Hvor mye skader tåler FFK
Videre er kantspillerne Håkan Söderstjerna og Brian West skadet også de på ubestemt tid.
Vi har spilt mot Start, IFK Gøteborg og det russiskelaget i januar. Resultatet er ett poeng og 3-8 i målforskjell, det som bekymrer mest er de åtte innslupne målene og Drillo som forsvars sjef.
Synes oppkjøringen begynner å ligne mer og mer på den vi hadde i fjor, da slet vi med å vinne kamper og skader.
Slik stallen er i dag, hvor mange skader tåler vi og hvor er vi mest redusert
---------------------------
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Vet ikke om det er mulig å få gjort noe med dette, men virker som FFK er spesielt utsatt.
Opprinnelig postet av Patrioten
Slik stallen er i dag, hvor mange skader tåler vi og hvor er vi mest redusert
Jeg tror vi skal be til høyere makter om veldig få skader for sånn som jeg ser det har vi en soleklar første11`er og resten er mer eller mindrestallfyll, mulig vi tåler en skade eller 2 i forsvar...
Mest utsatt er angrepet, hvis West er skadet finnes det lite å slå i bordet med framover..........
Har du glemt at vi har Gherland MacDonald. Rykter sier han er minst like god som west.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av keiko
Har du glemt at vi har Gherland MacDonald. Rykter sier han er minst like god som west.
Rykter er rykter, og la det bli med det. Ingen av Costa Ricanerne er gode nok for startelveren til FFK. De som tror det er de samme som har klokketro på Jørgen P, Momo og Fallay.
Derimot kan vi håpe at de får noen innhopp i år og tilegner seg viktig erfaring. Med riktig matching, mer taktisk trening og med tiden til hjelp, så kan de bli meget nyttige spillere. Men noen førstelagsspillere er de ikke per dags dato.
"Ryktene" skal også ha det til at MacDonald er rimelig håpløs som spiss og har høy feilfrekvens på sjansene. Derimot har han stort potensiale som en kantspiller, pga fart, overblikk, teknikk og gode innlegg.
Det er nok ikke uten grunn at FFK er ute etter en ny spiss.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Strek(k) i regningen for FFK
Et helt lag på sidelinjen før Moss-kamp
Simen Brenne (22) er siste FFK-spiller som har pådratt seg lyskestrekk.
Skademarerittet ser ikke ut til å ha en ende for FFK. Listen over skadede spillere er fra før endeløs og torsdag måtte også nykommeren Simen Brenne melde pass.
– Under oppvarmingen merket jeg at smertene kom i lysken. Før sist fredags kamp mot Rosenborg hadde jeg ikke trent skikkelig. Derfor følte meg stiv under kampen og måtte gå etter 78 minutter. Underlaget i Østfoldhallen er hardt og har nok gjort sitt til at jeg nå sliter med lyskeplager, sier Brenne.
Mange borte
Fra før av er kaptein Tor Trondsen, Pål André Czwartek, Magnus Riis og Michael Røn plassert på sidelinjen grunnet smerter i lysken. Vebjørn Hagen er ankelskade, Christian Petersen har vondt i akillesen og Jørgen Pettersen har trøbbel med kragebenet.
– Vi har åtte mann ute med skade i øyeblikket, noe som ikke er en heldig situasjon. Trøsten får være at det er god stund til seriestarten, sier Brenne som i går var til behandling hos kiropraktor. 22-åringen tror det er lite sannsynlig at han blir å finne på banen mot gamle lagkamerater Moss i Østfoldhallen i morgen.
Mye skadet
– Vi får se hva det blir til. Jeg har veldig lyst til å spille, men vil ikke ta noen sjanser, sier ulykkesfuglen. Siden overgangen fra Moss har han fått spolert mye av oppkjøringsperioden på grunn av skader.
– Jeg slet lenge med en strekk i låret. Ryggen har også fusket og i tillegg har jeg hatt influensa en uke. Når jeg blir frisk etter denne lyskeskaden, så håper jeg ikke blir utsatt for flere ting, sier han.
Ny Trondsen-sjekk
Tor Trondsen skal til nye legesjekk på mandag. Denne uken har han hvilt.
– Det går fint å løpe, men jeg har ikke rørt en fotball. Derfor er det vanskelig å si om jeg har blitt bedre eller verre i lysken, sier han. Håkan Söderstjerna, Stian Johnsen og Lahay Fallay trener igjen, men noe comeback i Østfoldhallen blir det nok ikke for noen av dem.
Alle skyter av det nye underlaget i Østfoldhallen, men etter at spillerne har begynt å spille, eller trene inne har skadet kommet. Uten Brian West han har vært skadet siden i fjor.
Tåler ikke spillerne underlaget likevel, bare spør
Opprinnelig postet av Holters
"Ryktene" skal også ha det til at MacDonald er rimelig håpløs som spiss og har høy feilfrekvens på sjansene. Derimot har han stort potensiale som en kantspiller, pga fart, overblikk, teknikk og gode innlegg.
Som om jeg skulle sagt det selv (og det har jeg også, tidligere...) Fatter ikke at Gherland blir regnet som spisstype av flere her, de kan umulig ha sett nok kamper med han.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Opprinnelig postet av keiko
planken: mener du at dem som har fortalt meg lyver da eller ikke sett han nok ??
Som jeg skrev; ikke sett han nok :confused:
- Egil Drillo Olsen.
Fredd
Når det er sagt så må jeg bare påpeke en ting til dere som mener at Gherland er så fantastisk god: Husk at han faktisk ikke har spilt et minutt høyere enn norsk 3.divisjon! Hvordan noen av dere da seriøst kan mene at han skal rett inn i startelleveren til året, fatter ikke jeg...
Hvis ryktene som sier at han er nesten like god som Brian West stemmer, så er det jo underlig at han ikke en gang var innom troppen i høst... Eller..? Selv tror jeg de ryktene er basert på noe litt annet, nemlig at Gherland er nesten like rask som Brian, noe jeg har hørt direkte fra Harry Hansen.
Ikke misforstå meg folkens, det kan godt være at Gherland kommer til å gjøre det bra iår, kanskje han slår til for fullt, men det vil i mine øyne være en ren bonus. Man kan ikke "regne med" en 18åring som ikke har noen resultater å vise til fra topp seniornivå...
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Vet ikke hvorfor jeg blir dratt inn i denne diskusjonen vedr. Mc Donald.
Til A.Scheie!
Når du skriver at Mc donald inntil nå kun har spillt i 3. divisjon, så er du vel klar over hvorfor, A.Scheie.
Hverken Mc Donald eller Garro hadde lov til å spille på FFK`s A lag før de hadde fyldt 18 år, dessuten hadde vi Wade Barret som sammen med West fyllte opp vår kvote med spillere fra ikke EU/EØS land.
Costa Rica ligger vel foran Norge på FIFA rankingen og når både Garro og Mc Donald er gode nok til å spille på deres U21 landslag, så bør de vel også være gode nok til å spille for FFK i Eliteserien?
FFK på toppen i 2005
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
Til A.Scheie!
Når du skriver at Mc donald inntil nå kun har spillt i 3. divisjon, så er du vel klar over hvorfor, A.Scheie.
Jeg er fullstendig klar over de faktiske forhold, dessuten så sper jeg på med litt mer fakta. McDonald fylte 18 år 6 september, og kunne dermed ha spilt omtrent hele høstsesongen HVIS han hadde vært god nok. Er klar over EU-reglene, men hvis han virkelig er SÅ GOD så lurer jeg på hvorfor han ikke har vært i nærheten av troppen engang, selv om Brian og Wade også er fra ikke-EU land. Dessuten var han heller ikke med i troppen mot Viking, en kamp der alt var avgjort og Brian var skadet.
Greit at han har imponert i norsk tredjedivisjon, altså på det FJERDE HØYESTE nivået i Norge. (Sorry hvis jeg virker sakrastisk) men det er faktisk en liten bit fra 4.nivå til øverste nivå.
Stian imponerte i 2.div,
Jørgen P var god i 1.div
Mommo herja i SFK (3.div faktisk;))før han "la opp" begynte i FFK.
Dessuten så er det faktisk ganske så mange spillere i det langstrakte land som imponerer i 3.divisjon.
Det er riktig at Costa Rica er ranket over Norge, og at guttene er gode nok for Costa Rica U21, men hva så? Seriøst, S-A-1, jeg skulle gjerne likt å vite hvilke flere kriterier du legger til grunn for at en spiller skal være god nok for FFK... (Norge har forøvrig vært ranket som nr. 2 på denne rankingen, men merkelig nok var det ikke flust av norske stjernespillere på storlagene likevel:confused: )
Når det gjelder argumenter om at McDonald minner om Ronaldinho i ferdigheter, bare ler jeg...
Nei som sagt, jeg håper han slår til, men folkens ro litt ned! Poenget mitt er at McDonald enn så lenge ikke har NOEN resultater å vise til på seniornivå. Så til slutt vil jeg derfor ta Holters i forsvar når han blir beskyldt for å være negativ til McDonald, jeg mener han bare forholder seg til realitetene.
Opprinnelig postet av ajg
synes forøvrig holters er i overkant negativ til macdonald.. jeg har sett han flere ganger, og jeg har blitt mektig imponert av han (som ving) hver gang!!
Hm, hva var så negativt med mitt innlegg? Jeg sier bare at de ikke er gode nok for startelveren til FFK og det er jeg rimelig sikker på. Videre håper jeg at de får noen innhopp. Er det å være i overkant negativ?
Husk; Hornseth imponerte i treningskampene i fjor. Momo herjet villt i 3.div og imponerte også i treningskampene. Ingen av de er i nærheten av startelveren til FFK. Begge sliter omtrent med å treffe ballen rent på trening. ;)
Ansvarlig redaktør
Når det er sagt så tviler jeg på at de er gode nok til førsteoppstillingen til FFK. Jeg så de flere ganger ifjor og særlig Macdonald virker å være en "Jekyll and Hyde" spiller. Han prester det utrolige for så å være borte i store perioder. Jeg tror at han foreløpig har for dårlig fysikk til å hevde seg i tippeligaen. Han bør nok trene litt mer styrke. Tror faktisk at Garro er nærmere førsteelveren.
Men jeg tror nok at Macdoald kan spille spiss. Han er rask og han har faktisk et godt skudd, men mangler kanskje foreløpig roen foran målet.
Når det gjelder skader så tror jeg ikke FFK kan skylde på underlaget i Østfoldhallen i år så det er litt merkelig at det samme gjentar seg. Jeg setter et spørsmålstegn ved om FFK er flinke nok i såkalt skadeforebyggende arbeide. Kanskje trener de heller ikke hardt nok. Det er ofte likhetstegn mellom skader og "dårlig trente" spillere uten at jeg har noen som helst peiling på hvor mye FFK trener. Men trener de riktig? Jeg bare spør.
Dette med litt isvann i blodet.
Må bare si at innleggene til A.Scheie & Holters påpeker meget viktige forhold.
Forhold som mange av oss ihuga supportere glemmer, i forventningsrusen.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av jashin
Jeg tror Macdonald (og Garro) dro tilbake til Costa Rica tidlig på høsten ifjor. De spilte ihvertfall ikke hverken på junior- eller annetlaget utover høsten. Etter at de forsvant så tapte vel jr-laget nesten alle sine kamper. Det er nok grunnen til at de ikke spilte mot Viking. De var rett og slett ikke i landet.
Er meget mulig at guttene fra Costa Rica hadde dratt hjem, men det beviser vel egentlig min påstand? Hvis McDonald hadde vært så god som noen skal ha det til (les: NESTEN like god som Brian West), så kan jeg umulig tenke meg at en klubb som kjemper for å redde plassen i Tippeligaen hadde sendt ham på ferie midt i serieinnspurten. Eller..? (Vi har alle sett at Brian er utsatt for skader og en skade kunne jo åpna døren for McDonald)
Når det gjelder juniorlaget og tapte kamper så er det en annen viktig ting å være klar over. Lag med veldig gode unggutter som Lyn, Skeid, Lillestrøm, Enga og Kongsvinger stilte nok med betraktelig sterkere juniorlag utover høsten enn det de gjorde på våren, rett og slett fordi da var det mer på spill. Ingen av FFKs juniorer ble i løpet av sesongen matchet på samme nivå som en del av unguttene til de nevnte lagene. Tror nok det har en del å si...
I forhold til antall spillte minutter, så scoret han tre ganger så ofte som det Ringberg gjorde med sine 11 mål i Tippeligaen.
Men selvfølgelig så er avstanden stor fra junior til tippeligaen, men alikevel er jeg overbevist om at Mc Donald vil markere seg sterkt i tippeligaen 2005. :D
FFK på toppen i 2005
Hvorvidt de andre jr-lagene ble styrket utover høsten vet jeg ikke noe om, men det er helt klart at FFKs jr-lag ble svekket.
Å påstå at Macdonald er like god som West er nok å dra det litt langt. Jeg tviler sterkt på at han vil få fast plass i startelveren, men jeg håper han får en del innhopp. Jeg er nok uenig med deg der Snæbb#1 men ingenting skulle glede meg mer enn om jeg tok feil. Jeg tror det er mer sansynlig at han blir leid ut til en annen klubb etter hvert. Særlig hvis FFK skulle slite tungt denne våren også slik at de må ut på markedet for å skaffe forsterkninger til sommeren.
Hvis du ikke ser at han ligner på Ronaldinho i SPILLESTILEN kan du ikke ha mye greie på fotball. (hvis du har sett macdonald spille i det hele tatt da..) Jeg sier selvsagt ikke at han er like god som ronaldinho, men han er samme type spiller, med andre ord passer han best på venstreving!
Holters:
Det er nettopp det du skriver som jeg reagerer på. JEG SYNES at du er i overkant negativ til macdonald nettopp fordi du sier at du er rimelig sikker på at han ikke er god nok for startelleveren. JEG MENER at han er god nok/bør få sjansen fra start. Du mener ditt, jeg mener mitt, og vi må godta hverandres meninger (akkurat det har vi vel diskutert nok tidligere...;))
Mac Donald er meget lik Ronaldinho i spillestil og ferdigheter (og utseende).
Opprinnelig postet av A.Scheie
Når det gjelder argumenter om at McDonald minner om Ronaldinho i ferdigheter, bare ler jeg...
Hvis du ikke ser at han ligner på Ronaldinho i SPILLESTILEN kan du ikke ha mye greie på fotball.
Ser du forskjellen på det du skriver? Jeg kritiserte ikke at du sa spillestil, men ferdigheter. Jeg ler fortsatt av dem som mener at ferdighetene til Ronaldinhno og McDonald minner om hverandre.
JEg regner med at du mener at de to spillerne har mange av de samme sterke og svake sidene når du sier de er like i SPILLESTIL. Der kan jeg være enig. Men å bruke det som agrument for at McDonald er god nok for førstelaget blir jo bare for dumt. Selv er jeg mye av den samme spillertypen som Brian West, men det gjør likevel ikke at jeg er i nærheten av FFKs A-lag...
Til sist tar jeg meg det friheten å svare på noe av kritikken mot Holters. Korriger meg hvis du er uenig, Holters, men slik jeg ser det så velger vi å ta utgangspunkt i realitetene. Tror hverken du eller jeg håper McDonald mislykkes, men vi forholder oss til det faktum at han per dags dato ikke har noe å vise til som tilsier at han er god nok for førstelaget. Historien har dessuten gang på gang vist at det er et steg å gå fra å herje i 3.divisjon til å prestere på øverste nivå. (Bare minner om en del spillere som faktisk var med på opprykket fra første, men vi så jo hvordan vårsesongen var...)
Når det er sagt så har den samme historien vist at hvert år er det en eller flere unggutter som "slår til". Jeg tror hverken Holters eller jeg nekter for at det KAN bli McDonald eller Garro, og ingenting ville vel gledet oss mer. Jeg mener det bør få sine sjanser (og de kommer helt sikkert til å få det), men likevel mener jeg, per dags dato, at det blir helt bak mål å "regne med" disse unguttene som førstelagsspillere kommende sesong.
Håper ikke jeg var for frekk Holters, noe å legge til? ;)
Da har vi i det minste funnet ut at ordet ferdighet kan ha to betydninger.
Videre sier du at han aldri har vist noe som tilsvarer at han er god nok for førstelaget. Jeg er også av den oppfatning av at det å herje i 3.div ikke betyr at man er god nok for førstelaget, MEN hver_eneste_gang han har fått sjansen på A-laget har han overbevist og vist fotballferdigheter som vi ikke er vant til å se i Fredrikstad. Dette mener jeg bør være nok til at han bør få sjansen fra start. Generelt sett bør også de som imponerer mest på 2.laget få sjansen på A-laget, hvis ikke er vel hele hensikten med 2.lag borte?
Dessverre er det bare slik at på forsesongen er det bestandig noen som roser "kommende stjerner" opp i skyene.
I fjor var det enkelte som bl.a hevdet at Jørgen var super-talentet som ville slå til at FFK hadde den meste lovende squaden i TL, og at Hornseth var superkjøpet.
(der var ikke ajg).
Når man dristet seg til å motsi slike utsagn så ble man uthengt som "ikke supporter" " manglende kunnskap" osv.
Derfor Scheie slik er det bare.
Noen ønsker så mye at enkelte spillere skal slå til, derfor har de vansker for se motforestillinger.
:rolleyes::p
The future so bright I gotta wear shades
:cool:
Endel andre mente FFK hadde kjøpt katta i sekken, eller at det eneste han kunne var å springe fort og ikke noe annet.
Jeg vil ikke nevne navn på de som var negative til Brian West den gangen, men kan bare konstatere at noen av de samme navnene er de samme som nå er skeptiske til Garro og Mc Donald.
Alle må jo få lov til å synse et eller annet, men vi kan vel kanskje være enige om at på nåværende tidspunkt av sesongen, så blir det ikke annet enn synsing.
Realitene gjør vi klokt i å vente litt med.:D
FFK på toppen i 2005
Du var vel også en av de som hadde klokketro på Fallay, Momo, Pestisha, Hornseth, Jørgen P, Koskela og Stjerna også. Du kan ikke bare trekke frem den ene spilleren du treffer med! ;)
Det Brian West viste like etter han kom holdt rett og slett ikke mål det heller, men lite kunne man vite at han var så preget av skaden sin. Det var også først når han ble flyttet frem som spiss at han begynte å prestere. West ble faktisk hentet inn som høyreving.
Jeg synes uansett forskjellen er enormt stor fra en spiller som allerede hadde prestert i Major Soccer League, ble tatt ut på All-star teamet og i tillegg hadde flere landskamper og til to unggutter fra Costa Rica. Liten tvil om at begge har ferdigheter som FFK kan dra nytte av, men jeg er 100% overbevist om at ingen av disse starter 10. april. At de kan få noen innhopp i ny og ne håper jeg som alle andre, men det går nok en god stund ende får de er faste i FFKs startoppstilling.
Til slutt vil jeg bare føye til at A. Scheie er en fornuftig kar. ;)
Ansvarlig redaktør
Endel andre mente FFK hadde kjøpt katta i sekken, eller at det eneste han kunne var å springe fort og ikke noe annet.
Jeg vil ikke nevne navn på de som var negative til Brian West den gangen, men kan bare konstatere at noen av de samme navnene er de samme som nå er skeptiske til Garro og Mc Donald.
Jeg må bare spørre, er det meg eller Holters du sikter til? Følte meg litt angrepet der siden det i denne debatten kun er Holters og meg som har vært såkalt "skeptisk" (jeg kaller det realistisk) til Costa Rica guttene. I såfall så lurer jeg på hvor jeg skal ha sagt at FFK hadde kjøpt "katta i sekken" eller noe i den stilen. Det vil jeg nemlig ikke ha på meg....
Ellers så har vel Holters noen poeng i det han skriver over her, syns jeg... Opptil flere fornuftige personer her, Holters;) *hinthint*
I fjor, på omtrent samme tidspunkt som nå, hadde jeg selv + endel andre store forventninger til Brian West.
Hvis du ser når jeg ble medlem her så tror jeg vel at jeg er renvasket, uansett :p
Det var ikke deg jeg siktet til.
:D
Til Holters!
Hele den regla du kommer med har ikke jeg hatt klokketro på.
Av de du nevner, så hadde jeg i likhet med mange andre stor tro på Momo og Koskela.
De andre du nevner har ikke jeg hatt noe spesiell tro på. Det eneste jeg har ment om alle spillere er at de bør få lov til å vise hva de duger til før vi gir dem et negativt stempel.:confused:
FFK på toppen i 2005
MacDonald, I beleave!!
Lenge leve "hjørnet"!
Fredheim holm, av mange regnet som norges største fotballtalent, slår til i tippeligaen, så hvorfor skulle ikke macdonald, som faktisk scoret 10 mål eller no for juniorlaget, gjøre det samme? hehe.. blir bare for dumt..
Engasjert hovedtribunist!
Hadde ikke West A-landskamper for USA også.
Er vel ikke så vanskelig å være positiv til han da.
Derfor var det vel ingen i fjor ikke mente han hadde kvaliteter, men noen av oss var kanskje litt kritiske likevel.
Derfor West har vist sine kvaliteter, men har etter min mening fortsatt noe å arbeide med for å bli "superspilleren".
Den "superspilleren" mange av oss håper han vil bli, mens andre mener at han er det allerede.
Uansett USA A- lagsfotball kan vel ikke akkurat sammenlignes Cost Rica U fotball.
:rolleyes:
The future so bright I gotta wear shades:cool:
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 04 feb 05, 17:39
Endret: 04 feb 05, 17:41
Opprinnelig postet av Julekake
Hadde egentlig ikke tenkt til å blande meg inn i denne diskusjonen her, men jeg må bare gi min støtte til A.Scheie og Holters i denne saken. Det kommer så ufattelig mange dumme argumenter og sammenligninger her at jeg bare må le litt av dem. Hva har f.eks. fredheim holm, brian west m.fl. med costa rica guttane og gjøre?
Fredheim holm, av mange regnet som norges største fotballtalent, slår til i tippeligaen, så hvorfor skulle ikke macdonald, som faktisk scoret 10 mål eller no for juniorlaget, gjøre det samme? hehe.. blir bare for dumt..
Greit at du ikke har særlig tro på noen TL-suksess for Costa Rica boys neste år, men skjønner ikke hvorfor du blander argumenter til forskjellige personer i en og samme gryte og presenterer det som ett tåpelig argument, det syns hvertfall jeg blir for dumt! S-A #1 og S-A #78 er to forskjellige personer vettu Julekake.
Fredheim Holm ble regnet som et stort talent, selvom de fleste snakket om Braathen når de spilte sammen i Skeid. Poenget mitt er bare at ingen hadde vel forventet at han skulle være så god i TL. i en alder av 18 år. Da sier jeg ikke at MacDonald kommer til å slå til, men jeg sier at det kan skje, han har etter min mening potensiale til det. Jeg forventer ingenting av MacDonald neste år, men det dukker nye stjerneskudd opp i TL fra tid til annen og jeg tror at MacDonald kan bli neste sesongs stjerneskudd. Noen særlig saklig argumentasjon for det blir vanskelig å komme med, vi får bare vente å se.
Når det gjelder det med at du ikke skjønner hva f.eks. Brian West, Holm m.fl. har med MacDonald å gjøre. Det er jo naturlig å sammenligne spillere som har potensiale til å slå igjennom med spillere som har slått igjennom. Hvis du skal vurdere om en spiller er god nok for en liga, så er det jo en fordel å se på hvilke spillere som spiller i den ligaen. Men bortsett fra at de er fotballspillere i samme liga så har de vel ikke så mye med hverandre å gjøre.
Lenge leve "hjørnet"!
(Til dere som ikke gidder å lese lange innlegg, les i hvert fall det siste før sitatet fra dracula;))
Jeg synes ærlig talt du er litt på "bærtur", S-A #78. Dette er ikke et angrep på deg personlig, men når du kaller det julekake skriver for å gryte, så må jeg få lov til å si at, i mine øyne, dine argumenter her får meg til å tenke på en dårlig suppe bestående av ingredienser som ikke passer sammen.
For det første så har vel ikke Julekake sagt at han ikke har tro på Costa Rica guttene. Han har bare sagt at han er enig med Holters og meg og velger dermed å forholde seg til realitetene (les: Velger å ikke regne med guttene fra Costa Rica, men avskriver ikke at de KAN slå til) Mulig du synes han blander argumenter, men jeg tror nok han syns en del av argumentene her er like tåpelige enten de kommer fra deg eller andre…
Velvel, nok om Julekaka, hva er det egentlig du skriver? Du mener det er legitimt å sammenligne McDonald med Fredheim Holm. Aldersmessig er nok ikke det så galt. Det faktum at Fredheim Holm hadde spilt i 1.divisjon nevner du i en bisetning. Men er ikke det da en vesentlig forskjell? Erfaring fra 3.div v.s. erfaring fra 1.div? Vil det være riktig å sammenligne et talent med erfaring fra 1.div med et talent som har spilt juniorfotball og 3. div? (Må bare legge til at vi har EN førstedivisjon, mens det eksisterer 24 avdelinger i 3.div) Skal man sammenligne spillere så må man jo enten finne reelle sammenligningsobjekter eller se dem opp imot hverandre i spillsituasjon. Jeg mener i hvert fall at det blir helt feil å sammenligne Fredheim Holm sin første sesong i Tippeligaen med den kommende sesongen til MacDonald, rett og slett fordi de hadde/har helt forskjellig erfaring/bakgrunn.
Jeg mener det vil være mer reelt å sammenligne med Stian Johnsen. Da Johnsen kom til FFK som junior sa daværende FFK-trener Glenn Rostad følgende om ham: ”Jeg har aldri sett en spiller herje såpass på juniornivå noen gang.” Dette er ikke et argument for at MacDonald ender opp som Johnsen, men jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv. Som jeg tidligere i debatten ALLEREDE har påpekt (og som Julekake tydeligvis er enig i), er det alltid noen unggutter som slår til. Når du sier at dette KAN bli MacDonald, har verken Julekake eller jeg nektet for det. Men nå er det faktisk slik at alle klubbene i Tippeligaen har en eller flere unggutter de håper på…
Du sier også at ingen at forventet at Holm skulle slå til i Tippeligaen i en alder av 18 år. Det understreker jo bare det jeg i lang tid har prøvd å si om MacDonald!!!! Slik jeg ser det er det mange som forventer mer av MacDonald, enn det som ble forventet av Holm i fjor... Jeg synes dessuten det er urettferdig overfor MacDonald å ha altfor store (og til tider urealistiske) forventinger til ham. Det finnes nok dessverre flere eksempler på ”supertalenter” som ikke har slått til enn supertalenter som har blitt suksess
Til slutt et sitat fra dracula:
Opprinnelig postet av dracula
I fjor var det enkelte som bl.a hevdet at Jørgen var super-talentet som ville slå til at FFK hadde den meste lovende squaden i TL, og at Hornseth var superkjøpet.(der var ikke ajg).
Når man dristet seg til å motsi slike utsagn så ble man uthengt som "ikke supporter" " manglende kunnskap" osv.
Kaller det supportere med kunnskap jeg;)
Derfor mener jeg at det er tullete å samenligne fredheim holm med macdonald. Selvfølgelig ser jeg at gherland har potensiale, men det er fortsatt ikke i nærheten av hva fredheim holm eller andre i denne diskusjonen har hatt å vise til når de har kommet inn i denne serien.
Synes Macdonald er en veldig spennendes spiller, og en spillertype vi ikke har like av i FFK, så la oss bare si at vi alle håper Macdonald slår til, men at det ikke er så veldig sannsynlig at det skjer allerede i år.
Selv synes jeg det kunne være en god løsning å leid ham ut til f.eks moss, slik at han kunne utviklet seg videre på nest høyeste nivå. Dermed skaffer vi en av klubbens største talenter bedre matching, samt at vi slanker stallen, noe jeg har hørt skal være ønskelig.
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 05 feb 05, 23:12
Endret: 05 feb 05, 23:14
Fasitsvaret, eller så nærme det går ann å komme, vil vi helt sikkert få i løpet av sesongen 2005.
FFK på toppen i 2005
når de ikke beholdt Barret. da kunne vi brukt 2,5 mill på andre forsterkninger enn Berthelsen.
Det ser ut på dette tidspunktet at ledelsen fortsetter med røret fra i fjor.
Det er skremmende når de ikke kan hente flere forsterkninger i angrep før flere spillere slutter i klubben.
Vi får håpe at ikke Drillo var involvert i ovenvente valg.
Det er godt det er noe tid til serie start.
Drillo var med på å ta det avgjørende valget vedr. dette og det beviser vel med all tydelighet overfor alle skeptikerne til Costa Rica boys, at minst en av dem er påtenkt en plass i troppen i år. (antagelig begge, hvis West er ute med skade/karantene)
Når det gjelder forsterkninger, så er det vel ikke så rart at klubben først vil avklare hvem som skal slankes bort, før man går til anskaffelse av nye forsterkninger.
Det jobbes iherdig i FFK systemet nå med flere interessante ting, som kan få stor betydning når det gjelder forsterkninger.
Og tross alt, så er det enda god tid til 1. april, så det er vel ikke så veldig god grunn til å være så veldig bekymret, tomroar. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
I løpet av neste uke håper Frode Kværneng å ha landet avtalen om invetsterpoolen, her ligger det nok noen millioner til spillerkjøp. Kanskje
Terje Høili er en av investorene
Opprinnelig postet av A.Scheie
Jeg synes ærlig talt du er litt på "bærtur", S-A #78. Dette er ikke et angrep på deg personlig, men når du kaller det julekake skriver for å gryte, så må jeg få lov til å si at, i mine øyne, dine argumenter her får meg til å tenke på en dårlig suppe bestående av ingredienser som ikke passer sammen.
For det første så har vel ikke Julekake sagt at han ikke har tro på Costa Rica guttene. Han har bare sagt at han er enig med Holters og meg og velger dermed å forholde seg til realitetene (les: Velger å ikke regne med guttene fra Costa Rica, men avskriver ikke at de KAN slå til) Mulig du synes han blander argumenter, men jeg tror nok han syns en del av argumentene her er like tåpelige enten de kommer fra deg eller andre…
Velvel, nok om Julekaka, hva er det egentlig du skriver? Du mener det er legitimt å sammenligne McDonald med Fredheim Holm. Aldersmessig er nok ikke det så galt. Det faktum at Fredheim Holm hadde spilt i 1.divisjon nevner du i en bisetning. Men er ikke det da en vesentlig forskjell? Erfaring fra 3.div v.s. erfaring fra 1.div? Vil det være riktig å sammenligne et talent med erfaring fra 1.div med et talent som har spilt juniorfotball og 3. div? (Må bare legge til at vi har EN førstedivisjon, mens det eksisterer 24 avdelinger i 3.div) Skal man sammenligne spillere så må man jo enten finne reelle sammenligningsobjekter eller se dem opp imot hverandre i spillsituasjon. Jeg mener i hvert fall at det blir helt feil å sammenligne Fredheim Holm sin første sesong i Tippeligaen med den kommende sesongen til MacDonald, rett og slett fordi de hadde/har helt forskjellig erfaring/bakgrunn.
Jeg mener det vil være mer reelt å sammenligne med Stian Johnsen. Da Johnsen kom til FFK som junior sa daværende FFK-trener Glenn Rostad følgende om ham: ”Jeg har aldri sett en spiller herje såpass på juniornivå noen gang.” Dette er ikke et argument for at MacDonald ender opp som Johnsen, men jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv. Som jeg tidligere i debatten ALLEREDE har påpekt (og som Julekake tydeligvis er enig i), er det alltid noen unggutter som slår til. Når du sier at dette KAN bli MacDonald, har verken Julekake eller jeg nektet for det. Men nå er det faktisk slik at alle klubbene i Tippeligaen har en eller flere unggutter de håper på…
Du sier også at ingen at forventet at Holm skulle slå til i Tippeligaen i en alder av 18 år. Det understreker jo bare det jeg i lang tid har prøvd å si om MacDonald!!!! Slik jeg ser det er det mange som forventer mer av MacDonald, enn det som ble forventet av Holm i fjor... Jeg synes dessuten det er urettferdig overfor MacDonald å ha altfor store (og til tider urealistiske) forventinger til ham. Det finnes nok dessverre flere eksempler på ”supertalenter” som ikke har slått til enn supertalenter som har blitt suksess
Det jeg sa til Julekake var at han blandet argumenter fra meg og S-A#1, og da kalte jeg det for å blande argumenter fra oss i en og samme gryte, noe Julekake senere sa at han hadde gjort ved en feiltakelse i de sene natterstimer. Skjønner ikke helt at du bryr deg om det.
Jeg kan heller ikke se at Julekake har sagt at han ikke har tro på at Costa Rica boys skal slå til neste år, men ut i fra undertonen i innlegget hans, så anntok jeg det. Er fult mulig at jeg har tolket han feil der, men i så tilfelle så regner jeg med at Julekake sier i fra om det. Nok en gang så skjønner jeg ikke at du bryr deg om det.
Når det gjelder resten av innlegget så skjønner jeg at du bryr deg. :-) Skal prøve å klargjøre hva jeg mente med det jeg skrev. For det første så la jeg ikke så mye i den sammelingningen mellom Holm og MacDonald, det var mest for å poengtere at det går ann å slå til som 18 åring i TL. Vet ikke om det er så mange andre som har gjort det før Holm, men hvis det er det så kunne jeg liksågodt sammenlignet med dem, hvis du skjønner. Er helt enig i at det ikke er legitimt å sammenligne Holm(eller andre TL-spillere) med MacDonald på noe særlig dybere nivå, siden MacDonald aldri har spilt på noe høyere nivå enn 3 div. i Norge, så det har jeg aldri forsøkt på, og jeg syns ikke jeg har gitt uttrykk for noen særiøs sammenligning av de to spillerne heller(?) Det jeg derimot mener er at MacDonald har imponert stort på junior og 2.laget, og han har vist ekstreme ferdigheter i teknikk og hurtighet, noe som har ført til at flere vil se han på 1.laget, pluss at det virker som klubben har tro på denne spilleren. Derfor har jeg tro på at han kan slå til i TL neste sesong i en alder av 18 år, jeg tror ikke han vil dominere slik som Holm til tider gjorde i fjor, men tror han vil bite godt fra seg om han får sjansen. Er selvfølgelig klar over at det blir et veldig stort sprang for han hvis han skal slå til.
Nå er det helt riktig som Julekake og du(A.Scheie) sier at Holm hadde bevist at han holdt nivå i 1 div. allerede, så at hans suksess skal på noen som helst måte sannsynligjøre MacDonald`s gjennombrudd neste sesong er jeg helt enig i at blir veldig synsete argumentasjon, hvis det var slik min argumentasjon framstod. Nå syns jeg at det er veldig vanskelig å argumentere legitimt for MacDonalds gjennombrudd neste sesong, siden han ikke har fått noen sjanser på høyt nivå ennå er det veldig vanskelig å bedømme hans prestasjoner i forhold til TL-nivå, men jeg mener han har ferdigheter til å slå til om han får en fair sjanse. Det blir i hvertfall fryktelig spennende å se, for ingenting er vel mer morro enn at man får fram nye stjerneskudd!!:ffk:
Lenge leve "hjørnet"!
Først til S-A #78:
For å være helt ærlig så ventet jeg en reaksjon og fikk den. Når det gjelder Julekake og hans argumenter så skal jeg ta selvkritikk på at jeg brukte han som eksempel på mine egne meninger. Ettersom Julekake har beklaget seg (selv om jeg har mistanke om at han var en smule ironisk) så skal jeg legge meg flat for akkurat den kritikken. Det jeg ønsket å få fram var at JEG mener en del av sammenligningene her er totalt urelevante, enten vi snakker om West, Holm eller for den saks Ronaldinho.
Når det gjelder dette med gryter og suppe så var det rett og slett en språklig vri, som dessverre ble misforstått. Dette hadde ingenting med Julekake å gjøre, men siden du først dro inn kjøkkenutrykk så tenkte jeg at jeg kunne fortsette. (les: Hvis du kan kalle et innlegg for en gryte av argumenter, så mente jeg at jeg kunne kalle ditt for en suppe.) For å si det på en litt penere måte så synes jeg en del av de argumentene du brukte i dine to innlegg (før og etter Julekake) rett og slett snakket litt "mot seg selv (derav der språklige bildet med ingredienser som ikke passet sammen). Men som sagt, det er min mening og alle har lov til å ha sine argumenter. Uansett, hvis du misforstod hva jeg mente så skal jeg prøve å være mer klarere i språket ved en senere annledning; beklager.
Så til S-A #1:
Du skriver følgende:
"Julekake, A.Scheie,Dracula og Holters med flere bør forstå at temaet vedr. Mc Donald kun blir synsing, og at ingen, uanset hva man måtte mene, har noe fasitsvar på dette temaet enda."
I frykt for å bli misforstått så snakker jeg denne gangen KUN for meg selv. Har du lagt merke til at jeg inntil dette innlegget ikke har sagt noen ting om hva jeg personlig tror om MacDonald? (Min persnolige mening kommer mot slutten av dette innlegget) Jeg har hele veien prøvd å holde meg til realitetene og hva vi vet per dags dato, og mener derfor at det ikke blir synsing. Jeg har ALDRI skrevet noe hvorvidt JEG tror MacDonald slår til eller ikke. Jeg prøvd å holde meg til fakta, og har kun kritisert det at endel, i mine øyne, har urealistiske forventinger til guttene fra Costa Rica. Det er nettopp det som har vært målet ved min deltakelse i denne debatten, jeg prøver å sette ting litt i perspektiv... Det er greit med forhåpninger, men tidligere erfaring tilsier at det blir feil å FORVENTE mye, ut ifra den bakgrunnen guttene har.
Synes Tomroar peker på noe viktig vedrørende guttene fra Costa Rica, 14-15 beste og Wade Barret. Selv tror jeg (dette blir synsing) også at de er gode nok for stallen og at de vil forekomme ganske hyppig i troppen. Det at Wade måtte gå, handler nettopp om å ha plass til dem. På den måten kan de få sine sjanser og utvikle seg til å (forhåpentligvis) bli gode tippeligaspillere på sikt. Men det er faktisk en forskjell på å være god nok for troppen og det å være en viktig del av førsteelleveren. Mulig jeg har misforstått, men slik jeg har oppfattet det så mener nettopp en del at de er gode nok for startoppstillingen.
(NB! Mener ikke deg her Tomroar)
Jeg sitter med en følelse av å ha blitt stemplet som en av disse "skeptikerne" til guttene fra Costa Rica. Derfor vil jeg nå, for aller første gang her på forumet, komme med hva jeg selv tror (eller synsing som det goså kalles).
Først av alt så FORVENTER jeg ikke så mye av guttene kommende sesong. Men jeg FORVENTER av FFK at de skal få noen sjanser til "smake" på og vise seg frem på høyere nivå enn det de har gjort til nå. Selv håper og tror jeg det kan skje på A-laget til FFK, men dersom den sportslige ledelsen ikke mener de er gode nok ennå, så vil jeg heller se de utlånt til en førstedivisjonsklubb enn nok en sesong i 3.divisjon, rett og slett for erfaringens skyld).
Når det gjelder FORHÅPNINGER så er det litt større. Jeg har et reelt håp (er vel fortsatt synsing) om at minst en av dem kan gjøre noen gode opptredener, og kanskje en av dem kan få et aldri så lite gjennombrudd. Men om disse FORHÅPNINGENE blir innfridd eller ikke, der finner vi, som en del har nevnt, fasiten først et godt stykke ut i kommende sesong.
Har for øvrig MacDonald imponert så enormt på 2. laget? Han har da ikke utpekt seg som noen stjerne der heller. Ikke presterer han stabilt, men derimot glimter han tidvis til med ekstreme ferdigheter. Kanskje passer han bedre i et spill med høyere tempo og mindre knokkelkamper, men det argumentet har vi hørt fra Söderstjerna et par sesonger nå. I tillegg så peker vel den taktiske biten til MacDonald seg ut som en virkelig negativ side - han gjør til tider håpløse taktiske valg og veldig mye rart, men selvfølgelig: Dette kan læres! Dessverre tror jeg ikke det blir gjort frem til seriestart. Og er det noe som er viktig hos Drillo, så er det taktiske egenskaper.
Selv har jeg inntrykket av Garro som en mer potensiell klok midtbanemotor. Han er rolig i spillet sitt og skaffer seg lett rom, blant annet har han en mystisk egenskap ved ballmotattak som gjør at han lett skaffer seg mye rom.
Hvordan noen kan tro at disse spillerne, som ikke engang dominerer i 3. divisjon, skal gå rett inn og heve startelveren til FFK, forstår jeg rett og slett ikke. At dette derimot er spillere med talent og som kan bli nyttige på sikt, forstår jeg, men de har fortsatt mye å lære.
Husk: En middelmådighet som Håvard Sakariassen var meget, meget dominerende i 3. divisjon. Stian Johnsen var også et angrepsvåpen uten like i 2. divisjon og hadde vel omtrent halvparten av assistene til FFK. Det er et enormt sprang 3. til Tippeligaen.
Ansvarlig redaktør
Er forøvrig ganske enig med dine forventninger og forhåpninger til Costa Rica boys for neste sesong.
Lenge leve "hjørnet"!
However, after eight starts, FFK decided not to extend the Virginia Beach native`s loan, citing a change in direction - an official stance that Waxman disputes.
"They asked him if he wanted to stay, and he was like, `No thank you, I had a great time here, but it`s not where I want to stay.`"
"That`s why a contract was never offered."
"If Wade had told them, `Yes, I very much want to stay here.` - we believe we would have had a contract offer."
Barrett har for øvrig ifølge Yanks-abroad.com signert for sin tidligere klubb, San Jose.
Det gikk også rykter for en liten stund siden at FFK var ute etter en Amerikansk midtbanespiller, så kanskje vi får en overraskelse etter hvert.
Ansvarlig redaktør
Alt det du skriver blir ikke mere riktig eller realistisk, om du vil, i forhold til hvor mange ord eller setninger du bruker i dine innlegg.
Jeg må si jeg skjelden har sett så mange ord på trykk med så lite innhold, som du klarer å presentere her i denne tråden, A.Scheie. :confused:
Dette er i hvertfall mine siste ord i denne tråden. :D
FFK på toppen i 2005
Lenge leve "hjørnet"!
S-b #1:
Innleggende til A. Scheie er i alle fall mer berikende og interessant å lese enn ditt siste innlegg, som virkelig ikke tilførte noe til denne diskusjonen. :D
Helt ærlig: Tror du virkelig at MacDonald starter 10. April?
Ansvarlig redaktør
Denne uttalelsen fikk jeg i mail, den 19. juli 2004, fra den personen som på dette tidspunktet var best til å uttale seg om dette i FFK på dette tidspunktet.
Dette burde da bevise helt tydelig at FFK aldri hadde tenkt til å beholde Barret.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Holters
Det gikk også rykter for en liten stund siden at FFK var ute etter en Amerikansk midtbanespiller, så kanskje vi får en overraskelse etter hvert.
Harry H sa på Radio 1 fredag at FFK konsekvent sa høflig nei til ikke-EU-spillere som ble tilbudt av agenter, om det er fordi de har en spesiell i sikte eller fordi de ikke vil ha flere vites ikke...
- Egil Drillo Olsen.
Ansvarlig redaktør
:D:D
FFK på toppen i 2005
(Bare håper vi får opplyst riktig kamparena på fredrikstadfk.no en gang eller to i år...)
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914