Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo er kjempefornøyd med Hoås.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 08 apr 05, 00:16
På sporten i kveldsnytt så vi et glimt av Hoås på FFK treningen fra Torsnesbanen, og de glimtene vi så var imponerende, ikke bare hans hodespill, men kanskje først og fremst hans måte å behandle ballen på.

Drillo ble intervjuet og skrøt hemningsløst av sin nye elev og kom med den oppsiktsvekkende uttalelsen at han trodde at han også snart kan være aktuell på A-landslaget.

For et par dager siden sa Drillo at Hoås muligens var i startelveren allerede mot Lyn på søndag.

Og da stiller jeg meg spørsmålet:

Hvem blir da satt på benken, West eller Ringberg? For de skal vel ikke spille alle tre? :rolleyes:

---------------------------

FFK på toppen i 2005

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 08 apr 05, 00:35
Er det så oppsiktsvekkende uttalelse at han sier at en som spiller på U21-landslaget om noen år spiller på landslaget da? :)

Men positivt det jeg så av han i hvert fall. Stang-inn-skuddet håper jeg han gjør mot Lyn på søndag og :)

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 apr 05, 00:44
Er få år siden mange mente Martin Wiig var høyaktuell for a-landslaget... Men skal U21-landslagsspillere utvikle seg i den retningen, så er de helt nødvendig av å ha tillit i form av mye spilletid. Deretter må de selvsagt vise progresjon, ha vilje til stadig å bli bedre....og faktisk bli det!

Jeg tviler på at Hoås starter mot Lyn, men kanskje kommer han inn.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 05, 00:55
Endret: 08 apr 05, 01:01
Jeg refererer kun til det Drillo sa for et par dager siden og hva han sa idag, Costanza, og da sa han ordrett at det var mulig han allerede var i 1. ellveren på søndag.

Og når det gjalt hans uttalelser om A-landslagsspill, så sa han ikke om noen år, men snart.
Og det var ordet snart som jeg synes var litt oppsiktsvekkende.

Når det gjelder Martin Wiig, så er det vel ingen som har sagt at han noensinde har vært høyaktuell til A-landslaget, Costanza. :D

Han er kun 22 år, og da han var 17-18 år, så ble det vel sagt om han at han kunne bli en kommende landslagsmann om noen år. Det er vel en vesentlig forskjell. Og selv om han så vidt har vært innom U21 landslaget, så har han jo aldri vært i nærheten av å være fast inventar, slik Hoås er nå.

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 08 apr 05, 01:02
Endret: 08 apr 05, 01:04
Det ble faktisk sagt at Wiig var aktuell for a-landslaget for noen år siden (den sesongen han gjorde det så bra i Odd). Semb lanserte han vel som en kandidat.

Det er klart Drillo ønsker å snakke varmt om Hoås, det er vel tross alt kanskje den eneste spilleren i dagens stall som er "Drillo sin spiller". Han har vært begeistret for ham en god stund nå, så det er langt fra utenkelig at Hoås vil få mye spilletid i år. Men siden jeg ikke har sett han særlig i aksjon ennå selv, så vil jeg ikke med sikkerhet si noe om hvem han vil "ta plassen til". Kanskje han kan spille på kanten? Kanskje han bare egner seg som midtspiss? Blir det for statisk sammen med Ringberg i 4-4-2, eller kan det fungere? Kanskje kan han til og med plassere Ringberg på benken? Blir vanskelig å spekulere i dette, føler jeg må kjenne mer til spilleren. Men har ikke særlig tro på at han vil bli foretrukket foran Ringberg med det første.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 08 apr 05, 01:44
dersom han starter mot lyn er jeg 99% sikker på at det blir på venstrekanten. men tipper det blir benken fra start og innhopp i løpet av 2.omg.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 08 apr 05, 08:36
Som kynikeren jer er , der det selvsagt at Drillo må være fornæyd med "sin mann" Hoås.
Har ikke helt forståelsen for at en innbytter på "bånnlaget " Molde er en slik kjempespiller, u-landslag eller ikke.

Greit han er ung, har framtiden foran seg (har vi alle) og er ett typisk Drillo fyrtårn.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 08 apr 05, 08:48
Har du sett Hoås spille mye og kan fortelle litt om ham, Dracula?

Eller er du bare (som vanlig) negativ på grunn av at det er Drillo som har hentet ham?

Gi nå for guds skyld gutten en sjans til å vise seg frem!

arneg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 feb 05

Lagt til: 08 apr 05, 08:53
Det som er spesielt med Hoås er at han er en god ballbehandler og en god hodespiller. Håper dere er flinkere å få ut maks av gutten, enn hva Molde har vært. Molde begynner jo å få et rykte som et talentødeleggende lag.

arneg

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 05, 09:02
Endret: 08 apr 05, 09:04
Kjære JJ.
Jeg er ikke negativ pga at Drillo har hentet han, prøver å konstatere at han var innbytter på Molde. Greit nok det.
Videre at han trolig også vil passe inn i ett tradisjonelt Drillo-system.
Min skepsis til Viikmae ( ikke Vikkme) skyldes hans fotball CV, bl.a Enkõping oppholdet.
Wiik var lovende, mer lovende enn Hoås(trolig) håper at han finner seg igjen. En sjangse å ta, han er jo også ung.
Blix tja, ikke helt det store, Ok for Sogndal og avdanka RBK.
Bertelsen ser ut til å viderutvikle seg meget bra, tiltross for dårlig år hos HFK. Håper virkelig JJ at både Hoås og Wiik spesielt kan utvikle seg på samme måte.
Innrømmer en ting, at jeg var og delvis er skeptisk til Drillo. Håper at han også har utviklet seg og fortsatt har utviklingspotesiale akkurat som alle oss andre dersom vi tillater det.
Heldigvis gjentar ikke historien seg, alltid, og utviklingen er ikke bestandig forutsigbar. Ei heller håper jeg at alt forblir statisk.

PS JJ tipper faktisk :ffk: på 6 plass i år, tiltross for at jeg er kyniker i fht ny ervervelser og skeptisk til Egil Roger i utgangspunktet.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 08 apr 05, 09:19
OK Dracula, da bare misforsto jeg innlegget ditt.

Tolket "Typisk Drillofyrtårn" som et negativt utsagn om at du ventet at FFK kun skal slå lange baller siden Roger har tatt over sjefsstolen.

Jeg forventer ikke at Hoås skal slå til fra første kamp, men det hadde vært gøy om han ble en habil tippeligaspiller allerede iløpet av våren.

Har ikke tippet FFK like høyt som deg (tror på en 8 plass), men gleder meg like mye til sesongstart allikevel! :D:D

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 05, 12:48
Endret: 08 apr 05, 12:49
Det går ann å vurdere ting på en annen måte enn du til stadighet gjør, dracula.

Feks.
1. At Hoås sist høst var mest innbytter på Molde, bør ikke si så mye om hans kvaliteter. Det kommer jo også ann på hvilke spillertyper Molde rår over, spillestil etc. Enerly satt jo også på benken i Rosenborg og vi vet jo alle hvor viktig han er for FFK

2. Viikmae har til tross for sin unge alder på 25 år, spillt 87 A-landskamper for Estland i en tid hvor Estland har klatret enormt på FIFA rankingen. De ligger nå på ca. 80. plass sammen med feks. lag som Østerike og Scotland.

3. Blix var reserve på Rosenborg, men kjempet om en fast plass mot bla. C. Basma, som har mer eller mindre fast plass på vårt A-landslag og kommer vel derfor i den samme kategorien som bla. Enerly.

4. Etter at Drillo avsluttet som den mest vellykkede Norske landslagssjef gjennom tidene, så reddet han Vålerenga gjennom en utrolig snuoperasjon ala` FFK 2004.
Etter det mislyktes han i Wimbledon, etter at de Norske eierne hadde solgt ut de beste spillerne og erstattet dem med bla. Norske middelmådigheter.
Jeg vil heller si at på tross av håpløse arbeidsforhold, så klarte han nesten å redde laget fra nedrykk, og hadde kanskje også klart det hadde han fått lov til å fullføre sesongen.

Mine tre punkter viser vel helt tydelig hvor forskjellig oppfattninger kan være avhengig om man tenker positivt eller negativt i utgangspunktet, dracula. :D

FFK på toppen i 2005

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 08 apr 05, 13:21
Endret: 08 apr 05, 13:25
Selvsagt "Snæbussaristokrat 1" kan ting tolkes på mer enn en måte.
heldigvis innehar verken du eller jeg retten til å påpeke oss sanheten.
Vi kan bare komme med våre tolkninger, forhåpentligvis ikke statiske med utfra den virkelighet vi til enhver til befinner oss i. (Slik vi tolker den).

Når det gjelder hva som er negativ og hva som er positiv avhenger også av tolkninger.
Kan det f.eks oppfattes som positiv at en påpeker /tar de farer og skjær i sjøen som er tilstede.
Likeledes kan det oppfattes som negativ å velge å overse vanskeligheter eller skjær i sjøen pga lojalitet overfor "skutas" kaptein.
Derfor nr.1 kan vi kanskje konkludere:
Sannhet er lett å måle når det gjelder f.eks fotballresultat eller u-landlagsdeltagelse o.lign.
Men sanheten utover resultatet, tolkninger av hva som førte til resultatet forblir tolkninger ikke sanhet.
( bortsett fra målscoren)
Hva som er negativ og positiv blir således også subjektive tolkninger.

Derfor Nr.1 har vi trolig begge ett snev av sanhet i våre beskrivelser av de overnevnte spillere o.a.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914