Husk meg
Brukernavn
Passord

4-4-2 eller 4-5-1

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 10 nov 04, 21:13
Hva skjer neste år? Eggen har utviklet 4-4-2 ganske så bra i FFK. Drillo har stort sett kun sverget til en spiss. Hvordan da få utvikle egenskapene til West? På kanten trives han definitivt ikke. Hvordan vil vi publikummere se på det hvis FFK gjør det resultatmessig bedre enn ifjor, men spiller som Ham Kam? Tenker da på den kyniske måten de spiller på! Vet at de spiller 4-4-2, men vakkert er det ikke.... Håper de klarer å få det beste ut av begge sine filosofier, men hadde helst sett att Eggen og Drillo hadde vært likestillte hovedtrenere........

Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til: 10 nov 04, 21:15
Spiller vi som HamKam gidder jeg ikke betale penger for å komme inn på stadion...det er i alle fall sikkert! :D

kjell

A-lagspiller
Ble medlem: 28 jun 03

Lagt til: 10 nov 04, 21:19
3-5-2 da vettu! Har jo tre stoppere som holder høy stadnard i tl!

---------------------------

Ære være plankebyen!

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 10 nov 04, 21:21
Drillo skal videreføre stilen Eggen har innarbeidet i FFK, så føler meg ganske sikker på at det blir 4-4-2. Disse tallkombinasjonene er derimot bare nettopp tallkombinasjoner. Selv om vi på papiret har stått oppført med 4-4-2 i nesten alle kampene i år, så har det ofte blitt 4-5-1 ettersom Ringberg har trukket ned i midtbanerolle.

Dessuten har Drillo også brukt 4-4-2 en rekke ganger tidligere.

Det som kjennetegner Drillo sin fotballfilosofi først og fremst er raske overganger hvor ballen skal gå raskt fremover. Det trenger ikke nødvendigvis være i lufta. Drillo har flere ganger sagt han er en stor tilhenger av måten Arsenal spiller rask fotball i lengderetningen langs bakken på det. Det er fotball rett etter Drillo sin ånd og filosofi. Når det fungerer er jo den stilen både estetisk vakker og effektiv!

Da Drillo var landslagssjef utnyttet han Jostein Flo sin spisskompetanse i luftrommet, og derfor ble det slått en del baller fra venstreback i retning Flo som vant så å si alt i lufta. Da kom laget mye inn i motstanderens 16-meter, og det liker Drillo. Være mest mulig i motstanderens 16-meter, da blir det som regel også mål.

Det er mange veier frem til mål. Poenget er at Drillo liker å utnytte lagets iboende komparative fortrinn, dvs utnytte spisskompetansen som finnes i spillergruppen. FFK har ingen Flo. FFK har derimot en lynrask spiller i Brian West, og jeg er ganske sikker på at Drillo har sterke meninger om hvordan man skal utnytte hans spisskompetanse, som jo er ganske ekstrem. Det blir spennende!

Roger Risholt vil også ganske sikkert få den samme oppgaven som Erik Mykland hadde under Drillo på landslaget, mens han vil gjøre forsvarsfireren enda mer bunnsolid.

Tror ikke vi skal bry oss for mye om 4-4-2/4-5-1 osv.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 04, 21:30
Ringberg har riktignok gjort en kjempeinnsats deffensivt constanza, men som regel har han bindt opp to spisser som gjør det mulig for West å få bakrom og plass til å boltre seg. West og videre utvikling av han vil jo være gull for FFK......

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 10 nov 04, 21:53
Det er vel ingenting som heter Drillostil eller Eggenstil, det viktigste er at FFK beholder varemerket sitt med offansiv underholdende fotball, vingspill og tekniske ferdigheter på midtbanen, på landslaget mente drillo at det var best å spille en veldig defansiv stil, men det burde være være annerledes her hjemme hvor motstanden ikke er til tider verdens beste spisser ,midtbanespillere og forsvar. Det viktigste er identiteten til klubben og ikke hva slags stil treneren har hatt tidligere..
Tror klubben har gjort et godt valg.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til: 10 nov 04, 22:18
Jeg lar meg atter en gang fasinere av deg Costanza... Inser jo at jeg er for treig til å komme meg på nett, for du har skrevet mer eller mindre det samme som jeg hadde tenkt på... Eneste jeg vil legge til er vingene våre, eller i det minste Dafinn...Klarer FFK å hente inn en tilsvarende, eller Stian overgår seg selv i løpet av vinteren, så kommer FFK ikke bare til å ha en solid backfirer, men også en spennende midtbane som kan utfordre langs bakken...

Tror dette kan bli riktig så bra jeg...

Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 04, 22:38
Nå har vel Drillo kjørt den samme stilen både på lanslaget, Vålerenga og i Wimbledon og han er en sta herremann, ebenfalk..... Men for all del, det beste fra Drillo blanda med KTE kommer til å bli bra det....

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 11 nov 04, 00:28
hva er det som tilsier at west absolutt ikke trives på kanten? Var det ikke der han spilte i usa a? vet ikke jeg, men bare noe jeg trodde..

Tror heller det ikke det gjør noe om vi spiller 4-5-1 kontra 4-4-2. Eggen har jo også påpekt at tallkombinasjonen ikke bør være så viktig, men at man spiller med den tallkombinasjonen som laget er best tjent med utifra vilke spillere man har til rådighet.

Engasjert hovedtribunist!

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 11 nov 04, 01:56
West spilte ving i USA ja, stemmer det...men nå har han jo vist hvor han hører hjemme!

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til: 11 nov 04, 08:08
West Wing ja.... en av mine favoritt TV serier. (eller "Presidenten" som den heter på norsk) :D

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 nov 04, 08:12
West er sinnsykt rask og bare brukbar med ballen i beina. Slik jeg ser det bør han fortsatt spille spiss slik at han ikke får så lang vei til målet. Mindre muligheter for å miste ballen :-) Dessuten har jeg en oppfatning av at det er flere trege midtstoppere i Norge enn backer... Eller ?

Frode

- FFK nr. 7 i tippeligan 05

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 11 nov 04, 10:37
Endret: 11 nov 04, 10:57
Ganske enig med at vi bør fortsette med west på topp i en 4-4-2 formasjon, men det jeg ville frem til var at om det skulle skje at vi kom til å spille med en enslig spiss, så har vi ihvertfall et godt alternativ på kanten.

Hvis vi ser på den troppen vi har nå, så er 4-5-1 kanskje ingen dårlig løsning. Fireren bak er jo grei om vi henter inn en venstreback.

På midtbanen kommer risholt til å bli enda bedre i en helt sentral rolle mellom forsvaret og midtbanen. Som indreløpere har vi brenne, koskela, søderstjerna, petersen. Tror bl.a. annet vi får brukt brenne enda bedre i en slik formasjon, bare så synd vi kvitta oss med bjørnar. Han hadde vi endelig hatt ordentlig bruk for.

For stian Johnsen sin del, vil nok også denne formasjonen passe bedre. Nå kan han spille enda mer utpreget ving og det blir en mye mer offensiv rolle på han. På andre kanten har vi Enerly eller West. Vet hva farta til West kan bidra med i en kontring, eller godfoten til Enerly. Dessuten kan vi flytte West over på venstre om vi vil bruke begge. Om vi ligger litt bakpå, kan han være et godt angrepsvåpen når han skjærer inn fra kanten.

Helt på topp har vi Ringberg. Mange her inne mener Marcus kommer mer til sin rett, når han ligger helt fremme og kan score mål. I en slik taktikk kan han både bruke ferdighetene sine som oppspillpunkt og han kan være den som putter når Stian og West kommer rundt på kanten.

Som sagt så mener jeg vi bør holde på 4-4-2 formasjonen, men om det skulle bli sånn så tror jeg vi har et mannskap som kan passe vel så godt inn i et 4-5-1 oppsett.

Engasjert hovedtribunist!

Snæbbussaristokrat 1

Landslagsspiller

Ble medlem: 15 feb 04

Lagt til: 11 nov 04, 12:06
Endret: 11 nov 04, 12:06
Tror det er alt for tidlig å spekulere i 4-4-2 eller 4-5-1.

Det er heller ikke sikkert at et 4-5-1 system er mer defensivt enn et 4-4-2, det kommer bla. ann på hvilke spillere som skal utføre systemet.

Personlig tror jeg FFK vil forsterke med 3-5 virkelige forsterkninger i løpet av vinteren. I tillegg kommer Drillo antagelig til å vurdere dagens spillergruppe på en annen måte enn KTE gjorde i år. Det er derfor sannsynlig at noen såkalte "sikre" vil få problemer med å få plass i første ellveren i 2005.

Først etter at Drillo er ferdig med vareopptellingen og vi har fått de forsterkningene vi skal ha, kan vi begynne å se hvordan FFK vil spille i 2005.

Men Drillo er jo en mester i å få frem det beste i hver enkelt spiller og å utnytte spisskompetanser.

Derfor tror jeg vi går en utrolig spennende sesong i møte. :D

FFK på toppen i 2005

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 11 nov 04, 12:50
4-5-1 er mer defensivt enn 4-4-2, men kan med lopsterke midtbanespillere ogsa vare mer offensivt. Som Norge under Drillo. Alle mann i forsvar for alle mann i angrep. Var pa ulleval og sa Norge-San Marino.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 11 nov 04, 12:52
4-5-1 trenger ikke å være mer defensivt. Rosenborg spiller 4-5-1 i forsvar, men 4-3-3 offensivt. Dette er bare tallkombinasjoner, og har ingenting med hvor offensivt man spiller å gjøre. Det er ikke noe poeng å henge seg så ille opp i disse tallkombinasjonene.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 11 nov 04, 14:12
Jeg vil ikke se 4-5-1 formasjonen neste år!:mad: Fredrikstad skal spille 4-4-2 eller 4-3-3!

Er ikke akkuratt gladfotball med 4-5-1

Nå har FFK gjort det strålende med 4-4-2 ! SÅ dette må det ikke forandres på!

Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 11 nov 04, 14:23
Jeg har på følelsen at vi har spilt 4-4-1-1 i år jeg da. West på topp og Ringberg som hengende.

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til: 11 nov 04, 14:38
Drillo sier: vil variere mellom 4-4-2 og 4-5-1 neste sesong.

ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03

Lagt til: 12 nov 04, 01:21
Holters: Tallkombinasjonene er da såpass viktige at Eggen framhevet det som et viktig punkt for FFKs snuoperasjon i høst (bytta fra 4-3-3 tilbake til 4-4-2)...

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!

HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914