Husk meg
Brukernavn
Passord

Hornseth vil heller siste på benken

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 21 mar 05, 07:29
Enn å spille for Follo.
Det har ikke stått på viljen til de klubbene vi har hatt kontakt med, men spillerne ønsker heller å sitte på benken i Tippeligaen i stedet for å spille fast i 1. divisjon, sier Stig Paulshus.
Trenger erfaring
Follo Fotball har hatt konkrete samtaler med klubber som Molde, Lillestrøm, Fredrikstad, Lyn, Bodø/Glimt og Ham-Kam., uten at det har kommet noe ut av dette.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 21 mar 05, 07:29

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 21 mar 05, 07:53
Det kan vel ha litt med det økonomiske å gjøre også for Hornseth sin del, mulig han må ned i lønn hvis han skal spille for Follo? Uten at jeg vet hvordan han har det økonomisk så trenger han kanskje pengene han tjener i FFK?

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 21 mar 05, 08:30
hvis han vil spille i 3 div. og få litt mer penger vil jeg si det er ett merkelig valg for en ung spiller.
måtte vært mye bedre å spille i 1 div. og kanskje komme seg videre...
tviler på hornseth tjener så veldig mye.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 21 mar 05, 08:52
Endret: 21 mar 05, 09:32
Saken er vel at han ikke kommer til å sitte på benken engang. Tribunen er stedet Hornsethkommer til å tilbringe kampene, og etter de signalene som er gitt, vil han heller ikke få spille i 3 div.

Det FFK burde gjøre, var å gi ham til Follo, og heller dekke lønnsdifferansen til Hornseth. FFK har jo ikke tenkt å bruke ham til noe som helst.

La oss selge hele laget!!

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 21 mar 05, 17:26
Opprinnelig postet av Carlsberg
Saken er vel at han ikke kommer til å sitte på benken engang. Tribunen er stedet Hornsethkommer til å tilbringe kampene, og etter de signalene som er gitt, vil han heller ikke få spille i 3 div.

Det FFK burde gjøre, var å gi ham til Follo, og heller dekke lønnsdifferansen til Hornseth. FFK har jo ikke tenkt å bruke ham til noe som helst.

Er det noe med Hornseth som ikke er offentlig kjent, eller??? Går han rundt med hendene i lomma istedenfor å trene eller har han begått andre store synder som gjør ham til persona non grata i Fredrikstad? Er han god nok til å forsterke et nyopprykket 1.div lag, burde han være god nok til å hoppe inn som spiss for Fredrikstad ved skadeproblemer. Det var ingen andre Fredrikstadspillere som greide å score mot Tromsø iallefall. FFK har rett til å bruke ham så lite de vil, men de har heldigvis ikke rett til å bryte en arbeidskontrakt. Da får man heller tilby ham hele restlønna på en gang så går han nok frivillig.
Skulle Hornseth komme inn mot slutten av sesongen og sikre noe edelt for FFK så skal jeg le høyt, for da har lykken vært bedre enn forstanden i Fredrikstad.

Carlsberg

A-lagspiller

Lagt til: 21 mar 05, 18:44
Hvis en spiller som ikke har fått spille i 3. div engang, kommer inn å redder FFK i slutten av sesongen (eller når som helst for den saks skyld) så er jeg helt enig med deg. Men det kommer neppe til å skje igjen.

Ved å bli i klubben risikerer Dag Frode at han stagnerer som spiller. Men det er, som du helt riktig sier, hans eget valg.

Vidar

A-lagspiller

Lagt til: 21 mar 05, 19:11
Det er vel logisk at han legger opp etterpå om han sitter kontraktstiden ut uten å få et spilleminutt. Men jeg synes bare det høres litt sykt ut at det er *bestemt* at han ikke skal få spille. Klart nok riktig hvis han med all tydelighet demonstrerer dårlige holdninger under trening, men jeg vil ikke bare gå ut fra at det er tilfelle. Klart nok også at han ikke har imponert i avslutningene i de sjangser han har fått, men akkurat det å ikke være best når det gjelder å score virker jo som et kronisk problem hos fotballspillere uansett nivå. Man trenger ti forsøk for å kvitte seg med ryggsekken og treffe ballen skikkelig. Merkelig og høyst uprofesjonelt.

Carlsberg

A-lagspiller

Lagt til: 21 mar 05, 19:36
Tror ikke vi er så uenige her.

Det var ikke min mening at vi på død og liv må bli kvitt Hornseth, men at når klubben ikke vil bruke ham, så bør de strekke seg langt for å få han til en annen klubb. Når Follo vil ha spillern, så kunne det være en ide, at FFK gikk ut å "sukret" avtalen, ved å dekke et lønstap for spillern. Dette må da være en vinn-vinn situasjon?

Forøverig er jeg blandt de, som syns det var ufint og unødvendig av klubben å ikke ta med seg Hornseth og Pettersen på treningsleirene.

Vidar

A-lagspiller

Lagt til: 21 mar 05, 21:05
Joda, greit forslag. En lønnsnedgang svir nok i realiteten mer for en spiller med lav lønn i utgangspunktet enn for en med ræva full av gryn. Men det spørs hvor intenst man egentlig ønsker å bli kvitt ham. Man vet nok at han har kvaliteter og kan score mål, men synes det er mer spennende med nytt lodd/ny spiller..

Men det spørs hvor mye selvtillit han har igjen. Han har jo stort sett vært reserve overalt, bortsett fra i starten når han var "kjempetalent", og hvis han ser for seg benkesliting i Follo også så skjønner jeg at han heller vil være i Fredrikstad.

Jeg er oppvokst på Ski forresten (bor i Oslo), så Follo er egentlig klubben jeg sogner til. Men far er fra Hvaler og mor fra Onsøy og det meste av onkler og tanter, fettere og kusiner bor i Fredrikstad-området, så jeg gjør krav på retten til å være god medgangssupporter... ;.)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914