter denne sesongen, og FFK havner på en god plassering etter en knallsesong, så kommer Drillo til å ta over for på egenhånd og da vil det bli som det alltid blir med Drillo, effektivt spill.

Drillo er ikke interessert i å spille vakkert, han er interessert i å sanke poeng, spille mest mulig statistisk "riktig". Jeg vil heller ha et lag som spiller underholdende fotball og taper i ny og ne, enn et nytt Ham-Kam (grøss) som spiller solid 4-4-2 med lange baller og dødballer som effektivt heades inn..

Neih, Drillo er bra sammen med Eggen, men jeg er virkelig redd for hva som vil skje hvis Drillo tar over for fullt. Tross alt skal jo FFK stå for underholdende angrepsfotball.. det gjør ikke Drillo.

"jeg bor i moss nå, og bor i moss neste år. og jeg skal pendle til fredrikstad også neste år!" -KTE (og ximo), 2004

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 24 apr 05, 23:14
Ja,han er rett mann....Amen

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 24 apr 05, 23:15
Endret: 24 apr 05, 23:16
Problemet med at FFK skal stå for underholdende angrepsfotball er pr. dags data at FFK ikke har playmakere som holder en hel kamp. I kveldens kamp så det ut som om FFK ble slitne ca halvveis ut i andre omgang, og det er for dårlig. FFK kommer aldri til å dominere en hel kamp med sånn kondis.

MEN, når det er sagt: FFK kommer til å spille bedre og bedre kamp for kamp fra nå av. Nå kan vi senke skuldrene, og begynne å spille fotball. Med oppladninga i mente er det ikke rart at FFK har spilt ufin fotball så langt.

Ramberg er på førsteellevern nå, Risholt likeså. Og Ringberg, Brenne, Hoås og Enerly. Forsvaret kommer til å endres igjen pga skader osv.

Det går enda et par kamper før Brian starter. Da skal det bli morro. Hvis Enerly og West er i form, fytterakkern så skummelt det skal bli!

Om Drillo er rett mann for FFK? Tja, det er det alt for tidlig å si. Vi får se når FFK kan stille fullt mannskap. Vi får ikke se hva Drillo er verdt før motgangen kommer, tror nå jeg.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 24 apr 05, 23:19
West og Piroja back in business.

Enerly og Brenne kommer i form.

Hoås blir bare bedre og bedre.

...og

til sommeren kommer Raymon:ffk:d!!!

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til: 25 apr 05, 00:17
Er DRILLO rett mann?? JA FOR FAAN!:ffk:

Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter

Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD

FFK, the pride of Norway!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 26 apr 05, 00:55
Mange her på forumet er i skyene etter å ha slått RBK i Tronhjem.

Jeg er faktisk IKKE i skyene, til tross for tre poeng. Det å si at Drillo er rett mann for FFK etter tre kamper er som å si at man blir professor etter 2 uker på skolen.

Hvis FFK fortsetter i samma stilen utover sesongen blir jeg regelrett skuffa, og kommer da til å mene at Drillo IKKE er rett mann for FFK, *helt* uavhengig av resultatene. Drillo vet like godt som meg at RBK knuser FFK i 9 av 10 kamper om dagen, og da har FFK et problem, først og fremst fordi vi er for dårlige, og ikke *kan* sammenlikne oss med RBK som tross alt spiller i samme divisjon.

FFK trenger snart en spillemessig flott kamp, hvor våre guttær spiller god fotball i lange perioder, og hvor vi får ballen til å gå litt i laget, og en midtbane og et forsvar som tør å spille ballen til bedre plassert medspiller. Det skjedde nesten ikke i Trondhjem sist.

Hadde FFK vunnet kampen på kompakt spill og god organisering, se da hadde jeg følt det annerledes. Men saken er at FFK gjorde ca 100 særdeles utaktiske saker i denne kampen. Det er et problem for FFK, og det er et problem for min opplevelse av kampen, uansett tre poeng.

RBK er i en klasse for seg akkurat nå, og det kommer til å vises i kampene som kommer, helt sikkert. Viking var også veldig gode, bedre enn FFK. Lyn er nok IKKE bedre enn FFK. Vi ender bak både RBK og Viking, men Lyn skal vi foran, helt klart.

Etter årets sesongåpning er jeg fremdeles usikker på hvor FFK ender opp på tabellen, spesielt fordi vi har spilt to fryktelig svake kamper.

FFK kommer til å bli bedre fra nå av, og det skal da bli spennende å se hvordan vi spiller i medgang... For min del holder det ikke å vinne. Det må være noe annet å se på også.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 26 apr 05, 02:13
Er det noen som faktisk har tenkt på at FFK har hatt hele stallen minus tredjekeeperen ute med skade i vinter, og at vi rett og slett er et stykke bak de andre treningsmessig? Sånn jeg ser det blir våren en kamp for poengene hvor vi må bruke de knepene vi har. Så kan heller finspillet komme utover sommeren og høsten når spillerne våre kommer i form.

Engasjert hovedtribunist!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 26 apr 05, 08:55
Må innrømme at mitt forhold til dette er noe ambivalent. Synes ikke det er no morsomt å se kamper hvor det ene laget kunn forsvarer seg, for så å score ett mål og vinner. Men se f.eks på L`pool, de burde kanskje lært en ting eller to i år? Se på FFK, de har skjønt det i år, de er gode til å utnytte det spillematriellet han til enhver tid har til disposisjon, og hvis det fører FFK tilr RL og minimum 4.plass i årets TL, ja så er jeg jeg villig til å svelge en kamel eller to, da skal jeg troppe opp på stadion får å se FFK være bunnsolide i forsvar, for jeg vet at de kommer til å bli bedre og bedre offensivt i løpet av sesongen...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914