Enerly skadet...
Noen forslag på hvem som kan erstatte ham mot Viking om han ikke kan spille til mandagen?
Skremmende hvor avhengig vi er av Enerly egentlig........
Ser ingen fullgode alternativer til ham.
---------------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Ellers har vi jo flere sentrale midtbanespillere som nok kan gjøre en grei jobb på høyresiden. Petersen spilte noen veldig gode kamper der i fjor høst, mens Risholt også har vært prøvd ut tidligere - men det har ikke vært spesielt heldig. Ei heller Simen Brenne. Ramberg er også et alternativ, det samme med Kosso. Men vi mangler helt klart et fullgodt alternativ som er høyre KANTspiller bak Enerly. Kanskje velger Drillo å kjøre Czwartek/Blixt eller Blixt/Czwartek...?
Men det beste er jo om Enerly blir klar! Han er viktig.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Sørlie
Blix
Bora
Piiroja
Bertelsen
West
Risholt
Ramberg
Brenne
Donaldinho
Hoås
FFK på toppen i 2005
Men dette er antagelig det laget jeg hadde tatt ut, dersom ikke Enerly er tilgjengelig, og dersom det hadde vært min oppgave å ta ut laget. :D:D:D
FFK på toppen i 2005
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Dersom West og Donaldinho spiller på høyre og venstreving, vil nok begge disse trekke inn mot midten isteden for å holde linja, slik Søderstjerna alltid gjorde og vil da få hjelp av våre to raske backer til å holde bredden i angrepet.
FFK på toppen i 2005
Og stakkars backene våre... Får ikke akkurat mye defensiv hjelp av kantene! :)
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av ajg
hva er det du har mot ringberg, snæbus1?
Jeg har absolutt ikke noe imot Ringberg,ajg.
Synes han er en av de hyggeligste spillerne i FFK troppen. Spillemessig og innsatsmessig har han gjort svært mye godt i den tiden han har vært i FFK, men etter mitt skjønn så lider hans spill på dette nivået under at han mangler hurtighet. Dessuten synes jeg det viser seg gang på gang at han også har problemer i luftrommet mot endel av de beste midtstopperne som finnes i tippeligaen.
Så derfor deler jeg ikke den oppfattelsen som de fleste andre åpenbart har at Ringberg er selvskrevet i 1. ellveren.
Med det utvalget av spillere, som vi har nå så er jeg helt overbevist om at Ringberg ikke kommer til å starte i alle 26 serierunder, slik han gjorde i 2004.
Og fortsetter Hoås i samme spor som han viste mot Lyn på søndag, så mener jeg faktisk det er stor sannsynlighet for at han henviser Ringberg til benken etterhvert.
Tross alt så har vi West, Ringberg, Hoås, Viikmae og Martin Wiig, som alle i utgangspunktet er spisser. De kjemper om to spissplasser, selv om de selvfølgelig også kan brukes på andre plasser.
FFK på toppen i 2005
I tillegg legger han igjen en innsats defensivt og jobber for laget som få andre spisser, dessuten er han taktisk god (noe Drillo mener vi har for få spillere av) og har den rette innstillingen o.l. Er heller ikke tilfeldig at han er kaptein.
Ingen skal ha klippekort på laget, heller ikke Ringberg. Men pr. i dag mener jeg han utvilsomt skal være et førstevalg på topp. Rett og slett fordi han er best og viktigst. Dessuten skal han ha blitt bedre både i luftrommet og hurtighet i løpet av vinteren. Synes jeg har sett tendenser til det allerede!
Opprinnelig postet av Holters
Det hjelper lite når West har teknikk som et esel og ikke akkurat Enerlys innleggsfot. Med litt mer teknikk om søndagen kunne han faktisk ha scoret to mål... Rimelig overbevist om at West gjør seg best på topp.
Holters!!
Er du klar over at det nettopp er høyreving Brian West har spillt, de gangene han har spillt på USA sitt A landslag, og at det faktisk var denne plassen han egentlig var påtenkt i FFK.
USA ligger på 11. plass på FIFA rankingen, hvor Norge til sammenligning ligger på 37. plass.
Synes du ikke da det blir litt drøyt å påstå at West har teknikk som et esel.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Det hjelper lite når West har teknikk som et esel og ikke akkurat Enerlys innleggsfot. Med litt mer teknikk om søndagen kunne han faktisk ha scoret to mål... Rimelig overbevist om at West gjør seg best på topp.
Holters!!
Er du klar over at det nettopp er høyreving Brian West har spillt, de gangene han har spillt på USA sitt A landslag, og at det faktisk var denne plassen han egentlig var påtenkt i FFK.
USA ligger på 11. plass på FIFA rankingen, hvor Norge til sammenligning ligger på 37. plass.
Synes du ikke da det blir litt drøyt å påstå at West har teknikk som et esel.
Ja? Og?
Selvfølgelig vet jeg det! Og det var ikke akkurat i viktige kamper han ble tatt ut...
Men:
Han prøvde seg som ving i FFK og det var ikke akkurat noen suksess. Fatter ikke hvordan det kan være noen tvil om at dribling og innlegg ikke akkurat er West sin sterkeste side.
Ansvarlig redaktør
Det hjelper lite når West har teknikk som et esel
nå var du direkte ufin mot eselet...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Forstår ikke hvordan du kan påstå at Hoås er tregere enn Ringberg. Der burde de fleste som var på Ullevål på søndag se at du har feil.
Drillo uttalte jo i sin tilfredshet med Hoås nettopp farten hans og at han var sterk i kroppen.
Om Hoås er mindre målfarlig på FFK i forhold til Ringberg har vel du like lite grunnlag for å uttale deg om, som alle andre, etter å ha sett kun en kamp.
Ringberg var i hvertfall ikke veldig målfarlig på søndag, så da kan vi vel være enig om at vi venter med å bedømme dette til FFK har spillt noen flere kamper . :D
FFK på toppen i 2005
Når vi angriper i et 4-5-1 system, blir det nærmest som et 4-3-3.
Dersom West og Donaldinho spiller på høyre og venstreving, vil nok begge disse trekke inn mot midten isteden for å holde linja, slik Søderstjerna alltid gjorde og vil da få hjelp av våre to raske backer til å holde bredden i angrepet.
Greit nok at 4-5-1 kan fungere som 4-3-3 når man angriper, men jeg mener uansett at det er en 2-3 spillere som heller burde spille høyrekant i en 4-5-1. Heldigvis så virker det som om Drillo er av samme oppfatning:
Fra f-b: West avgjør formasjonen
– Brians situasjon har vært usikker en stund grunnet skaden han har slitt med, men han er nå i såpass fysisk god form at vi prøver ham fra start, sier Drillo til Fredriksstad Blad. Og med West tilbake i startelleveren betyr det at FFK går ut i en 4-4-2 formasjon.
– Spiller Brian, spiller vi 4-4-2. Hvis noe skulle skje og han ikke kan starte, blir det 4-5-1, sier Drillo.
Dette ble riktignok sagt før Lyn-kampen, men antar at det gjelder øvrige kamper også.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 14 apr 05, 14:30
Endret: 14 apr 05, 14:30
Jeg har ikke på noe tidspunkt sagt at vi bør spille 4-5-1, med West som høyreving. Jeg bare antydet at det kanskje kunne være en mulighet dersom Enerly er skadet.
Jeg vet også hva Drillo har sagt, men vet også at han ofte overrasker i forhold til hva han tidligere har sagt. :D
FFK på toppen i 2005
Kanskje vi får se dette laget:
Sørlie
Blix
Bora
Piiroja
Bertelsen
West
Risholt
Ramberg
Brenne
Donaldinho
Hoås
Ok. Mulig jeg misforsto det innlegget her da. Klarer nemlig ikke å se annet enn at West er plassert på høyrekanten her..
Ingen tvil om løpskapasiteten ihvertfall.
West er høyre kant i fifa 2005
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Steinar Sørlie
Bertelsen
Helland
Bora
Blixt
Hoås
Brenne
Risholt
Ramberg
Viikmae
Ringberg
Mye avhenger egentlig av om west blir klar eller ikke, men om ikke han blir klar, tror jeg vi starter i 4-5-1 med viikmae på kanten. Om det da viser seg at enerly ikke kan spille da såklart.
Engasjert hovedtribunist!
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Julekake
Mye avhenger egentlig av om west blir klar eller ikke, men om ikke han blir klar, tror jeg vi starter i 4-5-1 med viikmae på kanten. Om det da viser seg at enerly ikke kan spille da såklart.
West blir klar?
West er vel ikke skadet, men kanskje ikke helt på topp kondisjonsmessig enda.
FFK på toppen i 2005
Noen som vet noe om åssen det går med ham?
S-b#1:
Mener det var snakk om at West kjente litt til skaden sin forrige kamp også...
Opprinnelig postet av JJunior
Det bekymra meg litt at det ikke sto noe om Raio i f-b.
Noen som vet noe om åssen det går med ham?
S-b#1:
Mener det var snakk om at West kjente litt til skaden sin forrige kamp også...
Har selv fått med meg det idag. Det var jeg ikke klar over. Trodde egentlig det bare var faren for at han ikke holdt i 90 minutter, som var problemet.
Men hvis vi får ham inn i 2. omgang, slik vi gjorde mot Lyn, så¨er det ikke så gæærn`t det heller.
FFK på toppen i 2005
FFK på toppen i 2005
Tror vi få se dette laget jeg:
4-5-1/4-3-3
Sørlie
Blixt
Helland
Bora
Berthelsen
Enerly
Risholt
Ramberg
Brenne
Hoås
Ringberg
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
1 plass. 2005
Blixt /Czwartek
Helland
Zivkovic
Bertelsen
Petersen / Viikmae
Risholt
Ramberg
Brenne
Hoås
Ringberg
...er mitt tips!
Sørlie
Blixt
Helland
Bora
Trond E.
enerly
risholt
ramberg
brenne
hoås
ringberg
HÅPER:
Sørlie
czwartek
helland
bora
trond e
enerly
risholt
brenne
hoås
west
ringberg
Sørlie
Czwartek
Helland
Bora
Trond
Enerly
Hoås
Brenne
risholt
West Ringberg
FFK til Royal League
Forøvrig tror jeg vi starter med samme laget som mot lyn, men at femtemann på midten er litt usikkert, og at viikmae starter på benken.
"Brian har ikke trent hele uka og er uaktuell mot Viking. Vi har et håp om å kunne bruke han i kampen mot Rosenborg."
EDIT: Det blir referert til en kamptropp på 19 mann. Dette er en for mye og en må derfor ut. Tipper at det blir Brian.
Ellers var det vel Berthelsen eller blixt som fikk seg en lårhøne og hoås fikk en liten strekk som gikk fort over.....
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 17 apr 05, 20:13
Endret: 17 apr 05, 22:26
Opprinnelig postet av A.Scheie
Drillo sa følgende etter lørdagens trening (Det var forøvrig var den siste treninga før Viking-kampen):
"Brian har ikke trent hele uka og er uaktuell mot Viking. Vi har et håp om å kunne bruke han i kampen mot Rosenborg."
Hvis Brian West hadde vært uaktuell, så hadde han ikke vært med i troppen.
Tror derimot at Drillo sparer ham dersom kamputviklingen viser at vi klarer oss uten hans innhopp.
EDIT: Det blir referert til en kamptropp på 19 mann. Dette er en for mye og en må derfor ut. Tipper at det blir Brian.
Brian West er med i troppen og da er det vel meningen at han er klar til å brukes.
Jeg tror Drillo vil se ann kamputviklingen og dersom den er positiv for FFK, så får nok Brian lov til å slappe av på benken.
FFK på toppen i 2005
Drillo sier det motsatte
Hvem skal jeg tro på mon tro:rolleyes:
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914