Oppdatering av linker
Ser at linken til Aalesund som nå topper tippeligaen ligger under 1 div. Stabæk er fremdeles i tippeligaen.
De blir vel oppdatert snart kanskje?:)
De blir vel oppdatert snart kanskje?:)
---------------------------
Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!
Det blir nok oppdatert når den nye siden kommer, regner jeg med
Angående Aalesund.. Noen som synes den nye stadion deres var no fin?
Personlig synes jeg den var helt på tryne.. Hva er vitsen med å ha en 2,5 meter høy murvegg mitt på tribunen a?
Om nye Fredrikstad stadion blir seende noenlunde lik denne, begynner jeg å gråte. Virker som man går mer og mer inn for å bygge uintime stadioner rundt omkring. Hvorfor kan man ikke legge tribunene inntil banen, sånn som f.eks. på highbury? Å hvorfor må man fylle hele tribunene med utganger og trapper, så det nesten ikke er plass til seter der?
Uansett, håpløst dårlig stadion i Aalesund...
Personlig synes jeg den var helt på tryne.. Hva er vitsen med å ha en 2,5 meter høy murvegg mitt på tribunen a?
Om nye Fredrikstad stadion blir seende noenlunde lik denne, begynner jeg å gråte. Virker som man går mer og mer inn for å bygge uintime stadioner rundt omkring. Hvorfor kan man ikke legge tribunene inntil banen, sånn som f.eks. på highbury? Å hvorfor må man fylle hele tribunene med utganger og trapper, så det nesten ikke er plass til seter der?
Uansett, håpløst dårlig stadion i Aalesund...
Engasjert hovedtribunist!
Jeg reagerte også på den forferdelige murveggen. Det var veldig lite pent. I tillegg hadde de jo stolper for å holde taket oppe. Stolper på en fotballstadion skulle vært forbudt
Enig i at Stolper på stadion er en uting....
Men før dere kritiserer nye stadionanlegg med stolper så husk at nye Fredrikstad Stadion også kommer til å ha stolper for å holde takene oppe....
Fredrikstad Stadion
Men før dere kritiserer nye stadionanlegg med stolper så husk at nye Fredrikstad Stadion også kommer til å ha stolper for å holde takene oppe....
Fredrikstad Stadion
I følge Torbjørn Holth blir søylene tilbaketrukket slik at utsikten ikke skal bli dårlig for noen. De skal lage nye tak av lettere materialer enn det som er i dag slik at dette blir mulig.
F-b.no
Hør også på slutten av lydklippet med Holth, hvor han bekrefter dette
Men uansett om det blir søyler hos oss eller ikke, så synes jeg det er på sin plass å komme med litt kritikk når nye stadionanlegg bruker søyler for å holde taket oppe.
F-b.no
Hør også på slutten av lydklippet med Holth, hvor han bekrefter dette
Men uansett om det blir søyler hos oss eller ikke, så synes jeg det er på sin plass å komme med litt kritikk når nye stadionanlegg bruker søyler for å holde taket oppe.
"Men før dere kritiserer nye stadionanlegg med stolper så husk at nye Fredrikstad Stadion også kommer til å ha stolper for å holde takene oppe...."
Først ble det sagt at de to "gamle" bygningene på FMV måtte ha stolper fordi taket ikke klarte å bære seg selv .. Mens de nye kortsidene ikke skulle ha stolper. Siden den gang har det jo blitt klart at den langsidebygningen mot HIØ skal rives, fordi den var i så dårlig stand og da faller jo argumentet bort om at taket ikke klarer å bære seg selv, ettersom de skal bygge opp helt nytt på den siden. Det ser da ut som om det kun blir stolper på "hovedtribunen" med VIP-anlegget.
Hvis det er noen som ikke har fått med seg den siste tegningen, så blir det til slutt seende slik ut;
http://www.futv.no/admin/data/images/FFK.jpg :ffk:
Dette er, etter hva jeg har forstått, den endelige tegningen. Det er slik det blir. Det tar seg jo flott ut med knallrøde elementer mot det grå. :cool::ffk:
EDIT; Jaja, før jeg fikk sendt inn mitt svar, så hadde noen annen gjort det, så da blir det altså tilbaketrukne stolper slik som på bildet.
Først ble det sagt at de to "gamle" bygningene på FMV måtte ha stolper fordi taket ikke klarte å bære seg selv .. Mens de nye kortsidene ikke skulle ha stolper. Siden den gang har det jo blitt klart at den langsidebygningen mot HIØ skal rives, fordi den var i så dårlig stand og da faller jo argumentet bort om at taket ikke klarer å bære seg selv, ettersom de skal bygge opp helt nytt på den siden. Det ser da ut som om det kun blir stolper på "hovedtribunen" med VIP-anlegget.
Hvis det er noen som ikke har fått med seg den siste tegningen, så blir det til slutt seende slik ut;
http://www.futv.no/admin/data/images/FFK.jpg :ffk:
Dette er, etter hva jeg har forstått, den endelige tegningen. Det er slik det blir. Det tar seg jo flott ut med knallrøde elementer mot det grå. :cool::ffk:
EDIT; Jaja, før jeg fikk sendt inn mitt svar, så hadde noen annen gjort det, så da blir det altså tilbaketrukne stolper slik som på bildet.
Sannheten og fornuften er sjeldent uvenner.
Kritiser så mye dere vil, men hva er alternativet?
I Fredrikstad vil stadion få en litt spesiell form siden det blir brukt eksisterende konstruksjoner som "StadionSkall".
I Ålesund mener jeg at var det for liten tomt de hadde til disposisjon slik at de enten måtte velge denne løsningen eller en stadio med mye mindre kapasitet.(Dette er kun ut fra hukommelse, så rett meg om jeg har feil:))
Sier ikke at det er bra med søyler, og foretrekker helt klart at stadioanlegg ikke har slike. Men innimellom er det forhold som tilsier at de må være med.
EDIT:
Hadde ikke fått med meg det nye bildet.
Ser bedre ut enn jeg fryktet!
:D:D
I Fredrikstad vil stadion få en litt spesiell form siden det blir brukt eksisterende konstruksjoner som "StadionSkall".
I Ålesund mener jeg at var det for liten tomt de hadde til disposisjon slik at de enten måtte velge denne løsningen eller en stadio med mye mindre kapasitet.(Dette er kun ut fra hukommelse, så rett meg om jeg har feil:))
Sier ikke at det er bra med søyler, og foretrekker helt klart at stadioanlegg ikke har slike. Men innimellom er det forhold som tilsier at de må være med.
EDIT:
Hadde ikke fått med meg det nye bildet.
Ser bedre ut enn jeg fryktet!
:D:D
Opprinnelig postet av JJunior
I Ålesund mener jeg at var det for liten tomt de hadde til disposisjon slik at de enten måtte velge denne løsningen eller en stadio med mye mindre kapasitet.
Så vidt jeg har fått med meg, så måtte de ha den grå veggen på grunn av størrelsen på tomten. Selvbærende tak hadde ikke noe med størrelsen på tomten å gjøre.
Men jeg kan selvfølgelig også huske feil
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914