Husk meg
Brukernavn
Passord

Vi oppfattes som fairspillende av dommerne

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 nov 04, 11:37
VG

Dette må vel være hyggelig lesning, at vi fremstår som fairspillende? Og gledelig at faktisk ingen dommere overhodet hadde krysset av for oss når de skulle si hvilket lag som var minst fairspillende. For meg var det ingen stor bombe at blant annet Molde kom dårlig ut i denne testen...

---------------------------

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 25 nov 04, 15:53
Det er ikke tvil om at rosenborg har fordel av dommerene her i landet. Men jeg tror det går på at de har profilerte spillere.

Har lagt merke til det tusen ganger eller no, at de profilerte spillerne slipper lettere fra tvilssituasjoner enn andre. Om en rosenborg-spiller klager på dommeren f.eks. så er reaksjonen til dommeren bare at du bør holde deg for god til det, mens en annen får kort på det. Og sånn er det med tvilssitusjoner også. Profilerte spillere kommer nesten alltid vinnende ut av det.

Et eksempel kan være fra i sommer/høst når det over to sider i vg sto at rbk spillerne kritiserte dommeren etter et tap. Og hva gjør dommerforeningen? De går ut og beklager ovenfor rbk at det hadde skjedd. Også andre lag har gått ut og kritisert dommeren, men da fått reprimander eller til og med bøter av forbundet.

Dette er bare et av mange eksempler. Bare se på rbk kamp så ser man dette.

Engasjert hovedtribunist!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 25 nov 04, 16:10
Jeg har sett en del av FFK`s kamper denne sesongen(25 hjemme/6 borte). Jeg har ofte oppfattet det slik at våre spillere ikke får avgjørelser til vår fordel, og at ofte får tvilsavgjørelser mot seg. Ta f.eks situasjonen med Bjørnar mot VIF på stadion. Både det faktum at han stuper og de andre FFK spillerenes reaksjon skulle jo tyde på at , så lenge dommeren ikke blåser straffe, BJ filmer. Jeg har opplevd mange slike situasjoner gjennom sesongen. Nå kjenner jeg ikke statistikken på dette men jeg tror FFK får flere frispark imot enn for. Hvis FFK likevel regnes som fairspillende av dommerene kan jo det være fordi at de ser en ting men dømmer noe annet.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

ffk-thomas

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03

Lagt til: 25 nov 04, 16:26
Noen tvilssituasjoner vil alltid oppstå i løpet av en sesong. En dommer vil aldri kunne se situasjoner 100 prosent. Samtidig er dommer som oftest bedre plassert enn supportere.

En uting flere av spillerne våre må kutte ut, er den evinnelige kjeftinga på dommeren og praten om alt mulig fra innkast, til frispark.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 26 nov 04, 15:29
der er jeg uenig, ffkthomas! jeg mener at det ofte er lettere å se ting fra tribunen, fordi vi har mye bedre oversikt enn de ute på banen.

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914