4-4-2 eller 4-5-1
---------------------------
Ære være plankebyen!
Dessuten har Drillo også brukt 4-4-2 en rekke ganger tidligere.
Det som kjennetegner Drillo sin fotballfilosofi først og fremst er raske overganger hvor ballen skal gå raskt fremover. Det trenger ikke nødvendigvis være i lufta. Drillo har flere ganger sagt han er en stor tilhenger av måten Arsenal spiller rask fotball i lengderetningen langs bakken på det. Det er fotball rett etter Drillo sin ånd og filosofi. Når det fungerer er jo den stilen både estetisk vakker og effektiv!
Da Drillo var landslagssjef utnyttet han Jostein Flo sin spisskompetanse i luftrommet, og derfor ble det slått en del baller fra venstreback i retning Flo som vant så å si alt i lufta. Da kom laget mye inn i motstanderens 16-meter, og det liker Drillo. Være mest mulig i motstanderens 16-meter, da blir det som regel også mål.
Det er mange veier frem til mål. Poenget er at Drillo liker å utnytte lagets iboende komparative fortrinn, dvs utnytte spisskompetansen som finnes i spillergruppen. FFK har ingen Flo. FFK har derimot en lynrask spiller i Brian West, og jeg er ganske sikker på at Drillo har sterke meninger om hvordan man skal utnytte hans spisskompetanse, som jo er ganske ekstrem. Det blir spennende!
Roger Risholt vil også ganske sikkert få den samme oppgaven som Erik Mykland hadde under Drillo på landslaget, mens han vil gjøre forsvarsfireren enda mer bunnsolid.
Tror ikke vi skal bry oss for mye om 4-4-2/4-5-1 osv.
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Tror klubben har gjort et godt valg.
Tror dette kan bli riktig så bra jeg...
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Tror heller det ikke det gjør noe om vi spiller 4-5-1 kontra 4-4-2. Eggen har jo også påpekt at tallkombinasjonen ikke bør være så viktig, men at man spiller med den tallkombinasjonen som laget er best tjent med utifra vilke spillere man har til rådighet.
Engasjert hovedtribunist!
"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"
- Egil Drillo Olsen.
Frode
- FFK nr. 7 i tippeligan 05
Hvis vi ser på den troppen vi har nå, så er 4-5-1 kanskje ingen dårlig løsning. Fireren bak er jo grei om vi henter inn en venstreback.
På midtbanen kommer risholt til å bli enda bedre i en helt sentral rolle mellom forsvaret og midtbanen. Som indreløpere har vi brenne, koskela, søderstjerna, petersen. Tror bl.a. annet vi får brukt brenne enda bedre i en slik formasjon, bare så synd vi kvitta oss med bjørnar. Han hadde vi endelig hatt ordentlig bruk for.
For stian Johnsen sin del, vil nok også denne formasjonen passe bedre. Nå kan han spille enda mer utpreget ving og det blir en mye mer offensiv rolle på han. På andre kanten har vi Enerly eller West. Vet hva farta til West kan bidra med i en kontring, eller godfoten til Enerly. Dessuten kan vi flytte West over på venstre om vi vil bruke begge. Om vi ligger litt bakpå, kan han være et godt angrepsvåpen når han skjærer inn fra kanten.
Helt på topp har vi Ringberg. Mange her inne mener Marcus kommer mer til sin rett, når han ligger helt fremme og kan score mål. I en slik taktikk kan han både bruke ferdighetene sine som oppspillpunkt og han kan være den som putter når Stian og West kommer rundt på kanten.
Som sagt så mener jeg vi bør holde på 4-4-2 formasjonen, men om det skulle bli sånn så tror jeg vi har et mannskap som kan passe vel så godt inn i et 4-5-1 oppsett.
Engasjert hovedtribunist!
Snæbbussaristokrat 1
Ble medlem: 15 feb 04
Lagt til: 11 nov 04, 12:06
Endret: 11 nov 04, 12:06
Det er heller ikke sikkert at et 4-5-1 system er mer defensivt enn et 4-4-2, det kommer bla. ann på hvilke spillere som skal utføre systemet.
Personlig tror jeg FFK vil forsterke med 3-5 virkelige forsterkninger i løpet av vinteren. I tillegg kommer Drillo antagelig til å vurdere dagens spillergruppe på en annen måte enn KTE gjorde i år. Det er derfor sannsynlig at noen såkalte "sikre" vil få problemer med å få plass i første ellveren i 2005.
Først etter at Drillo er ferdig med vareopptellingen og vi har fått de forsterkningene vi skal ha, kan vi begynne å se hvordan FFK vil spille i 2005.
Men Drillo er jo en mester i å få frem det beste i hver enkelt spiller og å utnytte spisskompetanser.
Derfor tror jeg vi går en utrolig spennende sesong i møte. :D
FFK på toppen i 2005
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ansvarlig redaktør
"Solen smiler til glade gutter..."
Er ikke akkuratt gladfotball med 4-5-1
Nå har FFK gjort det strålende med 4-4-2 ! SÅ dette må det ikke forandres på!
Man bytter damer her i livet, men aldri klubb!
For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi én for alle og alle for én!
HATER ARVE MOKKELBOST!!!!!!!!!!!!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914