FFK kan miste Martin Wiig
Det er full krangel mellom FFK og Odd om hva spilleren skal koste.
Fredrikstad vil ikke betale en eneste krone for Martin Wiig (23), mens Odd mener de har krav på 500 000 kroner i utdanningskompensasjon. Det skuffer Wiig.
Martin Wiig mener at det er helt feil når Odd krever 500 000 kroner i kompensasjon for hans overgang til Fredrikstad. FFK er skråsikre på at de slipper å betale en eneste krone.
Harry Hansen sier dette til Telemarksavisen:- Kan denne saken gå ut over Martin Wiigs FFK-karriere?
- Vi har skrevet en avtale med ham med det for øyet å ikke måtte betale noe, svarer Hansen noe kryptisk.
Fredrikstad vil ikke betale en eneste krone for Martin Wiig (23), mens Odd mener de har krav på 500 000 kroner i utdanningskompensasjon. Det skuffer Wiig.
Martin Wiig mener at det er helt feil når Odd krever 500 000 kroner i kompensasjon for hans overgang til Fredrikstad. FFK er skråsikre på at de slipper å betale en eneste krone.
Harry Hansen sier dette til Telemarksavisen:- Kan denne saken gå ut over Martin Wiigs FFK-karriere?
- Vi har skrevet en avtale med ham med det for øyet å ikke måtte betale noe, svarer Hansen noe kryptisk.
Jeg tror nok ikke FFK mister Wiig, men de kan komme til å måtte punge ut. Regner ikke med at FFK i kontrakten med Wiig har tatt forbehold om fri overgang som vilkår for kontraktens gyldighet, og da er FFK bundet av den.
---------------------------
La oss selge hele laget!!
Er vel ikke uvanlig å skrive kontrakter som sikrer en mot uventede utgifter i forbindelse med et salg/kjøp? Så en skal ikke se bort ifra at Wiigs kontrakt ikke vil gjelde dersom det kreves kompensasjon fra Odd.
Men jeg lurer på hva Odd egentlig vil med denne saken? De lot ikke Wiig spille, og ønsket ikke å tilby en konkuransedyktig kontrakt. Da er det rett og slett ufint å prøve å stikke kjepper i hjula for spillerens videre karriere. Angrer de på at de ikke tilbød en bedre kontrakt i høst?
Men, Odd har jo alltid vært dårlige til å se potensialet og beholde gode spillere, så vi får håpe Wiig ender opp i FFK til slutt. Han er hvertfall en knallsuksess i Football Manager 2005.
Men jeg lurer på hva Odd egentlig vil med denne saken? De lot ikke Wiig spille, og ønsket ikke å tilby en konkuransedyktig kontrakt. Da er det rett og slett ufint å prøve å stikke kjepper i hjula for spillerens videre karriere. Angrer de på at de ikke tilbød en bedre kontrakt i høst?
Men, Odd har jo alltid vært dårlige til å se potensialet og beholde gode spillere, så vi får håpe Wiig ender opp i FFK til slutt. Han er hvertfall en knallsuksess i Football Manager 2005.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Hvis det nå viser seg at regelverket ang. utdanningskompensasjon slår til i denne saken, er det jo absolutt ikke Odd som er "ufine". En halv million kroner, som de kanskje har rettmessig krav på, er en betydelig sum penger for de fleste tippeliga-lag. Skjønner godt at de vil hevde sin rett til de pengene. Så får en evt. sak avgjøre om hvem som har retten på sin side.
Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad
Klausulen som Odd viser til gjelder så sant jeg vet, kun dersom Odd har tilbudt spilleren ny kontrakt.
Det har de vel ikke gjort i denne saken
Det har de vel ikke gjort i denne saken
Jeg trodde NFF skulle komme på banen og avgjøre denne tvisten, og at både Odd og FFK - som innså at de ikke ville bli enige - begge bestemte seg for å akseptere hva NFF kom fram til. Det har tidligere blitt sagt av både ledelsen i Odd og FFK på radioen.
Og jo, Odd kom med kontraktsforslag ovenfor Wiig. Men det strides hvorvidt dette var et "seriøst forslag" mtp lønn o.l. Odd mener det.
Og jo, Odd kom med kontraktsforslag ovenfor Wiig. Men det strides hvorvidt dette var et "seriøst forslag" mtp lønn o.l. Odd mener det.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Utdanningskompensasjon er jo til for at små klubber ikke skal bli sittende igjen med 0,- når unge spillere blir bosmans-spillere og går til en større klubb. I dette tilfellet var det jo en spiller som ikke fikk spilletid og som heller ikke fikk ett konkurransedyktig kontraktsforslag.
Satt litt på spissen, så ville det blitt som om FFK skulle gitt Anders Holberg et dårlig kontraktsforslag og så krevd utdanningskompensasjon når han gikk til Sarpsborg SK.
Satt litt på spissen, så ville det blitt som om FFK skulle gitt Anders Holberg et dårlig kontraktsforslag og så krevd utdanningskompensasjon når han gikk til Sarpsborg SK.
Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!
Godt mulig jeg tar feil, men slik jeg har forstått reglene med utdanningskompensasjon er de som følger: En klubb har krav på kompensasjon dersom de tilbyr spilleren en konkurransedyktig kontrakt...det har jo ikke Odd tilbudt ham. Mao skal FFK ikke betale noe...
Hva vet vi om hva slags kontrakt Odd tilbydde Wiig? Odd hevder den var konkurransedyktig. FFK mener det motsatte. Dette er jo ord mot ord, og det var derfor de også ønsket at NFF skulle komme inn som nøytral part og avgjøre saken.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Martin Wiig sier selv at:
- Regelverket sier at de må tilby meg ny kontrakt tre måneder før utgangen av den neste for å kunne kreve utdanningskompensasjon og at den må være i samme gate som den forrige. Nå fikk jeg tilbudet 16 dager før kontrakten min utløp, og grunnlønnen var omtrent halvert,
f-b
Telemarksavisen
Det virker uansett som om FFK har en god sak. Niso støtter også FFk fullt ut.
Telemarksavisen
- Regelverket sier at de må tilby meg ny kontrakt tre måneder før utgangen av den neste for å kunne kreve utdanningskompensasjon og at den må være i samme gate som den forrige. Nå fikk jeg tilbudet 16 dager før kontrakten min utløp, og grunnlønnen var omtrent halvert,
f-b
Telemarksavisen
Det virker uansett som om FFK har en god sak. Niso støtter også FFk fullt ut.
Telemarksavisen
Opprinnelig postet av JJunior
Martin Wiig sier selv at:
Nettopp....da er jo egentlig saken klar. FFK og Wiig har rett :D
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914