Kristen Viikmäe på prøvespill
Da ser det i hvert fall ut til at det jobbes seriøst med forsterkninger i hvert fall, og vi har jo hatt suksess med estlendere med fortid i VIF før vi :D
Er dog litt ukjent med han kvaliteter, men kanskje andre som er mer peiling?
Artikkelen på f-b
---------------------------
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Kråkerøygutt1
Ble medlem: 13 sep 04
Lagt til: 26 feb 05, 01:01
Endret: 26 feb 05, 01:02
Godt å få en bekreftelse på at det jobbes iallefall... :ffk:
Lurer på hvem den andre spilleren er...
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
at en spiller ikke lykkes i en klubb, betyr ikke nødvendigvis at han ikke kan slå gjennom i en annen klubb. og han er sikkert på landslaget til estland for en grunn.. også er det jo sikkert ikke en ulempe at vi har en annen estlender i troppen heller. kjekt med fadder:)
men jeg lurer fælt på hvem han andre er. er det storflor?? hvorfor holde det hemmelig egentlig? hvis ikke det er en "storfisk" ? spent nå
La oss alle krysse fingre... :ffk:
www.trylleblyant.com
Nå begynner vi der vi var ifjor. Tar med spillere på prøvesspill. Spillere som klubben er usikre på . Om de holder mål. Like før seriestart. Hva med å begynne litt før???? Hva med å satse på spillere som de vet holder et høyt nivå????
Skal det forsterkes nå. Så får det bli spillere som forsterker første elver`n. Vi har nok av spillere som holder et "KOSKELA" nivå. Hvis dere skjønner hva jeg mener.
HEIA FFK:ffk::ffk::ffk:
Han har forrøvrig spilt 55 landskamper for Estland.
Kristen Viikmae. Var strålende på slutten av 2000 sesongen,
Hva Viikmae stå for i VIF er en ting, men en spiller som ifjor levde forholdsvis ubemerke i Enkõping virker ikke på meg som den store forsterkninga.
Vil FFK ta en "Hornseth" til?, eller kanskje en Wiik.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
arneg
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av FFK1903
Er Estland med i EU egentlig? Det er tidlig på lørdagsmorran så jeg ikke hundre prosent våken. Er Piraya under utenlandskvoten? I så fall blir jo Viikmae det også?
Så vidt jeg vet så spilte både Brian, Wade og Raio sammen på banen ifjor, så jeg tviler på at dette skulle bli noe problem:rolleyes:
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av A.Scheie
Så vidt jeg vet så spilte både Brian, Wade og Raio sammen på banen ifjor, så jeg tviler på at dette skulle bli noe problem:rolleyes:
Men tenkte litt på det Hansen sa jeg da, at de i hvert fall ikke henter inn en ikke EU-spiller til hvis det ikke er en solid forsterkning, og dessuten, costaricarnerne?
Jeg svarte bare på det du spurte om:
Er Estland med i EU egentlig? Det er tidlig på lørdagsmorran så jeg ikke hundre prosent våken. Er Piraya under utenlandskvoten? I så fall blir jo Viikmae det også?
Som jeg skrev over, dog i en litt tydeligere form: Ettersom det er tillat med 2 spillere utenfor EU/EØS-området og FFK spilte en rekke kamper i høst med både Brian West, Wade Barret og Raio Piroja på banen så er vel svaret på det du lurte på ganske klart:
Hverken Raio Piroja eller en eventuell Kristen Viikmae vil ha noen betydning for denne kvoten!
EDIT: Nå svarte jeg forsåvidt ikke på om Estland er med i EU da, men jeg regner med at det ikke var hovedpoenget ditt;)
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av Spurvene fra London
Hva med å satse på spillere som de vet holder et høyt nivå????
Skal det forsterkes nå. Så får det bli spillere som forsterker første elver`n. Vi har nok av spillere som holder et "KOSKELA" nivå. Hvis dere skjønner hva jeg mener.
HEIA FFK:ffk::ffk::ffk:
Har vi nok av spiller som holder Brian West nivå?
Husk at han også ble hentet på samme måten.
Jeg skulle selvfølgelig ønsket at FFK bare hentet Rushfeldt, Storflor og Myhre med en gang, men med litt realisme så skjønner jeg godt at store og kjente navn blir litt vel dyrt for FFK.
La nå ihvertfall Viikmae og Cipriani prøve seg for FFK i kampsitusjon på LaManga før vi dømmer dem nord og ned.
Ingen er vel uenig i at vi faktisk gjorde et scoop ifjor med Brian West?
Fullstendig klar over at flere av de spillerne som FFK har handla inn ikke har slått til som storspillere. Men de har da bidratt? Hadde vi vært i Tippeligaen i år uten Hornseth og Koskela i troppen ifjor? Det er umulig å svare på, men Hornseth sine mål var ihvertfall viktige!
Troppen blir helt klart sterkere av å bytte ut spillere som Hornseth, Jørgen og Koskela med bedre spillere, men siden FFK ikke har økonomi til å velge fra øverste hylle så synes jeg det er greit at de tar med spillere på prøvespill.
Når det er sagt så skulle jeg gjerne sett at disse prøvespillene var avviklet på et tidligere tidspunkt. Men med så mye skader som FFK har hatt ville det kanskje ikke gitt så mange svar og latt prøvespillere spille med b-laget.....
Opprinnelig postet av A.Scheie
Nå svarte jeg forsåvidt ikke på om Estland er med i EU da, men jeg regner med at det ikke var hovedpoenget ditt;)
He he he, som sagt, det var utrolig tidlig for meg på en lørdagsmorgen, så jeg blingset litt for mye der tror jeg...
Og etter å ha våknet litt mer så er Estland med i EU :)
Og etter å ha våknet litt mer så er Estland med i EU :)
Og nettopp det gjør jo at estiske spillere har blitt svært attraktive for europeiske klubber...
Fra kantspiller til djevelskspiss
Han var en flopp i Enga, dårlig teknikk og pinglete.
Først henter vi inn Wiig som slet med å få spilletid i 1 div og nå en middels Estlandsk spiller!!
Nei takk, håpet virkelig at FFK ikke skulle hente inn Wiig og det ser vi nå
han er en flopp!
Hva med å se til sverige eller danmark?!
Mange spillere der som er bedre enn
Kristen Viikmae.
Oppgitt over ledelsens evne til å hente
inn Kokkos istedenfor kvalitet.
Og ja, det er nok av gode fotballspillere der ute som vi kan hente inn som ikke koster skjorta!
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Han ble leid ut fra Flora Tallin til Enkjøping i svensk 1. divisjon, hvor han spilte 10 kamper og scoret 4 mål.
Laget rykket forøvrrig ned til 2. divisjon.
Opprinnelig postet av FFK Forever
Kristen Viikmae vil jeg ikke ha til FFK!
Han var en flopp i Enga, dårlig teknikk og pinglete.
Får ikke helt uttalelsen din til å stemme med klanen sin:
Kristen Viikmae. Var strålende på slutten av 2000 sesongen, men fikk hele 2001 ødelagt på grunn av skader. Har farten som skal til for å bli en superspiss, men er ikke kald nok og er litt for sjelden "på rett sted til rett tid".
Syns ikke det virker på meg som om han var en flopp i VIF, men var uheldig med skader.
Jeg har lest at han var en kantspiller før.
Hvilken kan var det?
Er det mulig at Drillo tenker på han som vår nye venstrekant?
Opprinnelig postet av JJunior
Får ikke helt uttalelsen din til å stemme med klanen sin:
Nåja, har lest litt av de andre spillerprofilene, de har generøs på flere av spillerne, så de var kanskje litt subjektive i vurderingene?
Opprinnelig postet av Klanen
- Morten Bakke. Utvilsomt Engas Førstevalg mellom stengene og kanskje en av hovedforskjellene fra den ulyksalige 2000 sesongen. En av landets beste keepere og har ingen store svakheter . Potensiell poengsanker alene. Vålerenga har gjort mange dårlige kjøp de siste årene, men å lokke en landslagskeeper fra en gullkandidat (Molde) og til et førstedivisjonslag var som en lottovinst.
Som dere ser, ikke helt på nett de som har skrevet det, og har vel smurt litt tjukt på? Og ja, jeg er klar over at dette er noen år siden det er skrevet... :D
Bare les Her
Hva andre Enga fans syns om han.
Og de kampene jeg har sett han spille på tv, så har han aldri imponert.
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
Det eneste jeg sier er at han burde få sjansen til å vise hva han kan i en kampsituasjon.
Da ser vi også hvordan Drillo har tenkt til å bruke ham.
Det bekymrer meg ikke at han ikke satte preg på ett Engalag for flere år siden i en sesong han slet med skader.
Bekymrer meg mere at han ikke satte nevneverdig preg på Enkjøping i svensk 1. divisjon ifjor.
Om en spiller skal greie å sette preg på et lag eller ikke kommer veldig an på hvordan spilleren blir brukt. Mulig han ikke ble bruk riktig i Sverige..?
Jeg skulle gjerne sett at FFK handlet inn et kjent navn som var førstevalget på spisplass istedenfor nok en mann som KANSKJE kan utforde Ringberg, men jeg velger å ikke dømme Viikmae før jeg har sett ham spille, eller eventuelt hørt rapporter fra LaManga.
Men jeg antar at du vet mere om denne spilleren enn det jeg gjør, siden jeg aldri har sett ham spille selv.
Uansett så får vi nok snart noen rapporter, siden jeg antar at han får noen minutter mot Bodø.
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Vet at de ikke har tenkt til å leie han, kanskje betyr at det er flere på vei og at flere kommer på leie. Det er jo positivt
Viikmae er også yngre og har sikkert utviklet seg :)
Ære være plankebyen!
Dessuten er jeg litt mer skeptisk til at en estlandsk angriper enn midtstopper. Hamre satte jo scoringsrekord i FC Flora Tallin i Estland. Så gikk han rett til Vålerenga hvor han nærmest var en vits. Nå er han i Mandalskeameratene og har etter hva jeg har hørt ennå ikke scoret der i noen treningskamper og imponerer på ingen måte. Da snakker vi om en veldig middelmådig norsk 1. divisjonsklubb. Mener riktignok at Vikmae nok er en bedre fotballspiller, men tviler på at han har noe særlig mer å fare med enn eksempelvis Wiig og Hornseth. Det holder liksom ikke. Det er ikke noe poeng å hente mer bredde nå, da kan vi heller satse på det vi har. Skal vi hente inn nytt blod, så bør det bli spiller(e) som definitivt går inn og styrker laget. Det har jeg veldig vanskelig for å tro at Vikmae vil gjøre.
Men vi får høre hvordan han gjør det på La Manga først. Men er mer spent på keeperen som prøvespiller...
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av keiko
her bør vi åpne øya.. dem som syns Viikmae ikke er en forserknig bør lese FB nå der står det hva Raio sier og jeg har tro på han..Raskere enn Raio
Åpne øya?! Ja, det bør vi, men på hvilken måte? Ikke sånn som du mener, man kan da ikke finne ut i en avisartikkel at spilleren er bra. Det er noe vi må se utover, og da kommer øya godt med.
Raio`s mening er ikke fullstendig objektiv vil jeg tro, men vi får håpe han har rett...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Ei heller dette med hovedsponsor, så hva skjer egentlig!
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
til Costanza: da var FFK i 1.. ikke glem det da
Nei, det var vi ikke...
Hvis Drillo mener at Viikmäe er god nok, så stoler jeg på ham.
Men det får vi ikke vite enda.
Er også spent på hvordan Cipriani gjør det, selv om jeg regner med at en eventuell kontrakt betyr at en av trønderne våre må finne seg en ny klubb.
www.trylleblyant.com
arneg
Til Kråkerøygutt1: Støtter deg 100 % på at folk bør gi han sjangse, men feilen på enkelte er vel at dem ikke hadde vært fornøyd om vi hadde fått verdens beste spiss til klubben.. sikker noe galt med han å.
Ser du ikke poenget vårt, at man ikke kan si at han er en god nok spiller ut fra at han blir varmt omtalt som en flott person :confused:
Alle spillere har svakheter, det gjenstår å se om Viikmae har en del, og det er vel ingen her som har sett mannen spille fotball på en stund?!
- Egil Drillo Olsen.
Følgelig var det ikke ham jeg ønsket meg til klubben, men når det er sagt så vet jeg jo heller ingen verdens ting om ham. Og det tror jeg ikke dere andre gjør heller.
Det er flere år siden han var i VIF og han var kun 20 år. Hvor godt han presterte da har ingen betydning i forhold til hvor god eller dårlig han er nå. Jeg føler meg trygg på at om Drillo mener han er en forsterkning for laget, så er han det. Hvis han ikke er noen forsterkning så vil han sikkert ikke få kontrakt.
Nei, her syns jeg hylekoret får vente til han er vist seg som en flopp, ikke dømme han og Drillo på forhånd. (vet jeg sitter i glasshus, siden jeg fordømte ansettelsene av Drillo, Blixt og til dels Berthelsen, men jeg prøver å forbedre meg på dette området. :D
La oss selge hele laget!!
la oss ikke dømme mannen nord og ned.. bare se på brian west. var ikke akkurat noen teknisk vidunder når han kom hit, men har blitt mye bedre. har folk glemt hvor mye brian kløna ifjor? som mot enga i oslo, der han tryner over ballen fra 5 m i stedet for å lumpe den i mål..
faen så mye pessimisme her inne..
Neida, men selv om han ikke er det beste kortet de kunne dratt frem, så er det i hvert fall bedre med en liten forsterkning enn ingen forsterkning, og Drillo er vel kjent for å få det beste ut av spillerne. Så hvis Viikmae har et potensiale så er vel Drillo rette mann til å få det til å blomstre?
Så vi får vente og se, jeg har ikke lynsja noen...
- Egil Drillo Olsen.
F-B
www.trylleblyant.com
Det var helt ventet at han skulle starte for å få vise seg frem.
Syns det er mer overaskende at Risholt ser ut til å starte som midtstopper istedenfor Peters.
Så sant ikke Peters er skada....?
Antar at han er frisk siden han ikke står på skadelisten.
Ang viikmae så synes jeg vi supporterne burde gi han en sjanse, han blir jo dømt nedenom og hjem før noen har sett han! akkurat det samme skjedde med brian west, og jeg vet ikke om det er så mange igjen fra det hylekoret der nå, tror nok de fleste av døm holder kjeft om brian ihvertfal.. det jeg mener er: gi gutten en sjanse, lenge siden han var i vif nå vet dere, mye som skjer på 5 år! Bare se hvor vi var for 5 år siden!:ffk:
p.s. Stjernen er klare for semifinale etter 3-2 seier over Frisk asker i sudden death! Deilig!:D (vet at dette ovehode ikke har noe med viikmae og fotball og gjøre, men synes det måtte nevnes!
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Enig med Fredrikstadpatriot at Viikmae fortjener en sjanse.
Skal bli spennende å se hva han kan utrette.
Noen som vet om han blir spiss i 4-4-2 eller venstrekant i 4-5-1 ?
F-B
www.trylleblyant.com
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Med den oppstillingen der så blir jeg forundra hvis det ikke blir tap igjen:o.
Faktisk helt enig... Ser veldig få gode grunner til at vi skal slå Glimt med det laget der...
Hvor bra lag tror du Alta stilte med? Klart vi slår Fiskebønda fra nord.
Det er jo kun forsvaret som ikke stiller i nogenlunde samme klasse som den beste oppstillingen vår. Syns midtbane og angrep ser ok ut, selv om det hadde vært bedre med Risholt og West på vanlige plasser.
La oss selge hele laget!!
"Vi er Drillos menn, vi slår lange balleeer. Men vi kan vinne dem igjen" (mel: Venn, div. artister)
Opprinnelig postet av lars E
Forstår virkelig ikke hvorfor Brian West ikke er spiller fra start i dagens treningskamp.:confused: Greit nok argument at man vil spare spilleren, i og med at det er en uvesentlig kamp. Derimot må det være på tide at Brian får kamptrening. Han har som vi alle vet ikke spilt en kamp siden forrige sesong, og alle har behov for kamptrening. Dessuten vil det vel være på tide at fredrikstad får "spillt inn" en førsteellever!! På den andre siden var det hyggelig å se at Håkan spiller fra start igjen...;)skjønner du det om jeg sier. hvorfor kan vi ikke spare west. vi vet hva han er god for og da er det ikke poeng å bruke han i denne kampen.. vikitg at vi ser på spillere som drillo kan føle usikker på som Håkan. samt at Viikmae må vise seg frem
Jeg har forstått det slik at de skulle begynne å bruke han i "varmen" på treningsleiren nå, så han kom i gang i litt bedre vær enn her. Da bør han helst spille kamp nummer to der nede ihvertfall!
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av Planken
Jeg har forstått det slik at de skulle begynne å bruke han i "varmen" på treningsleiren nå, så han kom i gang i litt bedre vær enn her
greit nok at det ikke snør og er minus grader der nede, men det blåser visst noe helt jævl.. der nede og regner omtrent like mye som det blåser....
Jeg synes forresten at West bør vemte til han er 100% fit for fight, ikke 99.9% men 100%!!!! ta ikke for store sjanser med så gode spillere!
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
FFK, the pride of Norway!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914