Husk meg
Brukernavn
Passord

Bora vs. Vidar

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 28 okt 04, 12:12
Jeg tror FFK har en fornuftig og sunn pengepolitikk når det gjelder innkjøp og lønninger. De har vist at de kan gjøre meget gode, men samtidig billige kjøp. Når det nå er snakk om å sikre seg enda en midtstopper i tillegg til Raio, tror jeg ikke de slår til på det første og beste.

To midtstoppere er blitt linket til FFK. Den ene er en vi er godt kjent med fra før. Bora Zivkovic har det blitt skrevet en del om i FB angående ny kontrakt i et par uker nå.
Den andre er Vidar Martinsen og har kommet i søkelyset først denne uken.

Jeg tror at om FFK hadde vært skråsikre på at de ville ha B.Zivkovic, hadde en avtale vært i boks allerede, akkurat som med Raio. Jeg tror ikke de har klart å bestemme seg for Vidar eller Bora. Begge har en "røff" spillestil og er kjappe, selv om vidar er kjappere. Vidar er lokal, mens Bora allerede har stabilisert seg på tippeliganivå.

Jeg tror FFK veier for og imot hvem av de som burde hentes. Hvem som er det billigste kjøpet, og hvem som lønner seg mest på sikt.

Hvorfor ikke alle? Jeg synes det er litt "sløseri" av penger å kjøpe 2 nye midtstoppere når vi allerede har 2 gode fra før. (regner da med Trondsen). Det holder med 1 ny midtstopper.

Derfor tror jeg det nå står mellom Bora og Vidar.

(Jeg vil tillegge at dette kun er personlige antakelser/ting jeg tror. Ikke noe jeg påstår er sant :))

---------------------------

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 28 okt 04, 12:27
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg tror at om FFK hadde vært skråsikre på at de ville ha B.Zivkovic, hadde en avtale vært i boks allerede, akkurat som med Raio. Jeg tror ikke de har klart å bestemme seg for Vidar eller Bora.

Ahm, tror du er litt på viddene her! ;)

Grunnen til at FFK ikke har forlenget med Bora er at sistnevnte nok trolig ville vente for å se om det ble videre spill i tippeligaen. Bora skal visstnok være jaktet av flere danske toppklubber, og helt sikkert noen i Norge også.

Både Harry Hansen og Knut Torbjørn Eggen har flere ganger gått ut i media og understreket at Bora er prioritet nr. 1 fremover. Jeg snakket selv med begge etter kampen mot Tromsø, og dette var de helt klare på.

Vidar Martinsen er et talent og kan absolutt bli en god spiller, men kan nok ikke erstatte Bora enda. Bora er nok den mest komplette stopperen vi har i FFK per dags dato.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 28 okt 04, 12:27
Det billigste "kjøpet" er nok Bora ettersom han ikke er under kontrakt med noen klubb og dermed ikke må kjøpes fri. På Martinsen kan det bli en budrunde. Det ble hevdet at Aalesund var villig til å betale 1.5 mill for Martinsen i sommer, men da takket Moss nei.

Vidar Martinsen er på en annen side sikkert litt billigere i drift enn Bora (som er vant til, etter norsk målestokk, skyhøy lønn i FC København).

Er nok ingen tvil om at Bora er den beste spilleren. Jeg vil påstå at Bora er av FFKs aller beste spillere, men han er jo ingen typisk "crowd-pleaser" som f.eks. Piiroja, Risholt og West - og stjeler dermed ikke de store overskriftene.

Vil hevde det er en stor, stor tabbe av FFK dersom de velger å ikke satse på Bora Zivkovic. Men her tror jeg FFK velger det rette og legger frem et fristende kontraktsforslag for dansken.

Vidar Martinsen kan eventuelt komme i tillegg. Han kan spille i mange posisjoner.

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 28 okt 04, 12:36
Sant det! Hadde jeg glemt.. :)
Jeg mener også at FFK er dumme hvis de ikke kjøper ham.
Men jeg har så lyst til at Vidar skal komme og:ffk:

Jaja.. men vi får jo en fin frisk debatt her da ;)

"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"

Hubro7

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jun 03

Lagt til: 28 okt 04, 22:04
Unnskyld meg, men hvem er egentlig Vidar Martinsen? Jeg følger tydeligvis ikke helt med.....

Planken

Moderator

Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til: 28 okt 04, 23:00
Vidar Martinsen er en talentfull forsvarsspiller i Moss...

"Jeg driter i hvilke lag som kommer bak oss på tabellen, bare det er mange"

- Egil Drillo Olsen.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 28 okt 04, 23:01
Vidar Martinsen spiller på midtstopperplassen hos Moss, og jeg tror ikke det er så lenge siden han forlenget kontrakten.

Ansvarlig redaktør

"Solen smiler til glade gutter..."

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 29 okt 04, 00:31
Endret: 29 okt 04, 00:34
Snakka selv med Harry Hansen her om dagen. Det er INGEN TVIL om at FFK ønsker Bora. De har vært i forhandlinger, men har lagt, ifølge Harry selv, dette "lagt dødt til over helga". Han så store sjanser for at de skulle komme til enighet da. Det vi derimot ikke kan gardere oss mot er at andre klubber også frister ham.

"Det hjælp itj å vær like rask som en sprinter når du aldri start"

Knut Torbjørn Eggen om tidligere Mosse- og Vikingspiller Jerry Månsson...

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914