Husk meg
Brukernavn
Passord

Resultatene som teller

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04

Lagt til: 25 okt 04, 16:28
Endret: 25 okt 04, 16:33
Hvor har det blitt av alle de som sto hardt på det at i FFK skulle vi spille festfotball, Kynisk var et bannord og vi rykker heller ned enn og legge oss bakpå?

Dette er kanskje bare min mening, men jeg synes det har blitt mye mer folk og mye mer liv nå enn på den tiden vi spilte festfotball og slapp inn tre mål per kamp!

Så det er vel kanskje vel så viktig å trygge bakover og heller vinne 1-0 enn det med og hele tiden skulle vise artistisk angrepsfotball?

Jeg vet ikke.. kanskje tar jeg feil.. Som regel ikke...:D

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 okt 04, 16:32
Bare vi vinner, så kan døm spille så mye kynisk spell døm bare vil.

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 25 okt 04, 16:34
Endret: 25 okt 04, 16:34
Og Drillo-fotball er bare ræva..?

HenrikSolberg

Juniorspiller
Ble medlem: 25 okt 04

Lagt til: 25 okt 04, 16:45
Jeg veit ikke jeg, men de siste rundene er det jo i kampene til FFK det har vært mest underholdning, og sjanser. Og det er jo slik det skal være!!!

"Når han gamlingen i Trondheim kastet seg inn i manesjen igjen, så måtte jo jeg også!"

JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til: 25 okt 04, 16:50
Jeg synes faktisk ikke at ffk har vært så fryktelig kyniske, men det har jo blitt fryktelig mye bedre defansivt med raiio og bora i midten.

Vi er fortsatt et av laga som scorer flest mål 19-12 på siste 10 kampene, bare enga scorer mer enn oss (Enga av alle ting) med 21-7 i målforskjell.

dere må da vite at det er forskjell på å være kynisk og å være god deffansivt.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 25 okt 04, 16:55
Hovedsaken er å skåre måla først og spelle kynisk etterpå. Å holde ballen i laget + og dra spelle ut til cornerflagget i sluttfasen av kampen, jo det kaller nok jeg for kynisk JipJap.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04

Lagt til: 25 okt 04, 17:53
Jeg var nok blant dem som mente at man skal score flere mål enn motstanderen istedet for å ri inn på en ettmålsledelse, ja.

For det første: FFK har ikke spilt spesielt kynisk fotball i høst. I hvertfall ikke sammenlikna med viking, ham-kam osv osv.

For det andre: De som tror FFK har vunnet alle kampene i høst pga at de har spilt kynisk tar feil, fullstendig og betingelsesløst. FFK har vunnet med hardt arbeide, godt angrepsspill og solid forsvarsspill. Kynismen har ikke skaffa FFK et eneste poeng i høst.

Siste og tredje poeng: Det er noen som tror det er framtid i å spille kynisk fotball. FFK skal dra 10 000 til stadion i veldig mange år framover, og den som tror at de 10 000 kommer uansett spillestil må tro om igjen. Dette er den delen av FFK jeg kaller fotballkultur, og den er jeg både stolt av og skeptisk til.

Si at FFK hadde fått en av drillo-spinoff-treneren... Si Solbakken, da, for å ta et nærliggende eksempel. Så hadde vi gått igang med fotball som kun var orientert mot resultat, og overhodet ikke orientert mot stil. Skikkelig kjipefotball. Tror ikke det ville tatt lang tid før man hadde fått surmuling i stor skala som hadde gitt utslag på publikumstallene.

Nei, uansett hva nye tilhengere sier: FFK har en rik og solid historie, og derigjennom kultur, og dette er en forse i dagens ultra-resultatorienterte norske fotball.

Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04

Lagt til: 25 okt 04, 18:34
Målet i går kom på en god måte "lang og flat ball" akkurat slik det skal være. Vi la oss kanskje litt tidlig på 16 meteren. MEn var noen fine kontringer selv uten mål.

Er det ikke deilig å ha fasiten?

Stolt Oslo Aristokrat

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 25 okt 04, 19:02
Opprinnelig postet av Asgeir

Si at FFK hadde fått en av drillo-spinoff-treneren... Si Solbakken, da, for å ta et nærliggende eksempel. Så hadde vi gått igang med fotball som kun var orientert mot resultat, og overhodet ikke orientert mot stil. Skikkelig kjipefotball. Tror ikke det ville tatt lang tid før man hadde fått surmuling i stor skala som hadde gitt utslag på publikumstallene.

Synes da Ham-Kam har fått svært så gode tilskuertall siden solbakken kom til klubben jeg..

Kynisk fotball betyr ikke og stå med elleve mann på egen sekstenmeter og måke ballen unna, men det og ta utgangspunkt i det defensive også når man går i angrep. at man ikke kjører hele laget i angrep unødvendig. Og det har FFK blitt langt bedre til etter sommeren. Delvis fordi de hentet bedre spillere, og delvis fordi de la om den defensive organiseringen.

Men jeg mente ikke at FFK spiller kjedelig fotball. Langt ifra. De skaper masse sjangser, men det er heller ikke så morsomt når de slipper inn, med halve laget i angrep..

Og det er jo ikke så dumt og ligge litt lavt når vi har brian west heller da..

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 26 okt 04, 10:01
Greit, vi legger kanskje ikke helt det samme i begrepet "kynisk fotball". Jeg refererer til italienske og spanske lag som jo er eksperter i å kjipe seg til seire ved å drøye tida, vinne etter en halvsjanse i løpet av 90 osv osv.

Jeg tror ikke FFK har blitt så mye mer kyniske enn de var tidligere i år, men de har en sikkerhet bakover som gjør at man nesten aldri blir straffa for å gå i angrep. Du la sikkert merke til at Piiroja var høyt oppe ved mange anledninger sist, og dette vitner om alt annet en "kynisk fotball", spør du meg.

En ting som FFK har blitt *mye* bedre på i siste halvdel av sesongen er å klarerere ballen vekk fra 16 på en ordentlig måte. Mye bra kan sies om Peters, men god til å klarere er han ikke. Det er derimot Piiroja og Bora, og det gjør hele forskjellen.

Som sagt, det er ikke fornya kynisk innstilling som har skaffa FFK poenga, det er hard arbeide og teknikk.

Asgeir

Landslagsspiller

Lagt til: 26 okt 04, 10:08
Og en ting til: Ham-Kam har suksess akkurat nå, og folk strømmer til Briskeby. Men, vi vet alle hvor liten Briskebygjengen er (og hvor ufattelig usympatiske de er der oppe). Og jeg er helt sikker på at deres suksess ikke vil vare evig, og at den eventuelt ikke vil være sterk nok til å overkomme det faktum at det spilles kjip fotball. Nå skal det jo også sies at Ham-Kam spiller annerledes hjemme enn borte.

Norsk fotball avhenger ikke av suksess, den avhenger av godt spill. Jeg vet at det er mange som er uenige med meg, men jeg mener likevel at det er her framtida ligger.

Vi har ikke engelske forhold her, hvor svære deler av byene består av arb.løse, og hvor ukas desiderte høydepunkt er fotballkampen. Under sånne forhold kommer det folk til kamp uansett vær og vind, spill og sjanser osv osv.

Vi får nå se til neste år når Ham-Kam ikke lenger blir undervurdert, og man kjenner spillestilen deres... Jeg tror det fort forsvinner folk fra tribuene hvis suksessen uteblir. Det er i motgang man ser et lags publikumspotensiale.

Julekake

A-lagspiller

Lagt til: 26 okt 04, 10:38
Endret: 26 okt 04, 13:06
Helt enig i at Ham-Kam ikke kommer til å gjøre det like bra som i år, og jeg er helt enig i at de ikke får de samme publikumstallene. Men det mener jeg skyldes resultatene og ikke mangelen på finspill. Meningen med denne tråden var nettopp det å vise at det er resultatene som teller, ikke finspillet. Og der er Ham-Kam et fint eksempel.

Men vi kan godt ta andre. Bodø-Glimt ifjor f.eks. Spilte møkkafotball hele tiden, men ble nr 2 i serien og fylte aspmyra hver gang.

Eller se på Norge under Drillo. Aldri har det vært så stor interesse rundt et norsk landslag som da, men de spilte jo så defensivt at andre trenere fløy på veggen i ergrelse.

Synes også FFK kan brukes som eksempel på dette. Litt svakt siden vi er nyopprykket og hadde hatt endel folk uansett, men vi ser at publikum strømmer til når resultatene kommer. Noe jeg mener skyldes at de har blitt mer kyniske i spillestilen sin. Det sier jo eggen også.

Og det med at raio stadig var med opp betyr ingen ting. Det var bratseth under drillo også. Men forskjellen fra FFK før og nå er bl.a. det at når forsvarspillerene går i angrep holder midtbanen igjen mye bedre enn tidliggere. Se bare på høyresiden vår med PAC og Enerly.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

06/10/2024 22:02 | 2001f914