Den andre spilleren er en keeper
Spurvene fra London
Ble medlem: 11 feb 04
Lagt til: 26 feb 05, 09:20
Endret: 26 feb 05, 09:22
Hva er det egentlig klubben våres driver med?? Mye rart.
Dette her er ikke disse spillerne jeg hadde håpet på. :mad:
Men men. Heie FFK:ffk::ffk:
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Litt bekymret for hva det vil bety for Lasse Staw og han mulighet for matching på høyt nivå.
La oss selge hele laget!!
Ja, jeg vet det er blitt sånn generelt også, men hvis vi signerer disse to er vi vel alene på toppen hva utlendinger i stallen angår?
Mye av problemet med Drillo og Wimbledon var vel litt på grunn av at ting går lettere på norsk for Drillo?
Syns FFK skulle satset mye mer på å hente norske spillere inn i stallen, nå er det jo svensker, dansker, estlendere, amerikanere, italienere, finner og costaricanere. Ikke alle i flertall, men likevel, det begynner å bli litt leit på en måte.
Skal ikke se bort i fra at vi brått har en førsteellever uten nordmenn på banen en og annen kamp i løpet av året...
Greit med forsterkninger, men vi er da et norsk lag?
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Opprinnelig postet av FFK1903
Greit med forsterkninger, men vi er da et norsk lag?
Jeg ønsker at FFK består av flest mulig spillere fra klubbens primærområde (tenker da på store deler av Østfold som primærområde) eller av spillere som virker å ha klubbfølelse/lojalitet (à la Trondsen)
Når det er sagt og de lokale ikke er gode nok så blåser jeg en lang marsj i om øvrige spillere er fra Trondheim, Bergen, Estland eller USA - det viktigste er at de er gode!!!
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av A.Scheie
Når det er sagt og de lokale ikke er gode nok så blåser jeg en lang marsj i om øvrige spillere er fra Trondheim, Bergen, Estland eller USA - det viktigste er at de er gode!!!
Og hva om alle nasjonalitetene gjør det vanskelig å danne et skikkelig lag? Og at vi rykker ned? Da sliter vi litt mer vil jeg tro, ettersom de fleste stikker til andre klubber og vi sitter igjen med et ribbet lag, hvor kanskje Simen Brenne og Trondsen er igjen. Satt litt på spissen, men du skjønner hvor jeg vil...
Aalesund hadde mange gode lokale spillere, noe som gjør at omtrent hele laget spilte laget rett opp igjen i TL. Skulle FFK rykke ned igjen, må vi se at mange av spillerne forsvinner, og vi må begynne på nytt igjen. Og med de signeringene vi har hatt så lurer jeg på hvordan det går...
1. Jeg er av den oppfatning av at det er helt andre faktorer enn nasjonaliteter som avgjør hvordan et lag fungerer som LAG. (Du brukte selv Stjernen som eksempel - Det er lenge siden Stjernen har vært så gode som i år....)
2. Jeg gjentar det jeg sa istad: "det viktigste er at spillerne er gode!!" Slik jeg ser det så rykker ikke et lag med gode spillere ned (forutsatt at laget fungerer selvfølgelig) Det er selvfølgelig en litt større risiko med ukjente spillere, men en viss risiko er det alltid - uansett nasjonalitet, navn eller rykte.
3. Jeg har insett at FFK ikke er i den økonomiske posisjonen til å hente inn bare norske spillere dersom spillerne skal holde mål i Eliteserien (og ikke bare gå rett ned igjen slik som Aalesund). Den risikoen jeg snakket om er nok litt større med utenlandske spillere, men man må se på prisen også...
Så jeg vil gjerne spørre, hva er alternativet, per dags dato?
Vi kan jo sikkert stille dette laget (4-3-3) i serieåpningen da:
Andre Andersen - PAC, Jørgen P,Tor Trondsen, Alex Forsberg - Bjørnar Johannessen, Hansi Ramberg, Michael Røn, - Kristian Østli, Magnus Amundsen, Simen Brenne
Benk:
Lasse Stav
Jon Hermansen
Anders Østli
Jon Forberg
Jørgen Fog
Ander Holberg
Hovedtrener: Drillo
Assistenter: Tore P og Ahlsen
Er ikke sikker på om vi hadde herja med dette laget... Og er heller ikke sikker på om vi hadde gjort som Aalesund, gått rett opp igjen:D
Det jeg frykter mest er at flere av de utenlandske vil finne seg nye klubber om noen år, at de ikke slår seg til ro i klubben. Hvor mange spillere har for eksempel ikke Stjernen hatt i løpet av noen år? Det er jo mye utskiftninger år etter år, og slik begynner det å bli med FFK også.
OK, en del utskiftninger må det nesten bli når vi rykker opp, og det vil nok stabilisere seg når vi når et visst nivå.
Poenget mitt er vel at hvis vi skal nå toppen av norsk fotball, så bør vi ha en stall som vi vet kommer til å være der i flere år fremover. For å skifte ut mange spillere år etter år vil aldri gjøre FFK til et godt samspilt lag.
Det var også derfor RBK var så suverene på 90-tallet. De var jo samspilte til tusen...
:ffk:
Opprinnelig postet av A.Scheie
Vi er nok ikke så veldig uengie i utgangspunktet, FFK1903, men per dags dato så finner jeg ingen gode alternativ...
Jo vi er nok det, det ideelle ville jo vært å hatt 11 Fredrikstadkæller som tok serien med storm...
Vi får håpe det kommer noe godt ut av byprosjektet i fremtiden, slik at FFK ikke kun består av utlendinger som ikke er her for å spille for FFK, men for å heve lønnen sin :P
u21 kamper for brasil!!
Er ikke snævt!
Velkommen skal du værra!
:D
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914