Hvor mye skader tåler FFK
Derfor mener jeg at det er tullete å samenligne fredheim holm med macdonald. Selvfølgelig ser jeg at gherland har potensiale, men det er fortsatt ikke i nærheten av hva fredheim holm eller andre i denne diskusjonen har hatt å vise til når de har kommet inn i denne serien.
Synes Macdonald er en veldig spennendes spiller, og en spillertype vi ikke har like av i FFK, så la oss bare si at vi alle håper Macdonald slår til, men at det ikke er så veldig sannsynlig at det skjer allerede i år.
Selv synes jeg det kunne være en god løsning å leid ham ut til f.eks moss, slik at han kunne utviklet seg videre på nest høyeste nivå. Dermed skaffer vi en av klubbens største talenter bedre matching, samt at vi slanker stallen, noe jeg har hørt skal være ønskelig.
---------------------------
Engasjert hovedtribunist!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 05 feb 05, 23:12
Endret: 05 feb 05, 23:14
Fasitsvaret, eller så nærme det går ann å komme, vil vi helt sikkert få i løpet av sesongen 2005.
:D
FFK på toppen i 2005
når de ikke beholdt Barret. da kunne vi brukt 2,5 mill på andre forsterkninger enn Berthelsen.
Det ser ut på dette tidspunktet at ledelsen fortsetter med røret fra i fjor.
Det er skremmende når de ikke kan hente flere forsterkninger i angrep før flere spillere slutter i klubben.
Vi får håpe at ikke Drillo var involvert i ovenvente valg.
Det er godt det er noe tid til serie start.
Drillo var med på å ta det avgjørende valget vedr. dette og det beviser vel med all tydelighet overfor alle skeptikerne til Costa Rica boys, at minst en av dem er påtenkt en plass i troppen i år. (antagelig begge, hvis West er ute med skade/karantene)
Når det gjelder forsterkninger, så er det vel ikke så rart at klubben først vil avklare hvem som skal slankes bort, før man går til anskaffelse av nye forsterkninger.
Det jobbes iherdig i FFK systemet nå med flere interessante ting, som kan få stor betydning når det gjelder forsterkninger.
Og tross alt, så er det enda god tid til 1. april, så det er vel ikke så veldig god grunn til å være så veldig bekymret, tomroar. :D:ffk:
FFK på toppen i 2005
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
I løpet av neste uke håper Frode Kværneng å ha landet avtalen om invetsterpoolen, her ligger det nok noen millioner til spillerkjøp. Kanskje
Terje Høili er en av investorene
Opprinnelig postet av A.Scheie
Jeg synes ærlig talt du er litt på "bærtur", S-A #78. Dette er ikke et angrep på deg personlig, men når du kaller det julekake skriver for å gryte, så må jeg få lov til å si at, i mine øyne, dine argumenter her får meg til å tenke på en dårlig suppe bestående av ingredienser som ikke passer sammen.
For det første så har vel ikke Julekake sagt at han ikke har tro på Costa Rica guttene. Han har bare sagt at han er enig med Holters og meg og velger dermed å forholde seg til realitetene (les: Velger å ikke regne med guttene fra Costa Rica, men avskriver ikke at de KAN slå til) Mulig du synes han blander argumenter, men jeg tror nok han syns en del av argumentene her er like tåpelige enten de kommer fra deg eller andre…
Velvel, nok om Julekaka, hva er det egentlig du skriver? Du mener det er legitimt å sammenligne McDonald med Fredheim Holm. Aldersmessig er nok ikke det så galt. Det faktum at Fredheim Holm hadde spilt i 1.divisjon nevner du i en bisetning. Men er ikke det da en vesentlig forskjell? Erfaring fra 3.div v.s. erfaring fra 1.div? Vil det være riktig å sammenligne et talent med erfaring fra 1.div med et talent som har spilt juniorfotball og 3. div? (Må bare legge til at vi har EN førstedivisjon, mens det eksisterer 24 avdelinger i 3.div) Skal man sammenligne spillere så må man jo enten finne reelle sammenligningsobjekter eller se dem opp imot hverandre i spillsituasjon. Jeg mener i hvert fall at det blir helt feil å sammenligne Fredheim Holm sin første sesong i Tippeligaen med den kommende sesongen til MacDonald, rett og slett fordi de hadde/har helt forskjellig erfaring/bakgrunn.
Jeg mener det vil være mer reelt å sammenligne med Stian Johnsen. Da Johnsen kom til FFK som junior sa daværende FFK-trener Glenn Rostad følgende om ham: ”Jeg har aldri sett en spiller herje såpass på juniornivå noen gang.” Dette er ikke et argument for at MacDonald ender opp som Johnsen, men jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv. Som jeg tidligere i debatten ALLEREDE har påpekt (og som Julekake tydeligvis er enig i), er det alltid noen unggutter som slår til. Når du sier at dette KAN bli MacDonald, har verken Julekake eller jeg nektet for det. Men nå er det faktisk slik at alle klubbene i Tippeligaen har en eller flere unggutter de håper på…
Du sier også at ingen at forventet at Holm skulle slå til i Tippeligaen i en alder av 18 år. Det understreker jo bare det jeg i lang tid har prøvd å si om MacDonald!!!! Slik jeg ser det er det mange som forventer mer av MacDonald, enn det som ble forventet av Holm i fjor... Jeg synes dessuten det er urettferdig overfor MacDonald å ha altfor store (og til tider urealistiske) forventinger til ham. Det finnes nok dessverre flere eksempler på ”supertalenter” som ikke har slått til enn supertalenter som har blitt suksess
Det jeg sa til Julekake var at han blandet argumenter fra meg og S-A#1, og da kalte jeg det for å blande argumenter fra oss i en og samme gryte, noe Julekake senere sa at han hadde gjort ved en feiltakelse i de sene natterstimer. Skjønner ikke helt at du bryr deg om det.
Jeg kan heller ikke se at Julekake har sagt at han ikke har tro på at Costa Rica boys skal slå til neste år, men ut i fra undertonen i innlegget hans, så anntok jeg det. Er fult mulig at jeg har tolket han feil der, men i så tilfelle så regner jeg med at Julekake sier i fra om det. Nok en gang så skjønner jeg ikke at du bryr deg om det.
Når det gjelder resten av innlegget så skjønner jeg at du bryr deg. :-) Skal prøve å klargjøre hva jeg mente med det jeg skrev. For det første så la jeg ikke så mye i den sammelingningen mellom Holm og MacDonald, det var mest for å poengtere at det går ann å slå til som 18 åring i TL. Vet ikke om det er så mange andre som har gjort det før Holm, men hvis det er det så kunne jeg liksågodt sammenlignet med dem, hvis du skjønner. Er helt enig i at det ikke er legitimt å sammenligne Holm(eller andre TL-spillere) med MacDonald på noe særlig dybere nivå, siden MacDonald aldri har spilt på noe høyere nivå enn 3 div. i Norge, så det har jeg aldri forsøkt på, og jeg syns ikke jeg har gitt uttrykk for noen særiøs sammenligning av de to spillerne heller(?) Det jeg derimot mener er at MacDonald har imponert stort på junior og 2.laget, og han har vist ekstreme ferdigheter i teknikk og hurtighet, noe som har ført til at flere vil se han på 1.laget, pluss at det virker som klubben har tro på denne spilleren. Derfor har jeg tro på at han kan slå til i TL neste sesong i en alder av 18 år, jeg tror ikke han vil dominere slik som Holm til tider gjorde i fjor, men tror han vil bite godt fra seg om han får sjansen. Er selvfølgelig klar over at det blir et veldig stort sprang for han hvis han skal slå til.
Nå er det helt riktig som Julekake og du(A.Scheie) sier at Holm hadde bevist at han holdt nivå i 1 div. allerede, så at hans suksess skal på noen som helst måte sannsynligjøre MacDonald`s gjennombrudd neste sesong er jeg helt enig i at blir veldig synsete argumentasjon, hvis det var slik min argumentasjon framstod. Nå syns jeg at det er veldig vanskelig å argumentere legitimt for MacDonalds gjennombrudd neste sesong, siden han ikke har fått noen sjanser på høyt nivå ennå er det veldig vanskelig å bedømme hans prestasjoner i forhold til TL-nivå, men jeg mener han har ferdigheter til å slå til om han får en fair sjanse. Det blir i hvertfall fryktelig spennende å se, for ingenting er vel mer morro enn at man får fram nye stjerneskudd!!:ffk:
Lenge leve "hjørnet"!
Først til S-A #78:
For å være helt ærlig så ventet jeg en reaksjon og fikk den. Når det gjelder Julekake og hans argumenter så skal jeg ta selvkritikk på at jeg brukte han som eksempel på mine egne meninger. Ettersom Julekake har beklaget seg (selv om jeg har mistanke om at han var en smule ironisk) så skal jeg legge meg flat for akkurat den kritikken. Det jeg ønsket å få fram var at JEG mener en del av sammenligningene her er totalt urelevante, enten vi snakker om West, Holm eller for den saks Ronaldinho.
Når det gjelder dette med gryter og suppe så var det rett og slett en språklig vri, som dessverre ble misforstått. Dette hadde ingenting med Julekake å gjøre, men siden du først dro inn kjøkkenutrykk så tenkte jeg at jeg kunne fortsette. (les: Hvis du kan kalle et innlegg for en gryte av argumenter, så mente jeg at jeg kunne kalle ditt for en suppe.) For å si det på en litt penere måte så synes jeg en del av de argumentene du brukte i dine to innlegg (før og etter Julekake) rett og slett snakket litt "mot seg selv (derav der språklige bildet med ingredienser som ikke passet sammen). Men som sagt, det er min mening og alle har lov til å ha sine argumenter. Uansett, hvis du misforstod hva jeg mente så skal jeg prøve å være mer klarere i språket ved en senere annledning; beklager.
Så til S-A #1:
Du skriver følgende:
"Julekake, A.Scheie,Dracula og Holters med flere bør forstå at temaet vedr. Mc Donald kun blir synsing, og at ingen, uanset hva man måtte mene, har noe fasitsvar på dette temaet enda."
I frykt for å bli misforstått så snakker jeg denne gangen KUN for meg selv. Har du lagt merke til at jeg inntil dette innlegget ikke har sagt noen ting om hva jeg personlig tror om MacDonald? (Min persnolige mening kommer mot slutten av dette innlegget) Jeg har hele veien prøvd å holde meg til realitetene og hva vi vet per dags dato, og mener derfor at det ikke blir synsing. Jeg har ALDRI skrevet noe hvorvidt JEG tror MacDonald slår til eller ikke. Jeg prøvd å holde meg til fakta, og har kun kritisert det at endel, i mine øyne, har urealistiske forventinger til guttene fra Costa Rica. Det er nettopp det som har vært målet ved min deltakelse i denne debatten, jeg prøver å sette ting litt i perspektiv... Det er greit med forhåpninger, men tidligere erfaring tilsier at det blir feil å FORVENTE mye, ut ifra den bakgrunnen guttene har.
Synes Tomroar peker på noe viktig vedrørende guttene fra Costa Rica, 14-15 beste og Wade Barret. Selv tror jeg (dette blir synsing) også at de er gode nok for stallen og at de vil forekomme ganske hyppig i troppen. Det at Wade måtte gå, handler nettopp om å ha plass til dem. På den måten kan de få sine sjanser og utvikle seg til å (forhåpentligvis) bli gode tippeligaspillere på sikt. Men det er faktisk en forskjell på å være god nok for troppen og det å være en viktig del av førsteelleveren. Mulig jeg har misforstått, men slik jeg har oppfattet det så mener nettopp en del at de er gode nok for startoppstillingen.
(NB! Mener ikke deg her Tomroar)
Jeg sitter med en følelse av å ha blitt stemplet som en av disse "skeptikerne" til guttene fra Costa Rica. Derfor vil jeg nå, for aller første gang her på forumet, komme med hva jeg selv tror (eller synsing som det goså kalles).
Først av alt så FORVENTER jeg ikke så mye av guttene kommende sesong. Men jeg FORVENTER av FFK at de skal få noen sjanser til "smake" på og vise seg frem på høyere nivå enn det de har gjort til nå. Selv håper og tror jeg det kan skje på A-laget til FFK, men dersom den sportslige ledelsen ikke mener de er gode nok ennå, så vil jeg heller se de utlånt til en førstedivisjonsklubb enn nok en sesong i 3.divisjon, rett og slett for erfaringens skyld).
Når det gjelder FORHÅPNINGER så er det litt større. Jeg har et reelt håp (er vel fortsatt synsing) om at minst en av dem kan gjøre noen gode opptredener, og kanskje en av dem kan få et aldri så lite gjennombrudd. Men om disse FORHÅPNINGENE blir innfridd eller ikke, der finner vi, som en del har nevnt, fasiten først et godt stykke ut i kommende sesong.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Har for øvrig MacDonald imponert så enormt på 2. laget? Han har da ikke utpekt seg som noen stjerne der heller. Ikke presterer han stabilt, men derimot glimter han tidvis til med ekstreme ferdigheter. Kanskje passer han bedre i et spill med høyere tempo og mindre knokkelkamper, men det argumentet har vi hørt fra Söderstjerna et par sesonger nå. I tillegg så peker vel den taktiske biten til MacDonald seg ut som en virkelig negativ side - han gjør til tider håpløse taktiske valg og veldig mye rart, men selvfølgelig: Dette kan læres! Dessverre tror jeg ikke det blir gjort frem til seriestart. Og er det noe som er viktig hos Drillo, så er det taktiske egenskaper.
Selv har jeg inntrykket av Garro som en mer potensiell klok midtbanemotor. Han er rolig i spillet sitt og skaffer seg lett rom, blant annet har han en mystisk egenskap ved ballmotattak som gjør at han lett skaffer seg mye rom.
Hvordan noen kan tro at disse spillerne, som ikke engang dominerer i 3. divisjon, skal gå rett inn og heve startelveren til FFK, forstår jeg rett og slett ikke. At dette derimot er spillere med talent og som kan bli nyttige på sikt, forstår jeg, men de har fortsatt mye å lære.
Husk: En middelmådighet som Håvard Sakariassen var meget, meget dominerende i 3. divisjon. Stian Johnsen var også et angrepsvåpen uten like i 2. divisjon og hadde vel omtrent halvparten av assistene til FFK. Det er et enormt sprang 3. til Tippeligaen.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Er forøvrig ganske enig med dine forventninger og forhåpninger til Costa Rica boys for neste sesong.
Lenge leve "hjørnet"!
However, after eight starts, FFK decided not to extend the Virginia Beach native`s loan, citing a change in direction - an official stance that Waxman disputes.
"They asked him if he wanted to stay, and he was like, `No thank you, I had a great time here, but it`s not where I want to stay.`"
"That`s why a contract was never offered."
"If Wade had told them, `Yes, I very much want to stay here.` - we believe we would have had a contract offer."
Barrett har for øvrig ifølge Yanks-abroad.com signert for sin tidligere klubb, San Jose.
Det gikk også rykter for en liten stund siden at FFK var ute etter en Amerikansk midtbanespiller, så kanskje vi får en overraskelse etter hvert.
Ansvarlig redaktør
Alt det du skriver blir ikke mere riktig eller realistisk, om du vil, i forhold til hvor mange ord eller setninger du bruker i dine innlegg.
:D
Jeg må si jeg skjelden har sett så mange ord på trykk med så lite innhold, som du klarer å presentere her i denne tråden, A.Scheie. :confused:
Dette er i hvertfall mine siste ord i denne tråden. :D
FFK på toppen i 2005
Lenge leve "hjørnet"!
S-b #1:
Innleggende til A. Scheie er i alle fall mer berikende og interessant å lese enn ditt siste innlegg, som virkelig ikke tilførte noe til denne diskusjonen. :D
Helt ærlig: Tror du virkelig at MacDonald starter 10. April?
Ansvarlig redaktør
Denne uttalelsen fikk jeg i mail, den 19. juli 2004, fra den personen som på dette tidspunktet var best til å uttale seg om dette i FFK på dette tidspunktet.
Dette burde da bevise helt tydelig at FFK aldri hadde tenkt til å beholde Barret.
FFK på toppen i 2005
Opprinnelig postet av Holters
Det gikk også rykter for en liten stund siden at FFK var ute etter en Amerikansk midtbanespiller, så kanskje vi får en overraskelse etter hvert.
Harry H sa på Radio 1 fredag at FFK konsekvent sa høflig nei til ikke-EU-spillere som ble tilbudt av agenter, om det er fordi de har en spesiell i sikte eller fordi de ikke vil ha flere vites ikke...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Ansvarlig redaktør
:D:D
FFK på toppen i 2005
(Bare håper vi får opplyst riktig kamparena på fredrikstadfk.no en gang eller to i år...)
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914