Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad - Bodø/Glimt

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 27 feb 05, 20:06
Endret: 27 feb 05, 20:18
Mossekampen er historie, nå er det Glimt som gjelder, et lag vi slo begge ganger i fjor. Kampen var så vidt nevnt i en annen tråd, men greit å ha en egen så det ikke blir en samletråd med mye rart i... :P

FFK stiller i hvert fall med dette laget i en 4-4-2-formasjon:

.............Viikmäe - Ringberg

Söderstierna - Brenne - Røn - Wiig

Bertelsen - Helland - Risholt - Blixt

..................Lund Hansen

På benken har vi forøvrig:
Steinar Sørlie
Jose Garro
Gherland MacDonald
Tero Koskela

Det betyr vel egentlig at det er disse fire som er kampklare? For det er vel ingen begresninger på hvor mange innbyttere man kan ha på benken i en treningskamp?

Ser i hvert fall ut som skadene ennå ikke har sluppet taket på noen av spillerne fremdeles. Det er ikke så lenge til seriestart, og det hadde vel vært greit å i hvert fall spilt en del kamper med det som trolig blir førsteelleveren? Har vel knapt spilt en kamp hvor alle har vært disponible?

Blir spennende å se hvordan Viikmäe gjør det og hvordan det går når vi spiller 4-4-2 igjen.

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 27 feb 05, 20:14
Får gripe fatt i det positive, og det gleder meg litt at Håkan Söderstjerna er tilbake og kampklar. Blir selvsagt også spennende å høre hvordan Viikmae klarer seg. Synd man ikke får sett det med egne øyer, men må stole på hva FFKs ledere selv sier, evt FB...

Ellers er det veldig synd at vi må stille med et slikt stopperpar. Hverken Risholt eller Helland kommer forhåpentligvis til å spille noe særlig i den posisjonen i år, men når skadesituasjonen er som den er så har vi jo intet valg.

Håper på både godt resultat og godt spill mot Glimt.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

pss

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til: 27 feb 05, 23:00
Hvor er Brian West, skulle ikke han være kampklar nå.

Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"

keiko

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 28 feb 05, 01:18
er ikke sikker brian følte seg 100 og klubben velger og spare han.. det er ingen viktig kamp og FFK vet hva west er god for

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da

Jon

Juniorspiller

Ble medlem: 26 jun 03

Lagt til: 28 feb 05, 09:04
Opprinnelig postet av Costanza
Synd man ikke får sett det med egne øyer, men må stole på hva FFKs ledere selv sier, evt FB...

Vi kan jo alltids lese hva Glimt skriver også da ;)

FFK1903

Moderator

Lagt til: 28 feb 05, 17:34
Endret: 28 feb 05, 17:34
2-0 til Bodø/Glimt til pause, dette lover jo ikke heeeelt bra?

Greit nok at treningskamper ikke betyr en dritt, men de gir dog en indikasjon på hvordan stallen står i forhold til de andre TL-lagene.

Det er mulig Drillo ikke bryr seg om treningskamper så lenge vi vinner seriekamper, men dette kommer ikke til å snu seg på en femøring. Det er nemlig ikke sånn at når treningskampene er ferdig og serien er i gang, så begynner FFK å spille glimrende fotball...

MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05

Lagt til: 28 feb 05, 17:39
Kan ikke si meg enig med deg. For det første er det ikke i nærheten av vår "faste" 11`er som spiller idag.. Enig med Drillo at treningskamper ikke betyr noe. Husker ifjor at vi ikke vant mest treningskamper, men når serien startet spilte vi glimrende fotball mot RBK, VIF, LSK, men dessverre uten poeng, men det fotballmessige var fullt på høyde med de etablerte laga. Hadde vi hatt Sogndal, Molde, Bodø og de laga først i sesongen ifjor er det ingen som vet hvor godt det kunne ha endt tabbellmessig.. Se på Hamkam som møtte vesentlig lettere motstand i begynnelsen, og fikk inn godfølelsen tidlig.. Noe vi ikke fikk da vi møtte de beste laga først i sesongen.:ffk:

Her kan du teste dine managerferdigheter

Det beste managerspillet på nett!!

FFK1903

Moderator

Lagt til: 28 feb 05, 17:44
Endret: 28 feb 05, 17:48
Det hjelper ikke å spille glimrende fotball når ikke resultatene kommer, og hvorfor skal alt snu seg når serien starter egentlig?

Og hva i all verden er det som tilsier at når serien starter så har vi hele startelleveren klar? Det er tross alt ikke bare i treningskamper spillerne går skadet da. Og kan vi få mange skader nå, kan vi få det i serien også...

Og hvorfor sammenligne Ham-Kam med FFK? Og siden vi spilte så glimrende mot de øverste lagene så burde vi vel få den godfølelsen du snakker om uansett? Og da er det jo litt rart at vi dreit såpass på dragen helt til vi hentet inn forsterkninger... Hvorfor trekke frem tre gode kamper når det var såpass mange dårlige?

For å gjøre det enkelt: Vi spilte dårlig i treningskampene i fjor, og vi gjorde det dårlig i vårsesongen før forsterkningene kom. Hva er det som tilsier at vi skal få en god vårsesong i år?

Oppdatering: Risholt har redusert på straffe. Men fortsatt leder Bodø/Glimt fortjent.

MegSelv

Juniorspiller

Lagt til: 28 feb 05, 17:49
Endret: 28 feb 05, 17:51
Hele det mentale spekteret forbedrer seg når sesongen starter, gresset blir grønt og nyklipt, Tippeliga hymnene spilles på høytalerne og Supporterne er 12 mann. Dette er ting som spiller stor rolle.. Nei vi har ingen garanti for at det bedrer seg til sesongen, men nå er de fleste skadene borte og vi kan mønstre et bedre lag.
Det blir ikke mer resultater hvis man spiller bra men taper, men du må da være enig i at det er bedre å spille bra og tape enn å spille rævva i flere kamper og tape, da er det jo værre mentalt og komme tilbake.. Når man spiller bra har man iallefall noe positivt å bygge videre på, og det var også dette som gjorde at de klarte seg ifjor, i tillegg til forsterkningene..
Synes din tankegang er alt for snever FFK1903.

FFK - B/G 1-4

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 28 feb 05, 17:56
Hvor mange hadde vært inne på 1 elveren av disse som starter mot B/G??Ringberg, Brenne, Bertelsen, Lund Hansen. Til nød Håkan og Blixt.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 28 feb 05, 17:57
Endret: 28 feb 05, 18:05
Opprinnelig postet av MegSelv
Det blir ikke mer resultater hvis man spiller bra men taper, men du må da være enig i at det er bedre å spille bra og tape enn å spille rævva i flere kamper og tape, da er det jo værre mentalt og komme tilbake.. Når man spiller bra har man iallefall noe positivt å bygge videre på, og det var også dette som gjorde at de klarte seg ifjor, i tillegg til forsterkningene..

Har jeg sagt at det er bedre å spille ræva og tape enn bra og tape? Nei.

Og tror du at det kun er FFK som skjerper seg ekstra når serien starter? Det virker som om mange tror det er noe eget med FFK og at ting blir mye bedre når serien starter, slik blir det jo for alle lagene... Det er ikke slik at det kun er FFK som ikke tar treningskampene helt seriøst, som sliter med skader (selv om vi har flere enn de fleste akkurat nå) og som kommer til å få publikum i ryggen når serien starter.

Og du snakker om det mentale. Vi spiller nå dårlig fotball og taper, hvordan i all verden kan du først si at det kommer til å bli mye verre å reise seg når man taper og spiller dårlig, for så å si at du har tro på at det kommer til å snu til seriestart?

Ja, man har noe positivt å bygge videre på når man spiller bra tross tap, dette har ikke FFK gjort i år, bortsett fra IFK-kampen.

Du er i din fulle rett til å kalle min tankegang snever, det må du gjerne gjøre. Jeg kaller din naiv.

PS, det endte 4-1 til Glimt. Et lag som ble slått av Alta som spilte 2. divisjon i fjor, og som nå grisebanker FFK (uten sammenligning forøvrig, jeg bare nevner det). Er det bare hos meg det ringer ei bjelle eller?

Å spille en dårlig treningskamp kan skje alle, men ikke den rekke som vi nå har fått.

MegSelv

Juniorspiller

Lagt til: 28 feb 05, 18:06
Selvfølgelig er det slik at alle lag skjerper seg når serien starter. Det har jeg vel ikke sagt noe annet om i det hele tatt. Og det å kalle meg naiv blir for dumt. Jeg sitter ikke her og synes at alt FFK gjør er bra, flott og fantastisk, men noen supportere er her inne bare for å svartmale hele situasjonen, dere gidder ikke engang å bruke en gråfarge, men går rett på den svarte fargen med en gang det er noe som ikke går helt som planlagt. Det finnes flere fargenyanser i denne saken, alt er ikke svart!!!

Med det utsagnet om det mentale, at det er vanskeliger å komme tilbake når man taper, har mye med hvor mye vekt man legger i en treningskamp som mønstrer 3-4 av de som er faste spillere. Her er nok Drillo og hans mannskap dyktige nok til å være de figurene som bygger opp om det mentale rundt treningskamper..

IFK kampen var grei nok, de andre kampene har ikke vært bra, mange spillere i uvante posisjoner og andre faktorer. Jeg velger å ikke male dette svart som du gjør, og mange andre med deg. Her har jeg farget det passe grått..!!:P

FFK1903

Moderator

Lagt til: 28 feb 05, 18:14
Endret: 28 feb 05, 18:15
Du generaliserer utrolig når du sier jeg med flere svartmaler situasjonen. Har du lest innleggene mine her så tror jeg du ville ha funnet ut at jeg prøver å se dette så realistisk og objektivt som mulig.

Og med naivt, så mener jeg at det er naivt å tro at alt løser seg så fort serien starter. At alt blir så mye bedre da.

Når sesongen omsider starter så har hele laget en liggende tanke om at treningskampene ikke har gått så bra. Enten de er useriøse (treningskampene altså) eller de spilles med reservespillere, det er klart at tap på tap legger seg i bakhodet. Førsteelleveren har kanskje fått noen få kamper sammen i løpet av hele vinteren og vil sikkert bruke flere kamper for å bli skikkelig samspilte.

Som sagt, jeg svartmaler ikke ting, jeg prøver å se realistisk på det hele. Og det er ikke slik at jeg kun ser på denne kampen, men ser på det som har skjedd i kampene i vinter...

Og hvis Drillo er dyktig til å bygge opp spillerne rundt treningskampene, hvorfor i all verden var det for eksempel ingen innsats mot Moss da?

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04

Lagt til: 28 feb 05, 18:14
Endret: 28 feb 05, 18:15
Hvis ikke ting snur seg raskt (i løpet av LaManga oppholdet) skal vi være sjeleglade om vi unngår nedrykk i år.

Grisebank av BG er alvorlig, uansett hvor mange skader vi har. Selv ikke med et tilnærmet rent juniorlag burde vi tape så mye for BG, for det er ikke noe godt lag!

"Elendig jobba" :mad:

La oss selge hele laget!!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 28 feb 05, 18:15
En mann av mange ord har kun få å komme med denne gangen:

Som forventet.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

super

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jan 04

Lagt til: 28 feb 05, 18:18
er ffk immune mot skader når serien begynner ? virker sånn slik man unnskylder seg etter tap på diverse diskusjonsforum

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 28 feb 05, 18:23
BareMeg...det høres ut som fargene dine er røde og hvite

Oy for en sutre-gjeng !
Mitt tips er at vi kommer HØYERE på tabellen i år...hvis ikke spiser jeg...no kvalmt (en reke)
Det er surt å tape for same-landslaget, men vi må ta oss sammen med bad kritikk.

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

FFK1903

Moderator

Lagt til: 28 feb 05, 18:26
Endret: 28 feb 05, 18:27
Opprinnelig postet av Brukernavn
Mitt tips er at vi kommer HØYERE på tabellen i år...hvis ikke spiser jeg...no kvalmt (en reke)

Ooooh, kan jeg få velge hva du eventuelt skal spise? En P.O.B. for eksempel...

Mine farger er også røde og hvite, men jeg har vel lov å komme med kritikk og realisme for det?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 28 feb 05, 18:31
Et tap som forventet. Men det var kanskje litt i overkant. Er det noen som har kamprapport?? Spilte Risholt hele kampen i forsvar?? Eller gikk døm over til 3 bak for å prøve og hente igjen?? Dette pleier å fungere dårlig.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 28 feb 05, 19:03
Jeg er ikke så bekymret for tapet. Selvfølglig er det stygge siffer men det er jo langt i fra de beste som var på banen. Det som skremmer meg er at de nest beste er så mye dårligere enn de beste. Vi var heldige med skadesituasjonen i fjor. Utenom Trondsen da.

Hva hvis vi får langtidsskader utover sesongen i år. Det som også er et problem er at vi ikke får samkjørt laget, pga av skadene. Individuelt så er spillerene gode nok. Men hva med det kollektivet nå i år?

Fredd

Møklegård

Landslagsspiller

Ble medlem: 17 des 03

Lagt til: 28 feb 05, 19:12
Får håpe Dagfinn, Bora, Rajo og Brian holder seg skadefrie hele sesongen.
Det kan virke som vi har et av norges "giftigste" angrep når West er med. Uten West er det helt tafatt!
Vi har norges beste forsvar når Bora og Rajo er med. Uten disse er det helt svart.
Uten Dagfinn er det ingen som slår de spektakulære passningene. Fredrikstad uten Dagfinn er i mine øyer kjedelig. Dessverre!

Å være FFk-supporter gir deg et godt utseende, klarsyn og fantastiske utsikter.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 28 feb 05, 19:12
Vil bare minne om at det året som Moss ble seriemester, med Nils A. Eggen som trener, så vant faktisk ikke Moss en eneste treningskamp.

Med så mange sentrale spillere ute som FFK har i øyeblikket, så kan man ikke forvente gode resultater.
Det positive med slike kamper er kanskje at Drillo får større muligheter til å få sett de antatt nest beste spillerne.

Tror vi supportere nå må være litt tålmodige. Vi vil snart få tilbake de skadede spillerne og da vil også resultatene komme, forhåpentlig i god tid før 10. april.:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 28 feb 05, 19:28
Det som jeg synes er et aber med stallen er bredden. Hadde vært mye bedre med flere som kan holde tippeligastandard, sånn som det er nå virker det for tynt bak de beste.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 28 feb 05, 19:37
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Det positive med slike kamper er kanskje at Drillo får større muligheter til å få sett de antatt nest beste spillerne.

Du mener de som har liten/ingen sjans til å få spille når de andre er tilbake....
Vet at FFK ikke har mulighet til å ha dobbeltdekning med rimelig jevngode spillere overalt, men føler spranget fra de klare førstevalgene og til reservene er alftor stort. Vi kan stille ett bra lag og bak der er det rimelig tynt, virker det som...

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til: 28 feb 05, 19:46
Ooooh, kan jeg få velge hva du eventuelt skal spise? En P.O.B. for eksempel...

FFK1903....Din rakkær...en reke er kvalmt nok.
Er skuffet over nok et tap jeg og, men kansje ålreit å dempe bad kritikk noe, vi får se når 1.11èrn kommer på banen (venter fælt på`n). Dette er uansett veldig god trening for juniorene da. Egentlig litt synd på BG, de forventet seg nok å møte vår 1.11èr
Jeg savner "trenern har ordet" spalten på fredrikstad.no. Hadde vært ålreit å høre hvordan treneren ser på situasjonen.

Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)

tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 28 feb 05, 21:01
Å vente på at de skadede kommer tilbake og forvente toppresultater ? ! ?

Årets mannskap er på samme nivå som ifjor, og da var det stang inn i 9 kamper på rad, flere av de var tilnærmet ran. Å forvente at det skal skje igjen er som å tro på julenissen, de som hevet laget var i match form, noe de i dag ikke er grunnet skadesituasjonen. Vi får håpet at våre 4 nøkkel spillere er lett trente og kommer i form etter skadeavbrekk og at de forholder seg skadefrie resten av året, om ikke ser det dystert ut.
Vi kan jo håpe på Ramberg , at han kan levere varene.
De såkalte for forsterkningene , Blix , Berthelsen og Wik ser ut som et "scoop"

Sannsynligvis er Bodø Glimt nedrykkskandidat, da er det ekstra foruroligende.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 28 feb 05, 22:57
Enig med Holters, dette er egentlig forventet.
Ikke på bakgraunn av "skadesituasjon", men på bakgrunn av det som kan kalles "tafatthet" i hele vinter.
Ifjor uttalte man at alle ville til FFK og satte seg derfor på baken å ventet (ironi), i år har han uttalt Drilloeffekt og handlet på samme måte.

Litt omgjort visesang " Where are all the good players gone, gone to others everyone, when will they ever learn, when will they ever learn.
Synes dette kan betegne FFK sine vinter/vår kjøp.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 28 feb 05, 23:09
Det med å samkjøre laget er jeg ikke så innmari redd for.
De som nå er ute med skade er gode fotballspillere og tilpasser seg fort.
Raio, Bora, Dagfinn, Lund Hansen brukte jo ikke mange kampene i fjor på å bli samspilte, de fikser det sikkert og. I tillegg så har vi drillo som er vant til å trene lag i "etapper". Han hadde ikke lange perioder å samspille landslaget på heller.

Det som bekymrer meg mer er at det ikke virker som noen har tro på dette lengre. Supporterne, les dette forumet, er jo egentlig kun negative. Spillerne virker usikre selv med så mye skader, og i tillegg er det mange prosesser som pågår med stadion, litt utenomsportslig med kritikk, hovedsponsor etc. Er fokus på fotballen og det sportslige?

Er drillo "godtatt" av spillergruppa? Har de tillitt til han, eller blir det for mye kokker med Ahlsen og Eggen i tillegg?

Er det ledelsen som er dårlige ledere hvis de har klart å få halve laget skadet? Eller gidder ikke de etablerte spillerne å yte nå midt vinters og heller er små skadet for å slippe å yte? Trår de til siste mnd før seriestart og er klar for seriespill?

Vi har fått en ny direktør, men hva har han egentlig gjort? Jeg hadde forventet at han hadde stått fram som en lederfigur, men vi har jo ikke sett han i det hele tatt.

Synes det er litt for mange spørsmål og ingen klare svar.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 01 mar 05, 08:30
I følge VG klarte Vikmäe seg bra i går og Ahlsen uttalte at han var svært nær en kontrakt. Jeg håper de har gjort litt mer research enn å begrunne kontrakt med en god treningskamp. La oss håpe han kan bli et godt alternativ til venstrekanten og spissplassen...

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914