Fredrikstad - Bodø/Glimt
FFK stiller i hvert fall med dette laget i en 4-4-2-formasjon:
.............Viikmäe - Ringberg
Söderstierna - Brenne - Røn - Wiig
Bertelsen - Helland - Risholt - Blixt
..................Lund Hansen
På benken har vi forøvrig:
Steinar Sørlie
Jose Garro
Gherland MacDonald
Tero Koskela
Det betyr vel egentlig at det er disse fire som er kampklare? For det er vel ingen begresninger på hvor mange innbyttere man kan ha på benken i en treningskamp?
Ser i hvert fall ut som skadene ennå ikke har sluppet taket på noen av spillerne fremdeles. Det er ikke så lenge til seriestart, og det hadde vel vært greit å i hvert fall spilt en del kamper med det som trolig blir førsteelleveren? Har vel knapt spilt en kamp hvor alle har vært disponible?
Blir spennende å se hvordan Viikmäe gjør det og hvordan det går når vi spiller 4-4-2 igjen.
---------------------------
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Ellers er det veldig synd at vi må stille med et slikt stopperpar. Hverken Risholt eller Helland kommer forhåpentligvis til å spille noe særlig i den posisjonen i år, men når skadesituasjonen er som den er så har vi jo intet valg.
Håper på både godt resultat og godt spill mot Glimt.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Costanza
Synd man ikke får sett det med egne øyer, men må stole på hva FFKs ledere selv sier, evt FB...
Vi kan jo alltids lese hva Glimt skriver også da ;)
Greit nok at treningskamper ikke betyr en dritt, men de gir dog en indikasjon på hvordan stallen står i forhold til de andre TL-lagene.
Det er mulig Drillo ikke bryr seg om treningskamper så lenge vi vinner seriekamper, men dette kommer ikke til å snu seg på en femøring. Det er nemlig ikke sånn at når treningskampene er ferdig og serien er i gang, så begynner FFK å spille glimrende fotball...
Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!
Og hva i all verden er det som tilsier at når serien starter så har vi hele startelleveren klar? Det er tross alt ikke bare i treningskamper spillerne går skadet da. Og kan vi få mange skader nå, kan vi få det i serien også...
Og hvorfor sammenligne Ham-Kam med FFK? Og siden vi spilte så glimrende mot de øverste lagene så burde vi vel få den godfølelsen du snakker om uansett? Og da er det jo litt rart at vi dreit såpass på dragen helt til vi hentet inn forsterkninger... Hvorfor trekke frem tre gode kamper når det var såpass mange dårlige?
For å gjøre det enkelt: Vi spilte dårlig i treningskampene i fjor, og vi gjorde det dårlig i vårsesongen før forsterkningene kom. Hva er det som tilsier at vi skal få en god vårsesong i år?
Oppdatering: Risholt har redusert på straffe. Men fortsatt leder Bodø/Glimt fortjent.
Det blir ikke mer resultater hvis man spiller bra men taper, men du må da være enig i at det er bedre å spille bra og tape enn å spille rævva i flere kamper og tape, da er det jo værre mentalt og komme tilbake.. Når man spiller bra har man iallefall noe positivt å bygge videre på, og det var også dette som gjorde at de klarte seg ifjor, i tillegg til forsterkningene..
Synes din tankegang er alt for snever FFK1903.
FFK - B/G 1-4
Opprinnelig postet av MegSelv
Det blir ikke mer resultater hvis man spiller bra men taper, men du må da være enig i at det er bedre å spille bra og tape enn å spille rævva i flere kamper og tape, da er det jo værre mentalt og komme tilbake.. Når man spiller bra har man iallefall noe positivt å bygge videre på, og det var også dette som gjorde at de klarte seg ifjor, i tillegg til forsterkningene..
Har jeg sagt at det er bedre å spille ræva og tape enn bra og tape? Nei.
Og tror du at det kun er FFK som skjerper seg ekstra når serien starter? Det virker som om mange tror det er noe eget med FFK og at ting blir mye bedre når serien starter, slik blir det jo for alle lagene... Det er ikke slik at det kun er FFK som ikke tar treningskampene helt seriøst, som sliter med skader (selv om vi har flere enn de fleste akkurat nå) og som kommer til å få publikum i ryggen når serien starter.
Og du snakker om det mentale. Vi spiller nå dårlig fotball og taper, hvordan i all verden kan du først si at det kommer til å bli mye verre å reise seg når man taper og spiller dårlig, for så å si at du har tro på at det kommer til å snu til seriestart?
Ja, man har noe positivt å bygge videre på når man spiller bra tross tap, dette har ikke FFK gjort i år, bortsett fra IFK-kampen.
Du er i din fulle rett til å kalle min tankegang snever, det må du gjerne gjøre. Jeg kaller din naiv.
PS, det endte 4-1 til Glimt. Et lag som ble slått av Alta som spilte 2. divisjon i fjor, og som nå grisebanker FFK (uten sammenligning forøvrig, jeg bare nevner det). Er det bare hos meg det ringer ei bjelle eller?
Å spille en dårlig treningskamp kan skje alle, men ikke den rekke som vi nå har fått.
Med det utsagnet om det mentale, at det er vanskeliger å komme tilbake når man taper, har mye med hvor mye vekt man legger i en treningskamp som mønstrer 3-4 av de som er faste spillere. Her er nok Drillo og hans mannskap dyktige nok til å være de figurene som bygger opp om det mentale rundt treningskamper..
IFK kampen var grei nok, de andre kampene har ikke vært bra, mange spillere i uvante posisjoner og andre faktorer. Jeg velger å ikke male dette svart som du gjør, og mange andre med deg. Her har jeg farget det passe grått..!!:P
Og med naivt, så mener jeg at det er naivt å tro at alt løser seg så fort serien starter. At alt blir så mye bedre da.
Når sesongen omsider starter så har hele laget en liggende tanke om at treningskampene ikke har gått så bra. Enten de er useriøse (treningskampene altså) eller de spilles med reservespillere, det er klart at tap på tap legger seg i bakhodet. Førsteelleveren har kanskje fått noen få kamper sammen i løpet av hele vinteren og vil sikkert bruke flere kamper for å bli skikkelig samspilte.
Som sagt, jeg svartmaler ikke ting, jeg prøver å se realistisk på det hele. Og det er ikke slik at jeg kun ser på denne kampen, men ser på det som har skjedd i kampene i vinter...
Og hvis Drillo er dyktig til å bygge opp spillerne rundt treningskampene, hvorfor i all verden var det for eksempel ingen innsats mot Moss da?
Grisebank av BG er alvorlig, uansett hvor mange skader vi har. Selv ikke med et tilnærmet rent juniorlag burde vi tape så mye for BG, for det er ikke noe godt lag!
"Elendig jobba" :mad:
La oss selge hele laget!!
Som forventet.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Oy for en sutre-gjeng !
Mitt tips er at vi kommer HØYERE på tabellen i år...hvis ikke spiser jeg...no kvalmt (en reke)
Det er surt å tape for same-landslaget, men vi må ta oss sammen med bad kritikk.
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Opprinnelig postet av Brukernavn
Mitt tips er at vi kommer HØYERE på tabellen i år...hvis ikke spiser jeg...no kvalmt (en reke)
Ooooh, kan jeg få velge hva du eventuelt skal spise? En P.O.B. for eksempel...
Mine farger er også røde og hvite, men jeg har vel lov å komme med kritikk og realisme for det?
Hva hvis vi får langtidsskader utover sesongen i år. Det som også er et problem er at vi ikke får samkjørt laget, pga av skadene. Individuelt så er spillerene gode nok. Men hva med det kollektivet nå i år?
Fredd
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914