Utsettelse av Stadion.
Er virkelig :ffk:Stadionen avhengig av bru realisering og at "Værste-gutta" får næringsdelen sin på fote først.
Stiller i så henseende spørsmålet på nytt.
Hvem tjener mest på Stadion på Værste.?
Hadde tross alt håpet at denne ballen var lagt død, slik at :ffk: slipper mer splittelse rundt dette.
Ps artikkelen er første Demo artikkel dersom du ser på FFK linker i uke 14, fredag
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Rart det ikke er blitt protestert før
Men jeg har vel trua på at det ordner seg, kontrakter er vel blitt signert..?
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Det er slik man kaller for en vinn - vinn situasjon for alle parter. :D
FFK på toppen i 2005
Engasjert hovedtribunist!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Gavepakken kan vel være like stor, selv om Værste a/s har tenkt til å tjene penger, ajg. :confused:
Det er slik man kaller for en vinn - vinn situasjon for alle parter. :D
1. Jeg har aldri tidligere hørt denne siden av saken. Slik jeg har tolka det skal Værste spytte inn penger de har fra før, og ikke penger FFKs stadion skal gi dem. Det har jeg hørt både på presentasjonsmøte og lest i Evig Aristokrat.
2. Poenget er at det egentlig er FFK som har retten på inntektene fra leietagere i sin egen stadion. Værste har her sett sin mulighet for store inntekter, først for å dekke stadionutgiftene og deretter tjene masse penger, som egentlig kunne vært FFKs inntekt.
Opprinnelig postet av Julekake
Det virker som om enkelte her inne tror alle rike mennesker og bedrifter ønsker og gi alle pengene sine til FFK uten og få noe igjen for det.
Takk Julekake! Det er akkurat det jeg mener også! Det finnes ingen som kaster ut drøssevis med penger uten å få noe igjen for det, enten på kort sikt eller lang sikt, enten i rene penger eller som hederlig omtale, noe som indirekte fører til mer inntekter.
Veldedighet eller gave derimot...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Det har da fra første stund vært klart at dette er noe Værste har mått ta lån for å oppnå. Et lån de må legge Værste som sikkerhet for, siden Værste ikke har andre store verdier. Og en bank vil neppe låne ut penger med sikkerhet i et forretningslokale uten forretninger. Det sier vel seg sjøl?
Nok engang dette. Tror du hele byen står klar til å gi alle pengene sine til FFK for at vi skal få ha det gøy på fotballkamp?
Det har blitt påpekt i bl.a. kritikk her på forumet mot ledelsen at man ikke skal "leke butikk". Da blir det vel litt dumt å indirekte si at andre aktører i byens næringsliv skal gjøre nettopp dette fordi de må støtte FFK. Eller?
Nei, jeg priser meg lykkelig for at det i det hele tatt finnes enkeltpersoner og foretak som er villige til å RISIKERE egne penger for FFK! Og evt gaver? jo de skal vi selvfølgelig fortsatt ta imot med takk. Men å kritisere de som ikke gir gaver? Nei, det blir for dumt!
ajg: Er du enig med Julekake på en ironisk måte? Hvis ikke så tror jeg innlegget hans var ment som kritikk mot bl.a. deg...
men dette er hvertfall første gang det har kommet et negativt utsagn fra Værstefolka angående stadionavtalen, og det liker jeg ikke..
det ble kanskje litt uklart dette, er tross alt sent nå ;)
men nei, det var ikke ironisk. jeg er også av den oppfatning at rike folk ikke gir noe til ffk uten å få noe igjen for det. og det er også kritikken min. jeg synes det blir feil av værste å tjene seg rike på et prosjekt som er omtalt som GAVEpakke, ikke investeringsprosjekt..
Men at Media, FFK, supportere eller hvem som helst kaller det for en gavepakke (jeg mener ihvertfall at det er det) til FFK, er vel ikke grunnlag for kritikk mot Væreste AS???
Det er det som er forskjellen. Jeg synes det faktisk er riktig av enkelte aktører å forvente å få noe tilbake igjen.
I dette tilfelle Værste AS. Hvorfor i huleste allpakka skulle de gå inn og gi FFK Værstetomta uten at de skulle tjene på dette selv?
Værste har vel heller ikke lagt sjul på at de gjør dette for at de skal tjene penger på at resten av området blir langt mer atraktivt for andre kommende "kunder" til Værste AS.
Og de Næringslokalene som blir å finne i Stadionbygget. Har det vært sagt at disse skal eies av FFK sammen med stadion? Jeg forsto det sånn at Arenaen ble FFK sin, mens Næringsvirksomheten forble værste sin, og skulle være det Værste tjente penger på ved dette her.
1. En investering for Væreste AS som i praksis er
2. en "gavepakke" for FFK.
Det trenger da overhodet ikke være noen motsetninger det!!!
Kommer fram så mange "selvsagte" forklaringer på intensjonene bak Stadion-utbygginga.
Det burde vært "selvsagt for de aller fleste allerede på ett tidligere tidspunkt at dette var ett foretningsopplegg fra Værste-gutta" hevdes det..Et opplegg for å bruke :ffk: som ett "trekkplaster" for å få Værste området mer atraktivt, både for næringsliv og private beboere.
Mao som enkelte påpekte allerede i fjor sommer, ett prosjekt for egen vinning.
At enkelte nå blir skuffet og kanskje "frustrerte" over det de opplever som "nye" uttalelsene fra Hr.Borg kan enten skyldes at de ikke har fått med seg realitetene eller at realitetene har vært skjult.
Personlig opplever jeg dette som totalt nye signaler fra Værste-gutta, men er ikke på noen måte overrasket.
Ps nr1 Du skriver " ett vinn eller forsvinn opplegg, tja håper endelig ikke at det blir ett forsvinn opplegg for
:ffk::D.
Er personlig for glad i FFK til å gamble på den måten.:rolleyes:
En kommune som hele tiden skrur ned på tilbud til barn og unge.
En kommune som gjennom sin økonomiske "politikk/situasjon" hele tiden bidrar negativt til at Fredrikstad også i framtiden har ressurser/muligheter til å fostre egne spillere.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914