Utsettelse av Stadion.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 09 apr 05, 10:53
Endret: 09 apr 05, 10:54
Opprinnelig postet av ajg
jeg bare sier det jeg hørte på presentasjonsmøte jeg.. der kalte de det for gavepakke.. er det ffk som er blåøyde og naive da??
Nei det er ikke FFK som er blåøyde og naive. Det er du som er det, ajg.
Hvis du har vært på presentasjonsmøte ang. stadion, så kan jeg ikke forstå hvordan du har unngått å få med deg hvilken økonomisk rolle Værste a/s vil ha der i fremtiden.
Du må enten ha sovet eller i beste fall ikke fulgt med i timen, ajg.:D
---------------------------
FFK på toppen i 2005
Mange spekullasjone her om hvem, hvorfor og hvordan. Er det ingen som stiller spørsmålet om HVA dette kommer til å bety for klubben:confused:. Om det ikke blir ny stadion på værste, hva gjør klubben da.:confused: En ting som er klart er at, med den gjelden kommunen har blir det ingen bro.:mad:
Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !
Jo 6611, det er nettopp det jeg gjør, stiller spørsmål om hva som skjer og har skjedd med klubben.
DErfor 6611 tror jeg at vi egentlig er enige, men at du i motsetning til meg ( som av enkelte er blitt stemplet som den evige negativist) stiller spørsmålet klart og ikke kryptisk ironisk.
For 6611 spørsmålet er jo ikke egentlig nytt, men ble tatt opp allerede i forbinnelse med Høili sin exit.
Hadde håpet som jeg skrev i starten på "tråden" at denne ballen var lagt død og at "optimistene" hadde hatt rett i sin "rosemaling" av stadion avtalen.
DErfor 6611 tror jeg at vi egentlig er enige, men at du i motsetning til meg ( som av enkelte er blitt stemplet som den evige negativist) stiller spørsmålet klart og ikke kryptisk ironisk.
For 6611 spørsmålet er jo ikke egentlig nytt, men ble tatt opp allerede i forbinnelse med Høili sin exit.
Hadde håpet som jeg skrev i starten på "tråden" at denne ballen var lagt død og at "optimistene" hadde hatt rett i sin "rosemaling" av stadion avtalen.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Det jeg reager på er tidspunktet de går ut med dette på. De venter til at FFK har kjøpt ut Forsberg & co og har skaffet seg en stor gjeld. Så går de ut i pressen nå i forbindelse med at politikerne diskuterer om de skal utsette og utrede broforbindelsen på nytt. Det bekymrer meg at de ikke har tatt høyde for at byggingen av broa kan bli utsatt et år eller to. Det tyder på at finansiering av prosjektet er tvilsom siden de ikke har råd til å betale renter et eller to år ekstra. Dersom de klarer å presse igjennom prosjektet før det er modent så betyr det et av to. Enten så blir bompengeringen plassert rundt hele Fredrikstad noe som betyr at vi alle må betale flere tusen kroner ekstra i bompenger hvert år eller så blir det avkrevd bompenger ved avkjørselen til Kråkerøy. Noe som sannsynligvis vil bety at færre vil kjøre for å handle i de butikkene som kommer på området og som skal finansiere hele pakka. For meg så minner dette prosjektet mer og mer som et luftslott. Får håpe jeg tar feil.
Avtalen er underskrevet men likevel så truer de med å si den opp. Påstår i FB i dag at de har tatt høyde for å kunne avbryte avtalen hvis det en nødvendig. Låter litt sleipt i mine øyne.
En klok mann sa en gang at når noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det.
Avtalen er underskrevet men likevel så truer de med å si den opp. Påstår i FB i dag at de har tatt høyde for å kunne avbryte avtalen hvis det en nødvendig. Låter litt sleipt i mine øyne.
En klok mann sa en gang at når noe virker for godt til å være sant, så er det som regel det.
Noen som vet når neste møte er i Fredrikstad Kommune, det blir tydligvis viktig
Som jeg har sagt før, så skal det mye til at politikerne i Fredrikstad tør å stoppe denne brobyggingen og dermed sette hele nye Fredrikstad stadion i fare.
Hos de fleste så vil en beslutning om dette nok bli betydelig mere upopulært enn den nylig innførte eiendomskatten.
En annulering av Værste a/s sin avtale med FFK vil også være et stort prestisjetap for Værste a/s og vil sette den ønskede utvikling der tilbake med flere år.
:confused:
Hvis man nå går rundt med skikkelige paranoide tankeganger, så kan man kanskje fantasere ved at det nettopp er Arbeiderpartiets Terje Moland Pedersen, en god venn av Terje Høili, som har ytret ønske om at byggingen av broen bør utsettes og at hele saken tas opp til ny vurdering.
Kanskje blir det sånn at det nettopp er han som får dette igjennom og at Terje Høili deretter kommer på banen, og sørger for at stadion blir bygget på Holmen alikevel.
Nei, denne tanken var kanskje litt for paranoid?
Hos de fleste så vil en beslutning om dette nok bli betydelig mere upopulært enn den nylig innførte eiendomskatten.
En annulering av Værste a/s sin avtale med FFK vil også være et stort prestisjetap for Værste a/s og vil sette den ønskede utvikling der tilbake med flere år.
Hvis man nå går rundt med skikkelige paranoide tankeganger, så kan man kanskje fantasere ved at det nettopp er Arbeiderpartiets Terje Moland Pedersen, en god venn av Terje Høili, som har ytret ønske om at byggingen av broen bør utsettes og at hele saken tas opp til ny vurdering.
Kanskje blir det sånn at det nettopp er han som får dette igjennom og at Terje Høili deretter kommer på banen, og sørger for at stadion blir bygget på Holmen alikevel.
Nei, denne tanken var kanskje litt for paranoid?
FFK på toppen i 2005
Siden den tidligere "poltikællen" Moland-Pedersen er inne i bildet så er det vel nesten garantert at alt går til helvete. Alle prosjektene han er borte i går rett vest, både økonomisk og på alle andre måter. Han og ordføreren har gjort inkompetanse til en kunstart.
Kanskje kommer ordføreren på banen med et forslag om at alle FFK-patrioter skal ta opp lån for å finansiere brua.
Kanskje kommer ordføreren på banen med et forslag om at alle FFK-patrioter skal ta opp lån for å finansiere brua.
" Jeg er enig i at det kan være veldig ødeleggende om vi nå går inn på løsninger som utsetter brobyggingen. Jeg tror heller ikke at det vil komme på tale, derfor er jeg ikke så voldsomt bekymret, sier ordfører Ole Haabeth i en kommentar."
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914