Lyn - FFK
Troppen til årets første seriekamp er klar og består av følgende spillere (18 i alt):
Sørlie, Alexander Lund Hansen, Trond Erik Bertelsen, Bora Zivkovic, Roger Helland, Lars Blixt, Pål André Czwartek, Dagfinn Enerly, Kristen Viikmäe, Simen Brenne, Roger Risholt, Øyvind Hoås, Markus Ringberg, Martin Wiig, Tero Koskela, Brian West, Christian Petersen, Hans Erik Ramberg.
Både Piiroja og Trondsen er ute pga skader. Det er kjedelig, men Helland har tidligere vist at han kan gjøre tingene meget bra. Ellers er det verdt å legge merke til at McDonald ikke er med i troppen. Har fått med meg at mange både har trodd og ønsket at han kanksje til og med skulle spille fra start, men selv ser jeg ikke på det som overraskende at han ikke engang er med i troppen. Mikael Røn og Jose Garro er heller ikke med.
Blir spennende å se hva som blir laget. Er mange spillere som kanskje ikke holder 90 minutter, så blir mange hensyn å ta for Drillo. Tipper Hoås starter på venstre, og krysser fingrene for at West er i form og starter på topp med Ringberg i 4-4-2. På høyreback er det vel hipp som happ om det blir Czwartek eller Blixt? Av nostalgiske årsaker håper jeg Czwartek!
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Sammenligning Blixt - Czwartek:
Hurtighet: 0-1
Hodespill: 0-2
Taklinger: 0-3
Posisjonering: 1-3
Markering: 2-3
Pasninger: 3-3
Teknikk: 4-4
Styrke: 4-5
Med andre ord: Czwartek starter!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Og en annen ting. Du setter at PAC har bedre innlegg en blixt. Nå har ikke jeg sett blixt så mye enda, men da har han virkelig skremmendes dårlig innleggsfot altså.
Engasjert hovedtribunist!
synd med piiroja og trondsen,ser på helland som et klart 4valg.
keeperplassen eide jo lund hansen ifjor,litt skeptisk til herr sørlie.greit han har vært GOD i oppkjøringa,men i tellende kamp har lund hansen vært klart best...
men ble veldig glad for 4-4-2(hvis west starter) et system gutta kjenner til.tror på poeng,men svinvanskelig blir det
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av Holters
Ingen av Costa Ricanerne er gode nok for startelveren til FFK.30.01.2005
Var vel ikke så mange som var enig med deg, Holters? ;)
Men når sant skal sies så kunne jeg godt tenkt meg McDonald med i troppen til søndagen. MEn det er vel mangel på defensive ferdigheter og det faktum at første seriekamp er borte mot Lyn som holder ham ute, tipper jeg... Tror neppe "toget" for McDonald har gått selv om han ikke er med i troppen denne gang...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Ellers så må jeg bare medele om at her hvor jeg bor har det snødd 30 cm idag, og det er litt sprøtt fordi på mandag gikk jeg i kortbukse.. verden er ikke snau..
Opprinnelig postet av Julekake
Hvis du mener at det er spillere som MacDonald som gjør fotballen til det fantastiske spillet og underholdningen det er, så synes jeg du skulle bli hjemme på søndag og se Real Madrid-Barcelona på tv. Der har du 22 sånne typer.
ok, da vet jeg hvor jeg har deg hen. det er slike som deg som ødelegger fotballen. du kan ikke ha mye kjærlighet til fotballspillet hvis du ikke ønsker å se tekniske detaljer og finurligheter..
men selvsagt blir jeg ikke hjemme. med ffk har man underholdning uansett om de spiller dritt-fotball eller ikke, pga spenninga og stemninga.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Men tilbake til denne konkrete saken. Du sier at fotball handler om finspill og at dette er det viktigste. Hvorfor ser du da heller ikke Real Madrid mot Barcelona? Der har du jo bare spillertyper som du liker, og det vil bli finesse på finesse kampen igjennom. Dessuten sparer du masse penger.
Og slik hadde det også blitt om det faktisk var sånn at det er dette med finspillet som gjør fotball så mye bedre enn andre spill. Men sånn er det ikke.
Du drar heller til Oslo og ser FFK så klart. Hvorfor? Jo, dette er fordi fotball er så mye mer. Det er den opplevelsen av å stå sammen med tusenvis av dine likemenn. De som ønsker overalt på jord at sitt lag skal vinne og de gjør det som står i deres makt for at nettopp det skal skje. Du er der pågrunn av at du kan føle tilhørighet til noe stort, noe alle bryr seg og har meninger om. Du er der pågrunn av det voldsomme engasjemanget det skaper hos folk. Du er der fordi du vil oppleve laget ditt vinne, og du vil feire det sammens med andre likesinnede.
Hvorfor tror du fotballsupporteren gråter etter en kamp? Er det fordi Ronaldinho slo tre tunneler på backen på det andre laget? Nei, fotballsupporteren gråter fordi laget hans klarte det ”umulige” og vant! Fotballsupporteren gråter av glede fordi laget hans, ved å vinne, oppfylte alle drømmene supporteren så intest hadde drømt om at skulle gå i oppfyllelse i flere uker! Ja kanskje i flere år!
Har du noengang sett en fotballkamp på tv uten tilskuere? Jeg så en mellom Roma og Leverkosen før jul en gang. Fy faen så kjedelig kamp! Så ubrukelig kjedelig det var å se Totti slå en tunnel på en tysker, når du ikke får høre tusenvis av tilskuere juble i etterkant. Og hvorfor hadde de jublet? De jublet fordi deres spiller vant. De kan føle seg overlegne de supporterne på andre siden som holder med han stakkars tyskeren. De kan føle seg som vinnere enn liten stund ekstra.
For noen få år tilbake spilte FFK i 2.divisjon. Det var under tusen mennesker på kampene og det var ikke like gjevt å holde med FFK. Nå spiller FFK i eliteserien og det er over titusen på kampene. Hvorfor er det sånn? Du tror vel ikke det er fordi vi spiller høyere oppe og har dermed et bedre spill og vise frem til? Selvfølgelig tror du ikke det. De titusen som nå er på FFK kamp, er der fordi de vil ta del i den store oppmerksomheten et tippeligalag får. Vi er der fordi FFK er hele byens lag og noe som dermed kan få oss selv til å virke som vinnere. Om FFK vinner, så vinner lissom vi også. Over motstanderens supportere.
Det er derfor jeg ikke tror fotball handler om finspill og teknikk. Jeg tror fotball handler om engasjemang blandt folket. Og jeg tror fotball handler om å lykkes.
Engasjert hovedtribunist!
Fredrikstad har hatt store skadeproblemer i vinterens treningskamper, men nå begynner ting å se bra ut for østfoldingene.
- Vi har ingen skader. Raijo Piiroja er den som har vært lengst ute, men også han trener nå for fullt, sier sportslig leder Harry Hansen.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Drillo er også usikker på hvor vi står og for å ha størst mulig muligheter for å ta poeng nå i starten av sesongen, så er det defensiv organisering og knallhardt arbeid som gjelder, og derfor blir laget satt opp først og fremst for å oppfylle dette best mulig.
Mulig at ajg synes det høres kjedelig og lite underholdende ut, men for de fleste andre så består underholdningen i at FFK tar flest mulig poeng, helst 3. :D
FFK på toppen i 2005
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av jashin
Juniorlaget spiller mot Lørenskog på søndag kl. 14.00. Jeg regner med at McDonald og Garro spiller der. Jeg synes det er greit at de matches litt forsiktig i begynnelsen. De vil sikkert få sine sjanser på førstelaget i løpet av sesongen.Helt enig.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914