Husk meg
Brukernavn
Passord

er dette vel mye ???

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

kei99

Bedriftsspiller
Ble medlem: 22 nov 04

Lagt til: 22 nov 04, 12:16
Dette handler ikke om noe FFK spiller, men jeg syns prisen for spilleren er vel drøy og si at den spilleren er norges beste midt bane for meg til å grine, men tar jeg feil og dere mener det ja da ber jeg om unnskyld med en gand..
Bernier er verdt 15-20 mill

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 22 nov 04, 12:34
Tror nok at han er verd prisen, han var jo overalt hver gang vi møtte Moss. Nesten et Mosse-lag alene den gutten. Så lenge han har fått den utviklinga han har fått i Tromsø også, så forsvarer han nok den summen.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 22 nov 04, 13:05
Bernier er en god spiller, men så god er han ikke, da hadden ikke spillt i norge, han har stor kapasitet og hardtarbeidende, men er ikke bedre en Ødegaard, Solli, Sokolowski, Grindheim, Gashi osv osv. Hvorfor var det kunn Tromsø som ville ha han når han gikk for 500000.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 13:27
Han har spilt bare 1 ses. i tippeligaen, se bare på Gamsten, fortjener han prislappen sin??, jeg synes ikke det. Han var bra på vårses., so what. Og Bernier holder nok nivået til Soko., Grindheim og Gashi, men opptil Ødegaard og Solli mangler det vel litt.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 13:51
Jeg syns Gamst fortjener prislappen sin, han var ettertraktet, han har gjort det kjempebra på landslaget og han er ung, og har en kjempemoral på banen.
Gamst har til sammeligning spilt tilsammen 1 sesong i tippeligaen og var med og prege den i år han var sannsynelig vis den som gjorde at klubben lå der den gjorde i våres. Bernier kom inn og klarte ikke å fylle opp for det som forsvant. Tror at Bernier kan bli en god spillere etterhvert, men husk at nivået i 1 divisjon og tippeligaen er veldig ulikt.
Men 15-20 mill er altfor mye for en spiller utenfor EU og som såvidt klarer å kjempe seg til en landslagsplass i et land som liggerlangt nede på Fifarankingen

Vil uten tvil også si at Moss gjorde en stor feil ved å selge,men han ville jo gått gratis ved sesongslutt, overgangsreglene tilsier også att en spiller kan be om overgang for å fremme egen kriere så det var litt synd for dem.

Albert

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 nov 04

Lagt til: 22 nov 04, 14:14
Feilen med Gamst er at han dro til klubb han ikke for spille tid.

---------------------------

En ny FFK patriot

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 15:53
Gikk ikke Gamsten for rundt 30 mill??Hvis vi setter Bernier til 15 mill. så er jo det bare halvparten av Gamsten. Og så mye synes jeg ikke det skiller mellom de 2. :)

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 17:24
Vel vil og bare spøre, hvor mye vil da piirajo sin verdi vært, han er EU spiller, hatt en fantastisk høstsesong, spiller fast på landslagetsitt med tror det er 50 landskamper (gidder ikke sjekke dette)
Er 25 år. Vil si han er mere værdt. men likavel ikke mere en 5-7 mill, vist vi er heldig.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 18:53
Det er dårligere summer på forsvarsspillere. Men at han kunne ligge på 10-15 mill. hadde ikke forundra meg.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 19:37
Det er dårligere priser på forsvarsspillere?? hvor har du det fra, CM??

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 22 nov 04, 20:40
Det er vel bare å se på overgangsmarkedet det? Keepere er billigst, så kommer forsvarne, midtbanespillerne, og spissene til slutt, som alltid koster mest.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 04, 21:39
Nemlig. Godt det er noen som følger med. Hvor dyre har norske forsvarsspillere blitt solgt for til utlandet?? Småplukk i forhold til midtbane og spisser.:cool:

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 04, 13:04
Vil gjerne få dette dokumenter.
Tidendes dyreste fotballspiller er midtbanespiller. Nest dyreste er vist ikke jeg tar feil Nestas overgang til Milan fra Lazio.Luis figo som er midtbane spiller gikk vel for 490 Etter det kommer Etter det kommenr Buffon med overgangen til Juventus, og vist jeg ikke tar feil etter det så kommer Crespos overgang fra parma til Lazio for bortimot 350 mill Roony gikk vel for 340 mill. underbygger dette påstanden. Da må du isåfall regne ut overgangene på alle type spillere og dele dette på antall overganger for så å finne gjennomsnittsprisen. Noe som vel ikke lar seg gjøre.. Men. Dette går ann å finne ut På www.footballtransfers.info/records/index.asp. Etter hva jeg kan se er det faktisk flest midtbanespillere. En annen ting er vel også at Tromsø tok ikke mange poengen med Bernier på laget.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 04, 13:14
Selvfølgelig finnes det unntak, Ebenfalk2, jeg har ikke nektet for det. Du plukker jo ut fra de som har blitt solgt for de høyeste summene, og det er ikke bra nok dokumentasjon etter min mening.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 04, 15:40
Jeg har min overbevisning på dette feltet du har din det får vi bare akseptere..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til: 23 nov 04, 16:21
Endret: 23 nov 04, 16:22
Hvor har du det fra egentlig, at Nesta er tidenes nest dyreste fotballspiller? Det kan jeg aldri tenke meg, han ble kjøpt da det egentlig var nedgangstider, og klubbene i Italia slet med økonomien, så at Nesta er tidenes nest dyreste spiller tror jeg er rent tøv.

Tok en tur innom linken du la ved. Tok for meg de 20 øverste spillerne på den listen (Nesta var ikke med på denne listen)

Av de 20 øverste overgangssummene er det en eneste keeper, det er to forsvarsspillere, det er åtte midtbanespillere og det er ti spisser.

Det vil altså si at min konklusjon var så rett som det gikk an å få blitt. Gjennomsnittssummen kan man egentlig ikke basere seg på, da en keeper (verdens beste) selvfølgelig gjør at keeperne i gjennomsnitt er de dyreste, noe som selvsagt blir feil, når det kun er en keeper på de 20 jeg har tatt for meg.

Dermed, keepere går billigst, forsvarsspillere kommer etter det, midtbanespillerne kommer deretter og spissene er den lagdelen som det koster mest å investere i. Og dette gjelder ikke både i de største overgangene, men også ellers. Det er dessuten bare å se på lønningene det.

Sesongen 2005 tar vi storeslem!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 04, 17:04
Og du har rett fortsatt, FFK1903.+ jeg selvfølgelig.:D

Albert

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 nov 04

Lagt til: 23 nov 04, 21:49
Så på TV " nyhetene at dem skulle ha 10 mil for flo.. Da mener jeg hade bra til han og lykke til der nede...

En ny FFK patriot

Rune Haugen

Landslagsspiller

Lagt til: 24 nov 04, 13:14
Når prisen på Hangeland har passert 40 mill., da begynner jeg å steile.:mad:

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 24 nov 04, 13:40
Brede Hangeland må være en av tippeligaens mest oppskrytte spillere. Gutten er jo ikke god på hodet engang jo. Og han er nesten 3 meter høy. Hadde han spilt i FFK hadde han kjempet med helland om å være fjerde valget.

Engasjert hovedtribunist!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914