Husk meg
Brukernavn
Passord

Vurdering av TL 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 17 feb 05, 13:08
Tromsø kom riktignok på fjerdeplass, men det er jo likevel en liten kollaps da de ledet Tippeligaen ganske klart til tider, og høstsesongen var så vidt jeg husker ikke mye å rope hurra for. De spilte i hvert fall ikke like glimrende som på våren.

Resten av innlegget, bortsett fra det første, ble jeg ikke så mye klokere på, mulig du svarte andre enn meg der? :)

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 17 feb 05, 13:22
FFK 1903.
Skal prøve å være tydligere.
Jeg har skrevet dette med 4-6 plass, helt siden FFK ledelsen etter høstsesongen gikk ut og lovte styrking av stallen.
Mao tok de på alvor der og da.
Tar de fortsatt på alvor.
Velger da også å ta Drillo på alvor, uten å være forutintatt. Noe som vil være urettferdig overfor han.

Hvordan jeg sjøl vurderer og vil tippe utfalle av TL , holder jeg derfor inntil videre for meg selv.
Feigt, vil noen si.
Sleipt vil andre si.
Lojalt vil noen si:
Sitte på gjerdet vil noe kalle det.
Idiotisk velger andre å kalle det.
Ok.

Tilbake til Tromsø, noe av kollapsen deres kan man vel også si skyldes salg av "viktige" spillere uten å skaffe nye forsterkninger. Men altså tiltross for en elendig høst , likevel respektabel 4 plass.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 17 feb 05, 13:40
Ah, da skjønner jeg litt mer ut av det hele :)

Og jeg kommer heller ikke med noen tabelltips før alle overganger er unnagjort og man ser konjunkturene av FFK så vel som resten av lagene... Dog, min magefølelse sier 7. plass...

Tromsø solgte Gamsten, fikkfrem Lars Iver Strand som erstatter. Kovacs forsvant, men han var vel aldri så sentral. De fikk dog inn en solid forsterkning i form av Bernier. Mulig jeg har blingset med noen viktige salg her...

Dog, fjerdeplass er respektabel, det er det ingen tvil om sett utfra det som var ventet før sesongen.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 17 feb 05, 14:43
Endret: 17 feb 05, 14:44
Uttalt av Holters.
Jeg gjentar: LAGET er ikke et gram forsterket siden fjorårets HØSTSESONG. Barrett har gått ut og Bertelsen har kommet inn.

Dette kan du da vel ikke mene, Holters.

I forhold til sist høst, hvor vi var Norges nest beste lag, så kan jeg være enig i at sammenligningen mellom Bertelsen og Barret kan være hipp som happ. Men det har da skjedd annet enn det Holters?

Jeg mener følgende faktorer gjør at vi er styrket i år:

1. Vårt trenerteam har blitt vesentlig styrket, ved at Drillo har kommet inn og at KTE fortsatt er med.

2. Vi har blitt mindre sårbare når det gjelder sidebacker, ved at Lars Blix både kan spille på venstre og høyresiden.

3. Den samme sårbarheten har vi eliminert på midtbanen, ved at vi nå signerer Hans Erik Ramberg.

4. Garro og Mc Donald har blitt et år eldre og er i år tilgjengelige for 1. ellveren. Om de ikke er gode nok til å gå rett inn på laget, så vil de i det minste styrke laget, ved skader og karantener.

5. Sammenligner vi Hornseth med Martin Wiig, så kan jeg ikke forstå annet enn at dette må betegnes som en solid forbedring.

6. Dersom vi også får en ny solid spissforsterkning, så vil vi angrepsmessig i år være vesentlig styrket.
Og kunne utnytte forskjellige spillertyper og spisskompetanser er jo nettopp noe Drillo er god til. Dessuten er også en av hans styrker nettopp å kunne gjøre nødvendige grep og justeringer underveis i en kamp og der finnes det mange flere muligheter i år i forhold til i fjor.

Sammenligner vi dagens situasjon for FFK, med samme dato i fjor er jo det som to forskjellige verdener, tiltross for at vi også nå sliter litt med skader.
Så dette ser veldig lyst ut, spør du meg! :D:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 17 feb 05, 15:51
Endret: 17 feb 05, 15:52
Med laget, så mener jeg starteleveren - ikke stallen. Synes for øvrig stallen er langt fra vesentlig forsterket heller. Se bare hva andre lag har handlet inn..... Vi har handlet stallfyll, mens andre handler inne soleklare førstevalg og gjøre fjorårets førstevalg til stallfyll. Det er en vesentlig forskjell der, og kvaliteten på stallene deres vil da heves betraktelig.

Men at Ramberg kanskje etter hvert kan heve starteleveren, det kan jeg gå med på ;)

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 17 feb 05, 15:57
Endret: 17 feb 05, 15:58
Hele poenget med nye spillere må jo være at de går rett inn i startelleveren og skyver den som var dårligst i startelleveren ut. Det er kun med en slik tankegang man får styrket laget. Hva er poenget med å kjøpe en ny spiller hvis han ikke er noe bedre enn de som er i startelleveren fra før? Er jo nettopp det FFK har gjort....f.eks. med Wiig. Han er sikkert en god spiller og er/var et stort talent, men jeg tror ikke han er bedre enn Ringberg og West. Hvorfor skal FFK da ha bruk for Wiig? Da må det jo være bedre å kjøpe en spiller som danker ut Ringberg eller West slik at en av de to havner på benken. DA får man styrket førsteelleveren. Dette er ikke ment som noe angrep på Wiig, kun for å understreke et poeng.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 17 feb 05, 17:13
Jeg er helt enig med Holters og Pk.

Synspunktene til Snæb 1:

1. Etter min mening er dette snarere negativt enn positivt. Eggen er en bedre klubbtrener enn Drillo.
2. Enig, men Barrett er bedre enn Bertelsen, og Blixt styrker ikke akkurat førsteelleveren.
3. Vi hadde da god dekning på midten i fjor også. Du må huske på at vi har mista Bjørnar også da. Ramberg er et usikkert kort, både hva kvalitet og skadesituasjon angår.
4. Garro er etter min mening en spiller som ikke er god nok for tippeligaen. Mac Donald har muligheter, men han er jo dårlig taktisk i følge Drillo. Tror ikke vi får se mye til noen av dem når sesongen starter. Det er mange foran dem i køen, noe vi også ser i treningskampene (og nå har vi atpåtil flere skadde spillere)
5. Hornseth og Wiig er vel ganske like; kommer til mange sjanser, men bommer på alt mulig.
6. Dette blir jo hypotetisk. HVIS vi får en ny spiss KAN det være en forsterkning, men det kommer jo helt an på hvem vi eventuelt henter da..

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Rødhvit

Juniorspiller
Ble medlem: 27 jan 04

Lagt til: 17 feb 05, 17:36
Nesten som om jeg skulle sagt det selv ajg.

Må også tilføye at sannsynligheten er meget liten for at vi får oppleve den fantastiske medgangen vi hadde på høstsesongen ifjor. Må huske på at FFK den gang hadde kniven på strupen i hver ENESTE kamp.

FFK i tyyyyyyykkkkkt og tyyyyyyyynnnnnt

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 17 feb 05, 19:32
Endret: 17 feb 05, 22:31
Dracula, du har til nå på ingen måte forsvart å kunne kalle en 7. plass en fiasko, som i mine øyne er et uttrykk for ekstremt mislykket.

Hvis du har en annen definisjon av ordet vil jeg gjerne høre den...

Derimot er jeg enig i at FFK BØR kunne kjempe om en topp 6-plassering, det er uttrykket fiasko jeg synes er for drøyt...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 17 feb 05, 21:53
Tror nok enkelte her kommer til å få seg en liten overraskelse når serien setter igang. Om vi skal snakke om at FFK kan få en fiaskosesong, så vil jeg vel si at det er hvis de rykker ned igjen. Det er en fiasko, men slett ikke en utenkelighet.

Vil gå så langt som å si at om vi kommer høyere enn 7. plass, så har sesongen vært en suksess!

Engasjert hovedtribunist!

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04

Lagt til: 17 feb 05, 23:05
Opprinnelig postet av Holters
Med laget, så mener jeg starteleveren - ikke stallen. Synes for øvrig stallen er langt fra vesentlig forsterket heller. Se bare hva andre lag har handlet inn..... Vi har handlet stallfyll, mens andre handler inne soleklare førstevalg og gjøre fjorårets førstevalg til stallfyll. Det er en vesentlig forskjell der, og kvaliteten på stallene deres vil da heves betraktelig.

Men at Ramberg kanskje etter hvert kan heve starteleveren, det kan jeg gå med på ;)

Drillo har iallefall mer erfaring enn Eggen jr med fotball på internasjonalt nivå, hva som skal til. Meldingene fra treningene går ut på at de er vesentlig mer intense fysisk og det liker jeg. Selv om selvsagt teknikk er meget viktig, så bør ikke det være en unnskylding for å ikke være sterke og utholdende, ikke for de fleste spillerne iallefall. Kanskje er Drillo allerbest som landslagstrener, siden han er temmelig innadvendt og først og fremst analytisk dyktig, men man skal huske at Eggen jr fortsatt er med på laget og kan bidra til å oppklare mulige kommunikasjonsproblemer og knuter på tråden.

Hvordan måler man egentlig "styrking av laget"? På forhånd blir det bare navn på papiret ogman gjør antagelser basert på prestasjoner i andre kontekster. Det ser ikke ut til at Helstad og Ødegaard har gjort Rosenborg mere målfarlige i praksis, bare på papiret.

FFK ble tungt og effektivt forsterket for et halvt år siden, fordi man visste akkurat hva man manglet og hadde litt flaks med å finne riktige spillere til overkommelig pris. Nå gjelder det å trene riktig. Selv om laget kanskje ikke er godt nok til å *vinne* serien, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det er godt nok til å hevde seg høyt oppe.

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 18 feb 05, 00:05
Til Vidar!
Er veldig enig i alt du skriver, meget bra forklaringer.

Til Holters!
Du skriver: Med laget så mener jeg startellveren.

Men hvor ofte er man i stand til å stille med startellveren eller det som normalt er de elleve beste spillerne. Tar man 2004 sesongen, så var det ikke mange kamper som ble spillt uten at det minst manglet 1 og noen ganger opptil 4-5 spillere, pga. skader eller karantener.
Så lenge det er slik, så er det viktig at de 4-5 spillerne som ikke er gode nok for det du kaller for startellveren, er så gode som mulig, slik at ikke laget blir nevneverdig svekket ved skader og karantener.

Mitt poeng i mitt forrige innlegg var at i år, så er de nest beste spillerne (eller det som noen ynder å kalle for stallfyll) vesentlig bedre enn det de var i 2004, og det er faktisk ganske viktig i løpet av en sesong.

Jeg er fortsatt ikke enig med deg Holters i at vi ikke har forsterket 1. ellveren siden sist høst, men det blir jo forløpig kun synsing. Så la oss heller vente å se til sesongen starter med å analysere videre vedr. dette. :D

FFK på toppen i 2005

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914