Drillo/4-5-1/4-4-2/West og bekreftelse
"Dere legger om til 4-4-2 etter puase?"
- Det har med spillermateriale å gjøre.
- Brian er nok bedre sentralt enn på kanten, og dermed spiller vi 4-4-2 når han er på banen!
---------------------------
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
west ringberg
wiig risholt brenne enerly
bertelsen bora trondsen czwartek
sørlie
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av Holters
Som tidligere nevnt, så har Drillo gitt ALLE signaler til at det blir 4-4-2 om Brian West er skadefri.
Hvor i alle dager har du dette fra da?
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Holters
Som tidligere nevnt, så har Drillo gitt ALLE signaler til at det blir 4-4-2 om Brian West er skadefri.
Hvor i alle dager har du dette fra da?
Hvor i alle dager? Jeg har det fra meg selv. Flere ganger har jeg skrevet i forumet at jeg ikke fatter hvorfor folk har vært så redde for at det ikke blir 4-4-2 om Brian West er skadefri. Hver eneste gang han har vært aktuell for startoppstillingen, så har FFK annonsert at de skal gå ut i 4-4-2. Senest var kampen mot Odd, da det var planlagt at West skulle spille 2. omgang og FFK skulle legge om til 4-4-2. Brian ba selv om å få slippe 2. omgang og dermed fortsatt man i 4-5-1 helt til sluttminuttene, da McDonald ble flyttet opp på topp.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Han burde ha benytta tiden til og videreutvikla spillerne i 4-4-2 istenfor å eksperimentere etter "gammel drillo modell".
Håper på en trivelig sesong der Drillo glemmer sitt elskede 4-5-1.
Derfor tipper jeg 6 plass tiltross for Drillo.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 04 apr 05, 12:26
Endret: 04 apr 05, 17:28
Kampen mot Ham-Kam igår viste noe av den samme svakheten hos West, som vi så sist år, nemlig at timingen i løpende hans bør bli bedre. Han må starte løpende sine litt tidligere og fra posisjon 2-3 meter onside. Da først har vi et drepende våpen, som våre motstandere vil mislike meget sterkt. :D
FFK på toppen i 2005
-------B-------S--------S--------B------
------------------F-----------------------
----V---------------------F-----------V---
--------------------S--------------------
---------------S-------------------------
Med dette systemet vil man få en mulighet til å justere høyden på midtbanen ved at vingene kommuniserer med sine backer, og at den sentrale midtbanespiller kommuniserer med den defensive midtbanespilleren.
Men dette stiller krav til kondisjon som få har akkurat nå. Kanskje Brenne er den som er nærmest den sentrale offensive midtbaneplassen... Med to på topp vil man uansett ha muligheter til raske kontringer og polballer når man skal beskytte en ledelse, eksempelvis.
Dess raskere FFK får ballen opp til midtstreken til Brenne/Enerly/McDonald, dess tryggere angrep får man (langt til eget mål), og dess saftigere angrep, spesielt når en bevegelig West er på banen. West truer bakrommet, Ringberg truer rommet foran motstanders firer. I lys av dette skjønner jeg nå at FFK har alle muligheter, i og med at vi kan ha sterke spillere både i bakrom og rommet foran mostanderns bakre firer, og dette vil jo presse fram masse offside-tabber også, sannsynligvis.
Jeg begynner å få trua på laget nå, må jeg innrømme. Drillo virker jo ellers som en svært oppvakt mann som får med seg det som skjer. Drillo har så langt vært svært åpen for måter å gjøre ting på, og dette lover skikkelig godt, gett.
Syntes ikke Vikmae fant seg tilrette som venstre kantspiller.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Derfor velger Drillo 4-4-2, dersom West er tilgjengelig.
Drillo`s midtbane bør bestå av mest mulige løpssterke spillere, som samtidig er ballvinnere.
I går mot Ham-Kam synes jeg Viikmae skuffet stort som venstre kantspiller. Mot FK Tønsberg synes jeg forøvrig at han imponerte som spiss, så det er nok på den plassen han bør brukes. :D
Er det forresten noen som vet hvorfor hverken Garro eller Donaldinho var med til Hamar igår?
FFK på toppen i 2005
her er mitt forslag:
--------------Hansen/Sørlie----------------
------------Bora--------Raio----------------
Pål---------------------------------Trond E.
-----------------Risholt---------------------
Enerly----------Brenne-----------McDonald
---------------Markus-----------------------
-------------------West---------------------
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Ikke dumt.
Når det gjelder spissenes plassering i forhold til hverandre, så bør det variere utfra hvilke spisser og også motstandernes styrke.
Derfor enig med bl.a ajg som et utgangspunkt, og hvor det fine er nettopp at plasseringen mellom Marcus & Brian ikke blir statisk men variabel utfra kamp situasjon.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914