Fredrikstad - Dallas Burns
Ringberg er visstnok syk, så det åpner for Viikmäe og West på topp. Så får vi se om West klarer å løse opp litt i angrep.
Piraya spiller heller ikke, men mulig at Zivkovic endelig er tilbake? Er på tide vi får tilbake alle spillerne nå, de skulle jo alle være klare til dyst (100 % friske) når de reiste til La Manga, nå er snart oppholdet ferdig og ennå så er det noen skader igjen.
Håper vi får en liten opptur med denne kampen, at vi får litt selvtillit, satser på 2-2 jeg :)
Laget blir visst ikke offentliggjort før i kveld i følge f-b, mulig de ser an skadene litt?
---------------------------
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Steinar Sørlie - Pål Andre Czwartek, Tor Trondsen, Lars Blixt, Trond Erik Bertelsen - Dagfinn Enerly, Roger Risholt, Jose Garro, Håkan Søderstjerna - Brian West og Kristen Viikmae
Reserver: Alexander Lund-Hansen, Lasse Staw, Stian Johnsen, Gherland MacDonald, Michael Røn, Bora Zivkovic, Simen Brenne, Martin Wiig, Tero Koskela og Roger Helland.
Og kampen spilles visstnok kl 1200 i morgen...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Trondsen tilbake, Risholt i sin vante posisjon og west/ Viikmae på topp. I følge kilder har jeg inntrykk av at Viikmae faktisk gjorde en ok deby (flere som deler den oppfatningen?. Det blir derfor interessant å se om han fortsetter sånn (og sikrer kontrakten i dag) og hvordan han fungerer med bedre spillere rundt seg..:ffk:
Også Steinar i mål da...Jaja
Uansett: I morgen snur vi trenden, får i gang go-spillet og vinner (2-1?)
"Vi er Drillos menn, vi slår lange balleeer. Men vi kan vinne dem igjen" (mel: Venn, div. artister)
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Fredd
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
La oss selge hele laget!!
Helt enig i at et talent ikke bør spille på bekostning av 1. og 2. keeper i sesongoppkjøringen.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Det mange her på nettet kaller framtiden, vil ikke ha muligheter til utvikling i ffk, en som er fast på U 17 lamdslaget vil ikke utvikle seg uten kamper, Dette er også noe som FFk sikkert er klar over Muligens hadde talentet tatt steget forbi både SS og ALH om FFK hadde turt å gi han utfordringen med å spille.
Og Anne, nevn gjerne store klubber som har hatt en 17-åring som keeper over lengre tid...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av Anne
Hva er galt med alderen.?? Bedre klubber en FFK som har hat unge keepere.
Nå må vi huske at Stav faktisk er 1. års junior. Og hvilke keepere og klubber snakker du om som har hatt førstekeepere på 17 år? Den eneste jeg kommer på i farten er Iker Casillias i Real Madridog han var 19 år da han etablerte seg.
Men noen rettelser, etter slik det ser ut i dag er Staw et 3 valg det vil si ingen eller få kamper på rekrut. da står juniorlaget tilbake. De klubbene disse spiller mot stiller i grove trekk opp med forsterkede guttelag.
FEIL 1: Det å være 3.valg betyr ikke at det nødvendigvis blir få kamper på rekruttlaget. Til info spilte Staw 11 eller 12 kamper på B-laget i fjor (t.o.m. 2.keeper på juniorlaget spilte 3 kamper på FFK 2)
FEIL 2:Ta deg en runde å sjekk hva juniorstallene til de andre lagene i interkretsserien består av da vel! Junior Elite hos Lyn har EN spiller i guttealder. Kongsvinger har TRE. Utfordrer deg til å sjekke ut de øvrige!
Dessuten så lenge ikke FFK vinner interkretsserien overlegent så tror jeg keeperen vil få nok å gjøre, uansett hvem som skyter...
Da ville utviklingen vært større om FFK hadde samarbeidet med en klubb og han hadde spilt der. Med dagens ordning tror jeg ikke du vil få se gutten i 1. elveren til FFK, heller ikke på sikt.!!
Hvordan kan du påstå noe slikt? Tror neppe det er noen 1. eller 2. divisjonslag som er villige til å satse på en 17åring som førstekeeper. (Dessuten må de ha et god nok treningstilbud til at det lønner seg for Staw.) Alternativet er da å gå til en klubb i 3.div....
Det samme kamptilbudet har han i FFK. I tillegg vil han spille juniorfotball på høyt nivå. Samtidig vil han få god keepertrening og trene sammen med to andre eliteseriekeepere. Han har også fått smake på Eliteserien og bør se det som en motivasjon.
Så hvordan du kan lure på hvordan FFK skal utvikle denne gutten, skjønner jeg ikke helt...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914