Gress på stadion
Har toget gått for kunstgress på Værste Arena????
Jeg både håper og tror det blir kunstgress.
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Opprinnelig postet av Costanza
Finner INGEN argumenter mot kunstgress (foruten tradisjon, om det er et argument), men FOR kunstgress (spesielt i Norge) er det jo minst et titalls veldig gode argumenter...
Det finnes ett veldig godt argument mot kunstgress, og det er hygienen. Gress og jord er gode til å kompostere urenheter (sikkel, slim, virus og blod). På kunstgress kan det jo bare ligge å "gjære". I en åpen stadion kommer jo mye fugledritt, pollen og støv, så det blir jo rene pietriskåla.
Det har jo vært noen påstander om at kunstgress kan avle opp muliresistente stafylokokkbakterier. Tenk bare på infeksjonene spillerne fikk etter småsår i øsfoldhallen.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
- Mere skader (pga hardere underlag)
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
FFK på toppen i 2005
Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.
Opprinnelig postet av Husgutt
har det ikke vært snakk om en 50/50 løsning? kanskje det hadde vært lurt:)
Mener å huske at det var snakk om en løsning hvor man blander kunstgress og naturgress, for en tid tilbake. Men vet ikke om de velger å gå for en slik løsning. Framtia er vel kunstgress. Da får man ihvetfall fine forhold hele sesongen.
Pættærnæ døm hang og slang!!
Kunstgress for at det skal bli solid, vanlig gress for hygiene, lukt og følelse, tenker jeg.
Min første reaksjon var "næmmen i svarte h*lvete, da", men så fort jeg fikk tenkt meg litt om... Jeg tror faktisk FFK tjener på å ha ei god matte, og den enesten måten å få til det på er ved å bruke kunstgress på en eller annen måte.
Jeg tipper at nye stadion vil få ei fantastisk matte som både føles og ser ut som vanlig gress.
Husk: Det vil uansett bli vesentlig lettere å få en plan, god og fin gressmatte på FMV. Der kommer matta til å bli liggende på et betongtak i stedet for dagens meget bevegelige lerehaug på Holmen.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Det stafilikokk greiene høres skummelt ut, men det blir vel annerledes utendørs?
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Jeg tror naturgress bør brukes der hvor man har muligheten, dvs der man har klima/varmekabler, god drenering i grunnen osv osv. Så får man bruke kunstgress der hvor det ikke går med natur, nordpå (alt nord for Oslo, altså. ;-).
Med alle tekniske vidundre tror jeg nok det vil bli mulig å legge naturgress på nye stadion. Men det blir vel neppe billigere enn å legge kunstgress. Personlig syntes jeg blanding hørtes interessant ut. Beste fra begge verdner, liksom.
Sørover i europa brukes naturligvis bare naturgress, men det har ikke *bare* med hva som funker i klimaet der, det har nok også noe med at godt naturgress rett og slett er det beste å spille på. Og altså sjølrensende og hygienisk.
Men, vi får høre med guttane etter kampen i Ålesund, så får vi høre hva døm sier.
Opprinnelig postet av Asgeir
Sørover i europa brukes naturligvis bare naturgress, men det har ikke *bare* med hva som funker i klimaet der, det har nok også noe med at godt naturgress rett og slett er det beste å spille på. Og altså sjølrensende og hygienisk.
Det er flere storklubber i Italia, Nederland og Tyskland som har seriøse planer om å gå over til kunstgress...
Litt på siden, men husker godt da Luton spilte på kunstgress tidlig på 90-tallet i øverste divisjon i England...
Opprinnelig postet av Asgeir
NFL spilles utelukkende på kunstgress, ja. Men der er ballen aldri i kontakt med bakken, så det er litt søkt å sammenlikne, vil jeg si.
Det er mange som bruker kunstgress, ja, men ikke utelukkende. Har sett mange NFL kamper hvor de spiller på naturgress
Engasjert hovedtribunist!
Det med stafilikukker og sånt tror jeg det kan gjøres enkle grep mot. Tenk dere bare det å ha en grønnmatte man kan trene på uansett vær og vind. Når det gjelder skader og belastninger og sånt tror jeg det er ganske likt vanlig gress. Ikke ulikt å spille på var kommentarene etter første kamp på Color line stadion.
Så rødt kunstgress det er det vi vil ha. Var vel faktisk det KTE fablet om en stund!
:ffk::ffk::ffk:
Elleve røe og vite kællær
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914