Norsk fotball på vei opp?
Er det noen som har troen på att norsk fotball er på veien opp, og hva kan vi da forvente oss? Leser i aviser i vårt lille land at det hentes in spillere fra flere land. Dette er landslagsspillere og det er spillere som har spilt i antatt gode lag i deres hjemmelige serier. Kan dette blandet med seier i RL og kvalifisering for flere lag i Europa gjøre det mere atraktivt å spille for norske lag?? Og kan f. eks omlegging av serien til en mere Europeisk modell, 16 lag spiller høst og vår istede for sommer, gjøre at verdien av norsk fotball blir større, ved at spillere heller vil spille her en i sverige eller danmark?? utstillingvinduet i Norge ville helt klart økt sitt potesiale?? Er bare ute etter å høre andres meninger på dette feltet??
Royal League er en bra mulighet for noen norske lag til å vise seg frem, og å vise hva de står for. Hvis det styrker disse lagene vil det heve nivået i Norge. Høst-Vår spill er jeg ikke så positiv til. En ting er at det kanskje er mulig banemessig. Tror ikke Hareide tenkte på publikum da han uttalte dette. Risikerer bandylignende tilstander på tribunen(klapping med polvotter smeller ikke akkurat). Skal dette gjelde de lavere divisjonene også? Det er ikke pålagt med undervarme i 1. div(tror jeg). Hva med lag som rykker opp og ned? Heiselag kan risikere å spille året rundt.
Min konklusjon(som får stå for min regning) er at Royal league er et bra tilskudd for de nordiske landene. Så lenge ikke resten av europa innfører noe tilsvarende, vil det være et fortrinn for oss. Takk for artige problemstillinger Ebenfalk2.
Min konklusjon(som får stå for min regning) er at Royal league er et bra tilskudd for de nordiske landene. Så lenge ikke resten av europa innfører noe tilsvarende, vil det være et fortrinn for oss. Takk for artige problemstillinger Ebenfalk2.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Kanogvet alt har et meget godt poeng når han snakker om opp/nedrykk, da spill høst-vår må innføres i alle divisjoner i tilfelle, og dette er ikke mulig med vårt klima...
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Syns også han har et godt poeng i forhold til publikum....tror snittet vil gått drastisk ned om vi spiller høst/vår enn sånn som det er nå. Hvertfall i startfasen til folk hadde fått klimatisert seg.
Syns likevel det kan være et problem at vi har 6 mnd. pause mellom sesongene. I de fleste andre ligaene er det 2-4 mnd. pause. Kunne jo kanskje vært mulig å begynt sesongen litt tidligere?
Syns likevel det kan være et problem at vi har 6 mnd. pause mellom sesongene. I de fleste andre ligaene er det 2-4 mnd. pause. Kunne jo kanskje vært mulig å begynt sesongen litt tidligere?
Lenge leve "hjørnet"!
Heller la sesongen pågå lenger utpå høsten...vi ser nå at årstidene flytter litt på seg på grunn av klimaendringer, slik at det er kaldere lenger utpå våren, og vinteren kommer senere. Bedre da å spille litt utover senhøsten enn å begynne å bruke banene i mars og ødelegge dem før sesongen har kommet igang.
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Har ikke Danmark en variant midt i mellom? De starter vel sesongen på høsten (som mesteparten av Europa), men mener at de har ganske lang vinterpause midt i sesongen, og fortsetter deretter på våren og avslutter sesongen før sommeren.
Det er vel bare Norge og Sverige som har vår/høst løsningen. Jeg husker også en debatt som omhandlet dette for noen år siden, men da gjaldt det de europeiske ligaene som vurderte å spille vår/høst, slik som Norge og Sverige, istedet for å dele en sesong på to kalenderår. Men det ble det som kjent aldri noe av.
Det er vel bare Norge og Sverige som har vår/høst løsningen. Jeg husker også en debatt som omhandlet dette for noen år siden, men da gjaldt det de europeiske ligaene som vurderte å spille vår/høst, slik som Norge og Sverige, istedet for å dele en sesong på to kalenderår. Men det ble det som kjent aldri noe av.
Ang sesongen...jeg var rimelig sliten etter endt TL i år...det var litt deilig at det var over og gikk bra.
Jeg er fornøyd som det er...(liker ikke no særli forandringer :D)
Jeg er fornøyd som det er...(liker ikke no særli forandringer :D)
Moss, Drillo-motstandere, og trommer er ræva ! (Klanen er på et enda fælere nivå,..for stygt for forumet)
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914