Røn
JA, jeg vet han er løpsterk, men han blir etter mitt syn løpende alt for mye i mellom. Spesielt i en midtbanefirer , mener jeg han vil falle igjennom på dette nivået, ihvertfall som sentral midtbanespiller. Dersom Drillo velger å spille 4-5-1/4-3-3 så tror jeg han pga spillertypen kan være mer aktuell, men likevel ikke som noe førstevalg.
---------------------------
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Stian Johnsen blir utfordrer til Håkan.
Ja, jeg har tro på at Røn får en del spilletid i år og med det kanskje kan utvikle seg til å bli en god spiller som vi etterhvert også kan kalle delvis egenprodusert og lokal :) Gutten har hvertfall stort potensiale, men er avhengig av tillit for å utvikle det!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
West starter vel på topp??
Hmmm... Per dags dato er jeg ikke helt sikker på det egentlig, men jeg kan prøve meg på litt synsing:):D
Blir vanskelig å komme utenom Risholt og Brenne. Personlig har jeg faktisk tro på at Ramberg skal kunne komme opp på godt nivå også. Jeg vet mange er skeptiske til Ramberg, men det er ingen tvil om at gutten har de fotballmessige ferdighetene inne. Det store spørsmålstegnet for meg, blir om han klarer å få kroppen opp på fysisk godt nok nivå.
Jeg føler meg ganske sikker på at Ringberg ikke vil bli brukt på midtbanen. Det eneste jeg finner aktuelt er hvis Drillo velger å spille med en 3er sentralt på midtbanen der han i midten er offensiv istedet for "anker". Men da mener jeg samtidig at Söder er et bedre alternativ i den rollen.
Appropos Söder, jeg vet at mange vil være uenige med meg nå, men i en eventuell midtbanefemmer så mener jeg han bør være høyaktuell som en av de tre sentrale, fremfor som breddeholder.
Røn og Garro er typer som passer inn på den sentrale midtbanen, men per dags dato er de dessverre "bare" lovende spillere. Hva angår Kosso, Helland, og Peters så er jeg mer usikker...
Uansett, jeg skal driste meg på et tips, selv om jeg mener det blir for tidlig...
4er: ??? - Roger R - Simen - Dagfinn
evt (Simen, Roger, Hansi, Dagfinn)
5er Brian* - Simen - Roger R - Hansi/Söder - Dagfinn
* Brian i en rolle der han skal trekke inn som spiss når vi presser, slik at en offensiv Berthelsen kan komme fram.
Men som sagt, dette er bare synsing, litt for tidlig ifht seriestart egentlig for min del:P
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvor skal vi gjøre ta Ringberg da??
West starter vel på topp??
West er absolutt ikke noen alenespiss i et 4-5-1. Så akkurat det spørsmålet plager meg litt egentlig. Den konklusjonen jeg har kommet til med meg selv er at så lenge West er spilleklar, så bør vi spille med to mann på topp; 4-4-2
Jeg tror også Drillo kommer til å satse på West på venstrekant, og Ringberg alene på topp. Selv håper jeg de går tilbake til 4-4-2 igjen.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Min startoppstilling ville vært
West
Markus
Stian Brenne Risholt Dagfinn
Bertelsen Raijo Bora Lars/Pål
Lund Hansen
Markus blir brukt som oppspillspunkt som stusser videre til West.
Tror ikke det er plass til West så lenge vi spiller 4-5-1. Han var grusom som kant i 4-3-3, men til hans forsvar, så skal det sies at laget som helhet ikke fungerte på den tiden. Tror ikke West har gode nok innlegg til å spille kant.
Tipper:
4-4-2:
Risholt - West
Stjerna - Brenne/Risholt/Ramberg - Enerly
Bertelsen - Bora - Raio - Cwartek/Blixt
Lund Hansen.
evt.
4-5-1
Ringberg
Stjerna - Brenne - Risholt - Ramberg - Enerly
Bertelsen - Bora - Raio - Czwartek/Blixt
Tror det er hipp som happ om Blixt eller Czwartek spiller, men foretrekker sistnevnte, pga han har vært utrolig lenge i klubben nå og vært med på hele oppturen.
Stian blir utfordrer til venstrekanten. Kanskje Drillo også velger å bruker Peters her for å balansere midtbanen og la det være nok med en, ren flankespiller i Enerly.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Føler at i 4-5-1 blir midtbanen ikke kreativ nok, men det var vel heller ikke Drillo sitt varemerke.
Frykter også at begge sidene blir for svake i allefall defensivt i gammeldags Drillo system.
Fortsatt må jeg si at jeg har endret syn på "Drillo-effekten" og føler som PK, dette kan bli.............
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
3-2-3-2-system:
------------------ Ringberg - West
--------- Söderstjerna - Risholt - Brenne
Bertelsen ---------------------------------- Enerly
----------- Zivkovic - Piiroja - Czwartek
------------------ Lund Hansen
Greit, kan bli litt risikofylt med 3 bak, men vi har Bertelsen og Enerly litt bakover på banen, samtidig som de begge er med fremover (Enerly er kanskje ikke den som har mest løpekapasitet).
Da har vi flere bindeledd i laget, de to på kantene (Bertelsen og Enerly) får selvsagt en del å gjøre, da de skal hjelpe til defensivt, vinne krige på midtbanen, samt å bli med offensivt, men en spennende tanke, er det ikke? :)
PS, at jeg legger ut formasjonen her har ingenting med at jeg gjør stor suksess med den i visse fotballspill :P
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Lund Hansen
Bora-Tor-Piroja
PAC Berthelsen
Enerly Risholt Enerly
Ringberg West
Mere kreativt med Enerly på midten en på defansiv kant, søder får ikke en plass kan kanskje sloss mot Brenne.
Pål har mere løpskapasitet pluss at dem er flinke til å kombinere på høyera. PLuss at bedre med tre rene midtstoppere bak.
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Da ville jeg heller satt opp den formasjonen din sann.
Lund Hansen
Bora-Tor-Piroja
PAC Berthelsen
Enerly Risholt Enerly
Ringberg West
... og broen til Dagfinn, nemlig den til nå ukjente Arild Ola Enerly blir også å finne på midtbanen ser jeg? :P Det er i hvert fall to blad Enerly på midten hos deg, regner med en av dem er Brenne?
Men kan være enig i det, men er litt usikker på Trondsen jeg da... Holder han mål så kan jeg være enig :)
Spennende med andre formasjoner.
Men tror da at det er viktig at man har fleksible spillere.
F.eks Breddeholdere som kan jobbe både i 5-3-2 og 3-2-3-2 og 3-5-2.
Trenger også kreativ midbane som både kan jobbe kreativ framover som bakover.
Trenger en fleksibel "midtstopper" som også offensivt han fylle en rolle bak midtbanen (Raio Der).
Trenger også en spiss som også han være bindeledd mellom midtbane og angrep i defensiv formasjon ( Ringberg)
Det jeg forsæker å si at pr.dag mener jeg at stallen til FFK ikke er god nok til å spille et mer fleksibelt system.
Mener kantene er for svake og at midtbanen mangler nødvendig kreativitet.
Derfor håper jeg at Drillo ikke ekserimenterer så mye med en formasjon som fungerte tiltider brukbart i fjor. Tror det er bedre å bygge videre på denne, jobbe med å rette opp svakheten, i stenfor å endre system.
Tror ikke dagens FFK har det rette manskapet til de store endringene.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Spørsmålet er egentlig om vi skal spille med fire eller fem på midten. De fleste av våre spillere passer vel egentlig best i en 4-5-1 formasjon. Untatt west.. Men om han er god på venstrekanten, noe jeg er litt usikker på, så synes jeg vi bør spille 4-5-1.
Da med dette laget:
--------------Ringberg---------------
west-brenne-risholt-ramberg-enerly
--bertelsen--raio--bora--pac/blixt--
------------------ALH-----------------
Tror som holters det blir et fett om vi bruker PAC eller blixt.
Dessuten tror jeg de fleste av de nest beste lettere kan gå inn på laget i en 4-5-1 formasjon. Sånn som kosso, stjerna, stian, macdonald, garro, røn og helland.
De jeg tror taper på en 4-5-1 er vel peters og wiig.
Dessuten synes jeg det er på høy tid å slanke midtbanen litt. Om ikke jeg har telt feil har vi 14 spillere som aspirerer til 5 plasser på midten. Det er alt for mange. Om vi skal slanke stallen med fire kan godt alle de være fra midtbanen. Hvem det blir lar jeg andre ta seg av, men jeg synes det hadde vært en ide og latt et par av ungguttene våre prøve seg et år i f.eks moss.
Engasjert hovedtribunist!
----ALH-----
--pac/blixt --bora--raio--bertelsen --
--Garro-Enerly---ramberg--west/mcdonald
---Ringberg/ Nye spissen-----
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Liker ikke helt tanken på at vi får en enslig spiss, med mindre mange fra midtbanen trykker på når vi har ballen. Tror muligens Ringberg blir brukt som oppspillspunkt og at West sin oppgave blir å beine etter ballen der den detter ned :)
Ta FFK1903 sin 3-2-3-2 formasjon som eksempel: Dette ser jo like godt ut som en 4-4-2 der motstandernde angriper på sin høyre side. Samtidig vil en slik formasjon med en spiller som Enerly på høyre vingback automatisk (forutsatt at man bruker Enerlys sterke sider) føre til at PAC må trekke veldig mye overmot høyre og Berthelsen da må bli noe mer defensiv... Ergo, et tilnærmet 4-4-2
Uansett, dette var bare for å understreke poenget om at tallkombinasjoner faktisk er ganske uintressant hvis ikke man ser dette sammen med spillernes oppgaver.
Selv støtter jeg dem som mener vi bør spille med to spisser. Ihvertfall så lenge West er tilgjengelig. Dersom Drillo likevel ønsker å bruke tallkombinasjonen 4-5-1, mener jeg det beste stedet å bruke West på er venstre kant. Jeg er helt enig med de som mener at West absolutt ikke er noen klassisk kantspiller (ei heller Söder). Men han trenger ikke nødvenidigvis å ha rollen til en slik spiller, idet vi har Enerly på den andre siden. (Alt blir jo snakk om prioriteringer)
Tanken min er at i den defensive organiseringen så kan West han oppgavene til ytre venstre. Offensivt kan han derimot han en mer tilnærmet spissrolle, der han trekker inn i midten og jager oppspill og stusser.
Samtidig må vi huske at Berthelsen liker å være med offensivt. Med en West som trekker inn i midten vil det lett bli rom for Berthelsen. Dette vil igjen gi mer defensivt fokus for høyreback osv osv....
Kort sagt så er enkeltspillernes arbeidsoppgaver og prioriteringer av disse mye viktigere enn disse tallkombinasjonene. Selv om jeg også helst ser West som en av to rene spisser, så synes jeg ikke tankegangen min er alt for gal HVIS vi skal ha 4-5-1 som utgangsformasjon.
PS! Til de som så dette innelgget først under en navnet til MegSelv: A.Scheie og MegSelv er ikke samme person, men jeg satt ved hans maskin på en forelesning og skrev innlegget.
Dersom vi spiller med 1 midtspiss, så blir IKKE det West!
Ifjor var det sånn at vi var helt avhengige av west for å skape noe fremover på banen. (vi skapte jo mer enn nok bakover på banen :rolleyes:), men i år har vi fått inn mer kreativitet i midtbanen, og vi får utnyttet flere av de andre spillernes potensiale bedre i et 4-5-1 system enn i et 4-4-2 system.
Sånn jeg ser det, er det helt klart på venstrekanten vi må forsterke. Derfor dette med å prøve brian på venstrekanten. Er faktisk veldig effektivt med kantspillere som kan trekke inn i banen, men da må vi ha en back som kommer opp og holder bredden. Og det har vi jo fått i bertelsen. Dessuten har vi ikke veldig mange gode høyrekanter heller, så west kan også spille der. Vi har Enerly og han skal selvfølgelig være med på laget, men bak han er det tynt. Og enerly har tidligere vært svært utsatt for skader. Noe han også kan bli igjen.
Om ikke west lykkes i kantrollen er vi antageligvis nødt til å forsterke venstresiden eller legge om systemet igjen.
Med fire på midten synes jeg faktis vi bør prøve simen på venstresiden og risholt og ramberg sentralt. Men som sagt, vi må utnytte flest mulige spilleres kvaliteter og det tror jeg gjøres best med et 4-5-1 system.
Engasjert hovedtribunist!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914