Alexander Lund Hansen Blir Hele Sesongen I FFK
Alex Blir hele Sesongen
Nok en viktig brikke falt på plass. :D
---------------------------
FFK på toppen i 2005
– Og med prestere mener jeg ta poeng. Ikke dette underholdningstullet.
Drillo
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Lenge leve "hjørnet"!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Virker litt usannsynlig at RBK vil leie ham ut hele kontraktsperioden, men ikke vil selge ham nå.
Håper virkelig de selger ham til FFK og at Alexander Lund Hansen signerer en 5-årskontrakt med FFK....:D:ffk::D
Han har rukket å bli 18 til 2006-sesongen, og betegnes som et kjempetalent. Hadde vært utrolig moro om en lokal keeper kunne utvikle seg til å bli vår sisteskanse. Kan han nå et slikt nivå alledere som 18-åring? Noen som kjenner "prognosene" til Lasse?
Lenge leve "hjørnet"!
Virker som hele tippeligen er farmerklubber for de.
Opprinnelig postet av Erikk
At vi skal utvikle en keeper som er så lovende for at Rosenborg skal hente han gratis synes helt håpløst.
Virker som hele tippeligen er farmerklubber for de.
Hvis vi hadde hatt en bedre løsning for hånden, f.eks. muligheter for å sikre oss ALH eller en annen keeper av hans kaliber på permanent basis, så hadde vi helt sikkert gått for det. Derfor tolker jeg dette som at FFK vurderer det som den beste løsningen for KLUBBEN VÅR pr.dags dato. Er flere grunner til at klubben kan mene det. En mulighet er at de vurderer utviklingen til Lasse Staw såpass lovende at han kanskje kan bli første keeper om et års tid. En annen mulighet er at det å låne ALH framfor å bruke penger på å kjøpe en annen keeper(går ut i fra at RBK ikke vil slippe ALH) frigjør penger til å forsterke laget på andre plasser. Uansett hvilken årsak det har, så er poenget at dette er pr.dags dato den beste mulige løsningen for FFK, og det er jo det viktigste for oss, at dette samtidig innebærer at vi utvikler en spiller for RBK er etter min mening kun en mindre viktig positiv ekstern virkning av avtalen(sett med RBK øyne). Ergo er det en VINN/VINN situasjon for FFK/RBK, dvs. en god handel for begge parter.
Lenge leve "hjørnet"!
Hvis hele tippeligen blir farmerlag for de blir jo dette bare mer og mer håpløst. Nei jeg mener vi burde satt hardt mot hardt og sikret oss Lund-Hansen permanent. Tror han vil se på det som en bedre løsning enn å være 3. keeper i Rosenborg.
I motsatt fall burde vi satse på en mer rutinert keeper og arbeidet videre med å gjøre Staw til en toppkeeper.
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 21 nov 04, 02:08
Endret: 21 nov 04, 02:35
Opprinnelig postet av Erikk
Rosenborg har vunnet serien vært år allt for lenge. Det virker som mange synes dette er helt ok, men i år var Vålerenga nærme men ikke nærme nok.
Hvis hele tippeligen blir farmerlag for de blir jo dette bare mer og mer håpløst. Nei jeg mener vi burde satt hardt mot hardt og sikret oss Lund-Hansen permanent. Tror han vil se på det som en bedre løsning enn å være 3. keeper i Rosenborg.
I motsatt fall burde vi satse på en mer rutinert keeper og arbeidet videre med å gjøre Staw til en toppkeeper.
Jeg velger heller å se på det som at vi får en knallgod keeper en sesong til, og det er utrolig viktig for FFK forann den vanskelige andre sesongen.
Vi kunne satset på en annen keeper på permanent basis selvfølgelig, men ALH er allerede en del av spillergruppa og vi vet hvilke egenskaper han har, både på og utenfor bane. Mens å hente inn en ny keeper er straks mer usikkert og kostbart. Dessuten vet man jo aldri om situasjonen for ALH kan være forandret til det bedre for FFK, i forhold til å få sikret seg han på permanent basis, etter neste sesong, og da er det jo kjekt at han allerede har 1,5 sesong bak seg i klubben.
Når det gjelder det argumentet med å drive farmerlagvirksomhet for RBK, så syns jeg det er av svært liten betydning. For det første så er et hvert lag i TL interessert i å stille et sterkest mulig lag til en hver tid, gitt innenfor de økonomiske rammene klubben må forholde seg til og med forbehold om en viss kontinuitet i spillergruppa. Alle disse behovene tilfredstiller ALH, at RBK også blir tilfredsstilt er derfor av ingen betydning for FFK. For det andre så vil en situasjon hvor RBK tar tilbake en forbedret ALH etter neste sesong uansett være av mindre betydning for RBK, sammenlignet med andre TL-klubber, siden de har såpass god økonomi at en meget god keeper uansett ville blitt handlet inn ved behov. Dermed ser jeg bare positive ting ved denne avtalen, og jeg kan ikke helt skjønne at så mange (tilsynelatende) føler en utilfredshet med å låne han en sesong til.
P.S. Hvis RBK hadde vært villig til å slippe han til en overkommelig sum, så hadde selvfølgelig ingenting vært bedre enn det, men man kan ikke alltid få det akkurat som man selv vil når det er flere parter som har ønsker i samme sak. Hadde vi stilt har mot hardt, ja da hadde høyst sannsynlig ikke ALH spilt for FFK neste sesong.
Nå skal det legges til at ingen avtale er skrevet under ennå, er jo kun Eggen som er helt sikker på at det vil skje, så det gjenstår å se om det blir utfallet av saken.
Lenge leve "hjørnet"!
Snæbbuss-aristokrat #78
Ble medlem: 10 des 03
Lagt til: 21 nov 04, 02:40
Endret: 21 nov 04, 02:42
Opprinnelig postet av keiko2
Til Snæbbuss-aristokrat #78
jeg støtter deg i det du sier, men jeg håper han ikke har slik kontakt at RBK kan hente han om dem er nødt til det om du skjønner for jeg frykter litt for om vi blir for gode og RBK ser oss som en farlig lag som kan true så gjør dem vondt værre.. bare tenker litt dumt jeg vel nå, men jeg vet jo at RBK liksom kjøper opp fare truende spillere fra andre Tippe liga laga for å slippe at dem skal true RBK om du skjønner hva jeg mener da.. unnskyld om du syns jeg roter i min forklaring, men jeg prøvde mitt beste da :D:D
Det håper ikke jeg heller. Men regner med at FFK gjør en avtale som sikrer oss mot noe sånt. Ville jo vært veldig uheldig om RBK hentet han tilbake midt i sesongen.
Jeg forstår deg godt, så du får helt klart godkjent i min bok Keiko. Hvorfor heter du nå Keiko2 egentlig? Har du klona deg selv?:p
Lenge leve "hjørnet"!
Engasjert hovedtribunist!
Jeg var på Ullevål og så VIF banke RBK på lørdag i Royal League (ikke spør meg hvorfor jeg var der). Espen Johnsen er ekstremt dårlig for tiden, og han mangler selvtillit.
RBK har gitt fra seg sin beste keeper til FFK, og det skal vi være glad for.
Til sommeren har RBK en ny trenerkrise, og Eggen sr må ta over ansvaret totalt. Da er Alexander Lund Hansen bundet opp hos oss.
Det lukter jubelsesong lang vei... :)
Hvem er raskest: Brian West eller Vidar Hansen?
Opprinnelig postet av aavdst
Glemmer dere ikke at vi har Steinar Sørlie også? Han spilte 12 kamper denne tippeligasesongen, og var en våre beste spillere i de fleste kamper. Han fikk snitt 4,92 på VG børsen etter 12 runder og lå da på 23 plass i landet. Når Steinar er tilbake - frisk og rask - etter skadeoppholdet sitt, har vi en keeper i Norges-toppen uansett.
Det er jo en grunn til at han er glemt. Steinar Sørlie er etter min mening ganske langt fra norgestoppen. Keepere på hans nivå er ikke vanskelig å få tak i. Alexander Lund Hansen og Lasse Staw. Helt klart keeperduoen å foretrekke for FFK.
Opprinnelig postet av Snæbbuss-aristokrat #78
Det Dersom ikke RBK forlenger så er det vel regler som hindrer oss i å låne han hele neste sesong. Er det ikke sånn at en spiller må ha minst et halvt år igjen av kontrakten for å kunne lånes ut?
Hva med Martin Wiig? Han kom vel til FFK rett fra utlån til Sandefjord hvis ikke jeg tar feil?
Spillere kommer, spillere går. FFK består.
Tippeligaen til dommedag!
www.trylleblyant.com
Noen som vet om det virkelig eksisterer noen regel om at en spiller må ha mer enn et halvt år igjen av kontrakten sin for å gå på utlån?!
Lenge leve "hjørnet"!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914