Husk meg
Brukernavn
Passord

Ham-Kam handler

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 19 feb 05, 14:35
Eddie Gustafsson er mannen som skal vokte stengene på Briskeby denne sesongen.
Ham Kams nye keeper spilte for Sverige senest i januar i en kamp mot Sør-Korea som endte 1-1. Flere svenske aviser kåret Gustafsson til banens beste.

Eddie Gustafsson slutter seg til Ham-Kam-treningen på La Manga på søndag.

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 feb 05, 14:39
Rart at FFK ikke prøvde seg på han, istedenfor for å leie en spiller som er under kontrakt med Rosenborg.

Her er linken

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 19 feb 05, 14:54
Er vel ikke så veldig rart. FFK har ikke fått på plass noen hovedsponsor, ikke klart å kvitte seg med mer en én overtallig spiller og har hittil fått inn "bare" 12-13 mill på årskort.
Det sier seg jo sjøl at klubben ikke kan pådra seg noen store utgifter før de økpnomiske fremtidsutsiktene er tydligere.

---------------------------

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 19 feb 05, 16:14
Faen. Eddie er en knallgod keeper, og selvsagt hadde FFK hatt mulighet til å hente ham. Klubben måtte jo uansett ha en keeper, men valgte å låne ALH én sesong til. Hadde jeg hatt valget mellom å kunne skrive kontrakt med Eddie Gustafsson, eller låne ALJ en sesong til... ja, da ville jeg ganske sikkert gått for førstnevnte løsning.

Gustafsson kan nok alene redde noen poeng for Kamma i år.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04

Lagt til: 19 feb 05, 16:22
dette hadde vært en knall god løsning i stedet for å servere rosenborg en ferdig keeper på gullfat....Det virker som ledelsen i ffk tenker på alt annet enn fotball for tida...har de ikke lært en dritt fra i fjor???

– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.

Drillo

Patrioten

Landslagsspiller

Lagt til: 19 feb 05, 16:34
Lurer på hvor mange spillere FFK har prøvd seg på, det er nok ikke få.
Det er vel derfor de ikke vil gå ut med navn, redd for å vise hvor mange nei de har fått.

MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05

Lagt til: 19 feb 05, 17:11
herregud så pessimistiske vi var i dag da.. Nå må dere se og legge dere igjen, og når dere våkner ta da det andre benet ut av senga først, så skla vi nok se at livet blir mye lysere. Makan til holdninger skal du lete lenge etter, ikke rart folk ler av ffksupportere!!

Her kan du teste dine managerferdigheter

Det beste managerspillet på nett!!

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 19 feb 05, 17:33
Endret: 19 feb 05, 17:34
Ser at han har skrevet ettårs kontrakt med Hamkam.

Da henter vi han etter sesongen! Alle problemer løst!
:D

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04

Lagt til: 19 feb 05, 18:04
Opprinnelig postet av MegSelv
Makan til holdninger skal du lete lenge etter, ikke rart folk ler av ffksupportere!!

Det er vel noe av det dummeste jeg noensinne har hørt. Bra kommentar, trukke det.

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 19 feb 05, 18:47
Støtter opp om Rødhvit her.

Skjerp deg "MegSelv" !

Idiot!

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

MegSelv

Juniorspiller

Lagt til: 19 feb 05, 19:05
haha:)
Du er vel morsom du, du trur liksom at PH sees på som smarte mennesker du. Neppe!! og disse teite uargumenterte utsagnene som ikke holder mål i 7 divisjon engang får en til å slenge ut like irrasjonelle tilbakemeldinger..

Følte du deg støtt, det var ikke meningen at dere skulle føle dere dumme.

Jeg gidder ikke engasjere meg i hvorfor de ikke kontakter alle spillere, har stor tro på det nettverket i FFK som søker etter og henter inn nye spillere. Det dere gjør er bare å rakke ned på hver eneste ting som ikke skjer med FFK. Skulle styret hørt på dere hadde vi hatt 52 spillere i stallen.. Dere må skjønne at man kan ikke signere alt og alle på alle ulike premisser. Våkn opp folk!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 feb 05, 19:52
Endret: 19 feb 05, 19:53
Skjønner ikke helt poenget til "MegSelv", men mulig fordi jeg ikke er smart nok.

Min påstånd er kun at jeg gjerne ville sett Eddie Gustafsson som bakerste mann i FFK, og ettersom FFK ved sesongslutt var på keeperjakt og Gustafsson (som er av Tippeligaens desidert beste keepere) var fri på markedet, så bør det selvsagt være lov å hinte frempå at dette kanskje burde vært noe for FFK. Men isteden velger man altså å låne en keeper - en type løsning som langt i fra er ideell. Det skal til forsvar sies at ALH gjorde sakene sine svært godt for oss i fjor høst, men han er fortsatt ung og uerfaren, og perioden hans i FFK blir fortsatt å anse som en læreperiode før han evt blir klar for Rosenborgspill. Med Gustafsson ville vi fått en keeper som har vist at han holder stabilt høy klasse, og vi ville fått han på bedre betingelser enn hva et lån gir, selv om det kanskje ville vært snakk om 1 årskontrakt.

Hvis noen tolker dette som mistillit ovenfor ALH, så er det snakk om feiltolkning.

Og til MegSelv: Hvem ler av FFKSupporter.net???

MegSelv

Juniorspiller

Lagt til: 19 feb 05, 20:10
ingen som ler av denne siden, denne supportersiden er meget bra, ingenting å si på den.
Men den gemene hop, vil ha det til at ffk supportere ikke er av de smarteste i verden. Jeg vet det er mange supportere for andre lag som er innom her og leser det som blir skrevet og noen av disse kommenterer på egne forum at FFK supportere ikke er veldig tro mot sitt lag, men istedenfor å heie og støtte opp skal de til en hver tid sette spørsmålstegn ved alt som blir gjort i klubben.. Det var det jeg ville ha frem og ingenting annet, at mange på disse sidene har en tendens til å skrike veldig høyt og galt til tider. Noen av de høyeste skrikene her er så store sleivspark at en fotballgolfspiller ikke ville fått sove på 1 uke.

En liten digresjon!
Husker en episode fra stadion, halve felt b øvre og noen på nedre klaget og sutret over Brenne i lengre perioder, skriker og bærer seg som andre tullinger, plutselig putter han to mål i kampen og da er han helt igjen.. Dette blir liksom for dumt synes jeg

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 19 feb 05, 20:12
Ikke det at jeg på noen måte står bak MegSelv, men når FFK trengte en keeper, så var vel egentlig ikke Gustavsson "tilgjengelig"? Han skulle i følge Moldesupporterne til en større klubb og en større liga, og takket tre ganger nei til en ny kontrakt med Molde.

Det er først i det siste at Gustavsson har skjønt at han ikke får spilt på høyere nivå, og det var vel først da HamKam kom inn i bildet?

Og det er vel ikke så lett for FFKs ledelse å vite at Gustavsson, som sikkert ville ha konstant avisst FFK til å begynne med, at han likevel ikke fikk proffdrømmen oppfylt.

For å gjøre det enkelt. Hadde FFK ventet på Gustavsson, hadde kanskje ALH blitt leid ut til en annen klubb i steden for, og brått så hadde Gustavsson ikke kommet til FFK likevel.

Og å prøvd å hentet Gustavsson nå, hadde vel også blitt litt feil prioritering? Da måtte i så fall ALH sendes tilbake til RBK omgående, slik at vi ikke hadde fire keepere i stallen, når vi allerede prøver å slanke den?

Som sagt, ikke lett for FFKs ledelse å vite at Gustavsson ble i Norge likevel, da er jeg egentlig glad for at vi har ALH nå. Og vet hvem? Kanskje han er så lur at han likevel kommer til FFK på permanent basis?

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03

Lagt til: 19 feb 05, 20:35
OK md bertaktninger opp og ned alle veier. Men dette blir litt snålt synes jeg.
Har ikke sett så mange ønsker her hitill i sesongoppkjøringen at folk prioriterer keeperkjøp. Derimot har neste alle innlegg som går på å styrke stallen etterlyst en god spiss og midtbane/flankespiller(e). Men så fort en annen klubb henter inn en god keeper, var det selvsagt han vi skulle hatt, en ny keeper skulle det ha vært..
Når FFK leide ALH etter sesongtslutt var det ikke mange klager. Det var litt kritikk på å leie og utvikle for RBK, men ikke pga kvaliteten på ALH.
Kanskje en finger eller to må dyttes i jorda, og innse at FFK ikke er av de rikeste klubbene i TL?
Hva har Kamma gjort på spillermarkedet uten dette kjøpet? Bodø Glimt? Molde? Start? Tromsø? Odd?
Trukke det ser så aller værst ut for FFK, trur også det kommer folk før sesongstart. Men trur ikke de prioriterer keeper.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 19 feb 05, 23:18
`Kjøp` blir litt feil ord å benytte når det er snakk om Gustafsson ettersom han var kontraktsløs. Derfor ville det ikke blitt noen spesielt dyr løsning.

Hva andre skriver om hvilke spillere FFK burde knytte seg til er utenfor min kontroll, så ikke bruk slike argumenter mot min argumentasjon. Jeg var hele tiden i mot at FFK skulle fortsette å låne ALH fra RBK, til tross for at jeg var fornøyd med ALH sin prestasjon i høst. Jeg hevdet tidlig at FFK burde se seg om etter en ny førstekeeper som kunne bli i klubben over tid, og da var Gustafsson et av flere hete alternativer. Å se at han nå skriver under for Ham Kam, en klubb som tilsynelatende ikke bør være mer attraktiv enn FFK, er derfor litt frustrerende.

At FFK ikke er noen rik klubb har null relevans her.

FFK1903 har imidlertid noen gode poenger rundt hvor tilgjengelig Gustafsson egentlig var på det stadiet FFK ønsket å avklare keeperspørsmålet. Jeg vet selvfølgelig ikke hva Gustafsson tenkte, og om FFK kunne vært aktuelt på det tidspunktet. Var klar over at han ønsket seg til en større klubb i en større by, men har likevel vanskelig for å se det for meg at det skulle være en umulighet å overtale ham, i det minste til å ta en titt på forholdene. Men dette blir jo igjen spekulasjoner, og jeg har heller ikke noe i innblikk i hva som foregår bak kulissene i Frredrikstad Fotballklubb.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914