Husk meg
Brukernavn
Passord

Røn

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 02 mar 05, 12:50
Endret: 02 mar 05, 12:51
Husk nå at disse tallkombinasjonene våre kun er utgangsposisjoner for spillerne våre... Det som er mer intressant er hva slags rolle Drillo gir spillerne. Når man snakker om roller vil bevegelsesmønster og arbeidsoppgaver være mer aktuelt enn enn utgangsposisjonen i en tallkombinajson.

Ta FFK1903 sin 3-2-3-2 formasjon som eksempel: Dette ser jo like godt ut som en 4-4-2 der motstandernde angriper på sin høyre side. Samtidig vil en slik formasjon med en spiller som Enerly på høyre vingback automatisk (forutsatt at man bruker Enerlys sterke sider) føre til at PAC må trekke veldig mye overmot høyre og Berthelsen da må bli noe mer defensiv... Ergo, et tilnærmet 4-4-2

Uansett, dette var bare for å understreke poenget om at tallkombinasjoner faktisk er ganske uintressant hvis ikke man ser dette sammen med spillernes oppgaver.

Selv støtter jeg dem som mener vi bør spille med to spisser. Ihvertfall så lenge West er tilgjengelig. Dersom Drillo likevel ønsker å bruke tallkombinasjonen 4-5-1, mener jeg det beste stedet å bruke West på er venstre kant. Jeg er helt enig med de som mener at West absolutt ikke er noen klassisk kantspiller (ei heller Söder). Men han trenger ikke nødvenidigvis å ha rollen til en slik spiller, idet vi har Enerly på den andre siden. (Alt blir jo snakk om prioriteringer)

Tanken min er at i den defensive organiseringen så kan West han oppgavene til ytre venstre. Offensivt kan han derimot han en mer tilnærmet spissrolle, der han trekker inn i midten og jager oppspill og stusser.
Samtidig må vi huske at Berthelsen liker å være med offensivt. Med en West som trekker inn i midten vil det lett bli rom for Berthelsen. Dette vil igjen gi mer defensivt fokus for høyreback osv osv....

Kort sagt så er enkeltspillernes arbeidsoppgaver og prioriteringer av disse mye viktigere enn disse tallkombinasjonene. Selv om jeg også helst ser West som en av to rene spisser, så synes jeg ikke tankegangen min er alt for gal HVIS vi skal ha 4-5-1 som utgangsformasjon.

PS! Til de som så dette innelgget først under en navnet til MegSelv: A.Scheie og MegSelv er ikke samme person, men jeg satt ved hans maskin på en forelesning og skrev innlegget.

---------------------------

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 02 mar 05, 15:10
Hvor skal vi gjøre ta Ringberg?? Jeg mener at West er selvskreven på laget.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 02 mar 05, 16:13
EN ting er jeg ihvertfall sikker på:

Dersom vi spiller med 1 midtspiss, så blir IKKE det West!

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 02 mar 05, 19:39
Er enig i at vi med west på banen bør spille med to spisser, men spørsmålet er rett og slett om brian west betyr så mye for laget at vi skal legge om formasjonen og angrepsstrategien bare pga en spiller?
Ifjor var det sånn at vi var helt avhengige av west for å skape noe fremover på banen. (vi skapte jo mer enn nok bakover på banen :rolleyes:), men i år har vi fått inn mer kreativitet i midtbanen, og vi får utnyttet flere av de andre spillernes potensiale bedre i et 4-5-1 system enn i et 4-4-2 system.
Sånn jeg ser det, er det helt klart på venstrekanten vi må forsterke. Derfor dette med å prøve brian på venstrekanten. Er faktisk veldig effektivt med kantspillere som kan trekke inn i banen, men da må vi ha en back som kommer opp og holder bredden. Og det har vi jo fått i bertelsen. Dessuten har vi ikke veldig mange gode høyrekanter heller, så west kan også spille der. Vi har Enerly og han skal selvfølgelig være med på laget, men bak han er det tynt. Og enerly har tidligere vært svært utsatt for skader. Noe han også kan bli igjen.

Om ikke west lykkes i kantrollen er vi antageligvis nødt til å forsterke venstresiden eller legge om systemet igjen.
Med fire på midten synes jeg faktis vi bør prøve simen på venstresiden og risholt og ramberg sentralt. Men som sagt, vi må utnytte flest mulige spilleres kvaliteter og det tror jeg gjøres best med et 4-5-1 system.

Engasjert hovedtribunist!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914