FFK legger om til 4-5-1???
Jeg begynner å bli mer og mer skeptisk til det som ble sagt når han tok over i ffk,at han skal vidreutvikle stilen til eggen,det er stikk motsatt av det som blir uttalt nå. Er ffk på vei til å spille ham kam fotball?gørr kjedlig og lange baller?effektivt er det vel,men ikke særlig publikumsunderholdende. Jeg håper virkelig ikke at dette skjer.
Hele linken er her Ikke avvisende til 4-5-1
---------------------------
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Men personlig er jeg tilhenger av 4-4-2, det skal sies.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
4-5-1 behøver absolutt ikke resultere i mer defensiv eller gørr kjedelig fotball i forhold 4-4-2.
Det er andre ting som har mye større betydning enn disse tallkombinasjonene.
Som feks. hvilke spillertyper laget har, hvor høyt man legger presset, hvordan man overrumpler motstanderlaget og får det i ubalanse osv. osv.
Dessuten er forskjellen på 4-5-1 og 4-3-3 minimal og 4-3-3 blir jo regnet som et mer offensivt spillemønster enn 4-4-2. :D
FFK på toppen i 2005
Tydelig at vi er ganske enig, og begge skrev vi kl. 01.17:D
FFK på toppen i 2005
Men ska vente med Dommen til serien starter:D
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Jeg tror ihvertfall ikke at Markus er mannen til jobben, for det gikk _ikke_ særlig bra når Eggen prøvde seg på drillopassninger i våres.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Hvis vi skal begynne med 4-5-1 og god gammal drillo-pasning, hvem skal være target-man. Er det en ny spiller på blokka?
Jostein Flo :rolleyes:
Hvis FFK begynner å spille sånn alle mann i forsvar fotball og det meste går ut på å ødelegge for motstanderen og ikke spille selv spyr jeg!!!
Men det går nok bra.. eller noe.. :)
Derfor kan 4-5-1 være mer offensivt enn 4-4-2 men også det motsatte.
Er likevel "engstelig" med erindringer om "tidligere Drillo-stil" at dette ikke kan bli noe vakkert syn.
Håper selvsagt at jeg ikke har rett.
Drillo har vel foresten også uttalt etter han kom til :ffk: noe i retningen at 1-0 er bedre enn 4-3. At fotball ikke er underholdning , men lidenskap. Husker forhåpntlig feil , ang. dette. Holters/Costanza kan sikkert hjelpe meg dette det siste.
Ps "Stenhard" frykter ikke Drillo, men er skeptisk til hans "tidligere " filosofi.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
- Men de må gjøre noe, og det kommer til å koste en del. Jeg tror også at litt mer kynisk, forsiktig og gjerrig fotball er veien å gå. Fredrikstad har ikke det beste spillermateriellet i tippeligaen nemlig.
Offensiv fotball med vingspill har tidligere vært synonymt med Fredrikstad Fotballklubb. Knut Torbjørn Eggen har bygget videre på denne filosofien. Det er flott å se på, men seirene uteblir.
- Den morsomste fotballen for folk i Fredrikstad er faktisk at Fredrikstad vinner fotballkamper - ikke måten de gjør det på. Så enkelt er det, avslutter Drillo.
Les mer her, dracula.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!
Så til deg dracula, jeg forstår ikke skepsisen din. Er det noen tvil om at vi har Tippeligaens mest spennende og merriterte trener? Jeg for min del merker det kribler i kroppen. Ser kun positivt på trenerskiftet. Ingen kritikk til Eggen, men blir ett nummer mindre enn Drillo.
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av dracula
Takk til Holters, for nyttig korrigering eller henvisning.
Likevel det jeg etterlyste var en seinere uttalse , men pytt pytt.
Holters: Hey! Det var ingen korrigering. Bare det nærmeste jeg fant en slik uttalelse i farta! ;)
moderator/Holters: ok, beklager så mye. Jeg klarte å trykke på "rediger" i stedet for "sitér"! :(
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Selv har jeg troa på Drillo! ;)
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av stenhard
Må få minne om at Drillo tok det norske landslaget inn blandt topp 5 på fifa-rankingen. Topp 5!
Faktisk var Norge nr. 2 på denne rankingen hele 3 ganger...! (Oktober `93, og mener at det også var Juli og August `94). En fantastisk prestasjon, og i fotballen er det faktisk kun resultater som skriver historien...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Jeg er så enig med deg, stenhard!
Jeg for min del har hatt mageknip helt siden Drillo ble ansatt, og kroppen vibrerer så mye i spenning, at jeg inntil nå har gått ned 9 kilo.
Ikke fordi jeg er så bekymret for vekttapet, men det er jo hele 82 dager igjen til seriestart.
Det virker veldig lenge. :D
FFK på toppen i 2005
En av fotballens største, men usanne myter, er dette med spillestil og formasjoner.
Lagets FORMASJON er, som andre har sagt før meg, bare tallkombinasjoner som ikke beskriver annet enn spillernes utgangsposisjoner på banen.
SPILLESTIL har ingenting med formasjonen å gjøre. Spillestilen omhandler hvordan laget ønsker å spille. Det kan f.eks. dreie seg om man ønsker å bruke korte pasninger eller lange pasninger, gjennombruddshissig, gjennom midten, på vingene, offensivt, defensivt o.s.v.
Tenerens FILOSOFI har litt med spillestil å gjøre, men er ikke helt det samme. Filosofien er trenerens tanker om hvordan han ideelt sett ønsker at laget sitt skal spille. En trener kan ha en filosofi, men at denne ikke passer med det spillermaterialet han har. De gode trenerne er gjerne de som har en klar filosofi, men klarer å tilpasse spillestilen ut etter hva slags spillere han har til rådighet.
Det er nettopp det Drillo gjorde med Norge. Ut ifra filosofi er Drillo kanskje Norges mest misforståtte fotballtrener. Drillo er ikke opptatt av langpasninger, men av GJENNOMBRUDDSHISSIGHET! Samtidig skal den defensive organiseringen være god. Dersom han hadde hatt spillermaterialet til det, vil han spilt ganske likt Arsenal. Men hvis man bytter ut Henry, Pires og Viera med Flo, Mini og Leo så skjønner vel de fleste at det er forskjell i ferdigheter. Det Drillo gjorde med landslaget var å skape gull av gråstein - rett og slett.
"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"
Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...
Det du skriver er helt korrekt selvfølgelig.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Jeg håper og tror Drillo er rett mann for Fredrikstad. I tillegg ligger det nok en del prestisje i dette for landets mest meriterte fotballprofessor.
Ansvarlig redaktør
Moro at vi er litt enige også, Holters;) Men som sagt, uten engasjement er ikke fotball noe som helst! Stå på gutter!!
Opprinnelig postet av A.Scheie
Moro at vi er litt enige også, Holters;) Men som sagt, uten engasjement er ikke fotball noe som helst! Stå på gutter!!
Tror eeegentlig ikke vi er så uenige vi heller... (Akkurat som s-b#1). Jeg var i alle fall veldig enig i det du skrev i en annen tråd også. Du får nok et svar skal du se! ;)
Engasjement er bra! Du kunne ikke tenke deg å bidra med noe her på siden? Er du interessert, så si ifra og jeg sender deg en mail.
Ansvarlig redaktør
Må bare ta av meg hatten og gratulere med et utrolig godt innlegg og en enkel og grei beskrivelse av hva dette tema dreier seg om.
Håper mange av de som er skeptiske til Drillo og som stadig henger seg opp i bla. tallkombinasjoner har lest det du skriver, :D
:D
FFK på toppen i 2005
Hvis landslaget (Drillos) med Bratseth, R. Johnsen, Berg, Bohinen, Rekdal, Solbakken, Fjørtoft og Myggen. var gråstein, hva er dagens FFK-lag da?
Uansett tror jeg neppe vi kommer til å slå mye langt. Med dagens spillere vil det være å gi bort ballen. Omtrent som landslaget under Semb.
La oss selge hele laget!!
Norge var nesten på toppen av verdensstatistikken under Drillos ledelse og ble derfor bedømt i forhold til de beste landslagene i verden, og i det forholdet var de spillerne du nevner "gråstein" all sammen.
FFK må bedømmes i forhold til de beste lagene i Norge, så det finnes nok forløpig endel "gråstein" i dagens FFK tropp også. :D
FFK på toppen i 2005
Håper ikke du redigerte bort min "skepsis" til Drillo som klubbtrenere med vilje Holters:p ( just kiddin`).
Skepsisen der enda tiltross
for innlegget til A.Scheie. Godt som vanlig, og selvsagt enig i betraktningene rundt spillesystem osv.
Skeptisk også fordi jeg er "tvilende" til om Drillo er interessert i / dyktig nok til å ta opp endringer i fotballen de seinere år. Opplever dessverre personen som meget rigid, og som gledesdrepere mer enn en gang som sidekommentar .
Håper selvsagt jeg at jeg tar feil, men..
Jeg respekterer selvsagt dere som hyller Drillo for alt hva han står for og gir "framtidshåp" til, men forlanger også respekt for min og andres skepsis.
Spår fortsatt, dagen :ffk: 4-6 plass i Tl, dårligere en fiasko.
Mener også " The future so bright I gotta wear shades":cool:
Opprinnelig postet av A.Scheie
SPILLESTIL har ingenting med formasjonen å gjøre. Spillestilen omhandler hvordan laget ønsker å spille. Det kan f.eks. dreie seg om man ønsker å bruke korte pasninger eller lange pasninger, gjennombruddshissig, gjennom midten, på vingene, offensivt, defensivt o.s.v.
Tenerens FILOSOFI har litt med spillestil å gjøre, men er ikke helt det samme. Filosofien er trenerens tanker om hvordan han ideelt sett ønsker at laget sitt skal spille. En trener kan ha en filosofi, men at denne ikke passer med det spillermaterialet han har. De gode trenerne er gjerne de som har en klar filosofi, men klarer å tilpasse spillestilen ut etter hva slags spillere han har til rådighet.
Det er nettopp det Drillo gjorde med Norge. Ut ifra filosofi er Drillo kanskje Norges mest misforståtte fotballtrener. Drillo er ikke opptatt av langpasninger, men av GJENNOMBRUDDSHISSIGHET! Samtidig skal den defensive organiseringen være god. Dersom han hadde hatt spillermaterialet til det, vil han spilt ganske likt Arsenal. Men hvis man bytter ut Henry, Pires og Viera med Flo, Mini og Leo så skjønner vel de fleste at det er forskjell i ferdigheter. Det Drillo gjorde med landslaget var å skape gull av gråstein - rett og slett.
Enig med det der Scheie. Jeg har akkurat som SA#1 vært veldig spent helt siden nyheten om Drillo slapp (desverre uten det vekttapet :( ). Men jeg kan jo slenge på at jeg er litt nervøs og. Tipeligaen holder jo et høyt nivå om dagen. Jeg har heller ikke stor tro på en veldig god vårsesong. Bedre enn i fjor, ja jøss, men ikke veldig god. Håper selvsagt jeg tar feil.
Sånn angående Drillo og formsajoner og spillestil og sånt... Det er vel ingen tvil om at Drillo har en mer defensiv FILOSOFI enn KTE!? Dette har jeg ikke noe problem med. Er egentlig enig i at et godt angrepsspill forutsetter trygghet bakfra. GJENNOMBRUDDSHISSIGHET er også et ord som høres fantastisk ut: Spill igjennom tidlig og ta motstanderen før de rekker å stille om... Men det går an å dra det for langt og. Når ballen ikke skal holdes i laget, og spiller får kjeft for å slå støttepasninger, da kan det fort bli sånn at det blir store problemer med å holde ballen i laget. Det er slitsomt å være det laget som må jage ballen hele tiden.
Er ikke ment som noe veldig kritikk. Jeg er helt enig med det defensive utgangspunktet, men skulle av og til ønske at det ikke ble fokusert 110% på gjennombrudd. Det kan Arsenal få lov til, av grunner allerede nevnt her i tråden (Henry, Pires og Vieira m.fl.)
Du stiller et par spørsmål rundt Drillo som jeg absolutt synes er relevante. Jeg forstår skepsisen din, selv tror jeg at jeg er nøktern optimist eller noe;) Det som uansett var målet med mitt forrige innlegg var å prøve og forklare/avklare noen myter.
Opprinnelig postet av Carlsberg
Hvis landslaget (Drillos) med Bratseth, R. Johnsen, Berg, Bohinen, Rekdal, Solbakken, Fjørtoft og Myggen. var:) gråstein, hva er dagens FFK-lag da?
Alt er relativt, Carlsberg. Selv var jeg på mine første landskamp i 1992 (Norge - Nederland 2-1), omtrent da "Drillos" begynte å bli "store". Jeg tror jeg med god samvittighet kan påstå at om man sammenligner Nederland og England anno 1992-1994, spiller for spiller, så var nok de på papiret bedre lag enn Norge. Likevel klarte Drillo å ta Norge helt opp på 2.plass på FIFA rankingen. Altså mener jeg at sett i forhold til motstanden klarte Drillo å lage gull av gråstein.
De fleste er nok enige om at dagens FFK-mannskap har et stykke til de er helt i toppen av Tippeligaen. Men likevel mener jeg at det er en langt kortere vei for FFK til toppen av Tippeligaen, en det landslaget hadde til verdenstoppen da Drillo tok over.
Oppsummert: Man må se laget i forhold til motstanden man møter. Tror det er lettere for FFK å "underholde" mot Molde, Odd og Lyn, enn det var for Norge å underholde mot Nederland, England og Tjekkia...
PS! Svar til Holters: Har tenkt over utspillet ditt og er i utgangspunktet ikke negativ. Er imidlertid mer usikker på hva jeg har å bidra med annet en noen innlegg på forumet i ny og ne:) Men du må gjerne sende en mail...
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Personlig er jeg av den oppfatning at et 4-5-1 system er mer dynamisk, og 4-4-2 mer statisk. Noen som har oppfatninger om dette?
Veldig enig, da 4-5-1 lett kan gli over både i 4-3-3 og 4-4-2 (faktisk) dersom èn av vingene ligger svært høyt, eller indreløperne bytter på å ligge oppe og støtte spissen.
Uansett må spissen få nok støtte, for det er ingen i FFK-stallen som er god nok til alene å ta imot og holde på ballen mens resten av laget kommer etter...
En tanke fra min side er at hvis vi blir liggende i 4-5-1 med Marcus eller Wiig på topp, så vil jeg ha Enerly som høyreving og West som en ekstremt offensiv venstreving som trekker mot midten fremme, med Brenne innenfor seg og Berthelsen ofte med frem.
Men...dette er hvis vi må spille 4-5-1, noe jeg håper vi unngår, for West MÅ ligge og pushe offside-linja til motstanderne konstant, samtidig som han IKKE KAN spille ensom spiss!
- Egil Drillo Olsen.
- Egil Drillo Olsen.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914