Husk meg
Brukernavn
Passord

Angående keiko, utestengelse og sletting

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 26 nov 04, 15:59
Endret: 26 nov 04, 16:02
Som dere har lagt merke til, så har en del innlegg blitt slettet på forumet de siste dagene.

Flere har allerede klagd over det, men vi er av den oppfatning av at langt flere ville klagd dersom vi lot alle innleggene bli. Da ville faktisk forsiden knapt hatt et eneste innlegg som dreide seg om FFK. Og det er det folk flest kommer inn her for å se, enten de skriver og leser innlegg selv, eller om de bare velger å lese.

Framover vil vi bli strengere i forhold til å slette innlegg, slik vi har begynt å gjøre nå. Vi sletter imidlertid ikke innlegg fordi vi er uenige i hva som blir skrevet, men sletter de innleggene vi oppfatter som irrelevante for dette forumet. Debatter som dreier seg om brukere av forumet kommer blant annet inn her. Det er selvsagt av og til spørsmål om nyanser, men de forbeholder vi oss retten til å vurdere. Rett og slett fordi noen må gjøre det.

Vi ønsker å ha et aktivt, godt forum med mange forskjellige brukere og meninger. Det føler vi at vi også har. Samtidig tror vi det er til alle sin fordel at man følger noen retningslinjer, og ellers bruker sunn fornuft. Over tid tror jeg folk vil være veldig fornøyde med at vi luker bort innleggene som ikke har noen konstruktiv verdi, og heller lar FFK-relaterte debatter av ulikt slag få komme frem i lyset, og ikke lar de bli overskygget av diskusjoner man strengt tatt kunne tatt privat.

Når det gjelder keiko, så gjøres en lang historie kort: keiko er utestengt fra forumet og uansett hvor mange nye brukere han oppretter (inkludert eventuelle innlegg), så vil de bli slettet. Skulle noen ønske nærmere forklaring og debatt rundt dette, så skal dette tas på mail. Heretter vil alle slike innlegg bli slettet.

Det har seg slik at keiko rett og slett mangler evnen med å kunne ta ting til seg. Vi har hatt utallige nettsamtaler med ham (her snakker vi hundrevis), men absolutt ingenting har blitt tatt til etterretning. Slik kan vi rett og slett ikke ha det. Visse normer og regler er faktisk til for å følges

Denne avgjørelsen har vi nå tatt og den er endelig. Vi føler at vi har gjort det riktige valget for forumets beste. Den er både rettferdig og utallige sjanser har blitt gitt. Siden forbedring totalt har uteblitt, velger vi nå altså denne løsningen.

Nå håper vi bare at alle aksepterer dette, og ønsker alle andre en god fornøyelse her i forumet.

Med vennlig hilsen

Trond Johansen og Øystein Holt
- samt alle andre medvirkende i ffksupporter.net

---------------------------

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 26 nov 04, 16:04
Endret: 26 nov 04, 16:06
Jeg støtter dette 100 prosent, Holters! jeg skal ikke skrive hva jeg synes om keikos oppførsel, for da blir det vel slettet! ;)

Dette er et forum som skal omhandle FFK!

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 26 nov 04, 16:17
Jeg syns at reaksjonene mot Keiko virker overdrevne og litt følelsesladet, men jeg skal respektere rettningslinjene deres.........Syns litt synd på Keiko men, tror den siden her betydde mye for han. Når det er sagt, så blir dette midt siste innlegg i denne sammenheng.

Lenge leve "hjørnet"!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 26 nov 04, 21:08
Er enig i alle generelle ting Holters skriver, men som S.A 78 så synes jeg behandlingen av Keiko er en overreaksjon, ihvertfall i forhold til hva som har fremkommet her på forumet.

Andre debattanter ha lagt ut saker på forumet som har omhandlet helt andre ting enn fotball og FFK, uten at det har kommet noen reaksjon.

Keiko`s litt spesielle stil burde vi kunne akseptert, ihvertfall slik han har oppført seg siden han ble kastet ut for et par måneder siden.
Som S.A 78, så syns jeg synd på Keiko, fordi jeg vet hvor mye både denne siden og FFK betyr for ham, men, men nå får han nøye seg med å lese, så får heller kona skrive for ham, hvis han har noe spesiellt på hjertet.:D

FFK på toppen i 2005

Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 03 des 04, 11:24
Jeg respekterer også avgjørelsen.
Jeg har også vært kritiker av ffksupporter.net tidligere i denne saken.

Nå har sjefene sagt hvordan de vil ha det, så nå må du respektere avgjørelsen, keiko. Viktig at alle synger den samme sangen, også her inne... Jeg er sikker på at hvis du innretter deg etter retningslinjene så er du velkommen tilbake.

Jeg også avslutter mitt engasjement i "keiko-saken", med dette innlegget...

Stadion på FMV!

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 07 des 04, 10:09
Nå blir jeg sikkert slette, men shit æv,

There`s no point in freeing Willy, Keiko is dead

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til: 07 des 04, 18:26
hmm.... er det sann at dere må stenge alle profilene han oppretter manuelt...?? hvis det er sann kan han jo bare opprette en profil som ikke har keiko i nicket å ingen vil skjønne at det er han.. eller har dere sperra IP`en hannes???
:confused::confused:

Sommer`n er herlig i Fredrikstad!

Besøk tippeligasiden.no

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 07 des 04, 18:31
De har nok sperra IP`en hans, Culemart.

Men kjenner jeg Keiko rett så finner han nok en løsning på det også. Ikke så lett å stoppe den mannen, tror jeg.:D:D:D:ffk:

FFK på toppen i 2005

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til: 07 des 04, 18:32
Nå var det vel andre, mer åpenbare ting som avslørte keiko enn IP eller brukernavnet. Og da mener jeg omtrent de samme tinga som fikk han utestengt.

Røsk barten av Arve og poler globusen til Ståle me`n!!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Lagt til: 08 des 04, 00:03
Endret: 08 des 04, 00:04
Til Tgfka!

Spørsmålet til culemart var jo ikke hvorfor Keiko ble utestengt, men hvordan.:D

FFK på toppen i 2005

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 08 des 04, 00:20
Snæbb1: Siden ditt forslag ikke var så veldig godt, så tenkte jeg jeg heller skulle minne om at man ikke trengte å gå teknisk til verks for finne ut om det var keiko som hadde dukket opp under nytt navn.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 13 des 04, 12:13
Personlig synes jeg nok man skal ha svært stor takhøyde i et uformelt forum som dette tross alt er, og det å utestenge noen på livstid uten noen form for ankemulighet og gjennomgang av saken fra begge sider er vel i beste fall "noe udemokratisk"...

Greit nok at man har problemer med at folk blir personlige, og forfølger småting uten kritisk evne i tråder som overhodet ikke omhandler overnevnte personlige småting, men fra det til utestengelse må det være et hav av advarsler, fjerning av meldinger osv osv.

Den beste måten å unngå tullete personlige småting er å få et forum som er "trådet", dvs at man vil ha oversikt over hvem som har svart på hvem sin melding. Sånn sett kan da de som ikke vil delta i Keikos småplukk og kjekling med enkeltpersoner bare velge å ikke lese tullet, men bare skli videre til neste on-topic-melding.

Jeg synes ellers, helt løsrevet fra dette konkrete tilfellet, at vi *burde* få et trådet forum, siden det er ryddigere, og mye lettere å holde oversikta når en diskusjon springer i flere retninger.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 13 des 04, 12:25
For å svare deg veldig kort, Asgeir: Det er helt tydelig at du over hodet ikke kjenner til saken, da det har vært et hav av advarsler, blitt gitt en haug sjanser til forbedring og fjernet titalls - om ikke hundrevis - av innlegg. Nå sprer keiko i tillegg bevisst usannheter og vrir det over til at moderatorene på denne siden og hele vår irc-kanal var ute etter å mobbe ham. Til tider bør man faktisk forstå at det er en selv som er problemet.

Selv om det stadig er noen som påstår noe annet, så har vi utrolig stor takhøyde i dette forumet. keiko er dessverre det enkeltindividet som klarte å sprenge denne takhøyden med en skyskraper, men bortsett fra denne personen, så har det kun vært et fåtall av tilfeller hvor vi har gått inn og slettet/sensurert innlegg.

Til syvende og sist vil jeg også påpeke at dette er et privat nettsted. Det er faktisk ikke noen rett å ha tilgang til dette forumet eller denne siden, men snarere et privilegium. Vi har hatt utallige nettsamtaler med keiko, men uten resultater. Noen ganger må vi sette hardt mot hardt for å opprettholde nivået for alle andre. Jeg er i alle fall ikke i tvil om at dette har vært til forumets beste.

(Et trådet forum kommer når "nye" ffksupporter.net blir lansert en eller annen gang på nyåret)

Ansvarlig redaktør

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 04, 13:37
Neineinei! Ikke trådet forum? Det er ren ondskap! Det ender alltid opp med at man må sitte å følge med forumet hele tiden, for å se hvilke tråder som er intressante. Alternativet blir jo å sitte å lese gjennom en masse irrelevant dritt, fordi folk tillater seg å dra helt på viddene i egne grener (sånn som jeg gjør her).

Jeg stemmer for to _mye_ viktigere funksjoner:

1. PM (personlige meldinger). Effektiv måte å si ting som ikke hører hjemme på forumet.

2. Mobilvennlige sider. Sånn som det er nå er ffksupporter.net umulig å lese på mobilen. Bør ikke være allverden å legge opp mobil.ffksupporter.net, hvor designet er forenkla. (Egentlig bare ta bort menyen(e) og de ytterste tabellene)

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 13 des 04, 13:44
1. PM (personlige meldinger) kommer. Jeg designer og marle programmerer.

2. WAP-sider er planlagt, men kanskje ikke ved første release.

3. Trådet versjon vil være frivillig ala VGD. Standardvisningen vil fortsatt være som i dag.

Ansvarlig redaktør

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 13 des 04, 14:15
Sånn søkemodus hadde vært bra, sånn at man kan lete frem gamle innlegg etc...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 04, 14:18
Hoters:
1) Jeg mente *ikke* at dere moderatorer har gjort noe galt, jeg bare henviste til andre områder i samfunnet hvor "permanent ekskludering uten ankemulighet" ikke forekommer, siden det ikke er mulig å gjøre bot for seg for så å komme tilbake. Fra et forvaltningssynspunkt mener jeg at det at man *har* muligheten til å ekskludere folk er et meget godt argument for å la være.

2) Jeg har ved noen tilfeller truffet Keiko, og jeg kan si at han har et enormt engasjement overfor FFK og ellers, og at han har lett for å bli følelsesladet og personlig. Ingenting av det han har sendt hit har vært utifra faenskap, det er jeg helt sikker på.

3) Et trådet forum vil garantert gi mye mindre problemer med overpersonlige og overengasjerte bidragsytere, rett og slett fordi man har muligheten for å kutte ut en tråd helt og holdent, og heller konsentrere seg om det som saken gjelder

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 04, 15:03
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Neineinei! Ikke trådet forum? Det er ren ondskap! Det ender alltid opp med at man må sitte å følge med forumet hele tiden, for å se hvilke tråder som er intressante. Alternativet blir jo å sitte å lese gjennom en masse irrelevant dritt, fordi folk tillater seg å dra helt på viddene i egne grener (sånn som jeg gjør her).

Hmm, jeg vet ikke helt om jeg kjenner meg igjen her: "man må sitte å følge med forumet hele tiden, for å se hvilke tråder som er intressante". Hvis en skal inn i en tråd som det er nå, bestående av 28 meldinger, så må man faktisk lese gjennom de 24 meldingene som er noe personlig tull og tøys for å finne fram til de 4 med mening... Det er jo nettopp i et trådet forum at man kan med et øyeblikk se at: "Nei, disse 21 meldingene i denne tråden er jeg ikke interessert i..."

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Lagt til: 13 des 04, 18:02
Holters: Høres jo veldig bra ut. Trenger ikke wap-sider heller, bare få mulighet til å velge menyen fra første side, og deretter ikke vise menyene. Da klarer ihvertfall telefonen min å vise det på en fornuftig måte.

Asgeir: Jeg synes bare at sånne trådede diskusjoner har mye lettere for å "ta av" (f.eks usenet hvor forskjellige grener i samme tråden kan holde på i månedsvis). Her på forumet har det jo gått veldig bra, hvor trådene har en tendens til å holde seg om ett emne av gangen. F.eks denne tråden som har gått fra keiko til nytt forum. Men det er smak og behag da.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914