Risholt har fortsatt dårlig kondis
Kan godt hende det er ting jeg ikke har fått med meg, men jeg er ikke veldig imponert over rogers såkalte treningsvilje..
---------------------------
Engasjert hovedtribunist!
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Uansett, det støtter vel egentlig det jeg alltid har påstått om Risholt: Han løper ikke så mange meter i løpet av en kamp som det en del tribuneslitere skal ha det til. Han er bare så dyktig til å "vise" publikum når han løper. Men hvor effektivt 40 metersløp med ball i beina er kan sikekrt diskuteres...
Men for all del, han er en dyktig spiller!
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!
Opprinnelig postet av MegSelv
Risholt er god, Risholt er toppen, Risholt gir meg gåsehud på hele kroppen!!
Enig med deg der, MegSelv!
Kondisjon har ikke bare med O2-opptak, det har med bl.a viljestyrke også...jeg syns Roger jobber og sliter i så og si hver kamp...når han er sliten i flere dager etter en kamp vitner det om en enorm innsats. Jeg syns overhodet ikke han bar preg av å ha dårlig kondisjon ifjor, selv om han hadde/har dårlig O2-opptak...
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Mener nå heller ikke at Risholt er den som bruker kreftene sine mest rasjonelt hver gang heller jeg da...
Det jeg skrev var ikke direkte myntet mot Risholt, kun rent generelt.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Men han har nok for dårlig kondisjon i forhold til den rollen, som Drillo forventer og håper han skal ha i årets FFK lag.
Når Drillo setter Risholt på benken nå er det derfor nærmest for å demonstrere overfor Risholt at han må jobbe enda hardere med kondisen frem mot sesongstart. :D
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av HectorFFK
Kondisjon har ikke bare med O2-opptak, det har med bl.a viljestyrke også...jeg syns Roger jobber og sliter i så og si hver kamp...når han er sliten i flere dager etter en kamp vitner det om en enorm innsats. Jeg syns overhodet ikke han bar preg av å ha dårlig kondisjon ifjor, selv om han hadde/har dårlig O2-opptak...
Nå er jeg fullstendig klar over at det er en rekke faktorer som kan spille inn på en persons prestasjonsnivå, som f.eks. viljestyrke (psykisk faktor). Det er imidlertid mer relevant når man jobber på så høy intensitet at kroppen ikke får tilstrekkelig med Oksygen. Forenklet sagt så produserer man da mer melkesyre enn kroppen klarer å eleminere og man blir "STIV".
I en fotballkamp på 90 minutter er det fysisk umulig å løpe en hel kamp på vilje. Med et høyt maksimalt Oksygenopptak kan man jobbe hardere og lengre på en høyere intensitet. I et kontinuerlig arbeid på 90 minutter så vil derfor et høyt maksimalt oksygenopptak isolert sett være viktigere enn viljestyrke ifht det å blir "STIV".
For å relatere dette til Roger så vil det si at han med et lavt oksygenopptak ikke kan arbeide godt en hel kamp. Men for all del, han er flink til å "hvile" på de rette tidspunktene.
Jeg mente overhodet ikke å henge ut Roger istad, når jeg sa at han er flink til å "vise" publikum når han løper. JEg er bare litt oppgitt over at "alle" mener han løper så fantastisk mye...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914