Husk meg
Brukernavn
Passord

Gress på stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 17 apr 05, 20:50
Skulle det vært kunstgress på stadion??? Etter å ha sett gresset på Color line stadion må jeg si at jeg har blitt omvendt til kunstgresstilhenger... Tipp topp spilleforhold til enhver tid..

Har toget gått for kunstgress på Værste Arena????

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 17 apr 05, 20:54
Tror det var Bjørn Jensen som ble spurt om dette på Radio Fr.stad for et par uker siden, og da sa han at det ikke var endelig bestemt ennå. Men de fulgte veldig med på utviklingen av kunstgress og vil også høste erfaringer fra Aalesund.

Jeg både håper og tror det blir kunstgress.

---------------------------

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 17 apr 05, 21:04
Huff..håper ikke det blir kunstgress på nye stadion...Kunstgress hører ikke hjemme på ordntlige fotballbaner....en skam hvis dette skjer:mad:

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 17 apr 05, 21:05
jeg har vel også snudd selv.. var motstander før, men hvis det er så bra som de sier, hvorfor ikke?? vi må jo ha ordentlig gress når vi skal spille i royal league:D

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 17 apr 05, 21:09
Finner INGEN argumenter mot kunstgress (foruten tradisjon, om det er et argument), men FOR kunstgress (spesielt i Norge) er det jo minst et titalls veldig gode argumenter...

Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til: 17 apr 05, 21:25
Iflg spillerne på Ålesund og Odd var jo gresset bedre enn vanlig gress.. Er tross alt noe helt annet en den gamle typen kunstgress.. Hvordan vil gressmatta på Værste Arena bli seende ut på kommende RL kamper hvis vi får de klassiske Fredrikstad vintere/vår.. blir jo en gjørmehaug til langt ut i august..

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 17 apr 05, 21:47
Opprinnelig postet av Costanza
Finner INGEN argumenter mot kunstgress (foruten tradisjon, om det er et argument), men FOR kunstgress (spesielt i Norge) er det jo minst et titalls veldig gode argumenter...

Det finnes ett veldig godt argument mot kunstgress, og det er hygienen. Gress og jord er gode til å kompostere urenheter (sikkel, slim, virus og blod). På kunstgress kan det jo bare ligge å "gjære". I en åpen stadion kommer jo mye fugledritt, pollen og støv, så det blir jo rene pietriskåla.

Det har jo vært noen påstander om at kunstgress kan avle opp muliresistente stafylokokkbakterier. Tenk bare på infeksjonene spillerne fikk etter småsår i øsfoldhallen.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 17 apr 05, 22:01
har det ikke vært snakk om en 50/50 løsning? kanskje det hadde vært lurt:)

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 17 apr 05, 22:16
Argument MOT kunstgress:
- Mere skader (pga hardere underlag)

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 17 apr 05, 22:20
Om 10 år er nok kunstgress det mest almindelige på øverste nivå både i Norge og utlandet.

FFK på toppen i 2005

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 17 apr 05, 22:21
Regner med at FFk velger kvalifisert og igjennomtenkt løsning. JEG VIL BARE HA STADION, NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til: 17 apr 05, 22:39
Opprinnelig postet av Husgutt
har det ikke vært snakk om en 50/50 løsning? kanskje det hadde vært lurt:)

Mener å huske at det var snakk om en løsning hvor man blander kunstgress og naturgress, for en tid tilbake. Men vet ikke om de velger å gå for en slik løsning. Framtia er vel kunstgress. Da får man ihvetfall fine forhold hele sesongen.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03

Lagt til: 18 apr 05, 15:15
Naturgress for fanden.

Pættærnæ døm hang og slang!!

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 19 apr 05, 14:10
Jeg er nesten helt sikker på at jeg leste at den nye matta skulle være blanding av kunst- og natur-gress.

Kunstgress for at det skal bli solid, vanlig gress for hygiene, lukt og følelse, tenker jeg.

Min første reaksjon var "næmmen i svarte h*lvete, da", men så fort jeg fikk tenkt meg litt om... Jeg tror faktisk FFK tjener på å ha ei god matte, og den enesten måten å få til det på er ved å bruke kunstgress på en eller annen måte.

Jeg tipper at nye stadion vil få ei fantastisk matte som både føles og ser ut som vanlig gress.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 19 apr 05, 14:15
Det er ikke avgjort om det blir kunstgress eller naturgress. Dette var et av spørsmålene som ble stilt når klubben hadde informasjonsmøte på Fredrikstad kino. De kommer til å følge med Color Line stadion og høste erfaringer derfra. Et av ankepunktene mot kunstgress er at man ikke har noen utbredt forskning rundt dette med skadevirkninger over tid på spillerne.

Husk: Det vil uansett bli vesentlig lettere å få en plan, god og fin gressmatte på FMV. Der kommer matta til å bli liggende på et betongtak i stedet for dagens meget bevegelige lerehaug på Holmen.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 19 apr 05, 14:41
Spilles ikke NFL stort sett på kunstgress? En av de store fordelene er vel at kunstgress kan brukes hele tiden. Den trenger ikke spares til TL kampene.

Det stafilikokk greiene høres skummelt ut, men det blir vel annerledes utendørs?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 20 apr 05, 00:56
NFL spilles utelukkende på kunstgress, ja. Men der er ballen aldri i kontakt med bakken, så det er litt søkt å sammenlikne, vil jeg si.

Jeg tror naturgress bør brukes der hvor man har muligheten, dvs der man har klima/varmekabler, god drenering i grunnen osv osv. Så får man bruke kunstgress der hvor det ikke går med natur, nordpå (alt nord for Oslo, altså. ;-).

Med alle tekniske vidundre tror jeg nok det vil bli mulig å legge naturgress på nye stadion. Men det blir vel neppe billigere enn å legge kunstgress. Personlig syntes jeg blanding hørtes interessant ut. Beste fra begge verdner, liksom.

Sørover i europa brukes naturligvis bare naturgress, men det har ikke *bare* med hva som funker i klimaet der, det har nok også noe med at godt naturgress rett og slett er det beste å spille på. Og altså sjølrensende og hygienisk.

Men, vi får høre med guttane etter kampen i Ålesund, så får vi høre hva døm sier.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 20 apr 05, 01:11
Opprinnelig postet av Asgeir
Sørover i europa brukes naturligvis bare naturgress, men det har ikke *bare* med hva som funker i klimaet der, det har nok også noe med at godt naturgress rett og slett er det beste å spille på. Og altså sjølrensende og hygienisk.

Det er flere storklubber i Italia, Nederland og Tyskland som har seriøse planer om å gå over til kunstgress...

Litt på siden, men husker godt da Luton spilte på kunstgress tidlig på 90-tallet i øverste divisjon i England...

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 20 apr 05, 01:14
Opprinnelig postet av Asgeir
NFL spilles utelukkende på kunstgress, ja. Men der er ballen aldri i kontakt med bakken, så det er litt søkt å sammenlikne, vil jeg si.

Det er mange som bruker kunstgress, ja, men ikke utelukkende. Har sett mange NFL kamper hvor de spiller på naturgress

Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til: 20 apr 05, 08:05
18 av 32 klubbewr spiller på vanlig gress i NFL. Mest pga dårlige erfaringer med de tidlige typene av kunstgress i forhold til skader.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914