Fossefallet
Artig at vi får skryt også fra sarp. Da kan vel jeg være den første til å ønske de lykke til med supporterjobben.
:ffk:
---------------------------
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Opprinnelig postet av Holters
Genialt navnt på en supporterklubb for Sparta... Rett og slett et genialt navn.
Ja, det synes faktisk jeg også. Genialt! Like bra som Plankehaugen. Er vi det eneste fylket med BARE bra supporterklubb-navn? Kråkevingen er jo også veldig bra.
Noen får sikkert være morsomme og kommentere at jeg nevner Sparta av og til :p , men med så attraktiv fotball, "våre spillere", og at de er i en posisjon som vi var i for tre år siden gjør det litt interessant.
Jeg har ingenting i mot av vi hjelper Fossefallet skikkelig i gang. Regner med at Plankehaugen-ledelsen tar tak i det på en alltid eksemplarisk måte. Vi ER jo landets beste supportere!
:D
Mitt største ønske er å få knallgode fotballkamper mellom byene våre igjen. Mye mer interessant enn å møte Moss, FK, for eksempel. Da får vi vel si som Reidar Sundt sa om Sparta ishockey; "jeg vil alltid at de (Sparta) skal gjøre det best mulig, men en plass bak Stjernen".
Derbykamp mellom FFK og et sarpsborglag igjen, hadde vært dig , men helst mot SFK. Sparta hverken tenner meg eller interesserer meg noe særlig og en kamp mellom FFK og vrakede spiller fra FFK, blir ikke det helt store. Da kan jeg like gjerne gå å se en internkamp på FFKs trening.
Hvis du spør den jevne fotballinteresserte sarping sier de aller fleste at de støtter samarbeidet med 14 lag, med Sparta som "hovedlaget", fremfor SFK som skal stå alene og ikke har gjort annet enn å forsøke å spenne ben på ethvert samarbeid hvor de selv mister makt. Uttalelser som "vi gidder ikke menge oss med de andre" i SA hjelper heller ikke verken på sympati eller støtte, uansett hvor fint kunstgress SFK har.
FFK har vel mer eller mindre stått alene de og? Og det blir litt feil av ffk-thomas å si at de burde ha fått til noe i løpet av 100 år.
Hvor var FFK for noen år siden egentlig? Jo, på akkurat samme sted som Sarpsborg er i dag. Jeg tror ikke mange av dere ville at FFK på den tiden skulle slå seg sammen med Østsiden, Lisleby og den gjengen der for å skape en handlekraftig klubb.
Der høres litt ut som du har glemt av vi var på samme sted for noen år siden og at vi har spilt i Tippeligaen i evigheter.
Det er i hvert fall slik jeg tolker det, men mulig jeg tok feil? Og hvis Sarpsborg rykker litt opp i divisjonene så tror jeg også fotballinteressen der øker betraktelig.
Sesongen 2005 tar vi storeslem!
Det er ikke snakk om å slå klubber sammen, men å ha et samarbeid. SFK kunne jo enkelt vært den førende klubben i et slikt samarbeid, men vil rett og slett ikke. Og da hadde det vel vært greit å ha alle i ryggen? På samme måte som vel at alle klubbene i Fredrikstad nå støtter FFK? Håper det var litt klarere denne gangen :D
Jeg synes bare det er en dårlig og ganske ufin holdning å nekte samarbeid og forsøke å stikke kjepper i hjula på samarbeidet med jevne mellomrom. Noen av kommentarene og ryktene som spres om samarbeidet får "de verste innleggene" her til å blekne. Og det er nettopp DET jeg mener er trist.
Jeg synes fotballsamarbeid er strålende. Fotball-Norge er ikke større enn at byer bør stå sammen om et lag. Om ikke formelt på papir, så i hvert fall med en god tone og god sportsmanship.
Jeg husker med grøss og gru alle møkkakampene vi har spilt mot klubber som knapt har sentrum i sitt nærområde og hvor vi trengte geografibok for å finne fram. Jo takk!!! :D Derfor ønsker jeg nabobyen opp, slik at vi kan få toppkamper mot hverandre. Og da et fotballsamarbeid, og ikke noen som ønsker å stå alene med sin blærete holdning. Men det er selvsagt mitt syn på det hele.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 15 feb 05, 00:55
Endret: 15 feb 05, 01:00
Men selvfølgelig, så er det forskjell på hva fjortisene mener i forhold til hva de som har levd i noen år mener.
Husk SFK er kun en måned yngre enn FFK og var også en av de store Norske lagene i hvertfall frem til 1970.
Synes forøvrig navnet Fossefallet hadde passet bedre til SFK.
Sparta har jo alltid hørt til på Brevik og der er det jo ikke noe fossefall. Fossefallet ligger jo i Sarpsborg.:D
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Synes forøvrig navnet Fossefallet hadde passet bedre til SFK.
Enig i det. Tenkte bare på at det var en Sarpsborgklubb. Ser helst at SFK er den klubben man står sammen om i Sarpsborg jeg også. Det er lov å håpe!
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Og enda en gang: SFK har ingen supportere, knapt tilskuere, og kommer heller ikke til å få det i særlig stor grad.
Fossefallet passer perfekt til FK Sparta Sarpsborg ettersom det er et samarbeid av 14 klubber, og derfor hele byens lag.
Stort sett er det bare oss Fredrikstad-folk som har en fasinasjon for SFK utover dens egen medlemskrets. De broene der er brent for lengst.
ajg har definitivt skjønt hva det dreier seg om: FFK klatret takket være pengene til Høili og Forsberg satt i godt system. Det må vi være enige om, og jeg er selvsagt takknemmelig. Hvis jeg klarer å regne riktig har Sparta i år et budsjett som tilsvarer 8 prosent av FFKs, og 25 prosent av det budsjettet FFK hadde i siste sesong i 2. divisjon. Det sier alt om styrkeforholdet økonomisk. At laget likevel gjør det veldig bra sier for meg mye om hvordan pengene brukes godt.
Men det er vel ikke for mange jevngode klubber heller; ett samarbeid, og SFK alene sammen med Borgen IL i 4. divisjon. Samarbeidet er, hvis jeg har lest riktig i SA, åpent for SFK, men den klubben nekter å være med. Da mister også jeg sympati overfor slike nedlatende holdninger og kommentarer.
Jeg synes det står all mulig respekt av de som brøt ut og dannet et samarbeid, et prosjekt som på tre år ligger et hestehode foran SFK.
(Uff, dette ble for langt enda en gang :eek: )
Med alt rotet og kranglingen i fossebyen håper jeg alle er enige om at vi er MYE heldigere!
herlig at det nå er startet supporterklubb i sparta også. Man må jo huske at det var slik det startet her i byen også, først kom plankehaugen- så kom oppturen!! Det er ihvertfall slik jeg liker å se på saken!!
Heia Sarp, så lenge de ligger bak oss:D
Pættærnæ døm hang og slang!!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
SFK er klubben i Sarpsborg, som de fleste sarpinger ønsker seg oppover i systemet.
Men selvfølgelig, så er det forskjell på hva fjortisene mener i forhold til hva de som har levd i noen år mener.
Husk SFK er kun en måned yngre enn FFK og var også en av de store Norske lagene i hvertfall frem til 1970.
Jeg skjønner tankegangen, men det er helt håpløst argument. Man har ikke en oppskriftsmessig rett til å være en satsingsklubb eller med suksess, bare fordi man har historie å vise til, og flott sølvtøy fra svart-hvitt-tiden straks etter at 2. verdenskrig var over.
Det er jo nettopp denne ufattelige navlebeskuelsen og pokalpussingen som gjorde at FFK ikke kom videre (inntil KTE), og at SFK har rast på en kjelke uten ratt inn i det store intet, og spent ben på seg selv.
Det er trist, fordi SFK burde vært et flaggskip i nedre Glomma sammen med FFK. Absolutt. Det er et navn som klinger. Men for meg blir det vemmende når en klubb gjør alt for å torpedere nytenking og et samarbeid hele byen står bak.
Men kanskje det bare er meg som setter samarbeid, fellestanker og samhold høyere enn egoistisk navlebeskuing...
det var kanskje litt feil å si at det er mange som kjemper om de samme pengene, men jeg synes hvertfall det er en for mye. når det ikke er mer og hente enn det det er, blir det helt feil at to klubber skal krige seg i mellom...
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Og jeg tør påstå at det ikke er Høilis penger, men Eggen som har ført FFK til der vi er i dag. Og hvorfor skulle i Sarpsborg få en like god trener som er villig til å røske opp i det gamle spøkelset en gang for alle? Det er sikkert mange som har hevdet at FFK har vært en klubb med gamle grinebitere også.
Høili har jo sprøytet inn penger inn i FFK lenge før Eggen kom til klubben, uten at det ble opprykk av den grunn? Eller kom han samtidig med Eggen? Uansett, en god trenerprofil gjør at det skapes engasjement rundt en klubb, som gjør den interessant å satse på, og det er nettopp det som må til, det må satses!
Mulig jeg forklarte det litt dårlig her, men det jeg kort fortalt mener er vel at Sarpsborg, som FFK trengte, trenger et spark bak for å komme skikkelig i gang igjen, og da vil nok fotballinteressen stige. De har jo ikke noe hockeylag å skryte av heller nå, så da må de jo nesten følge med på fotball :D
Faktum er jo at Greåker er med i samarbeidet her i byen, 14 klubber står bak FK Sparta Sarpsborg, og så er det SFK og Borgen som har funnet hverandre.
Og til ffk-thomas : Fjortis kan også være en sinnstilstand og bør ikke nødvendigvis har noe med alder å gjøre :D
Men vi får fortsette å være uenige. For meg så er Særpefotballen synonymt med SFK men det er nok fordi jeg har mange gode minner (og noen dårlige) fra derbykampene mot SFK. Vi er nok alle enig om at FFK er viktigst men det er artig å ha noe å diskutere i disse agurktider.
Opprinnelig postet av FFK1903
ajg, la meg spørre deg. Har du full oversikt over rikingene i Sarpsborg? Det finnes nok noen av de som vil sprøyte inn i Sarpsborg for å få frem et storlag, bare det skapes litt ekstra engasjement rundt klubben.
Og jeg tør påstå at det ikke er Høilis penger, men Eggen som har ført FFK til der vi er i dag. Og hvorfor skulle i Sarpsborg få en like god trener som er villig til å røske opp i det gamle spøkelset en gang for alle? Det er sikkert mange som har hevdet at FFK har vært en klubb med gamle grinebitere også.
Høili har jo sprøytet inn penger inn i FFK lenge før Eggen kom til klubben, uten at det ble opprykk av den grunn? Eller kom han samtidig med Eggen? Uansett, en god trenerprofil gjør at det skapes engasjement rundt en klubb, som gjør den interessant å satse på, og det er nettopp det som må til, det må satses!
Mulig jeg forklarte det litt dårlig her, men det jeg kort fortalt mener er vel at Sarpsborg, som FFK trengte, trenger et spark bak for å komme skikkelig i gang igjen, og da vil nok fotballinteressen stige. De har jo ikke noe hockeylag å skryte av heller nå, så da må de jo nesten følge med på fotball :D
Jo, det er et greit poeng: Harry Hansen og KTE, med Ahlsen, satte pengene i system. Men det var grunnleggende at midlene var der. Budsjettet var jo på 10 millioner, til sammenlikning har samarbeidet i Sarpsborg drøyt 2 millioner til sin elitesatsing i år. Det er en vanvittig forskjell.
Sarpsborg trenger nok et spark bak, ja, men vi var så heldige at økonomien ga sportslig suksess - FK Sparta Sarpsborg må ha sportslig suksess først og SÅ penger. Den veien må de aller, aller fleste klubber ta, og den er veldig mye lenger enn vår "snarvei".
Hører jeg EN til foretrekke SFK skal jeg på trass melde meg inn i Fossefallet og juble hver gang Bjørnar scorer! :D:D:D
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914