Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvor mye skader tåler FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til: 31 jan 05, 12:17
Hei dere:
Dette med litt isvann i blodet.
Må bare si at innleggene til A.Scheie & Holters påpeker meget viktige forhold.
Forhold som mange av oss ihuga supportere glemmer, i forventningsrusen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 31 jan 05, 16:32
Endret: 31 jan 05, 16:33
Opprinnelig postet av jashin
Jeg tror Macdonald (og Garro) dro tilbake til Costa Rica tidlig på høsten ifjor. De spilte ihvertfall ikke hverken på junior- eller annetlaget utover høsten. Etter at de forsvant så tapte vel jr-laget nesten alle sine kamper. Det er nok grunnen til at de ikke spilte mot Viking. De var rett og slett ikke i landet.

Er meget mulig at guttene fra Costa Rica hadde dratt hjem, men det beviser vel egentlig min påstand? Hvis McDonald hadde vært så god som noen skal ha det til (les: NESTEN like god som Brian West), så kan jeg umulig tenke meg at en klubb som kjemper for å redde plassen i Tippeligaen hadde sendt ham på ferie midt i serieinnspurten. Eller..? (Vi har alle sett at Brian er utsatt for skader og en skade kunne jo åpna døren for McDonald)

Når det gjelder juniorlaget og tapte kamper så er det en annen viktig ting å være klar over. Lag med veldig gode unggutter som Lyn, Skeid, Lillestrøm, Enga og Kongsvinger stilte nok med betraktelig sterkere juniorlag utover høsten enn det de gjorde på våren, rett og slett fordi da var det mer på spill. Ingen av FFKs juniorer ble i løpet av sesongen matchet på samme nivå som en del av unguttene til de nevnte lagene. Tror nok det har en del å si...

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 31 jan 05, 23:19
Når det gjelder juniorlaget, så vil jeg minne om at Mc Donald ble toppscorer med 8 mål, tiltross for at han bare spillte 10 kamper.

I forhold til antall spillte minutter, så scoret han tre ganger så ofte som det Ringberg gjorde med sine 11 mål i Tippeligaen.

Men selvfølgelig så er avstanden stor fra junior til tippeligaen, men alikevel er jeg overbevist om at Mc Donald vil markere seg sterkt i tippeligaen 2005. :D

FFK på toppen i 2005

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 01 feb 05, 00:37
Jeg tror ikke det at de ble sendt hjem ,hadde noe med om de var gode nok for førsteelveren eller ikke å gjøre. Har en mistanke om at det her handler om norsk lov og regler for opphold for folk utenfor EU uten at jeg vet noe helt konkret om det. Kanskje noen i FFKs ledelse kan komme på banen med opplysninger om dette. Det må jo være en eller annen grunn til at de dro hjem til Costa Rica.

Hvorvidt de andre jr-lagene ble styrket utover høsten vet jeg ikke noe om, men det er helt klart at FFKs jr-lag ble svekket.

Å påstå at Macdonald er like god som West er nok å dra det litt langt. Jeg tviler sterkt på at han vil få fast plass i startelveren, men jeg håper han får en del innhopp. Jeg er nok uenig med deg der Snæbb#1 men ingenting skulle glede meg mer enn om jeg tok feil. Jeg tror det er mer sansynlig at han blir leid ut til en annen klubb etter hvert. Særlig hvis FFK skulle slite tungt denne våren også slik at de må ut på markedet for å skaffe forsterkninger til sommeren.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 01 feb 05, 04:09
A.Scheie:

Hvis du ikke ser at han ligner på Ronaldinho i SPILLESTILEN kan du ikke ha mye greie på fotball. (hvis du har sett macdonald spille i det hele tatt da..) Jeg sier selvsagt ikke at han er like god som ronaldinho, men han er samme type spiller, med andre ord passer han best på venstreving!

Holters:

Det er nettopp det du skriver som jeg reagerer på. JEG SYNES at du er i overkant negativ til macdonald nettopp fordi du sier at du er rimelig sikker på at han ikke er god nok for startelleveren. JEG MENER at han er god nok/bør få sjansen fra start. Du mener ditt, jeg mener mitt, og vi må godta hverandres meninger (akkurat det har vi vel diskutert nok tidligere...;))

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 01 feb 05, 19:38
Endret: 01 feb 05, 19:46
Aller først, uten at vi skal bli for personlige; jeg velger å tro jeg har brukbar peiling både på fotball, Ajg, samt det og ordlegge meg. Dette er ikke noe jeg påstår selv, men viser til hva slags tilbakemeldinger jeg har fått på innleggene en del av innleggene mine det siste året.

Opprinnelig postet av ajg
Mac Donald er meget lik Ronaldinho i spillestil og ferdigheter (og utseende).

Opprinnelig postet av A.Scheie
Når det gjelder argumenter om at McDonald minner om Ronaldinho i ferdigheter, bare ler jeg...

Opprinnelig postet av ajg
Hvis du ikke ser at han ligner på Ronaldinho i SPILLESTILEN kan du ikke ha mye greie på fotball.

Ser du forskjellen på det du skriver? Jeg kritiserte ikke at du sa spillestil, men ferdigheter. Jeg ler fortsatt av dem som mener at ferdighetene til Ronaldinhno og McDonald minner om hverandre.

JEg regner med at du mener at de to spillerne har mange av de samme sterke og svake sidene når du sier de er like i SPILLESTIL. Der kan jeg være enig. Men å bruke det som agrument for at McDonald er god nok for førstelaget blir jo bare for dumt. Selv er jeg mye av den samme spillertypen som Brian West, men det gjør likevel ikke at jeg er i nærheten av FFKs A-lag...

Til sist tar jeg meg det friheten å svare på noe av kritikken mot Holters. Korriger meg hvis du er uenig, Holters, men slik jeg ser det så velger vi å ta utgangspunkt i realitetene. Tror hverken du eller jeg håper McDonald mislykkes, men vi forholder oss til det faktum at han per dags dato ikke har noe å vise til som tilsier at han er god nok for førstelaget. Historien har dessuten gang på gang vist at det er et steg å gå fra å herje i 3.divisjon til å prestere på øverste nivå. (Bare minner om en del spillere som faktisk var med på opprykket fra første, men vi så jo hvordan vårsesongen var...)

Når det er sagt så har den samme historien vist at hvert år er det en eller flere unggutter som "slår til". Jeg tror hverken Holters eller jeg nekter for at det KAN bli McDonald eller Garro, og ingenting ville vel gledet oss mer. Jeg mener det bør få sine sjanser (og de kommer helt sikkert til å få det), men likevel mener jeg, per dags dato, at det blir helt bak mål å "regne med" disse unguttene som førstelagsspillere kommende sesong.

Håper ikke jeg var for frekk Holters, noe å legge til? ;)

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 01 feb 05, 22:29
Endret: 01 feb 05, 22:35
Altså, her har det oppstått en misforståelse. Da jeg skrev at MacDonald ligner på Ronaldinho i ferdigheter, mente jeg at de to har mange av de samme ferdighetene (eller sterke og svake sider om du vil), men Ronaldinho er selvsagt på et mye høyere nivå. Du oppfattet det tydeligvis som at jeg mente at begge har like GODE ferdigheter (altså er like gode), men det jeg mente var altså at begge har DE SAMME ferdighetene (altså samme TYPE ferdigheter, men ikke på samme nivå).

Da har vi i det minste funnet ut at ordet ferdighet kan ha to betydninger.

Videre sier du at han aldri har vist noe som tilsvarer at han er god nok for førstelaget. Jeg er også av den oppfatning av at det å herje i 3.div ikke betyr at man er god nok for førstelaget, MEN hver_eneste_gang han har fått sjansen på A-laget har han overbevist og vist fotballferdigheter som vi ikke er vant til å se i Fredrikstad. Dette mener jeg bør være nok til at han bør få sjansen fra start. Generelt sett bør også de som imponerer mest på 2.laget få sjansen på A-laget, hvis ikke er vel hele hensikten med 2.lag borte?

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

jashin

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 04

Lagt til: 02 feb 05, 11:39
Du var ikke frekk Scheie. Du summerte stort sett det jeg også mener.

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 05, 12:16
A.Scheie du er ikke frekk.
Dessverre er det bare slik at på forsesongen er det bestandig noen som roser "kommende stjerner" opp i skyene.
I fjor var det enkelte som bl.a hevdet at Jørgen var super-talentet som ville slå til at FFK hadde den meste lovende squaden i TL, og at Hornseth var superkjøpet.
(der var ikke ajg).
Når man dristet seg til å motsi slike utsagn så ble man uthengt som "ikke supporter" " manglende kunnskap" osv.
Derfor Scheie slik er det bare.
Noen ønsker så mye at enkelte spillere skal slå til, derfor har de vansker for se motforestillinger.
:rolleyes::p
The future so bright I gotta wear shades
:cool:

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 05, 13:07
I fjor, på omtrent samme tidspunkt som nå, hadde jeg selv + endel andre store forventninger til Brian West.

Endel andre mente FFK hadde kjøpt katta i sekken, eller at det eneste han kunne var å springe fort og ikke noe annet.
Jeg vil ikke nevne navn på de som var negative til Brian West den gangen, men kan bare konstatere at noen av de samme navnene er de samme som nå er skeptiske til Garro og Mc Donald.

Alle må jo få lov til å synse et eller annet, men vi kan vel kanskje være enige om at på nåværende tidspunkt av sesongen, så blir det ikke annet enn synsing.
Realitene gjør vi klokt i å vente litt med.:D

FFK på toppen i 2005

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 02 feb 05, 13:22
S-b #1:
Du var vel også en av de som hadde klokketro på Fallay, Momo, Pestisha, Hornseth, Jørgen P, Koskela og Stjerna også. Du kan ikke bare trekke frem den ene spilleren du treffer med! ;)

Det Brian West viste like etter han kom holdt rett og slett ikke mål det heller, men lite kunne man vite at han var så preget av skaden sin. Det var også først når han ble flyttet frem som spiss at han begynte å prestere. West ble faktisk hentet inn som høyreving.

Jeg synes uansett forskjellen er enormt stor fra en spiller som allerede hadde prestert i Major Soccer League, ble tatt ut på All-star teamet og i tillegg hadde flere landskamper og til to unggutter fra Costa Rica. Liten tvil om at begge har ferdigheter som FFK kan dra nytte av, men jeg er 100% overbevist om at ingen av disse starter 10. april. At de kan få noen innhopp i ny og ne håper jeg som alle andre, men det går nok en god stund ende får de er faste i FFKs startoppstilling.

Til slutt vil jeg bare føye til at A. Scheie er en fornuftig kar. ;)

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 05, 19:44
Endret: 02 feb 05, 19:46
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1

Endel andre mente FFK hadde kjøpt katta i sekken, eller at det eneste han kunne var å springe fort og ikke noe annet.
Jeg vil ikke nevne navn på de som var negative til Brian West den gangen, men kan bare konstatere at noen av de samme navnene er de samme som nå er skeptiske til Garro og Mc Donald.

Jeg må bare spørre, er det meg eller Holters du sikter til? Følte meg litt angrepet der siden det i denne debatten kun er Holters og meg som har vært såkalt "skeptisk" (jeg kaller det realistisk) til Costa Rica guttene. I såfall så lurer jeg på hvor jeg skal ha sagt at FFK hadde kjøpt "katta i sekken" eller noe i den stilen. Det vil jeg nemlig ikke ha på meg....

Ellers så har vel Holters noen poeng i det han skriver over her, syns jeg... Opptil flere fornuftige personer her, Holters;) *hinthint*

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 02 feb 05, 19:50
Opprinnelig postet av Snæbbussaristokrat 1
I fjor, på omtrent samme tidspunkt som nå, hadde jeg selv + endel andre store forventninger til Brian West.

Hvis du ser når jeg ble medlem her så tror jeg vel at jeg er renvasket, uansett :p

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 03 feb 05, 17:20
Du har helt rett, A.Scheie.
Det var ikke deg jeg siktet til.
:D
Til Holters!
Hele den regla du kommer med har ikke jeg hatt klokketro på.
Av de du nevner, så hadde jeg i likhet med mange andre stor tro på Momo og Koskela.
De andre du nevner har ikke jeg hatt noe spesiell tro på. Det eneste jeg har ment om alle spillere er at de bør få lov til å vise hva de duger til før vi gir dem et negativt stempel.:confused:

FFK på toppen i 2005

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 03 feb 05, 23:05
Man kan vel ikke regne med at Costa Rica gutta skal slå til allerede neste år, men de har jo helt klart potensiale. I fjor slo Daniel Fredheim Holm til for Vålerenga i en alder av 18 år. Nå hadde riktignok han erfaring fra 1 div. med Skeid, men jeg har en følelse av at MacDonald kan bli en like stor hit for FFK neste sesong. Det er jo selvfølgelig en ønsketenkning, men noen ganger dukker det opp slike "wonderboys" og kanskje MacDonald er en slik en?

MacDonald, I beleave!!

Lenge leve "hjørnet"!

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 04 feb 05, 01:48
Hadde egentlig ikke tenkt til å blande meg inn i denne diskusjonen her, men jeg må bare gi min støtte til A.Scheie og Holters i denne saken. Det kommer så ufattelig mange dumme argumenter og sammenligninger her at jeg bare må le litt av dem. Hva har f.eks. fredheim holm, brian west m.fl. med costa rica guttane og gjøre?

Fredheim holm, av mange regnet som norges største fotballtalent, slår til i tippeligaen, så hvorfor skulle ikke macdonald, som faktisk scoret 10 mål eller no for juniorlaget, gjøre det samme? hehe.. blir bare for dumt..

Engasjert hovedtribunist!

dracula

Landslagsspiller

Lagt til: 04 feb 05, 12:53
Mye rart skal en høre.:rolleyes:
Hadde ikke West A-landskamper for USA også.
Er vel ikke så vanskelig å være positiv til han da.
Derfor var det vel ingen i fjor ikke mente han hadde kvaliteter, men noen av oss var kanskje litt kritiske likevel.
Derfor West har vist sine kvaliteter, men har etter min mening fortsatt noe å arbeide med for å bli "superspilleren".
Den "superspilleren" mange av oss håper han vil bli, mens andre mener at han er det allerede.
Uansett USA A- lagsfotball kan vel ikke akkurat sammenlignes Cost Rica U fotball.
:rolleyes:

The future so bright I gotta wear shades:cool:

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 04 feb 05, 17:39
Endret: 04 feb 05, 17:41
Opprinnelig postet av Julekake
Hadde egentlig ikke tenkt til å blande meg inn i denne diskusjonen her, men jeg må bare gi min støtte til A.Scheie og Holters i denne saken. Det kommer så ufattelig mange dumme argumenter og sammenligninger her at jeg bare må le litt av dem. Hva har f.eks. fredheim holm, brian west m.fl. med costa rica guttane og gjøre?

Fredheim holm, av mange regnet som norges største fotballtalent, slår til i tippeligaen, så hvorfor skulle ikke macdonald, som faktisk scoret 10 mål eller no for juniorlaget, gjøre det samme? hehe.. blir bare for dumt..

Greit at du ikke har særlig tro på noen TL-suksess for Costa Rica boys neste år, men skjønner ikke hvorfor du blander argumenter til forskjellige personer i en og samme gryte og presenterer det som ett tåpelig argument, det syns hvertfall jeg blir for dumt! S-A #1 og S-A #78 er to forskjellige personer vettu Julekake.

Fredheim Holm ble regnet som et stort talent, selvom de fleste snakket om Braathen når de spilte sammen i Skeid. Poenget mitt er bare at ingen hadde vel forventet at han skulle være så god i TL. i en alder av 18 år. Da sier jeg ikke at MacDonald kommer til å slå til, men jeg sier at det kan skje, han har etter min mening potensiale til det. Jeg forventer ingenting av MacDonald neste år, men det dukker nye stjerneskudd opp i TL fra tid til annen og jeg tror at MacDonald kan bli neste sesongs stjerneskudd. Noen særlig saklig argumentasjon for det blir vanskelig å komme med, vi får bare vente å se.

Når det gjelder det med at du ikke skjønner hva f.eks. Brian West, Holm m.fl. har med MacDonald å gjøre. Det er jo naturlig å sammenligne spillere som har potensiale til å slå igjennom med spillere som har slått igjennom. Hvis du skal vurdere om en spiller er god nok for en liga, så er det jo en fordel å se på hvilke spillere som spiller i den ligaen. Men bortsett fra at de er fotballspillere i samme liga så har de vel ikke så mye med hverandre å gjøre.

Lenge leve "hjørnet"!

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 05 feb 05, 19:10
Beklager at jeg blandet sammen dere snæbbusser. leste nok igjennom litt for fort. DEt var sent på kvelden vettu. Skal skjerpe meg på det området i fremtiden jeg.:)

Engasjert hovedtribunist!

A.Scheie

Landslagsspiller

Lagt til: 05 feb 05, 20:34
Endret: 05 feb 05, 20:42
Ettersom jeg ikke ble oppfattet som frekk sist, tar jeg nok en gang sjansen på å ta en annen på forumet i forsvar;)
(Til dere som ikke gidder å lese lange innlegg, les i hvert fall det siste før sitatet fra dracula;))

Jeg synes ærlig talt du er litt på "bærtur", S-A #78. Dette er ikke et angrep på deg personlig, men når du kaller det julekake skriver for å gryte, så må jeg få lov til å si at, i mine øyne, dine argumenter her får meg til å tenke på en dårlig suppe bestående av ingredienser som ikke passer sammen.

For det første så har vel ikke Julekake sagt at han ikke har tro på Costa Rica guttene. Han har bare sagt at han er enig med Holters og meg og velger dermed å forholde seg til realitetene (les: Velger å ikke regne med guttene fra Costa Rica, men avskriver ikke at de KAN slå til) Mulig du synes han blander argumenter, men jeg tror nok han syns en del av argumentene her er like tåpelige enten de kommer fra deg eller andre…

Velvel, nok om Julekaka, hva er det egentlig du skriver? Du mener det er legitimt å sammenligne McDonald med Fredheim Holm. Aldersmessig er nok ikke det så galt. Det faktum at Fredheim Holm hadde spilt i 1.divisjon nevner du i en bisetning. Men er ikke det da en vesentlig forskjell? Erfaring fra 3.div v.s. erfaring fra 1.div? Vil det være riktig å sammenligne et talent med erfaring fra 1.div med et talent som har spilt juniorfotball og 3. div? (Må bare legge til at vi har EN førstedivisjon, mens det eksisterer 24 avdelinger i 3.div) Skal man sammenligne spillere så må man jo enten finne reelle sammenligningsobjekter eller se dem opp imot hverandre i spillsituasjon. Jeg mener i hvert fall at det blir helt feil å sammenligne Fredheim Holm sin første sesong i Tippeligaen med den kommende sesongen til MacDonald, rett og slett fordi de hadde/har helt forskjellig erfaring/bakgrunn.

Jeg mener det vil være mer reelt å sammenligne med Stian Johnsen. Da Johnsen kom til FFK som junior sa daværende FFK-trener Glenn Rostad følgende om ham: ”Jeg har aldri sett en spiller herje såpass på juniornivå noen gang.” Dette er ikke et argument for at MacDonald ender opp som Johnsen, men jeg prøver bare å sette ting litt i perspektiv. Som jeg tidligere i debatten ALLEREDE har påpekt (og som Julekake tydeligvis er enig i), er det alltid noen unggutter som slår til. Når du sier at dette KAN bli MacDonald, har verken Julekake eller jeg nektet for det. Men nå er det faktisk slik at alle klubbene i Tippeligaen har en eller flere unggutter de håper på…

Du sier også at ingen at forventet at Holm skulle slå til i Tippeligaen i en alder av 18 år. Det understreker jo bare det jeg i lang tid har prøvd å si om MacDonald!!!! Slik jeg ser det er det mange som forventer mer av MacDonald, enn det som ble forventet av Holm i fjor... Jeg synes dessuten det er urettferdig overfor MacDonald å ha altfor store (og til tider urealistiske) forventinger til ham. Det finnes nok dessverre flere eksempler på ”supertalenter” som ikke har slått til enn supertalenter som har blitt suksess

Til slutt et sitat fra dracula:

Opprinnelig postet av dracula
I fjor var det enkelte som bl.a hevdet at Jørgen var super-talentet som ville slå til at FFK hadde den meste lovende squaden i TL, og at Hornseth var superkjøpet.(der var ikke ajg).
Når man dristet seg til å motsi slike utsagn så ble man uthengt som "ikke supporter" " manglende kunnskap" osv.

Kaller det supportere med kunnskap jeg;)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914