Husk meg
Brukernavn
Passord

Utsettelse av Stadion.

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 apr 05, 12:44
Inholdet i dette intervjuet i Demokraten med "Værste-gutta" skremmer meg.
Er virkelig :ffk:Stadionen avhengig av bru realisering og at "Værste-gutta" får næringsdelen sin på fote først.
Stiller i så henseende spørsmålet på nytt.
Hvem tjener mest på Stadion på Værste.?
Hadde tross alt håpet at denne ballen var lagt død, slik at :ffk: slipper mer splittelse rundt dette.

Ps artikkelen er første Demo artikkel dersom du ser på FFK linker i uke 14, fredag

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 08 apr 05, 13:15
Ikke første gang et vedtak blir gjort om i Fredrikstad i tilfelle...:mad:
Rart det ikke er blitt protestert før
Men jeg har vel trua på at det ordner seg, kontrakter er vel blitt signert..?

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 09 apr 05, 01:09
tydelig at avtalen ikke er en så stor gavepakke for ffk som det har blitt sagt tidligere.. det er tydelig at intensjonene til værste er å tjene penger på dette..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 09 apr 05, 01:13
Endret: 09 apr 05, 01:13
Eh.. poenget er at de er avhengige av å få inn noen penger for i det hele tatt å få finansiert/få lån til å bygge stadion, ajg. Har ikke noe å gjøre med at "intensjonene var å tjene penger". Man må ha penger for å bygge! Hvis det ikke blir noen bro, så blir ikke FMV-området særlig attraktivt for investeringer...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 09 apr 05, 01:14
Gavepakken kan vel være like stor, selv om Værste a/s har tenkt til å tjene penger, ajg. :confused:

Det er slik man kaller for en vinn - vinn situasjon for alle parter. :D

FFK på toppen i 2005

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 09 apr 05, 01:27
Det virker som om enkelte her inne tror alle rike mennesker og bedrifter ønsker og gi alle pengene sine til FFK uten og få noe igjen for det.

Engasjert hovedtribunist!

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:30
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Gavepakken kan vel være like stor, selv om Værste a/s har tenkt til å tjene penger, ajg. :confused:

Det er slik man kaller for en vinn - vinn situasjon for alle parter. :D

1. Jeg har aldri tidligere hørt denne siden av saken. Slik jeg har tolka det skal Værste spytte inn penger de har fra før, og ikke penger FFKs stadion skal gi dem. Det har jeg hørt både på presentasjonsmøte og lest i Evig Aristokrat.
2. Poenget er at det egentlig er FFK som har retten på inntektene fra leietagere i sin egen stadion. Værste har her sett sin mulighet for store inntekter, først for å dekke stadionutgiftene og deretter tjene masse penger, som egentlig kunne vært FFKs inntekt.

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:33
Opprinnelig postet av Julekake
Det virker som om enkelte her inne tror alle rike mennesker og bedrifter ønsker og gi alle pengene sine til FFK uten og få noe igjen for det.

Takk Julekake! Det er akkurat det jeg mener også! Det finnes ingen som kaster ut drøssevis med penger uten å få noe igjen for det, enten på kort sikt eller lang sikt, enten i rene penger eller som hederlig omtale, noe som indirekte fører til mer inntekter.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 09 apr 05, 01:35
Investere har sine røtter i latin. Ordet kan oversettes med å plassere kapital i noe, eller å bruke penger på å utvikle noe slik at man kan få noe tilbake.

Veldedighet eller gave derimot...

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:36
Tro du virkelig Værste AS har mange hundre millioner på bok?

Det har da fra første stund vært klart at dette er noe Værste har mått ta lån for å oppnå. Et lån de må legge Værste som sikkerhet for, siden Værste ikke har andre store verdier. Og en bank vil neppe låne ut penger med sikkerhet i et forretningslokale uten forretninger. Det sier vel seg sjøl?
Nok engang dette. Tror du hele byen står klar til å gi alle pengene sine til FFK for at vi skal få ha det gøy på fotballkamp?

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:45
Endret: 09 apr 05, 01:46
Værste AS er forøvrig, som julekake påpeker, et firma som heller ikke bør "leke butikk". Dersom er frima som Værste AS bare skulle gitt bort penger, hva hadde skjedd? *BANG* KONKURS! Hva er problemet med at Værste AS ser muligheten til å tjene på et stadion på FMV? Alternativet er jo at FFK bruker sine egne penger og bygger et stadion selv. Og slik jeg har forstått det, så vil de pengene være akkurat nok til et par tribuner rundt Merkur...

Det har blitt påpekt i bl.a. kritikk her på forumet mot ledelsen at man ikke skal "leke butikk". Da blir det vel litt dumt å indirekte si at andre aktører i byens næringsliv skal gjøre nettopp dette fordi de må støtte FFK. Eller?

Nei, jeg priser meg lykkelig for at det i det hele tatt finnes enkeltpersoner og foretak som er villige til å RISIKERE egne penger for FFK! Og evt gaver? jo de skal vi selvfølgelig fortsatt ta imot med takk. Men å kritisere de som ikke gir gaver? Nei, det blir for dumt!

ajg: Er du enig med Julekake på en ironisk måte? Hvis ikke så tror jeg innlegget hans var ment som kritikk mot bl.a. deg...

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:46
det er godt mulig jeg er på veldig dypt vann nå, så jeg avslutter denne diskusjonen her..

men dette er hvertfall første gang det har kommet et negativt utsagn fra Værstefolka angående stadionavtalen, og det liker jeg ikke..

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:55
Endret: 09 apr 05, 01:56
Til A.Scheie:
det ble kanskje litt uklart dette, er tross alt sent nå ;)
men nei, det var ikke ironisk. jeg er også av den oppfatning at rike folk ikke gir noe til ffk uten å få noe igjen for det. og det er også kritikken min. jeg synes det blir feil av værste å tjene seg rike på et prosjekt som er omtalt som GAVEpakke, ikke investeringsprosjekt..

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 01:57
Ærlig talt, det er vel aldri Værste som har kalt dette for gavepakke???? Tror nok de ser på det som et investeringsprosjekt!
Men at Media, FFK, supportere eller hvem som helst kaller det for en gavepakke (jeg mener ihvertfall at det er det) til FFK, er vel ikke grunnlag for kritikk mot Væreste AS???

ajg

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 02:00
jeg bare sier det jeg hørte på presentasjonsmøte jeg.. der kalte de det for gavepakke.. er det ffk som er blåøyde og naive da??

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 09 apr 05, 02:10
ajg: min kritikk går på at folk her inne tror og forventer at aktører med penger skal spytte disse inn i FFK uten å få noe tilbake. Om jeg tolker deg riktig kritiserer du de aktørene som går inn i FFK med penger, for å kreve noe tilbake. F.eks. tjene egne penger på det.
Det er det som er forskjellen. Jeg synes det faktisk er riktig av enkelte aktører å forvente å få noe tilbake igjen.

I dette tilfelle Værste AS. Hvorfor i huleste allpakka skulle de gå inn og gi FFK Værstetomta uten at de skulle tjene på dette selv?

Værste har vel heller ikke lagt sjul på at de gjør dette for at de skal tjene penger på at resten av området blir langt mer atraktivt for andre kommende "kunder" til Værste AS.

Og de Næringslokalene som blir å finne i Stadionbygget. Har det vært sagt at disse skal eies av FFK sammen med stadion? Jeg forsto det sånn at Arenaen ble FFK sin, mens Næringsvirksomheten forble værste sin, og skulle være det Værste tjente penger på ved dette her.

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 02:14
Endret: 09 apr 05, 02:15
Ska si det i uvant få ord til meg å være:

1. En investering for Væreste AS som i praksis er
2. en "gavepakke" for FFK.

Det trenger da overhodet ikke være noen motsetninger det!!!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 09:37
Endret: 09 apr 05, 09:42
Morsom diskusjon egentlig.
Kommer fram så mange "selvsagte" forklaringer på intensjonene bak Stadion-utbygginga.
Det burde vært "selvsagt for de aller fleste allerede på ett tidligere tidspunkt at dette var ett foretningsopplegg fra Værste-gutta" hevdes det..Et opplegg for å bruke :ffk: som ett "trekkplaster" for å få Værste området mer atraktivt, både for næringsliv og private beboere.

Mao som enkelte påpekte allerede i fjor sommer, ett prosjekt for egen vinning.
At enkelte nå blir skuffet og kanskje "frustrerte" over det de opplever som "nye" uttalelsene fra Hr.Borg kan enten skyldes at de ikke har fått med seg realitetene eller at realitetene har vært skjult.
Personlig opplever jeg dette som totalt nye signaler fra Værste-gutta, men er ikke på noen måte overrasket.

Ps nr1 Du skriver " ett vinn eller forsvinn opplegg, tja håper endelig ikke at det blir ett forsvinn opplegg for
:ffk::D.
Er personlig for glad i FFK til å gamble på den måten.:rolleyes:

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 09 apr 05, 09:47
Selvfølgelig har værste vært med på det her med det for øye og tjene penger på det. Dem har vel aldri lagt skjul på det....... Poenget er at det er en vinn vinn for alle parter og hva er vel bedre enn det........ Dessuten vil jeg tippe utspillet til Borg er av taktiske hensyn for å sette litt press på de innvolverte for å få fortgang i det hele...

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 09:54
tja økonomisk press på en kommune med over 5.5 milliarder i underskudd som vokser for hver dag.
En kommune som hele tiden skrur ned på tilbud til barn og unge.
En kommune som gjennom sin økonomiske "politikk/situasjon" hele tiden bidrar negativt til at Fredrikstad også i framtiden har ressurser/muligheter til å fostre egne spillere.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 10:53
Endret: 09 apr 05, 10:54
Opprinnelig postet av ajg
jeg bare sier det jeg hørte på presentasjonsmøte jeg.. der kalte de det for gavepakke.. er det ffk som er blåøyde og naive da??

Nei det er ikke FFK som er blåøyde og naive. Det er du som er det, ajg.
Hvis du har vært på presentasjonsmøte ang. stadion, så kan jeg ikke forstå hvordan du har unngått å få med deg hvilken økonomisk rolle Værste a/s vil ha der i fremtiden.

Du må enten ha sovet eller i beste fall ikke fulgt med i timen, ajg.:D

FFK på toppen i 2005

6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04

Lagt til: 09 apr 05, 11:29
Mange spekullasjone her om hvem, hvorfor og hvordan. Er det ingen som stiller spørsmålet om HVA dette kommer til å bety for klubben:confused:. Om det ikke blir ny stadion på værste, hva gjør klubben da.:confused: En ting som er klart er at, med den gjelden kommunen har blir det ingen bro.:mad:

Ivrig aristokrat

Sempre Fi ! Forza FFK !

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 09 apr 05, 11:48
Jo 6611, det er nettopp det jeg gjør, stiller spørsmål om hva som skjer og har skjedd med klubben.
DErfor 6611 tror jeg at vi egentlig er enige, men at du i motsetning til meg ( som av enkelte er blitt stemplet som den evige negativist) stiller spørsmålet klart og ikke kryptisk ironisk.
For 6611 spørsmålet er jo ikke egentlig nytt, men ble tatt opp allerede i forbinnelse med Høili sin exit.
Hadde håpet som jeg skrev i starten på "tråden" at denne ballen var lagt død og at "optimistene" hadde hatt rett i sin "rosemaling" av stadion avtalen.

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 09 apr 05, 11:50
Endret: 09 apr 05, 11:52
Det jeg reager på er tidspunktet de går ut med dette på. De venter til at FFK har kjøpt ut Forsberg & co og har skaffet seg en stor gjeld. Så går de ut i pressen nå i forbindelse med at politikerne diskuterer om de skal utsette og utrede broforbindelsen på nytt. Det bekymrer meg at de ikke har tatt høyde for at byggingen av broa kan bli utsatt et år eller to. Det tyder på at finansiering av prosjektet er tvilsom siden de ikke har råd til å betale renter et eller to år ekstra. Dersom de klarer å presse igjennom prosjektet før det er modent så betyr det et av to. Enten så blir bompengeringen plassert rundt hele Fredrikstad noe som betyr at vi alle må betale flere tusen kroner ekstra i bompenger hvert år eller så blir det avkrevd bompenger ved avkjørselen til Kråkerøy. Noe som sannsynligvis vil bety at færre vil kjøre for å handle i de butikkene som kommer på området og som skal finansiere hele pakka. For meg så minner dette prosjektet mer og mer som et luftslott. Får håpe jeg tar feil.

Avtalen er underskrevet men likevel så truer de med å si den opp. Påstår i FB i dag at de har tatt høyde for å kunne avbryte avtalen hvis det en nødvendig. Låter litt sleipt i mine øyne.

En klok mann sa en gang at når noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 11 apr 05, 16:37
Noen som vet når neste møte er i Fredrikstad Kommune, det blir tydligvis viktig

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 11 apr 05, 19:00
Som jeg har sagt før, så skal det mye til at politikerne i Fredrikstad tør å stoppe denne brobyggingen og dermed sette hele nye Fredrikstad stadion i fare.
Hos de fleste så vil en beslutning om dette nok bli betydelig mere upopulært enn den nylig innførte eiendomskatten.

En annulering av Værste a/s sin avtale med FFK vil også være et stort prestisjetap for Værste a/s og vil sette den ønskede utvikling der tilbake med flere år.
:confused:
Hvis man nå går rundt med skikkelige paranoide tankeganger, så kan man kanskje fantasere ved at det nettopp er Arbeiderpartiets Terje Moland Pedersen, en god venn av Terje Høili, som har ytret ønske om at byggingen av broen bør utsettes og at hele saken tas opp til ny vurdering.
Kanskje blir det sånn at det nettopp er han som får dette igjennom og at Terje Høili deretter kommer på banen, og sørger for at stadion blir bygget på Holmen alikevel.
Nei, denne tanken var kanskje litt for paranoid?

FFK på toppen i 2005

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 12 apr 05, 00:07
Endret: 12 apr 05, 00:09
Siden den tidligere "poltikællen" Moland-Pedersen er inne i bildet så er det vel nesten garantert at alt går til helvete. Alle prosjektene han er borte i går rett vest, både økonomisk og på alle andre måter. Han og ordføreren har gjort inkompetanse til en kunstart.

Kanskje kommer ordføreren på banen med et forslag om at alle FFK-patrioter skal ta opp lån for å finansiere brua.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til: 13 apr 05, 01:18
" Jeg er enig i at det kan være veldig ødeleggende om vi nå går inn på løsninger som utsetter brobyggingen. Jeg tror heller ikke at det vil komme på tale, derfor er jeg ikke så voldsomt bekymret, sier ordfører Ole Haabeth i en kommentar."

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914