Husk meg
Brukernavn
Passord

Vurdering av TL 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 16 feb 05, 15:00
"Sørnett" tipper FFK på 8.plass

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 16 feb 05, 15:31
De har i hvert fall skrevet en god beskrivelse av stallen... For håpe vi får på plass en kvalitetsspiss og nå, så kanskje vi kan kjempe om enda høyere plasseringer.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 16 feb 05, 15:43
Vel uenig med denne vurderinga, mener at i utgangspkt er midtbanen pr.idag det svakeste leddet.
Begrunnelse har jeg skrevet orten ganger før. Kort sagt mener midtbanen mangler kreativitet og forsatt ingen på venstreflanke som egentlig holder mål.

Mener også at FFK bør i utgangspkt satse på med dagens stall 4-6 plass, mener dårligere enn det er årets sesong en fiasko.

Med en skikkelig forsterkning på venstreflanke så vil jeg tenke 4plass.
Tror avstanden til trioen Vif, RBK, Brann blir så stor at for 3 plass trengs også minst 2 -3 spillere til som går rett til bl.a de 14.
Tenker da i alle ledd.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 16 feb 05, 15:45
Endret: 16 feb 05, 15:54
Skjønner ikke hvorfor vi får en 3`er keeperplassen. Lund Hansen var veldig solid i fjor, Steinar Sørlie er et solid 2. valg og Lasse Staw er helt klart et meget spennende talent.

Dessuten gis vi minus for liten konkurranse på midtbanen. Hm, er det ikke her vi har størst konkurranse? ;)

8. plass er forsåvidt greit nok det. Vi trenger fortsatt en spiss og en venstrekant.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 feb 05, 15:49
Endret: 16 feb 05, 15:53
Opprinnelig postet av dracula
Mener også at FFK bør i utgangspkt satse på med dagens stall 4-6 plass, mener dårligere enn det er årets sesong en fiasko.

Synes du har latterlig høye forventinger til laget...

Laget er ikke et gram forsterket siden fjorårets høstsesong...

Ansvarlig redaktør

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 16 feb 05, 15:53
Jeg for min del synes det er alldeles latterlig å tippe utfallet av tippeligaen allerede midt i februar, drøye 8 uker før seriestart...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 feb 05, 15:55
Opprinnelig postet av Planken
Jeg for min del synes det er alldeles latterlig å tippe utfallet av tippeligaen allerede midt i februar, drøye 8 uker før seriestart...

Mhm. Det er vel omtrent garantert at de fleste lagene vil ha en del nyervervelser innen 10. April.

Ansvarlig redaktør

FFK1903

Moderator

Lagt til: 16 feb 05, 15:55
Opprinnelig postet av dracula

Hva i din villeste fantasi får deg til å tro at vi brått skal fra bunnlag til et av de beste lagene i årets serie? Bare fordi vi fikk en god høstsesong i fjor?

Det kommer til å bli sånn i år også, det er kun de største klubbene med de bredeste stallene som har god flyt hele sesongen. For alle andre klubber er det typisk at de enten er et høstlag eller vårlag hvor det meste stemmer.

Jeg sier ikke at det er umulig at vi kan komme på en fjerdeplass, all den tid HamKam kom på femte i fjor, men det skal i grunn mye til, men mindre vi får inn skikkelig kvaliteter inn i laget før seriestart.

Jeg gleder meg til å se hvordan du konkluderer med at årets sesong er en fiasko om vi havner på en 7. plass...

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 16 feb 05, 16:53
Opprinnelig postet av Holters

Huh? Det er vel ikke helt riktig. Viktig å huske på at FFK sin tynne stall gjorde at skader fikk katastrofale følger i fjor. Er ikke like utsatt i år, særlig ikke om vi får en ordentlig bra spiss til, eller at Wiig endelig slår igjennom.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 16 feb 05, 16:56
Skal Constanza slå til med tabelltips i år? Åssen gikk det forresten med tabellkonkuransen i fjor?

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04

Lagt til: 16 feb 05, 17:10
Hehe. Snakk om tilfeldigheter.

Er faktisk jeg som har skrevet den saken til et semesterprosjekt på skolen som har deadline 25. februar.

Saken er under utarbeiding og skulle etter planen ikke publiseres ennå. Har lagt den til MÈGET lav prioritet hos Sørnett slik at ingen skal kunne finne fram tilo den gjennom Sørnetts hovedside.

Så til vurderinga: Sørnett skriver for Kristiansandfolk, samt omegn. Læreren min VET at jeg er fra Fredrikstad, og TAR meg hvis jeg er patriotisk.

Men det betyr ikke at jeg tror FFK ender høyere enn 8. plass. Har klart å stille meg selv helt nøytral, og kan ikke se for meg at FFK ender høyere på tabellen.

Ta en titt på de andre klubbenes spillerstaller, og man ser at det er MANGE lag som har bedre stall enn hva tilfellet er med FFK. Er enig med FFK1903 når han sier at det er viktig med en bred stall, og vil ikke si at vi har Norges bredeste stall akkurat. Spesielt ikke angrepsmessig.

Er heller ikke imponert over nyervervelsene så langt. Blixt, Bertelsen og Wiig klinger ikke like mye som Muri, R. Johnsen (?), Ishizaki og Skiri.

Og til Dracula: Hvis du mener at alt annet enn 4-6. plass er en fiasko.... ja, da mener jeg at du allerede nå kan skrike etter Drillos avgang.

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 feb 05, 17:15
Opprinnelig postet av Rødhvit
Og til Dracula: Hvis du mener at alt annet enn 4-6. plass er en fiasko.... ja, da mener jeg at du allerede nå kan skrike etter Drillos avgang.

Du skal ikke se bort ifra at det er det "antidrillo" ønsker! ;)

Ansvarlig redaktør

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 feb 05, 17:18
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Huh? Det er vel ikke helt riktig. Viktig å huske på at FFK sin tynne stall gjorde at skader fikk katastrofale følger i fjor. Er ikke like utsatt i år, særlig ikke om vi får en ordentlig bra spiss til, eller at Wiig endelig slår igjennom.

Jeg gjentar: LAGET er ikke et gram forsterket siden fjorårets HØSTSESONG. Barrett har gått ut og Bertelsen har kommet inn.

Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Skal Constanza slå til med tabelltips i år? Åssen gikk det forresten med tabellkonkuransen i fjor?

Det blir tabelltips i år også, men trolig blir det ikke like utfyllende som fjorårets.

Brukeren "RoyYven" vant tabellkonkuransen, men har ennå ikke meldt seg. Jeg har fortsatt en signert bortedrakt fra fjoårets sesong liggende i premie til ham.

Ansvarlig redaktør

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 16 feb 05, 19:25

Jeg gjentar: LAGET er ikke et gram forsterket siden fjorårets HØSTSESONG. .

Vel, laget har fått ny trener da.. kanskje det er en forsterkning. Mange spillere kan fortsette å utvikle seg. Jeg er egentlig glad for at FFK ikke har fått den samme shoppingfeberen som endel av de lagene som man forventer som topplag, enten det nå er et bevisst valg eller bare det er blitt sånn. Kontinuitet, at spillerene får tid til å bli kjent og tilpasse seg hverandre må være en stor fordel. FFK fikk en masse nye gode spillere så sent som et drøyt halvår siden, noe som var godt nok til at bare Vålerenga var strået hvassere på høstsesongen. Nå har Vålerenga mer eller mindre byttet ut halve laget fra i høst og jeg tror generelt at det vil være rom på toppen i tippeligaen i år..

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 17 feb 05, 07:37
Opprinnelig postet av Vidar

Vel, laget har fått ny trener da.. kanskje det er en forsterkning.

Snarere tvert i mot, spør du meg...

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 11:04
Ser jeg er blitt kommentert pga mine påstander om om dårligere enn 6 plass er fiasko.
derfor vil jeg begrunne mitt utsagn med følgende.
FFK avsluttet høstsesongen som nest beste lag i andre halvpart av serien.
Det er i utgangspunkt samme lag som er stammen i årets lag.
Bortsett fra noe FFk-ledelsen er en forsterkning på venstre- back. Om det er en forsterkning eller ikke tar jeg ikke standpunkt til. Men........ dersom det ikke er en forsterkning har FFK feila med et dyrt innkjøp!
Begrunnelse nr. 2. FFK- ledelsen har også gått ut og sagt de vil forsterke laget. Jeg har tatt de på alvor.
3. Dersom dagens trener holder samme nivå som fjorårets bør mine utsagn ha full validitet.

Derfor dårligere plassering er etter min mening en feilvurdering mao fiasko av
ledelsen.

Fortsatt " The future so bright that I gotta wear shades"
:cool::cool:

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 17 feb 05, 11:17
Det at FFK`s høstsesong var helt vanvittig ifjor betyr på INGEN måte at trenden fortsetter ved avspark om et par måneder. Vi hadde nok av marginer med oss på høsten, og en del mot oss på våren.

Tippeligaen er såpass jevn fra 3. plass og nedover utover sesongen at om du mener 7. plass er en fiasko når det like gjerne kan være poenget bak 5. plass, da lurer jeg på hvor du har hodet, dracula...

Ett innbyrdes oppgjør kan ende opp med 2-3 plasser forskjell i tabellplassering, sesongen blir ikke fiasko på grunnlag av èn kamp!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 11:43
Godt du er "noe " uenig "Planken.
Jeg er enig at FFK hadde marginene på sin side siste halvdel. Derfor sier jeg jo ikke 2plass, men 4-6 plass. Skjønner.
Selsagt ikke fiasko dersom det skiller 1 poeng mellom 5-7 plass, men Planken ikke vvær så vanskelig. Tror du skjønner hva jeg mener.

Ellers mener jeg jo at med mine utsagn tar jeg FFK ledelsen på alvor, og det bør en jo gjøre, ikke sant.

FFK1903

Moderator

Lagt til: 17 feb 05, 12:09
Endret: 17 feb 05, 12:13
Dracula, punkt to i begrunnelsen din faller på sin egen urimelighet all den tid du skrev i det første at noe annet enn 4-6. plass ville være en fiasko med dagens stall, altså ikke på grunnlag av at det er ventet en forsterkning til.

Og du skal ikke se bort i fra at det faktisk blir utrolig jevnt i Tippeligaen i år, så det er ikke sikkert det skiller mer enn noen få poeng fra "fiasko" til "repektablet" ut i fra dine plasseringer.

Og som jeg sa før, selv om vi var et av høstens formlag betyr ikke det at vi holder en hel sesong. Se bare på Tromsø. De hadde hele vårsesongen og ledet lenge Tippeligaen, på høsten kom nedturen... Slik vil det alltid være, og frem til i fjor var det vel kun Rosenborg som holdt en hel sesong på toppen.

Eller, ingen av lagene hadde egentlig en stabil sesong i fjor. Men jo bredere en stall er og jo bedre kvalitet den innehar, desto kortere blir en down-periode i løpet av en sesong. Og FFK har verken bredde eller kvaliteten i laget som tilsier at alt uten om topp 6 vil være en fiasko.

Hva hadde vi gjort hvis det var seriekamp til helga? Med tre stoppere ute? Skjer det nå, kan det skje midt i sesongen også. Det har nemlig skjedd før i sesongene...

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 17 feb 05, 12:54
Endret: 17 feb 05, 13:24
Nei FFk 1903 , det er rett jeg skriver med dagens stall.
begrunnelse.
FFK ledelsen uttalte at de foran denne sesongen skulle ha forsterkningen fhv tidlig. Derfor tolker jeg det slik at de har fått de nødvendige forsterkningene. Frekt gjort av meg. Nei jeg tar de på ordet.
FFK 1903 du nevner Tronsø, de ble da vitterlig nr 4, og jeg skriver mellom 4-6 plass. Ok
FFK 1903. Selvsagt skjønner jeg også om sesongen blir spolert av drøssevis av skader.

Men står fast på at jeg tar FFK ledelsen på alvor, og pr.idag forholder meg her og nå til deres utsagn.

Bruker ikke tid til å vurdere spillere jeg ikke har sett siden høstsesongen og hvordan media eller andre vurderer "dagens" situasjon.
Greit.
Mine personlige vurderinger av årets spillere og evt endringer av prestasjonsnivå, vil jeg vente med til etter jeg har sett de spille.

Kanskje jeg velger denne holdningen fordi jeg i utgangspunktet var, som mange av dere sikkert vet, meget skeptisk til Drillo. Velger på denne måten ikke å kommentere treningskamper, lagoppstillinger, resultat osv. Forholder meg passiv på denne måten..

Ps det forhindrer ikke meg i å forsatt mene at Marcus er en bra spiss, som ikke fikk utnyttet sitt potensiale fullt ut forrige sesong. Heller ikke at jeg hele tiden har vurdert at FFK i fjor manglet nødvendig kreativitet på midtbanen, samt ? på venstrekant.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914