Husk meg
Brukernavn
Passord

Lagene i Østfold

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 09 apr 05, 18:45
Som kjent er jeg glad i fotballen vår i Østfold. Endelig er det under 24 timer til avspark i Tippeligaen og vi kommer selvsagt til å få en bedre plassering enn i fjor. 7. plass er mitt tips.

Men hvordan går det med de andre Østfold-lagene i de tre øverste divisjonene?

Råtips:

Moss FK - Adeccoligaen: Midt på tabellen. Mye sirkus i Moss med lite penger og har for alvor merket hvor tøft det er å ikke ha sportslig suksess og være fylkets beste lag. Har spillere og kvalitet i laget som skal tilsi at det ikke blir nedrykksdrama, men heller ikke godt nok til opprykk eller kvalifisering. Nok en grå sesong på Melløs - i vond lukt.

FK Sparta Sarpsborg - 2. divisjon avdeling 1: Igjen i den aller hardeste avdelingen. Merkelig hvordan forbundet klarer å sette sammen avdelingene slik at de blir ganske urettferdige. Alle de beste lagene er samlet i én avdeling. Med all respekt for FK Haugesund i avdeling 2, men her er det to-tre lag som ER bedre. Bærum SK og FK Sparta Sarpsborg hadde overlevd med klar margin også i Adeccoligaen. Bikkjeslagsmål om opprykk hvor det laget som ikke gjør flest gode kamper - for det vil begge lag gjøre - men hvem som gjør færrest småfeil vil rykke opp. Østfold-hjertet sier FK Sparta Sarpsborg. Bjørnar er uansett vår egen konge og vil herje som indreløper. Tran vil leke på midtbanen og han spissen Turner er en frekkis. Den eneste svakheten i laget er at Rino Hansen ikke lenger er en stabil matchvinner, og den eneste anstendig jevnt gode forsvarsspilleren er polakken Artur (husker aldri etternavnet).
Det KAN meget vel bli opprykk her, og da blir Moss FK nummer tre i Østfold. Sann mine ord!
Det artige her er at FK Sparta Sarpsborg og Bærum SK møtes i Sarpsborg i første serierunde neste helg. Ettersom det er organisert mye rundt arrangementet, og de to beste lagene møtes, er jeg veldig fristet til å dra - selv om det er til Sarp!

Sarpsborg FK: Trulsen er en luring og vil sikkert få til noe bra i SFK også. Spillerstallen er likevel ikke god nok til opprykk, men skal heller ikke rykke ned. Matchvinnere i Andre Andersen i mål og storscorer Bjørn Tore Hansen. Vil ligge etter Vard (som slipper inn altfor mye mål), Tollnes (som ikke lykkes i år heller), og Notodden som selv med 10 mill. i budsjett ikke har kjøpt stjerner men nesten-spillere.

Kvik Halden: Haldenserne mislyktes mot oss i kampen om opprykk. Har mistet omtrent alt av gode spillere, selv om Christer Arnesen kommer til å være viktig og god i år også. Men spissene er borte, Tran er borte, det samme er Eidal, og dermed må Kvikarna kjempe mot nedrykk - men de berger plassen.

Sprint/Jeløy: Overlever stort sett alltid mot alle odds. Kjell Olofsson er et år eldre, og selv med Clas André Guttulsrød i mål kan sesongen ende med nedrykk. Dessverre. eller klorer de seg fast?

Tør vi også å tippe Lisleby og Selbak til opprykk? Det hadde vært ille moro.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 09 apr 05, 18:53
Ja...... Trulsen er en luring, en som stikker når det butter......

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 09 apr 05, 18:56
Hehe, jeg vil ikke si helt klart at han kommer til å stikke hvis det butter, men jeg har sans for fyren. Han krever maks innsats, og det er det jeg vil se som tilskuer. Men i SFK denne sesongen har han ikke mannskap godt nok til opprykk.

Er folket her enige i vurderingene mine, eller? Jeg har hvilepuls i 200 nå før seriestarten!!!

:D

ffk-thomas

A-lagspiller

Lagt til: 10 apr 05, 01:43
Bare en liten oppdatering: Lungskile - FK Sparta Sarpsborg 1-5 lørdag. Mildt sagt spennende resultat ettersom det er 18 kamper siden Ljungskile tapte. Tidligere i uke spilte laget 0-0 mot Moss og L-O Mattson sa ifølge Spartas nettside at det var klasseforskjell på sarpingene og mossingene.

Jada, kong Bjørnar av FFK scoret ett mål.

Moro! La oss heller får spennende kamper mellom byene langs elva enn å dra til prompebyen Måss...

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 10 apr 05, 02:16
Endret: 10 apr 05, 02:18
Skal ikke lage noen stor diskusjon om Lasse Trulsen her, men jeg har ikke spesielt sansen for ham...

Det er vel og bra at han krever full innsats, men slik jeg ser det, så mangler han både pedagogiske og relasjonelle ferdigheter til å få maksimalt ut av det spillermaterialet han til enhver tid har.
Nå skal det legges til at jeg aldri har spilt under Trsulsen, men jeg kjenner to av spillerne på SFK veldig godt, og mitt inntrykk er basert på det.

EDIT: Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg i det hele tatt gidder å kommentere Trulsen, men noe må jeg gjøre. Klarer ikke å legge meg og så gleder jeg meg så JÆ**** til seriestart! Må gjøre noe for å få tiden til å gå...
:ffk:

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 10 apr 05, 08:11
Trulsen har vært med på nedrykk i Torp, Rakkestad, Østsiden og Sprint lå under streken når han stakk derfra....... Torsnes og Nylende ble nesten nedlagt etter at han var der........ Gutten har peiling på fotball, men pedagogiske og sosiale evnene holder ikke til å bli en topptrener.........

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914