Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal spille venstre ving

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 28 mar 05, 16:51
Nå som Stian Johnsen har forsvunnet til Aalesund, hvem er aktuelle for den plassen nå?
Håkan, Yerland og Martin er vel kun de som er aktuelle for den plassen, men ingen av de har overbevist på plassen.
Så det ligger vel i kortene at det er en ny spiller på gang, ellers har FFK
ett stort problem

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 28 mar 05, 17:21
Endret: 28 mar 05, 17:22
Overgangsvinduet stenger til torsdag, så det begynner å haste...

Wiig er vel den som er nærmest plassen? Vet ikke om Söderstjerna er hundre prosent, men han har jo ikke blitt brukt av Drillo så mye som Wiig? Tipper Wiig får den plassen, og at MacDonald blir brukt som innbytter og at Håkan kanskje blir overflødig? (Ta forbehold om at jeg ikke har endelig oversikt over Håkan har spilt mye eller ei, bare jeg som har fått det for meg kanskje :))

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 28 mar 05, 18:01
Jeg vil tro at Brian West er den som er nærmest denne plassen. Herfra kan han gå på løp som skjærer inn mot midten.

Jeg tror også Håkan blir overflødig, mens Wiig og MacDonald vil kjempe med West om plassen. MacDonald tror jeg dog dessverre at blir mest en superinnbytter, og får få kamper fra start.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 28 mar 05, 19:47
Jeg tror man kan glemme Brian West som venstreving.
Dersom han ikke skal spille spiss, kan han være aktuell som høyreving. På den plassen spillte han i USA, både på klubb og landslag.
Som høyreving har vi jo Dagfinn Enerly, som nesten selvskreven, så dersom Drillo velger et 4-5-1 system med Marcus Ringberg på topp, slik de fleste her på forumet åpenbart vil ha, så har jeg vanskelig for å se hvor han vil bruke Brian West.

Med det spillemateriale vi nå har er jeg ganske sikker på at Drillo vil bruke West som spiss i et 4-4-2 system. Ringberg vil antagelig starte sesongen som spissmakker til ham, med Hoås som en reserve, som kommer inn den siste halvtimen. Ringberg og Hoås vil ganske sikkert bytte på den ene spissenplassen, på samme måte som West og Kristen Viikmae også vil rokere på den andre spissplassen.

Når det gjelder venstrevingplassen, så tror jeg fortsatt det kan komme en forsterkning der. Dersom det ikke lykkes tror jeg faktisk Martin Wiig er den som ligger best ann til å starte mot Lyn 10. april.
Mc Donald har imponert enormt offensivt, men er for dårlig defensivt og taktisk. Drillo vil ha en midtbane som er løpssterk og som består av ballvinnere, som kan stjele ballen fra motstander å bringe oss raskt i angrep, før motstander kommer i balanse. Grunnen til at Martin Wiig antagelig blir foretrukket fremfor Mc Donald er nettopp dette med ballvinning.

Håkan Søderstjerna har jeg vanskelig for å se hvor vi skal bruke. Håkan spisskompetanse er etter min mening i en kreativ ballfordelerrolle på midten, men der har vi jo i forveien alt for mange konkurenter. :D

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 28 mar 05, 19:52
Jeg tror dessverre at Drillo stekrt vurderer å bruke Brian West på venstre kant. Det meste tyder jo på at Drillo kommer til å satse en del på 4-5-1, og en skadefri West blir umulig å sette ut av laget. Og når West ikke er typen til å spille enslig spiss, så tror jeg Drillo vil forsøke å bruke ham på kanten. Drillo liker også raske kantspillere og tror kanskje han kan utnytte hurtigheten til West mer effektivt på den måten. På høyresiden er Enerly selvskreven, og da står vi igjen med venstre...

Jeg håper ikke på denne løsningen personlig, men mistenker at Drillo tenker på den måten...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 28 mar 05, 20:07
Endret: 28 mar 05, 20:09
Jeg vet ikke hvor godt venstrebenet til West er, Costanza. Men hvis det kun er litt dårligere enn høyrebenet, så er jo ikke den tanken så dum.
Jeg er skeptisk til å spille med Ringberg alene på topp, synes ikke det fungerer optimalt pga. hans manglende fart.

Dersom Drillo allerede har bestemt seg for at vi i år skal spille 4-5-1, så tror jeg ganske raskt Ringberg vil havne på benken og at Hoås tar den plassen.
Når Drillo så sterkt ønsket en spiller på 2.01 meter, med en prislapp på 2 mill. så var det vel heller ikke med tanke på at han kun skulle være reserve for Ringberg?

FFK på toppen i 2005

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 28 mar 05, 20:10
Endret: 28 mar 05, 20:11
Om han har et venstrebein som duger eller ikke trenger ikke bety så mye for mange trenere. Håkan Söderstjerna var også høyrebeint, men har stort sett bare spilt venstre midtbane. Er mange høyrebeinte spillere som har gjort det bra på venstresiden også. Det er kanskje ikke ideelt, men det er begrenset hvor mange venstrebeinte, gode fotballspillere som finnes. Det kan også være greit å ha en spilletype på den ene kanten som kan trekke inn i banen, mens man har en mer breddeholder på motsatt side.

Og kan aldri tenke meg Drillo vil plassere Ringberg på benken og satse på Hoås som enslig spiss i 4-5-1. Ikke etter å ha hørt Drillo skryte så mye av Ringberg og indirekte sagt at han vil være en nøkkelspiller for FFK i år nesten hver gang han blir intervjuet...

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 28 mar 05, 21:21
Snæbb1: Har du sett noen av de kampene hvor vi har spilt 4-5-1 i vinter?
Ringberg har jo vært en av de beste spillerne våre hver eneste gang.

Det har faktisk ikke så veldig mye å si at han mangler hurtighet i den rollen, så lenge vi har to offensive kanter og en sentral midtbane som orker og komme rask oppunder i støtte. Alene spissen vil ikke få så veldig mange gjennombruddspasninger, men vil være et oppspillspunkt som skal legge ballen videre til spillere som kommer i fart bakfra. Og det er jo akkurat det ringberg er best på.

Dessuten har jeg hørt med litt moldefolk, og de sier at hoås sin svakhet er hurtigheten. Så det blir nok ikke den helt store forskjellen der heller.

Engasjert hovedtribunist!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 28 mar 05, 23:09
Til Julekake!
Jeg har sett alle treningskampene i vinter, bortsett fra dem som har gått i syden.

Drillo har sagt mye forskjellig, men en ting har han sagt gang på gang, og det er at han ikke kommer til å bruke en fast 1. ellver. Når han nå har ønsket seg en spiller som Hoås og klubben har betalt 2 mill. for ham så sier det seg selv at Drillo ikke kun har tenkt på ham i 1. ellveren dersom Ringberg blir skadet.
Ser man på 2004 sesongen, så viste det seg helt klart at angrepsspillet til FFK kollapset totalt hver gang West ikke var på banen. Og det viser vel at FFK`s angrepsspill er mere avhengig av at han er på banen enn at Ringberg er der.

FFK på toppen i 2005

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 28 mar 05, 23:12
Jeg har en mistanke om at Drillo kommer til å bygge opp angrepsspillet rundt to personer, nemlig Ringberg og West. Disse to "variantene" gjør nemlig at FFK blir en skikkelig ekkel motstander i og med at lagene vi møter ikke vil vite hva slags forsvar de skal sette opp.

De to modellene vil også gjøre FFK istand til å legge om spillestilen totalt med ett eneste bytte, og dette er jo også en taktisk fordel.

Det som i mine øyne har fungert best når både Ringberg og West er på banen er at West ligger helt på topp, og Ringberg bak for å "flippe" baller videre til hyperraske West. Til tross for dette tror jeg Drillo velger den ene eller den andre på topp.

Videre mener jeg personlig at en venstreving må være et oppspillsalternativ, dvs at han ikke ligger for høyt, for da er det vanskelig å komme opp uten en superpasning.

Kjenner jeg Drillo rett vil han ha en løpssterk og defensivt sterk venstrekant, og da blir det vel fort vekk valgt Martin Wiig, tenker jeg.

Det skal bli spennende å se hvordan våre guttær takler nye "første-ellevere" for hver kamp. Kanskje blir det bra for troppen som helhet.

Synes jeg ser konturene av at Drillo utstyrer seg med flest mulig valgmuligheter sånn at han kan velge taktisk fra kamp til kamp og minutt til minutt...

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 28 mar 05, 23:16
Glemte forresten å si at jeg stiller meg helt bak Snæbben med hensyn til Ringberg/West-vurderinga.

Jeg er klar over at Ringberg moralsk og følelsesmessig skal begynne kamper for FFK, men jeg innser samtidig hans begrensninger mht fart og det å holde på ballen.

Hadde *jeg* vært trener ville jeg bygget mest mulig rundt West, for han er en helt unik ressurs i tippeligaen, for å si det rett ut. Og en sånn ressurs skal man utnytte for å pøse på med mål!

Samtidig må vi ha et alternativ til West, noe fjorårssesongen viste til fulle.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 28 mar 05, 23:30
Alternativet til West har vi i år i Kristen Viikmae.
Han er som West også rask og har en god teknikk, men er vel ikke den store hodespilleren.
Egentlig så forundrer jeg meg over at så mange er skeptiske til Viikmae. Han er tross alt kun 25 år og har spillt 87 landskamper for Estland, bare det burde vise at han har noen kvaliteter.
Så vidt jeg vet så ligger Estland nå på rundt 60 plass på FIFA rankingen og det er jo ikke så veldig langt bak Norge.

FFK på toppen i 2005

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 29 mar 05, 02:18
Enig i mye her. West er en helt unik ressurs for en klubb som FFK. Og om vi skal få fullt utbytte av han så bør vi spille med to spisser. Men west er ikke større enn laget, og når flere av de andre spillerne blir bedre i et 4-5-1 system, så bør det vurderes. Sånn sett er FFK heldige. Vi har flere måter å spille på, som vi også er flinke til.

Men til dette med ringberg og hvorvidt han bør spille helt fremme eller litt tilbaketrukken. I 4-5-1 formasjonen er det vel helt klart at ringberg må spille helt fremme? som et oppspillspunkt som kan vinne dueller og holde på ballen slik at resten av laget kan komme etter. En alene spiss har veldig ofte ryggen mot mål, og det er vel ikke akkurat west sin sterke side?

Og til det med at west er viktigere for angrepspillet en ringberg; ja, han er det. Om vi spiller med to på topp. Om vi spiller med en, så er jeg faktisk ikke sikker. Det fordi jeg er usikker på hvordan west fungerer på kanten, og fordi ringberg er veldig god som oppspillspunkt.

Men jeg har også tro på at både viikmae og hoås kommer til å få en del spilletid, men at west og ringberg er førstevalgene. Viikmae vet jeg rett og slett for lite om til å utale meg om noe som helst.

Hoås så jeg litt ifjor, og han virker som en type som kan passe godt inn i dagens FFK stall. Jeg tror hoås blir regnet som et andrevalg for ringberg. han har mange av de samme kvalitetene som ringberg, men mangler litt på enkelte områder, som rutine, ledelse på banen, spilleforståelse m.m. til å ta hans plass. Men Hoås kommer til å slippe til endel for det. Vi så ofte ifjor at ringberg slet mot enkelte motstandere, og da kan to meter med hoås være løsningen. Dessuten kan jo også ringberg bli skadet eller få karantene.

Det kan jo også hende west blir satt på benken. Kan jo være en joker mot slitne motspillere utover i kampen det. Uansett tror jeg årets FFK utgave blir skikkelig knall! Om vi holder sentrale spillere skadefrie, så tror jeg vi havner midt på tabellen, kanskje høyere. En ting er ihvertfall sikkert. Vi er bedre enn vi har vist til nå.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 29 mar 05, 02:29
Jeg må komme med en rettelse.

Jeg kom til å nevne at Estland ligger på rundt 60. plass på FIFA rankingen.

Det presise for mars 2005 skal være nr. 82.
Til sammenligning med andre kjente fotball nasjoner så kan det feks. nevnes at Østerike er nr. 80 og at Scotland er nr. 88.

FFK på toppen i 2005

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 29 mar 05, 02:32
Opprinnelig postet av Asgeir

Det som i mine øyne har fungert best når både Ringberg og West er på banen er at West ligger helt på topp, og Ringberg bak for å "flippe" baller videre til hyperraske West.

Mener du da med ringberg litt tilbaketrukken, mellom forsvaret og midtbanen dems?

Enig i at det er sånn angrepsspillet bør være, men sånn jeg ser det vil dette fungere best om ringberg ligger helt fremme, og når ballen blir spilt opp på ringberg så starter west i bakrom. Dermed kommer west rettvendt og i fart når ballen kommer igjennom. Omringberg ligger dypt vil han bli nødt til å ta med seg ballen, vende for så å slå på west. Ellers må han stusse jæ**** langt.

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til: 29 mar 05, 14:02
Bertelsen spiller forøvrig venstreving for U21 idag.......

Men tror nok at han vil bli brukt på venstebacken i FFK.

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 29 mar 05, 14:05
bertelsen er helt klart et godt alternativ på venstrekanten også i FFK. Blixt klarer seg godt også på venstrebacken og om vi vil spille med en god defensiv og hurtig kant så er jo bertelsen det naturlige valget. Tror bertelsen vil spille der til tider, men at han i hovedsak blir brukt som back.

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 29 mar 05, 15:56
KVISVIK;)

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 29 mar 05, 15:58
Opprinnelig postet av pss
KVISVIK;)
Ikke dette året

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 29 mar 05, 16:30
Opprinnelig postet av keiko
Opprinnelig postet av pss
KVISVIK;)
Ikke dette året

Mulig det, men det hadde vært knall.

Men jeg er jo av den oppfatningen at det er bare å sende McDonald ut på banen. Han er klar for store oppgaver.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914