Husk meg
Brukernavn
Passord

Drillo/4-5-1/4-4-2/West og bekreftelse

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 03 apr 05, 20:01
Som tidligere nevnt, så har Drillo gitt ALLE signaler til at det blir 4-4-2 om Brian West er skadefri. I dag bekreftet han det også på Radio Fredrikstad:

"Dere legger om til 4-4-2 etter puase?"

- Det har med spillermateriale å gjøre.

- Brian er nok bedre sentralt enn på kanten, og dermed spiller vi 4-4-2 når han er på banen!

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 03 apr 05, 20:28
er av den mening at ffk defintivt bør spille 4-4-2.det er en taktikk laget kjenner og har hatt enorm suksess med.og som drillo nevner,spillermateriellet tilsier 4-4-2 når west er frisk.ser for meg dette laget 10april 2005!

west ringberg

wiig risholt brenne enerly

bertelsen bora trondsen czwartek

sørlie

savner "svensk magi" allerede

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 04 apr 05, 09:39
Opprinnelig postet av Holters
Som tidligere nevnt, så har Drillo gitt ALLE signaler til at det blir 4-4-2 om Brian West er skadefri.

Hvor i alle dager har du dette fra da?

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 04 apr 05, 10:47
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Holters
Som tidligere nevnt, så har Drillo gitt ALLE signaler til at det blir 4-4-2 om Brian West er skadefri.

Hvor i alle dager har du dette fra da?

Hvor i alle dager? Jeg har det fra meg selv. Flere ganger har jeg skrevet i forumet at jeg ikke fatter hvorfor folk har vært så redde for at det ikke blir 4-4-2 om Brian West er skadefri. Hver eneste gang han har vært aktuell for startoppstillingen, så har FFK annonsert at de skal gå ut i 4-4-2. Senest var kampen mot Odd, da det var planlagt at West skulle spille 2. omgang og FFK skulle legge om til 4-4-2. Brian ba selv om å få slippe 2. omgang og dermed fortsatt man i 4-5-1 helt til sluttminuttene, da McDonald ble flyttet opp på topp.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 04 apr 05, 12:05
Håper endelig at Drillo kutter ut 4-5-1 tøyset sitt.
Han burde ha benytta tiden til og videreutvikla spillerne i 4-4-2 istenfor å eksperimentere etter "gammel drillo modell".
Håper på en trivelig sesong der Drillo glemmer sitt elskede 4-5-1.

Derfor tipper jeg 6 plass tiltross for Drillo.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 04 apr 05, 12:10
Tipper det fort bli en slags 4-4-1-1 om West er frisk, hvor Ringberg vil ligge litt lenger tilbake (som ofte i fjor) mens West skal ligge på offsidegrensen og plukke opp stusser o.l. fra Ringberg og ellers gå på gjennombrudd.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 04 apr 05, 12:26
Endret: 04 apr 05, 17:28
Er enig med deg, Costanza. Men ikke at West skal ligge på offside grensen, men 2-3 meter onside.

Kampen mot Ham-Kam igår viste noe av den samme svakheten hos West, som vi så sist år, nemlig at timingen i løpende hans bør bli bedre. Han må starte løpende sine litt tidligere og fra posisjon 2-3 meter onside. Da først har vi et drepende våpen, som våre motstandere vil mislike meget sterkt. :D

FFK på toppen i 2005

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 04 apr 05, 13:33
Endret: 04 apr 05, 13:36
Det som *jeg* er litt redd for mhp 4-4-2 er at vi mister bredden, spesielt på midtbanen. Jeg mener at FFK skal spille med vinger som grenser mot angrepsspillere, og en bevegelig, løpssterk midtbanespiller sentralt, i tillegg til førsteforsvarer Risholt lenger bak. Altså, med 4-4-2 som utgangspunkt en 4 - (1 - 3) - 2, eller noe sånt:

-------B-------S--------S--------B------
------------------F-----------------------
----V---------------------F-----------V---
--------------------S--------------------
---------------S-------------------------

Med dette systemet vil man få en mulighet til å justere høyden på midtbanen ved at vingene kommuniserer med sine backer, og at den sentrale midtbanespiller kommuniserer med den defensive midtbanespilleren.

Men dette stiller krav til kondisjon som få har akkurat nå. Kanskje Brenne er den som er nærmest den sentrale offensive midtbaneplassen... Med to på topp vil man uansett ha muligheter til raske kontringer og polballer når man skal beskytte en ledelse, eksempelvis.

Dess raskere FFK får ballen opp til midtstreken til Brenne/Enerly/McDonald, dess tryggere angrep får man (langt til eget mål), og dess saftigere angrep, spesielt når en bevegelig West er på banen. West truer bakrommet, Ringberg truer rommet foran motstanders firer. I lys av dette skjønner jeg nå at FFK har alle muligheter, i og med at vi kan ha sterke spillere både i bakrom og rommet foran mostanderns bakre firer, og dette vil jo presse fram masse offside-tabber også, sannsynligvis.

Jeg begynner å få trua på laget nå, må jeg innrømme. Drillo virker jo ellers som en svært oppvakt mann som får med seg det som skjer. Drillo har så langt vært svært åpen for måter å gjøre ting på, og dette lover skikkelig godt, gett.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 04 apr 05, 15:54
Er ikke så redd for at 4-5-1 skal bli for defensivt. Men det er en forutsetning at midtbanespillerene kommer på løp. Med 4-5-1 blir det mere rom for dette enn med 4-4-2. Blir midtbanen for defensiv blir det derimot seende bare dumt ut(som ved et par anledninger i 1. omg igår). West kom vel til FFK som høyre midtbanespiller?

Syntes ikke Vikmae fant seg tilrette som venstre kantspiller.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 04 apr 05, 17:27
Jeg er heller ikke redd et 4-5-1 system, men poenget er at hverken Ringberg eller West bør spille alene på topp. I går mot Ham-Kam kom Ringberg mye bedre til sin rett etter at West kom inn og vi la om til 4-4-2.

Derfor velger Drillo 4-4-2, dersom West er tilgjengelig.

Drillo`s midtbane bør bestå av mest mulige løpssterke spillere, som samtidig er ballvinnere.

I går mot Ham-Kam synes jeg Viikmae skuffet stort som venstre kantspiller. Mot FK Tønsberg synes jeg forøvrig at han imponerte som spiss, så det er nok på den plassen han bør brukes. :D

Er det forresten noen som vet hvorfor hverken Garro eller Donaldinho var med til Hamar igår?

FFK på toppen i 2005

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 04 apr 05, 18:36
Jeg syntes nå Ringberg fungerte bra som ensom spiss. Det var derimot ikke alltid like helhjertet innsats fra midtbanen til å komme etter. Når de gjorde det fungerte det bra.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 04 apr 05, 22:24
jeg kunne ikke vært mer enig med deg Asgeir! det er akkurat slik jeg også vil at de skal spille.

her er mitt forslag:

--------------Hansen/Sørlie----------------

------------Bora--------Raio----------------
Pål---------------------------------Trond E.

-----------------Risholt---------------------
Enerly----------Brenne-----------McDonald

---------------Markus-----------------------
-------------------West---------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 04 apr 05, 22:31
Med fem forskjellige linjer blir det vanskelig å være kompakte. Synes forslaget ditt lyser av strekk i laget og dårlig bredde.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 04 apr 05, 22:54
Oioioi.... dette er et en tegnet situasjon som viser hvordan utgangsposisjonen til spillerne skal være når man angriper.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 05 apr 05, 09:00
Kanskje jeg tolker feil, men slik jeg ser det er det mange her som tenker en "diamant" fasong på midten i 4-4-2.
Ikke dumt.
Når det gjelder spissenes plassering i forhold til hverandre, så bør det variere utfra hvilke spisser og også motstandernes styrke.
Derfor enig med bl.a ajg som et utgangspunkt, og hvor det fine er nettopp at plasseringen mellom Marcus & Brian ikke blir statisk men variabel utfra kamp situasjon.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914