Husk meg
Brukernavn
Passord

Opprenskingen fortsetter.......

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 12 apr 05, 22:16
Ikke bare spillere som ikke leverer, som må ta sine hatter å gå i FFK systemet. I det siste har vi hatt bytte av matrialforvaltere, medisinsk personell og nå også muligens ressurstrener Arne Skaug. Det siste ingen bombe for meg. Det forteller meg bare at FFK blir stadig en mer proffesjonell klubb også på ledersiden......... Bra....

Må alikevel si at det utifra mine forutsetninger synes det er trist om Harry Hansen må gå, som jeg synes har gjort utrolig mye bra for FFK.... Men han faller kanskje litt mellom to stoler i den nye organiseringa......

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 12 apr 05, 22:54
til og med jeg har hatt arne skaug som ressurstrener.. utrolig morsom fyr forresten.men hvis han er så god, hvorfor trente han da 15-16 år gamle ffk`ere?? lenge sida dette:D

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 12 apr 05, 23:02
Trodde han var hovedlærer ved idrettsseksjonene på HiØ, burde vel inneha litt kunnskap.. Men det fins vel sikkert andre som er bedre. Unødvendig og fortsette med det samme støtteapparatet som ikke har fungert..

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 13 apr 05, 00:56
Det er mange her inne på forumet som har lurt på hva Arve Mokkelbost`s arbeidsoppgaver er og har vært i den tiden han har vært direktør i FFK.

Dette som nå skjer, med en evaluering og omstrukturering av hele organisasjonen FFK, er en av mange ting som han jobber med.

De forandringer som nå har skjedd og som er i ferd med å skje er nok bare begynnelsen.
Og sluttresultatet vil forhåpentlig bli at hele FFK systemet vil fungere både enklere, klarere og mere optimalt på alle områder.

Når dette er sagt, så må jeg si det er synd hvis man ikke klarer å finne plass til en mann som Harry Hansen. Han har fått mye ufortjent pepper, tiltross for at han har vært sterkt delaktig i FFK`s fremganger sammen med Knut Torbjørn Eggen.
I tillegg er han en meget imøtekommende og hyggelig person og en humør spreder, som kommer til å bli savnet av mange, dersom det viser seg at han må forlate klubben.
Håper ikke det skjer.

---------------------------

FFK på toppen i 2005

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 13 apr 05, 17:22
Hmm, hvis man godtar at "evaluering og omstrukturerering" er Arve Mokkelbost sitt domene alene så er det iallefall rått parti. En fotballklubb er ikke helt som hvilken helst bedrift. I en fotballklubb er bare det økonomiske et middel for å oppnå sportslige resultater, ikke noe mål iseg selv. En klubb kan godt ha vill økonomistyring og allikevel overleve greit pga rikfolk som i praksis fungerer som supportere så gode som noen.
Så å jobbe bare med økonomi har ikke noe videre prestisje i seg selv. Det er fotballen som teller. Så om Mokkelbost er ambisiøs, som man tror, så vil han selvsagt overta arbeidet med å hente spillere osv, og med det profilere i media, nettopp de tingene som har vært sportssjef Harry Hansens arbeide.

Akkja, man kan lure på hvorfor man fant på å ansette en direktør og hvorfor ikke Harry Hansen ble satt i jobben. Jeg har iallefall tillit til ham. Men hvis han ikke har tid til en fulltidsjobb, samtidig som FFK tar sikte på å bli en storklubb, så gar det vel som det går...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 13 apr 05, 17:34
FFK vill vel ha en god organisasjon og god styring. Så lenge det er økonomien som styrer det sportselige så vil vel klubben bygge opp en god økonomi og kunne være avhengig av egne penger når spillere skal hentes inn. Vis klubbene i Norge skal klare og ta igjen RBK er man avhengig ikke bare og vinne serien en gang også er RBK historie, klubbene må ha penger på bok og være ett uavhengig konsern..RBK er faktisk en god foregangs klubb for de fleste lag i hele Europa når det kommer til økonomi.. Null gjeld egen stadion og et yndig objekt bår det gjelder sponsorer. De trenger ikke være avhengig av mediakåte investorer med betingelser. Harry Hansen burde klart ha en stilling i klubben, men ville helst sett han som spillerutvikler og til å kanskje jobbe med byprosjektet og talent arbeid. Den jobben han har gjort for å tilrettelegge for Costa rica gutta har jo vært bra. Talentspeider og spillerutvikler.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 13 apr 05, 19:54
Helt enig med Ebenfalk2!

Engasjert hovedtribunist!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 13 apr 05, 21:13
Er også helt enig med Ebenfalk2.

At Arve Mokkelbost fremover tar over det meste av de oppgavene Harry har hatt er forsåvidt greit nok.

Men en kapasitet som Harry, som har vært med på å få klubben dit den er idag, bør man absolutt ha med seg videre.

I en jobb, slik Ebenfalk2 skisserer, tror jeg man skal lete lenge for å finne en som vil være mer velegnet enn det Harry er.
Klubben bør rett og slett være like lojal overfor Harry, som han har vært mot klubben.

Da det stormet som verst rundt Harry sist sommer, med mye usaklig kritikk fra bla. Terje Høili, så hadde Harry muligheten til å forsvare seg i media, men valgte å ikke gjøre det, nettopp på grunn av sin alltid store lojalitet til klubben.

FFK på toppen i 2005

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 13 apr 05, 23:02
Jeg tror egentlig ikke man kan bruke Rosenborg som mønstereksempel på hvordan en fotballklubb skal drives. Ihvertfall, deres overskudd kommer av at de over lang tid har vært i en spesialsituasjon: Med Eggen sr årelange innsats har de kunnet hente norske, forholdsvis ukjente spillere billig og lønne de etter norske forhold, samtidig som de senere har blitt solgt til priser som proffklubber i det store utland gjerne betaler. Og inntektene fra CL er skalert etter økonomien i store proffklubber. Altså det jeg prøver å si er at Rosenborgs utgifter har vært nasjonale mens inntektene har vært internasjonale. Klart det blir penger i banken av det.

remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03

Lagt til: 13 apr 05, 23:20
Ifht organisering så er det vel en gang slik at har man valgt ASA struktur, så er det ASA sin oppgave å skape sørst mulig verdier for sine eiere (Størst overskudd) Og evnt ta de kyniske valg som er nødvending for best mulig resultat -sportslig som økonomisk. Se på Vålerenga, ASA delen der gav vel utbytte i fjor til sine eiere.

Det betyr dermed ikke at selskapet skal tappes, men at pengene skal forvaltes på best mulig måte. Det er vel FFK klubb som har ansvar for idealismen her, ikke FFK ASA.

Tror ikke at man i lengden kan satse på snille onkler i fotballen, onklene har også forventinger om å tjene penger.

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,

et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,

FFK har begge deler.

Eggen til NRK sporten

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til: 14 apr 05, 00:53
Enig at RBK er i en særstilling i norsk fotball, og ikke bør brukes som eksempel. Ideelt sett kunne jeg tenkt meg en ajax-modell med stort fokus på egenutvikling. Ikke det at jeg vet noe om selve administrasjonen i ajax, men salg av egenutviklede spillere er en god inntektskilde og billig måte å bygge et lag på. Dog langsiktig.
Harry Hansen kunne vært en sentral man i oppbygningen av en fotballskole.

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914