Husk meg
Brukernavn
Passord

Dommere. FFK-Viking

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 11 apr 05, 23:32
Hoveddommer: Tom Henning Øverbø

Assistentdommer: Jan petter Randen

Assistentdommer: Jan bratlien

Observatør: Troe Hollung

4 Dommer: Frank vik

---------------------------

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 apr 05, 23:39
Dette har vært oppe tidligere og jeg har konkludert med at jeg er veldig fornøyd med at Øvrebø dommer vår første hjemmekamp. Etter min mening den beste dommeren i Tippeligaen.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 12 apr 05, 00:33
Er det bare meg, eller er det noe merkelig at en ganske så lokal dommer som Frank Vik er 4. dommer? Hvis Øvrebø pådrar seg en skade må jo Vik inn og ta over, og han må da være inhabil?

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 05, 00:54
han er vel proff da :D

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 05, 02:01
Faktisk ikke uvanlig at 4. dommeren er lokal, og jeg har reagert på dette selv. For det skjer jo fra tid til annen at dommeren blir skadet og må erstattes av 4. dommer. Skal bli interessant å se hvilke reaksjoner det medfører når det skjer i Tippeligaen, for er sikkert bare et spørsmål om tid.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 12 apr 05, 08:34
Endret: 12 apr 05, 08:39
Mulig jeg er på bærtur, men var ikke dommeren i kampen mellom Rosenborg og Aalesund fra Heimdal? Det er jo bare en Flo-pasning fra Trondheim. Mente Bratseth klaget på at dommeren absolutt skulle bevise at han ikke var hjemmedommer eller noe?

Edit - jeg fant jeg fant :)

Fra Dagbladet:
- Det er talentløst av dommeren å dømme straffe for en sånn kriging i feltet. Ingen hadde løftet et øyelokk om han ikke hadde dømt. Jeg synes i det hele tatt at dommeren var dårlig.

Han kompenserer for at han er fra Heimdal og det er unødvendig. Han trenger ikke markere at han ikke er hjemmedommer, sier Rune Bratseth.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 05, 09:02
Opprinnelig postet av Costanza
Dette har vært oppe tidligere og jeg har konkludert med at jeg er veldig fornøyd med at Øvrebø dommer vår første hjemmekamp. Etter min mening den beste dommeren i Tippeligaen.

selb om dette har vært oppe før som du sier ser det ut til at enten det var for tidlig eller bare at jeg hadde flaks med at det slo ann. syns det er trafikk i tråden her jeg :D

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 12 apr 05, 09:20
Opprinnelig postet av Planken
Er det bare meg, eller er det noe merkelig at en ganske så lokal dommer som Frank Vik er 4. dommer? Hvis Øvrebø pådrar seg en skade må jo Vik inn og ta over, og han må da være inhabil?

Det bør vel holde at dommeren ikke er fra en av de involverte klubbene? For hvor skal man sette grensen på hva som er for lokalt? 2 mil? 10 mil? Det blir ganske vanskelig, tror jeg.

Bjørn Jervell Hansen

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 12 apr 05, 11:09
Opprinnelig postet av FFK1903
Fra Dagbladet:
- Det er talentløst av dommeren å dømme straffe for en sånn kriging i feltet. Ingen hadde løftet et øyelokk om han ikke hadde dømt. Jeg synes i det hele tatt at dommeren var dårlig.

Han kompenserer for at han er fra Heimdal og det er unødvendig. Han trenger ikke markere at han ikke er hjemmedommer, sier Rune Bratseth.

Det Bratseth tar opp her er det jeg også mener er det største problemet med en lokal dommer. At han gjerne vil vise at han ikke er hjemmedommer, og dermed heller mot å være bortedommer istedet.

Sikkert aldri med vilje, men...sånn virker menneskehjernen iblant.

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 12 apr 05, 14:29
Tror nok Øverbø er en god dommer, han er hvertfall blant de mest profilerte her i landet, men jeg syns han dømte litt i vår disfavør i fjor. Da tenker jeg spesielt på Ham-Kam kampen på briskeby, men minns at det var en kamp til hvor jeg var veldig misfornøyd med han.......Ellers tror jeg ikke det er så viktig hvem som dømmer kampen, så lenge det ikke er Ditlefsen når vi møter Enga!!

Lenge leve "hjørnet"!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 05, 14:36
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
men minns at det var en kamp til hvor jeg var veldig misfornøyd med han.......

Cupkampen mot Lillestrøm for to år siden! :)

Men alle dommere har dårlige dager... Uansett, det blir feil fokus å konsentrere seg så altfor mye om dommeren.

thomkat

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 12 apr 05, 18:42
Men uansett Costanza Frank er oppservert på stadion jublende vill etter flere FFK scoringer. Blir nok litt suspekt, tror ikke det hadde slått positivt for FFK som dere andre sier.

Men på en annen side, uansett dommer, kampene må spilles. Tror det hadde fungert dårlig uten dommere.

:ffk::ffk::ffk:

Elleve røe og vite kællær

keiko

Landslagsspiller

Lagt til: 12 apr 05, 18:49
Til Costanza

unlater du å svare :D ?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914