Hvor mye skader tåler FFK
Videre er kantspillerne Håkan Söderstjerna og Brian West skadet også de på ubestemt tid.
Vi har spilt mot Start, IFK Gøteborg og det russiskelaget i januar. Resultatet er ett poeng og 3-8 i målforskjell, det som bekymrer mest er de åtte innslupne målene og Drillo som forsvars sjef.
Synes oppkjøringen begynner å ligne mer og mer på den vi hadde i fjor, da slet vi med å vinne kamper og skader.
Slik stallen er i dag, hvor mange skader tåler vi og hvor er vi mest redusert
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Vet ikke om det er mulig å få gjort noe med dette, men virker som FFK er spesielt utsatt.
Opprinnelig postet av Patrioten
Slik stallen er i dag, hvor mange skader tåler vi og hvor er vi mest redusert
Jeg tror vi skal be til høyere makter om veldig få skader for sånn som jeg ser det har vi en soleklar første11`er og resten er mer eller mindrestallfyll, mulig vi tåler en skade eller 2 i forsvar...
Mest utsatt er angrepet, hvis West er skadet finnes det lite å slå i bordet med framover..........
Har du glemt at vi har Gherland MacDonald. Rykter sier han er minst like god som west.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av keiko
Har du glemt at vi har Gherland MacDonald. Rykter sier han er minst like god som west.
Rykter er rykter, og la det bli med det. Ingen av Costa Ricanerne er gode nok for startelveren til FFK. De som tror det er de samme som har klokketro på Jørgen P, Momo og Fallay.
Derimot kan vi håpe at de får noen innhopp i år og tilegner seg viktig erfaring. Med riktig matching, mer taktisk trening og med tiden til hjelp, så kan de bli meget nyttige spillere. Men noen førstelagsspillere er de ikke per dags dato.
"Ryktene" skal også ha det til at MacDonald er rimelig håpløs som spiss og har høy feilfrekvens på sjansene. Derimot har han stort potensiale som en kantspiller, pga fart, overblikk, teknikk og gode innlegg.
Det er nok ikke uten grunn at FFK er ute etter en ny spiss.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Strek(k) i regningen for FFK
Et helt lag på sidelinjen før Moss-kamp
Simen Brenne (22) er siste FFK-spiller som har pådratt seg lyskestrekk.
Skademarerittet ser ikke ut til å ha en ende for FFK. Listen over skadede spillere er fra før endeløs og torsdag måtte også nykommeren Simen Brenne melde pass.
– Under oppvarmingen merket jeg at smertene kom i lysken. Før sist fredags kamp mot Rosenborg hadde jeg ikke trent skikkelig. Derfor følte meg stiv under kampen og måtte gå etter 78 minutter. Underlaget i Østfoldhallen er hardt og har nok gjort sitt til at jeg nå sliter med lyskeplager, sier Brenne.
Mange borte
Fra før av er kaptein Tor Trondsen, Pål André Czwartek, Magnus Riis og Michael Røn plassert på sidelinjen grunnet smerter i lysken. Vebjørn Hagen er ankelskade, Christian Petersen har vondt i akillesen og Jørgen Pettersen har trøbbel med kragebenet.
– Vi har åtte mann ute med skade i øyeblikket, noe som ikke er en heldig situasjon. Trøsten får være at det er god stund til seriestarten, sier Brenne som i går var til behandling hos kiropraktor. 22-åringen tror det er lite sannsynlig at han blir å finne på banen mot gamle lagkamerater Moss i Østfoldhallen i morgen.
Mye skadet
– Vi får se hva det blir til. Jeg har veldig lyst til å spille, men vil ikke ta noen sjanser, sier ulykkesfuglen. Siden overgangen fra Moss har han fått spolert mye av oppkjøringsperioden på grunn av skader.
– Jeg slet lenge med en strekk i låret. Ryggen har også fusket og i tillegg har jeg hatt influensa en uke. Når jeg blir frisk etter denne lyskeskaden, så håper jeg ikke blir utsatt for flere ting, sier han.
Ny Trondsen-sjekk
Tor Trondsen skal til nye legesjekk på mandag. Denne uken har han hvilt.
– Det går fint å løpe, men jeg har ikke rørt en fotball. Derfor er det vanskelig å si om jeg har blitt bedre eller verre i lysken, sier han. Håkan Söderstjerna, Stian Johnsen og Lahay Fallay trener igjen, men noe comeback i Østfoldhallen blir det nok ikke for noen av dem.
Alle skyter av det nye underlaget i Østfoldhallen, men etter at spillerne har begynt å spille, eller trene inne har skadet kommet. Uten Brian West han har vært skadet siden i fjor.
Tåler ikke spillerne underlaget likevel, bare spør
Opprinnelig postet av Holters
"Ryktene" skal også ha det til at MacDonald er rimelig håpløs som spiss og har høy feilfrekvens på sjansene. Derimot har han stort potensiale som en kantspiller, pga fart, overblikk, teknikk og gode innlegg.
Som om jeg skulle sagt det selv (og det har jeg også, tidligere...) Fatter ikke at Gherland blir regnet som spisstype av flere her, de kan umulig ha sett nok kamper med han.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av keiko
planken: mener du at dem som har fortalt meg lyver da eller ikke sett han nok ??
Som jeg skrev; ikke sett han nok :confused:
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Fredd
Når det er sagt så må jeg bare påpeke en ting til dere som mener at Gherland er så fantastisk god: Husk at han faktisk ikke har spilt et minutt høyere enn norsk 3.divisjon! Hvordan noen av dere da seriøst kan mene at han skal rett inn i startelleveren til året, fatter ikke jeg...
Hvis ryktene som sier at han er nesten like god som Brian West stemmer, så er det jo underlig at han ikke en gang var innom troppen i høst... Eller..? Selv tror jeg de ryktene er basert på noe litt annet, nemlig at Gherland er nesten like rask som Brian, noe jeg har hørt direkte fra Harry Hansen.
Ikke misforstå meg folkens, det kan godt være at Gherland kommer til å gjøre det bra iår, kanskje han slår til for fullt, men det vil i mine øyne være en ren bonus. Man kan ikke "regne med" en 18åring som ikke har noen resultater å vise til fra topp seniornivå...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Vet ikke hvorfor jeg blir dratt inn i denne diskusjonen vedr. Mc Donald.
Til A.Scheie!
Når du skriver at Mc donald inntil nå kun har spillt i 3. divisjon, så er du vel klar over hvorfor, A.Scheie.
Hverken Mc Donald eller Garro hadde lov til å spille på FFK`s A lag før de hadde fyldt 18 år, dessuten hadde vi Wade Barret som sammen med West fyllte opp vår kvote med spillere fra ikke EU/EØS land.
Costa Rica ligger vel foran Norge på FIFA rankingen og når både Garro og Mc Donald er gode nok til å spille på deres U21 landslag, så bør de vel også være gode nok til å spille for FFK i Eliteserien?
FFK på toppen i 2005
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til A.Scheie!
Når du skriver at Mc donald inntil nå kun har spillt i 3. divisjon, så er du vel klar over hvorfor, A.Scheie.
Jeg er fullstendig klar over de faktiske forhold, dessuten så sper jeg på med litt mer fakta. McDonald fylte 18 år 6 september, og kunne dermed ha spilt omtrent hele høstsesongen HVIS han hadde vært god nok. Er klar over EU-reglene, men hvis han virkelig er SÅ GOD så lurer jeg på hvorfor han ikke har vært i nærheten av troppen engang, selv om Brian og Wade også er fra ikke-EU land. Dessuten var han heller ikke med i troppen mot Viking, en kamp der alt var avgjort og Brian var skadet.
Greit at han har imponert i norsk tredjedivisjon, altså på det FJERDE HØYESTE nivået i Norge. (Sorry hvis jeg virker sakrastisk) men det er faktisk en liten bit fra 4.nivå til øverste nivå.
Stian imponerte i 2.div,
Jørgen P var god i 1.div
Mommo herja i SFK (3.div faktisk;))før han "la opp" begynte i FFK.
Dessuten så er det faktisk ganske så mange spillere i det langstrakte land som imponerer i 3.divisjon.
Det er riktig at Costa Rica er ranket over Norge, og at guttene er gode nok for Costa Rica U21, men hva så? Seriøst, S-A-1, jeg skulle gjerne likt å vite hvilke flere kriterier du legger til grunn for at en spiller skal være god nok for FFK... (Norge har forøvrig vært ranket som nr. 2 på denne rankingen, men merkelig nok var det ikke flust av norske stjernespillere på storlagene likevel:confused: )
Når det gjelder argumenter om at McDonald minner om Ronaldinho i ferdigheter, bare ler jeg...
Nei som sagt, jeg håper han slår til, men folkens ro litt ned! Poenget mitt er at McDonald enn så lenge ikke har NOEN resultater å vise til på seniornivå. Så til slutt vil jeg derfor ta Holters i forsvar når han blir beskyldt for å være negativ til McDonald, jeg mener han bare forholder seg til realitetene.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Opprinnelig postet av ajg
synes forøvrig holters er i overkant negativ til macdonald.. jeg har sett han flere ganger, og jeg har blitt mektig imponert av han (som ving) hver gang!!
Hm, hva var så negativt med mitt innlegg? Jeg sier bare at de ikke er gode nok for startelveren til FFK og det er jeg rimelig sikker på. Videre håper jeg at de får noen innhopp. Er det å være i overkant negativ?
Husk; Hornseth imponerte i treningskampene i fjor. Momo herjet villt i 3.div og imponerte også i treningskampene. Ingen av de er i nærheten av startelveren til FFK. Begge sliter omtrent med å treffe ballen rent på trening. ;)
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Når det er sagt så tviler jeg på at de er gode nok til førsteoppstillingen til FFK. Jeg så de flere ganger ifjor og særlig Macdonald virker å være en "Jekyll and Hyde" spiller. Han prester det utrolige for så å være borte i store perioder. Jeg tror at han foreløpig har for dårlig fysikk til å hevde seg i tippeligaen. Han bør nok trene litt mer styrke. Tror faktisk at Garro er nærmere førsteelveren.
Men jeg tror nok at Macdoald kan spille spiss. Han er rask og han har faktisk et godt skudd, men mangler kanskje foreløpig roen foran målet.
Når det gjelder skader så tror jeg ikke FFK kan skylde på underlaget i Østfoldhallen i år så det er litt merkelig at det samme gjentar seg. Jeg setter et spørsmålstegn ved om FFK er flinke nok i såkalt skadeforebyggende arbeide. Kanskje trener de heller ikke hardt nok. Det er ofte likhetstegn mellom skader og "dårlig trente" spillere uten at jeg har noen som helst peiling på hvor mye FFK trener. Men trener de riktig? Jeg bare spør.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914