Husk meg
Brukernavn
Passord

Risholt har fortsatt dårlig kondis

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 17 feb 05, 19:21
– Roger holder rett og slett ikke en hel kamp med høyt tempo. Det skal det nok bli en forandring på frem mot sesongstart, smiler Drillo. Skriver FB.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 17 feb 05, 22:00
Hvorfor har egentlig risholt så dårlig kondis? Han var litt småsjuk i jula, men han har vel ikke hatt noen problemer etter det?
Kan godt hende det er ting jeg ikke har fått med meg, men jeg er ikke veldig imponert over rogers såkalte treningsvilje..

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 17 feb 05, 22:30
Risholt har hatt dårlig kondis siden han kom til FFK, etter eget utsagn har han store problemer de første dagene etter en kamp hvor han har tatt seg helt ut...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 17 feb 05, 22:36
Roger hadde visstnok dårligst O2-opptak i FFK i fjor... Mener det var delt sisteplass (?). Fritt etter hukommelsen.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 17 feb 05, 22:43
Endret: 17 feb 05, 22:48
Det er helt riktig at Risholt aldri har vært i toppsjiktet når det gjelder FFKs testing av VO2 max nei...

Uansett, det støtter vel egentlig det jeg alltid har påstått om Risholt: Han løper ikke så mange meter i løpet av en kamp som det en del tribuneslitere skal ha det til. Han er bare så dyktig til å "vise" publikum når han løper. Men hvor effektivt 40 metersløp med ball i beina er kan sikekrt diskuteres...
Men for all del, han er en dyktig spiller!

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 23:19
Fotball handler heldigvis om mer enn hvem som orker å løpe mest. Det som er viktig er å løpe riktig, ikke mest. Én spiller kan løpe 3 mil å utrette mindre enn én som løper 1 mil. Det handler om å lese spillet og bruke kreftene rasjonelt. Selv om det selvsagt er heldig å ha mye løpsstyrke i banken, er måten man disponerer midlende man har til disposisjon kanskje enda viktigere.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 23:27
Mener nå heller ikke at Risholt er den som bruker kreftene sine mest rasjonelt hver gang heller jeg da...

MegSelv

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05

Lagt til: 17 feb 05, 23:31
Risholt er god, Risholt er toppen, Risholt gir meg gåsehud på hele kroppen!!

Her kan du teste dine managerferdigheter

Det beste managerspillet på nett!!

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 17 feb 05, 23:38
Endret: 17 feb 05, 23:39
Opprinnelig postet av MegSelv
Risholt er god, Risholt er toppen, Risholt gir meg gåsehud på hele kroppen!!

Enig med deg der, MegSelv!

Kondisjon har ikke bare med O2-opptak, det har med bl.a viljestyrke også...jeg syns Roger jobber og sliter i så og si hver kamp...når han er sliten i flere dager etter en kamp vitner det om en enorm innsats. Jeg syns overhodet ikke han bar preg av å ha dårlig kondisjon ifjor, selv om han hadde/har dårlig O2-opptak...

FFK--> I hundre mot toppen!

sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad

Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...

HATER Mokkelbost!!!

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 23:58
Endret: 17 feb 05, 23:59
Opprinnelig postet av A.Scheie
Mener nå heller ikke at Risholt er den som bruker kreftene sine mest rasjonelt hver gang heller jeg da...

Det jeg skrev var ikke direkte myntet mot Risholt, kun rent generelt.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 18 feb 05, 00:17
Jeg tror ikke Risholt har noe dårligere kondis enn gjennomsnittet hos de andre i troppen.
Men han har nok for dårlig kondisjon i forhold til den rollen, som Drillo forventer og håper han skal ha i årets FFK lag.
Når Drillo setter Risholt på benken nå er det derfor nærmest for å demonstrere overfor Risholt at han må jobbe enda hardere med kondisen frem mot sesongstart. :D

FFK på toppen i 2005

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 18 feb 05, 01:48
Nå VET jeg at det maksimale oksygenopptaket til Risholt er betrakelig lavere enn det det bør være hos en midtbanespiller i Eliteserien. Men som sagt så er det god tid til å rette på det...

Opprinnelig postet av HectorFFK
Kondisjon har ikke bare med O2-opptak, det har med bl.a viljestyrke også...jeg syns Roger jobber og sliter i så og si hver kamp...når han er sliten i flere dager etter en kamp vitner det om en enorm innsats. Jeg syns overhodet ikke han bar preg av å ha dårlig kondisjon ifjor, selv om han hadde/har dårlig O2-opptak...

Nå er jeg fullstendig klar over at det er en rekke faktorer som kan spille inn på en persons prestasjonsnivå, som f.eks. viljestyrke (psykisk faktor). Det er imidlertid mer relevant når man jobber på så høy intensitet at kroppen ikke får tilstrekkelig med Oksygen. Forenklet sagt så produserer man da mer melkesyre enn kroppen klarer å eleminere og man blir "STIV".

I en fotballkamp på 90 minutter er det fysisk umulig å løpe en hel kamp på vilje. Med et høyt maksimalt Oksygenopptak kan man jobbe hardere og lengre på en høyere intensitet. I et kontinuerlig arbeid på 90 minutter så vil derfor et høyt maksimalt oksygenopptak isolert sett være viktigere enn viljestyrke ifht det å blir "STIV".

For å relatere dette til Roger så vil det si at han med et lavt oksygenopptak ikke kan arbeide godt en hel kamp. Men for all del, han er flink til å "hvile" på de rette tidspunktene.

Jeg mente overhodet ikke å henge ut Roger istad, når jeg sa at han er flink til å "vise" publikum når han løper. JEg er bare litt oppgitt over at "alle" mener han løper så fantastisk mye...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914